3 raka förluster.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

3 raka förluster.

Inlägg av DIF 4 EVER »

3 raka förluster i träningsmatcherna. Nu igår mot ett Allsvenskt lag som inte legat i elitserien på flera år.

Börjar folk här inne fatta att det här laget riskerar att åka ur iår?
Det här budget-laget är det sämsta DIF har haft.
G-man
Inlägg: 4
Blev medlem: 2005-08-29

Re: 3 raka förluster.

Inlägg av G-man »

DIF 4 EVER skrev:3 raka förluster i träningsmatcherna. Nu igår mot ett Allsvenskt lag som inte legat i elitserien på flera år.

Börjar folk här inne fatta att det här laget riskerar att åka ur iår?
Det här budget-laget är det sämsta DIF har haft.
DIF 4 EVER!

Jaa med din åsikter så blir det säkert bra.... orka starta ett nytt inlägg om detta....
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

En sak som e positiv är ju att Linkan ha gjort tre mål på lika många matcher , det behövs verkligen i vinter.

Men var är Pelle Eklund han ha inte gjort en enda påse?
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

Inget blir ju bättre av att man gnäller om allt hela tiden. Alla lag som spelar i elitserien riskerar att få kvala/åka ur. Oron är befogad, visst, men bespara oss gärna allt gnäll om detta nu. Det börjar bli tjatigt.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

En önskan från min sida: Starta inga fler trådar nu om allt som är negativt, vi har ju redan 3-4 stycken nu. Det börjar bli lite väl utdaget med allt snack om hur dåligt laget är just nu.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Jag kan dra några linjer mellan DIF Hockey och IF Elfsborg, ja jag erkänner att jag är ett stort IFE fan, men ja bor ju även i staden, tycker ändå att ni inte ska döma ut mitt hjärta för DIF Hockey! =)

Inför säsongen var Elfsborg nederlagstippade, det spelade ingen roll att Anders skulle komma hem, Elfsborg skulle ur ändå!
Vad hände då? Säsongen började knackigt som vanligt men efter några matcher kom målskyttet igång. Helt plötsligt vann man mot Bajen med 4-1 och Malmö med 3-1, med detta kassa laget. Vad hade hänt?
Sviten höll sig över 13 matcher, inte en enda förlust. Sen kom Svensson trion, då började det gå knackigt igen. Mathias hittar inte målet, Håkan floppar i målet och Anders är långtidsskadad. Förlust mot Landskrona och Assyriska.

Haglund bänkade Mathias, Håkan avstängd och Ander skadad, då vinner laget igen.

Med detta menar jag att man ska inte underskatta ett lag som DIF Hockey bara för att de inte vinner på försäsongen. Hasse Berggren hade inte gjort ett enad mål inför allsvenska preiären, nu är han tvåa i skytteligan, delad med Larsen.

DIF kommer säkert att öppna knackigt men sedan lär det gå bra!
Jag tror på laget, tror på en jämn elitserie!
Skriv svar