Djurgårdens IF - Brynäs, 22/1 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Fredrik
Inlägg: 3
Blev medlem: 2006-11-29

Djurgårdens IF - Brynäs, 22/1 2007

Inlägg av Fredrik »

Ojoj vad viktigt, tycker det är för tidigt att tala om att formuppgången helt raserats efter 5-0 mot Timrå - däremot är det upp till bevis om man vill nå slutspel, eller ännu viktigare - undvika kvalserien (det måste fortfarande vara huvudmålet)

Vidare är jag trött på att vi hela tiden har 1-2 matcher mer spelade, när jag tittar på tabellen ljuger den. På hemsidan talar dem om att vi har så och så många poäng ned till kvalstrecket men mycket bättre målskillnad....men varför inte nämna övertag i matcher spelade. Nåja nu får det snart jämnas ut så vi har en ärlig tabell!

Svårtippat men jag säger 4-2 till DIF

Linkan x 2
Eklund
Danielsson
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Oerhört viktig match om vi vill vara kvar och slåss om slutspel.
Jag tror på en match med ängsligt spel från vår sida, dock så kommer matchen sluta lika och vi kommer att ta extrapoängen i sudden.

Djurgårdens IF-Brynäs IF 4-3 sd

Sjögren
Ölvestad
Bengan
Linkan

Publik: 8023
Sjunger avgå Johnny...
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

Jag har svårt och tro att det blir över 7000 i publiken, men det blir nog en jämn match och jag tror att vi har en chans att vinna!
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Inlägg av lilleman »

mm ja håller med dig. matchen mot brynäs imorn är JÄTTEVIKTIG. jag vet inte om alla kommer ihåg matchen mot skellefteå på hovet. vilken fantastiskt stämning. spelarna sa efter den matchen att det blev som en sjätte spelare. jag ber alla att gå på matchen mot brynäs den 22/1. jag tycker vi kan göra så att spelarna får en sjunde spelare. jag ska gå på matchen och jag ar med mig en kompis. snälla alla måste komma. tänk er vilken fantastisk stämning vi kan få om vi kan få över 10.000 på lektaren. snälla alla kom imorn
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

nu är det viktigt

Inlägg av lilleman »

morgondagens match mot brynäs den 22/1 är kanske ÅRETS viktigaste match!! det är nu vi fanns måste ställa upp! alla djurgårdare måste komma till globen imorn den 22/1. ni kommer säkert ihåg matchen mot skellefteå den 4/1. det var ett fantastiskt tryck på läktaren då. Vi är huvudstaden i sverige. vi ska väl ändå kunna fixa en grymt hög publiksiffra imorn. ta med alla kompisar familj alla ni känner till matchen imorn. bjud med hela skolan eller jobbet eller vad som helst. jag ska gå på matchen jag kommer ta med mig en kompis. spelarna och tränarna sa ju efter matchen mot skellefteå att dem fick en sjättespelare. vi ska väl ändå kunna fixa så att spelarna kan få en sjunde spelare också. Jag har drömt i flera år nu om att vi nån match kan komma över 10.000 åskådare. snälla alla hjälp till att uppfylla min dröm!. jag vill verkligen att drömmen ska uppfyllas imorn. snälla alla hjälp till att fylla globen till över 10.000 åskådare imorn.
TACK FÖR HJÄLPEN. KOM IGEN NU DJURGÅRDEN :D
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

alla kommer till matchen imorn

Inlägg av lilleman »

morgondagens match mot brynäs den 22/1 är kanske ÅRETS viktigaste match!! det är nu vi fanns måste ställa upp! alla djurgårdare måste komma till globen imorn den 22/1. ni kommer säkert ihåg matchen mot skellefteå den 4/1. det var ett fantastiskt tryck på läktaren då. Vi är huvudstaden i sverige. vi ska väl ändå kunna fixa en grymt hög publiksiffra imorn. ta med alla kompisar familj alla ni känner till matchen imorn. bjud med hela skolan eller jobbet eller vad som helst. jag ska gå på matchen jag kommer ta med mig en kompis. spelarna och tränarna sa ju efter matchen mot skellefteå att dem fick en sjättespelare. vi ska väl ändå kunna fixa så att spelarna kan få en sjunde spelare också. Jag har drömt i flera år nu om att vi nån match kan komma över 10.000 åskådare. snälla alla hjälp till att uppfylla min dröm!. jag vill verkligen att drömmen ska uppfyllas imorn. snälla alla hjälp till att fylla globen till över 10.000 åskådare imorn.
TACK FÖR HJÄLPEN. KOM IGEN NU DJURGÅRDEN
Användarvisningsbild
nils_3
Inlägg: 87
Blev medlem: 2006-09-19
Ort: Hudiksvall

Inlägg av nils_3 »

Fina ord, men tyvärr så tror jag inte att det kommer att ske!
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
123Mål
Inlägg: 64
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av 123Mål »

Tror inte på några 10.000 imorgon, men jag o en polare ska iaf dit :D så minst 2 blir det iaf :wink:
neverfell
Inlägg: 5
Blev medlem: 2006-12-12
Ort: Stockholm
Kontakt:

Måste dit

Inlägg av neverfell »

Asså jag håller med dig , jag tycker att vi alla djurgårdare är lite för lata vrf sticker ni inte dit , fan Djurgården är ju en del i våra liv låt dom få känna våran stolthet för djurgården nu det , var katastrof mot hv71 det var typ 18 hv71 där och dom hördes mer än stockholmarna det är skandal .... Kom på Matchen och visa att Djurgården är en del i våra liv palla er dit köp en djurgårn sak och heja på Djurgården alla måste dit nu gäller det annars får vi inte sen djurgården i slutspel det hänger på oss nu!!! SÅ STICK DIT NU!!!
Tjena alla djurgårdare Jag heter Micke och Gillar Djurgården till 100% The kings of sports
Gäst

Inlägg av Gäst »

Matcher mellan Djurgårn-Brynäs har en tendens att vara mycket jämna och sluta oavgjort
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

DIF - Brynäs 5-1

1-0 Lindman
2-0 Lindman
3-0 Lindman
3-1 Bäckström
4-1 Lindman
5-1 Lindman

Publik 7500.
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Inlägg av Sidney Crosby »

Remy Lebeau skrev:DIF - Brynäs 5-1

1-0 Lindman
2-0 Lindman
3-0 Lindman
3-1 Bäckström
4-1 Lindman
5-1 Lindman

Publik 7500.
Sarkasm på hög nivå.
Användarvisningsbild
Jordan
Inlägg: 322
Blev medlem: 2006-01-26
Ort: Hufvudstaden
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Vinst med 3-1.. :roll:

1-0, Dragan
2-0, Lindman
2-1, Nån skitunge. Bryr mig inte vem som gör målet.
3-1, Bremberg

Publik: 6000
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n


Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
Jack Daniel
Inlägg: 479
Blev medlem: 2006-12-05

Inlägg av Jack Daniel »

Själv kan man inte gå i morgon, och det känns INTE kul.

Jag tror det blir förbannat svårt mot Boorks Brynäs, är det bara en känsla eller har vi svårt mot defensivt tighta lag?

M a o inget tips på slutres. :roll:

D.I.F.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

Tror det blir svårt med tanke på vårt skaeeläge och att Brynäs är ute efter revacnh efter förlusten senast.
Skriv svar