Svag backbesättning - Inte då!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Dr Avalanche
Inlägg: 52
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Malmö
Kontakt:

Svag backbesättning - Inte då!

Inlägg av Dr Avalanche »

Tredje backparet med Jesper Björck och André Mattsson är kanske inte så spelskickligt men tufft att möta. - Säcken
Yeah, right....
fd skuggan
Inlägg: 158
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av fd skuggan »

Fast så är det med många många viktiga spelare i alla lag. Spelare som BARA ska spela 0-0 och hålla stången, trötta ut motspelarna medan dom mer spelskickliga sitter och hämtar andan till sitt nästa byte.

Tycker du Mathias Tjärnqvist var spelskicklig, eller?
Användarvisningsbild
Dr Avalanche
Inlägg: 52
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Dr Avalanche »

fd skuggan skrev:Tycker du Mathias Tjärnqvist var spelskicklig, eller?
I förhållande till André Mattsson??? :shock: Jodu.. Det anser jag att han var/är. 24 poäng på 34 matcher 02/03 är rätt hyggligt. Även om jag vet att man inte skall jämföra backar och forwards. Och att Lill-Tjärnas flesta mål bökades in från nära håll...

Dessvärre ser jag inte att någon av de andra backarna håller speciellt hög spelskicklighet heller. Ronnie är bra defensivt, men har inga som helst offensiva kvaliteter. Mika blixtrar till ibland, men är inte en back som jag vill bygga en offensiv på. I offensiva/konstruktiva sammanhangen får vi nog ställa vårt hopp till Adam A och möjligtvis Liwing.
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

Dr Avalanche skrev:
fd skuggan skrev:Tycker du Mathias Tjärnqvist var spelskicklig, eller?
I förhållande till André Mattsson??? :shock: Jodu.. Det anser jag att han var/är. 24 poäng på 34 matcher 02/03 är rätt hyggligt. Även om jag vet att man inte skall jämföra backar och forwards. Och att Lill-Tjärnas flesta mål bökades in från nära håll...

Dessvärre ser jag inte att någon av de andra backarna håller speciellt hög spelskicklighet heller. Ronnie är bra defensivt, men har inga som helst offensiva kvaliteter. Mika blixtrar till ibland, men är inte en back som jag vill bygga en offensiv på. I offensiva/konstruktiva sammanhangen får vi nog ställa vårt hopp till Adam A och möjligtvis Liwing.
Men hallå, Mika är ju grym i bl a powerplay! Han var ju både sjuk o skadad förra säsongen. Han ÄR en offensiv back som är bra på det han gör.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Dr Avalanche
Inlägg: 52
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Dr Avalanche »

Sju pinnar på 44 matcher förra säsongen... Jag är väldigt nervös för att Mika var en offensivt stark kraft. Men ingen voe gladare än jag om jag har fel på den punkten...
Användarvisningsbild
grandstoff
Inlägg: 227
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Örebro

Inlägg av grandstoff »

Drutten skrev: Men hallå, Mika är ju grym i bl a powerplay! Han var ju både sjuk o skadad förra säsongen. Han ÄR en offensiv back som är bra på det han gör.
Det jag tror Dr Avalanche menar är inte spelet i powerplay, utan snarare speluppbyggnad och, framför allt, spelvändningar. Det är där det kan klicka...
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

grandstoff skrev: Det jag tror Dr Avalanche menar är inte spelet i powerplay, utan snarare speluppbyggnad och, framför allt, spelvändningar. Det är där det kan klicka...
Dvs precis som tidigare år, fast värre. Burskydd och icingpuckar!
Användarvisningsbild
Dr Avalanche
Inlägg: 52
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Dr Avalanche »

grandstoff skrev: Det jag tror Dr Avalanche menar är inte spelet i powerplay, utan snarare speluppbyggnad och, framför allt, spelvändningar. Det är där det kan klicka...
Yup, helt korrekt uppfattat! Skönt att kunna vara otydlig, men att folk ändå förstår...

:lol:
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

Ok, jag förstår vad ni menar, Mika är ju ingen Paul Coffey precis. Men han har grymt mycket rutin, duktig på att smälla på, bra i powerplay och slår sällan dumma passningar. Det tror jag vi kan behövas i vinter. Om vi har en bra köttmur vid egen blå som inte gör bort sig, men kanske inte gör några soloraider a´la Lintner så tycker jag ändå att det är ok. Det finns inget värre än backar som tror att de är Ray Bourque och sedan gör bort sig totalt...
Ingen seger utan offer
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Efter 1-9 mot Färjestad.
Jag är inte ett dugg orolig.
- Charles Berglund, ass tränare DIF, 050820


After U.S. Troops Penetrated Central Baghdad:
April 5, 2003
"Nobody came here. Those America losers, I think their repeated frequent lies are bringing them down very rapidly.... Baghdad is secure, is safe."
- Mohammed Saeed al-Sahaf, aka "Bagdad Bob"


Vi har tre bra backpar, första backparet med Mika Strömberg och Adam Andersson är starkt, i andra så är Ronnie Pettersson bättre än någonsin och Jonas Liwing är lovande. Tredje backparet med Jesper Björck och André Mattsson är kanske inte så spelskickligt men tufft att möta.
- Hans Säärkijärvi, huvudtränare DIF, 050830


With Media Pictures of U.S. Troops Being Shown Standing Under the Giant Crossed Swords in Saddam's Favorite Parade Grounds in Baghdad, While Giving a Press Briefing Around the Corner:
"There you can see, there is nothing going on."
- Mohammed Saeed al-Sahaf, aka "Bagdad Bob"
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

Kagen skrev:Efter 1-9 mot Färjestad.
Jag är inte ett dugg orolig.
- Charles Berglund, ass tränare DIF, 050820


After U.S. Troops Penetrated Central Baghdad:
April 5, 2003
"Nobody came here. Those America losers, I think their repeated frequent lies are bringing them down very rapidly.... Baghdad is secure, is safe."
- Mohammed Saeed al-Sahaf, aka "Bagdad Bob"


Vi har tre bra backpar, första backparet med Mika Strömberg och Adam Andersson är starkt, i andra så är Ronnie Pettersson bättre än någonsin och Jonas Liwing är lovande. Tredje backparet med Jesper Björck och André Mattsson är kanske inte så spelskickligt men tufft att möta.
- Hans Säärkijärvi, huvudtränare DIF, 050830


With Media Pictures of U.S. Troops Being Shown Standing Under the Giant Crossed Swords in Saddam's Favorite Parade Grounds in Baghdad, While Giving a Press Briefing Around the Corner:
"There you can see, there is nothing going on."
- Mohammed Saeed al-Sahaf, aka "Bagdad Bob"
Att du ens kan göra en sådan jämförelse.....! Skulle du hellre vilja att Challe o Säcken gick ut och sa att allt var skit och att vi troligtvis kommer att åka ur???
Ingen seger utan offer
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Nope, jag har tidigare skrivit att de gör helt rätt. Att de måste ingjuta mod och självförtroende i killarna. Alla andra är så duktiga på att tala om deras brister.

Mitt inlägg ska läsas med glimten i ögat, min torra humor är sådan..
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

Ok...he he, jag fattar.
Ingen seger utan offer
Skriv svar