Lassila!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
larzzone
Inlägg: 17
Blev medlem: 2006-12-06
Ort: Gotland

Lassila!

Inlägg av larzzone »

Tycker det är dags att ge honom beröm!
Han har gjort tre-fyra-fem mycket bra matcher nu. Igår var han grym i inledningen. Han har fått utstå mycket spott och spä här på forumet tidigare. Ochv visst har han varit lite svajjig i formen. Men nu verkar han ha hittat rätt i spelet! Han har ju generna i sig bevisligen!

Så.. keep up the good work Lassila :D
Användarvisningsbild
Jordan
Inlägg: 322
Blev medlem: 2006-01-26
Ort: Hufvudstaden
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Fortsätt så här Lassila, så är du värd dina pengar som du får av DIF! :)
Gött med två grymma målvakter som ger järnet i varje match när dom får chansen.
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n


Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
Jack Daniel
Inlägg: 479
Blev medlem: 2006-12-05

Inlägg av Jack Daniel »

Ja, Lassila förtjänar verkligen BERÖM!
Han har kämpat sig upp ur dåligt mentalt mående, till att vara kanon de senaste matcherna.
Och hans sätt att uppskatta fansen för matchen mot Skellefteå var underbart!

Go, Teemu!
8)
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Christopher J »

Ja Lassila har varit mycket bra senaste tiden och förtjänar beröm. Han är vår bäste målvakt just nu. Så forsätt spela bra.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Christopher J skrev:Ja Lassila har varit mycket bra senaste tiden och förtjänar beröm. Han är vår bäste målvakt just nu. Så forsätt spela bra.
Visst, han har varit bra. Jag mår dock aldrig bra på läktaren när man står, han gör så mycket konstiga saker och har nog inte någon vidare utvecklingspotential, han har väl varit såhär ungefär i 4 säsonger nu? Tror att det gick bättre för honom i Finland dessutom.
Han ska tacka backarna som rensar mycket bättre nu än förr.

Men just nu är han HET men på lite längre sikt så är jag tveksam.
larzzone
Inlägg: 17
Blev medlem: 2006-12-06
Ort: Gotland

Inlägg av larzzone »

Åter igen vill jag lyfta upp Lassila.
OK han gjorde en fetmiss igår, inget snack om saken, tyvärr är det ju något alla målvakter gör någon gång..
Men han räddade oss en jäkla massa gånger också och stod ju helt klart för matchens räddning. Så jag hoppas verkligen att han får stå de två sista. Han är det bästa vi har i mål. Larsson är grym han med. Men nu är det sannerligen viktigt att ha en matchtränad kille i mål anser jag.

Fast å andra sidan.. jag tror Challe och säcken vet bäst vilken målvakt som är i bäst form..

Så det jag väl egentligen vill ha sagt är... Go Lassila!!

En till fråga. Om man kollar på bilder från matchen när spelarna kommar mot Jiri för att gratulera honom efter vinstmålet.. så är Lassila först :shock:
Hur faaasen gick det till? Har killen raketer i skridskorna?
Menar, han hade en hel plan att åka. De andra var ju redan i samma zon.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Jag tyckte inte han gjorde en sån stor tabbe som många påstår. Pucken studsade skumt och Renberg fick stå där och slå in returen... Alltså inte Lassilas fel!
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

är det bara jag som ser likheter med vår store glada fotbollsmålis?
gör många kanon matcher en kommer misstagen som sänker betyget!
mindre misstag så skulle han vara hur bra som helst!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Lassila förtjänar bara beröm just nu..
Hoppas han håller i sin fina form nu

Go Lassila :D
kungK2
Inlägg: 225
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Inlägg av kungK2 »

Absolut, Lassilla ska ha beröm. Tycker han vuxit ut till en stabil och bra målvakt och det är givet att han ska stå vidare.
Användarvisningsbild
Jack Daniel
Inlägg: 479
Blev medlem: 2006-12-05

Inlägg av Jack Daniel »

Lassila skulle varit mer på alerten vid kvitteringen, å andra sidan ska inte Rehnberg få komma där.

Allmänt så anser jag Lassila vara förbannat bra långa stunder och en starkt bidragande orsak till vår slutspelsplats.

D.I.F.
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Lassila har varit grym efter nyår, och framförallt efter LG.

Oddburt, och några andra, tycker illa om Teemu för tidigare misstag. Jag har själv tyckt att Daniel Larsson borde ansetts vara förstamålvakt, men det är ändå bästa målvakten för stunden som ska stå! Lassila ÄR just nu den bästa! Han spelar under press och gör det jävligt bra!

Se matchen mot Malmö senast vi var där. Fy fan vilken målvakt!

Sen kommer jag ALDRIG acceptera att en Djurgårdssupporter står och skriker högt som fan att Lassila är "så jävla dålig"! Ha din åsikt, men skrik aldrig ut det högt för alla! Bort med packet!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Lasilla får ju trots misstag stå kvar i målet. Larsson gör ett misstag och sedan får Lasilla stå igen. Tycker inte de tävlar på lika vilkor om jag skall vara ärlig. Dessutom är Lasilla inte stabil, killen kan ju kasta in vilken puck som helst och då hjälper det inte att han ibland gör idioträddningar. In med jämnare Larsson nu!

Dessutom släpper Lassila på tok för mycket returer som kan hamna lite varstans...
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kall-El, var det inte du som förespråkade att man inte skulle hatta för mycket mellan målvakterna. Du menade att det var bättre att ha en uttalad förste målvakt.
Nu är Lassila nummer 1 och då ska man ha förtroende från tränarna även om man gör misstag.

Tycker dessutom att Teemu blivit bättre med returerna, antingen suger han in pucken eller så styrs puckarna mer åt sidan. Plus att våra backar är bättre och mer alerta i år och kan rensa undan sk Lassila-returer som går rakt ut.
Lycka är att vara djurgårdare
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Rash skrev:Kall-El, var det inte du som förespråkade att man inte skulle hatta för mycket mellan målvakterna. Du menade att det var bättre att ha en uttalad förste målvakt.
Nu är Lassila nummer 1 och då ska man ha förtroende från tränarna även om man gör misstag.

Tycker dessutom att Teemu blivit bättre med returerna, antingen suger han in pucken eller så styrs puckarna mer åt sidan. Plus att våra backar är bättre och mer alerta i år och kan rensa undan sk Lassila-returer som går rakt ut.
Jo, men då skulle man satsat på Larsson. Killen visade ett lugn och en jämnhet som spred stabilitet. Sedan blev hans tåg försenat och Lassila har mer eller mindre varit uttalad 1a målis sedan dess. Jag vidhåller att de inte tävlar på lika vilkor och detta känns ytterst orättvist.

En 1a målis skall sprida lugn och ro och detta gör inte Lassila. Backarnas främsta uppgift är att ge målvakten fri sikt och störa skyttar i skottläge inte hålla kolla på en osäker målvakts returer. Håller dock med om att Lassila släpper något färre returer nu, men de är fortfarande på tok för många.

Sedan finns ju en uppenbar risk att Larsson inte är nöjd med rådande situation och välöjer att lämna oss efter denna säsong, vilket inte vore bra alls...
Skriv svar