Inse allvaret!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Inse allvaret!

Inlägg av Gårdare »

Nyss hemkommen från Västerås.....

och vad säger man...............

Att se kära DIF bli förnedrat av VIK.....

Djurgården Hockey, sveriges anrikaste klubb, mesta mästarna, klubbarnas klubb, när skall STYRELSEN inse att vi gräver vår egen grop? Nu börjar jag på största allvar inse vad som håller på att hända. Ikväll bevittnad jag en sorglig syn. Vi blev frånåkta av ett lag som vi skall slå med iallafall minst 5 mål.

Nu börjar jag också inse vilken sopa Mattsson är! Karl hade inte ett rätt på plan. Stel, långsam och dåligt spelsinne!! Jag undrar på vilka premisser man värvade den killen? Backspelet idag var rena bedrövelsen. Hönsgård! Adam Andersson? Platsade han ens i Mora förra året? Att se dessa två på rinken gör mig mörkrädd. Hur tänkte man när det värvades?

Det känns tragiskt att se sitt favoritlag förfalla, och med det hockeyn i Stockholm.

Fy fan!!!!
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

Nu lugnar vi oss lite. Ok, jag tror på det du säger, och jag förstår oron, men faktum är att DIF har nästan jämt sett bedrövliga ut på försäsongen. Vi ska inte måla fan på väggen ännu. Truppen är inte komplett och vi saknade nyckelspelare idag.
Ingen seger utan offer
proppadenjäveln
Inlägg: 16
Blev medlem: 2005-08-31

Inlägg av proppadenjäveln »

Det farliga för er del är ifall ni åker på skador på 2 av lagets viktigaste spelare, då verkar det vara tunnt bakom. (det jag såg idag var t.ex inte mycket att hurra för)

Visserligen är djurgården ett sånt lag som tänder till när det behövs, men jag har en känsla av att ni får det mycket tufft den här säsongen. Kan bli en låååång mörk vinter i sthlm.

EDIT: Det ni tycks sakna är en back som kan ta tag i pucken och vårda den när det hettar till, som det var i dagens match så lyckades våra forwards väldigt ofta checka fast era backar i sarghörnen.
rated_x
Inlägg: 198
Blev medlem: 2005-06-11

Inlägg av rated_x »

Drutten skrev:Nu lugnar vi oss lite. Ok, jag tror på det du säger, och jag förstår oron, men faktum är att DIF har nästan jämt sett bedrövliga ut på försäsongen. Vi ska inte måla fan på väggen ännu. Truppen är inte komplett och vi saknade nyckelspelare idag.
vi saknade nyckelspelare idag.... borde vi inte slå västerås ändå?? och drutten säg när vi har blivit totalt utspelade av en allsvensk klubb tidigare.. du som hade vart med så länge som du skrev i ett annat inlägg..
Användarvisningsbild
Sir Martin
Inlägg: 104
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Sir Martin »

Läs det här, snälla!

Inse allvaret? Herregud människa, hur tänker du egentligen? Dessa är förutsättningarna, är det så jäkla svårt att förstå? Hur ska man kunna ändra på förutsättningarna? Visserligen kan det gå att ändra förutsättningarna i enstaka fall. Här handlar det dock om pengar och hur ska DIF kunna trolla fram extra pengar till spelare? Det skulle isåfall vara om någon rik person, typ H&M-snubben eller Svanberg går in med ett stort kapital men det är knappast troligt.

Därför:

INSE förutsättningarna. JA, det kommer att bli en jävligt mörk vinter för alla oss DIF-fans men nu är det så. Det gäller att överleva den här säsongen och det kommer bli väldigt tufft. Jag skulle mycket väl kunna se att hockeyn gör samma sak som fotbollen, det vill säga ta steget ner en division och börja om där. Det är dock inte något alternativ eftersom det är så förbaskat svårt att gå upp igen i ishockeyn.

Snälla, allt gnäll på det här forumet kommer ändå aldrig att kunna ändra de mörka förutsättningar som vi dealar med.
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Inlägg av Erik I »

...som så många andra redan konstaterat: Dif brukar suga på försäsongen, tyvärr en tradition. Minns 0-5 mot Bajen i fjol. Kan inte annat än tro att ledningen mörkar en del när man talar om säsongen, man kanske inte vill skapa panik. Kanske det som behövs lite? "Spelare och publik: om inte alla bjuder till så blir det kval". Kanske skulle funka? In med 2 - BRA - backar och iaf en forward till fort som fasen i vilket fall.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Givetvis ser laget inte ut som en drös superlirare. Som Erik I säger så är DIF av någon anledning inte riktigt 100% i träningsmatcher.
Jag tror det är matchen mot ajk du syftar på för ett par år sen. Visst var läget annorlunda då, vi hade en starkare trupp och räknades väl bland favoriterna inför säsongen. rated_x då låg ajk i allsvenskan om jag inte minns fel.

Av det lilla jag sett Matsson så är han väl inte vår bästa spelare, men med tanke på hur ekonomin ser ut idag så har vi nog inte råd med bättre. Styrelsen är nog väl införstådd med läget/allvaret, men Gårdare...vad tycker du man ska göra åt saken?

Jag kan förstå att man är besviken efter en tung förlust, men lite konstruktiv kritik kan man väl ändå försöka få med?
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Inlägg av Gårdare »

Sir Martin skrev:Läs det här, snälla!

Inse allvaret? Herregud människa, hur tänker du egentligen? Dessa är förutsättningarna, är det så jäkla svårt att förstå? Hur ska man kunna ändra på förutsättningarna? Visserligen kan det gå att ändra förutsättningarna i enstaka fall. Här handlar det dock om pengar och hur ska DIF kunna trolla fram extra pengar till spelare? Det skulle isåfall vara om någon rik person, typ H&M-snubben eller Svanberg går in med ett stort kapital men det är knappast troligt.

Därför:

INSE förutsättningarna. JA, det kommer att bli en jävligt mörk vinter för alla oss DIF-fans men nu är det så. Det gäller att överleva den här säsongen och det kommer bli väldigt tufft. Jag skulle mycket väl kunna se att hockeyn gör samma sak som fotbollen, det vill säga ta steget ner en division och börja om där. Det är dock inte något alternativ eftersom det är så förbaskat svårt att gå upp igen i ishockeyn.

Snälla, allt gnäll på det här forumet kommer ändå aldrig att kunna ändra de mörka förutsättningar som vi dealar med.
Inse förutsättningar, det var väl precis det jag gjorde! HAde vi blivit utspelade på samma sätt, men med två landslagsfemmor i laget hade jag inte varit lika orolig. Jag vet hur det är som ung spelare och junior. I gårdagens match handlade det inte om vilja eller ork, snarare om vilket fruktansvärt dåligt hockeykunnande vissa spelare har. Att överleva en Elitserie utan nedflyttning låter jävligt otroligt. Nåja, jag har sagt vad jag tycker. Hellre dra på sig skulder och vara kvar, än åka ur och tappa ännu mer pengar i sponsorer och publik.
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Inlägg av Gårdare »

Av det lilla jag sett Matsson så är han väl inte vår bästa spelare, men med tanke på hur ekonomin ser ut idag så har vi nog inte råd med bättre. Styrelsen är nog väl införstådd med läget/allvaret, men Gårdare...vad tycker du man ska göra åt saken?

Jag tycker man borde värvat en spelare från allsvenskan som åtminstone var odrinarie i sitt lag. Dessutom finns det pengar, men i Djurgården hockey verkar man vara handlingsförlamade. Se på fotbollen, där finns det pengar. Lär av dem!
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Inlägg av Gårdare »

Såhär skall det se ut :-)
Gårdare skrev:Av det lilla jag sett Matsson så är han väl inte vår bästa spelare, men med tanke på hur ekonomin ser ut idag så har vi nog inte råd med bättre. Styrelsen är nog väl införstådd med läget/allvaret, men Gårdare...vad tycker du man ska göra åt saken?
Jag tycker man borde värvat en spelare från allsvenskan som åtminstone var odrinarie i sitt lag. Dessutom finns det pengar, men i Djurgården hockey verkar man vara handlingsförlamade. Se på fotbollen, där finns det pengar. Lär av dem!
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av Djurgårn »

kan hålla med om att jag inte fattar värvningen av Mattsson.

otroligt dålig på skridskorna och inget spelsinne alls + att han blev sparkad av sin förra klubb, det säger en hel del om honom.
DIF ska väl inte värva spelare som blivit kickade av Allsvenska klubbar, utan helst som Gårdare sa att man kunde väl ha värvat en som iaf har vart ordinarie i ett lag.
Det kan inte vara så mycket dyrare än värvningen av mattsson.

Fan, det känns som det hänger mycket på hur mycket publik det kommer iår, blir ekonomin sämre än va den är nu så är vi körda...
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

rated_x skrev:
Drutten skrev:Nu lugnar vi oss lite. Ok, jag tror på det du säger, och jag förstår oron, men faktum är att DIF har nästan jämt sett bedrövliga ut på försäsongen. Vi ska inte måla fan på väggen ännu. Truppen är inte komplett och vi saknade nyckelspelare idag.
vi saknade nyckelspelare idag.... borde vi inte slå västerås ändå?? och drutten säg när vi har blivit totalt utspelade av en allsvensk klubb tidigare.. du som hade vart med så länge som du skrev i ett annat inlägg..
0-5 mot råttorna, förra året om jag inte minns fel?
Ingen seger utan offer
sportis
Inlägg: 8
Blev medlem: 2005-09-01

Inlägg av sportis »

Drutten skrev:
rated_x skrev:
Drutten skrev:Nu lugnar vi oss lite. Ok, jag tror på det du säger, och jag förstår oron, men faktum är att DIF har nästan jämt sett bedrövliga ut på försäsongen. Vi ska inte måla fan på väggen ännu. Truppen är inte komplett och vi saknade nyckelspelare idag.
vi saknade nyckelspelare idag.... borde vi inte slå västerås ändå?? och drutten säg när vi har blivit totalt utspelade av en allsvensk klubb tidigare.. du som hade vart med så länge som du skrev i ett annat inlägg..
0-5 mot råttorna, förra året om jag inte minns fel?
Nej men 30 augusti 2003. Petter i kassen den gången också. Han har alltid storspelat mot AIK. Minns bara årets idrottsbild från 1996 när AIK:s spelare står och kramar om varandra vid sarghörnet efter att ännu en gång ha överlistat Rönnquist, som uppgiven stod på knä i målet samtidigt som det regnade in råttor på isen. Det var tider det!

Grattis till Andre Mattsson!
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Gårdare, vilka pengar? Tror du det finns pengar om vi har kapat spelarnas löner med 25% och får sparka folk till höger och vänster? Tror du att det finns pengar när vi värvar spelare som Matsson?

Jag tycker det är solklart att vi skulle värvat bättre, OM vi hade pengarna.

Jag är inte så jätte insatt i hur pass stor skillnaden är i sponsor pengar mellan fotbollen och hockeyn. Men med tanke på hur mycket mer uppmärksamhet fotbollen får i media så tror jag det finns en betydande skillnad och därför kan man inte riktigt jämföra med DIF Fotboll.

Sen så drar fotbollen mer folk till matcherna, det är alltid minst 11 000 på Stadion (om man bortser från Assyriska matchen som iofs var en "bortamatch") medan hockeyn hade ett publiksnitt på drygt 7000. Fotbollen har också hand om försäljningen i anslutning till Stadion vilket hockeyn inte har.

Vi har inte pengar i överflöd, jag tror och hoppas dock på att pengarna som vi sparat på Espen och NHL lirarna kan ge oss minst en bra back.
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar