Djurgårdens IF - Timrå IK, 15/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
gulgul
Inlägg: 138
Blev medlem: 2005-12-29

Djurgårdens IF - Timrå IK, 15/2 2007

Inlägg av gulgul »

to 15 feb 2007, kl 19.00 DIF-Timrå Hovet, Stockholm 140-210SEK uppbokat (globen) Driver dem eller hardet blivit något fel på deras system? någon som vet fall det verkligen är uppbokat?
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Re: DIF - Timrå 15/2

Inlägg av Don_T »

gulgul skrev:to 15 feb 2007, kl 19.00 DIF-Timrå Hovet, Stockholm 140-210SEK uppbokat (globen) Driver dem eller hardet blivit något fel på deras system? någon som vet fall det verkligen är uppbokat?
Matchen är flyttad från Hovet till Globen och Ticnet ar inte ändrat än. Därför är matchen stoppad av Ticnet.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Micke Johanssons tröja hängs upp i taket inför den här matchen.
Han om någon är värd ett utsålt globen för allt som han gjort för klubben.
Han är en av våra största någonsin och ett utsålt globen skulle dessutom hjälpa dagens krigare avsevärt att knipa en seger ytterligare mot slutspel.

Ska vi satsa på minst en utsåld match denna säsong så är den här optimal! Om vi klubbar det och alla hjälps åt så är det fullt möjligt.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=148574
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

spiik skrev: Ska vi satsa på minst en utsåld match denna säsong så är den här optimal! Om vi klubbar det och alla hjälps åt så är det fullt möjligt.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=148574
Nja ska vara lite petig men då blir det den andra utsålda matchen hittils i år. Men att vara på plats då när Mickes tröja hissas upp i taket är givet.
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2007-01-10 13:01:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jack Daniel
Inlägg: 479
Blev medlem: 2006-12-05

Inlägg av Jack Daniel »

Skulle vara fint om Lill-Kenta Johansson kunde erkänna att han älskar Djurgården mest av allt, i den matchen. :P
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jack Daniel skrev:Skulle vara fint om Lill-Kenta Johansson kunde erkänna att han älskar Djurgården mest av allt, i den matchen. :P
Förväntar mig inget annat än att han faller ner på knä vid mittcirkeln innan matchen och ber om nåd inför skölden och den stores tröja som hissas upp :wink:
Lycka är att vara djurgårdare
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Remy Lebeau skrev:
spiik skrev: Ska vi satsa på minst en utsåld match denna säsong så är den här optimal! Om vi klubbar det och alla hjälps åt så är det fullt möjligt.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=148574
Nja ska vara lite petig men då blir det den andra utsålda matchen hittils i år. Men att vara på plats då när Mickes tröja hissas upp i taket är givet.
Självklart, hur kunde jag glömma aik-matchen?? :oops:
Men jag tänkte nog på det första utsålda globen i så fall när jag skrev...
Men med över en månad kvar så borde man hinna pusha för matchen rejält. På sajten kunde kanske webb-killarna lägga upp en biljettbarometer så alla ser hur fler och fler tänker gå. Det ger ju en uppåtgående spiral effekt och folk köper om man ser att många andra tänker gå.
Btw: varför finns inte denna funktion på sajten inför VARJE match?
Jag har påtalat detta för kansliet utan något svar. Innan aik-matchen uppdaterades ju plåtförsäljningen frekvent de sista dagarna vilket haussade upp matchen ytterligare.
Blue Brigade Sthlm
espen21
Inlägg: 232
Blev medlem: 2006-11-07
Ort: Linköping

Inlägg av espen21 »

Håller med om att vi ska göra allt för att höja trycket kring denna match!

Hoppas verkligen att ledningen och webbansvariga marknadsför den här matchen i god tid, som nu till exempel. Tycker också att man kan sätta upp en publik/biljett barometer (heter det så?) ALLT FÖR ATT FYLLA GLOBEN! Det skulle vara oerhört pinsamt att hylla den störste med de siffror som vi snittar nu.
Användarvisningsbild
Kennholt
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-09-25
Ort: Oldmanfield

Inlägg av Kennholt »

spiik skrev:
Remy Lebeau skrev:
spiik skrev: Ska vi satsa på minst en utsåld match denna säsong så är den här optimal! Om vi klubbar det och alla hjälps åt så är det fullt möjligt.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=148574
Nja ska vara lite petig men då blir det den andra utsålda matchen hittils i år. Men att vara på plats då när Mickes tröja hissas upp i taket är givet.
Självklart, hur kunde jag glömma aik-matchen?? :oops:
Men jag tänkte nog på det första utsålda globen i så fall när jag skrev...
Men med över en månad kvar så borde man hinna pusha för matchen rejält. På sajten kunde kanske webb-killarna lägga upp en biljettbarometer så alla ser hur fler och fler tänker gå. Det ger ju en uppåtgående spiral effekt och folk köper om man ser att många andra tänker gå.
Btw: varför finns inte denna funktion på sajten inför VARJE match?
Jag har påtalat detta för kansliet utan något svar. Innan aik-matchen uppdaterades ju plåtförsäljningen frekvent de sista dagarna vilket haussade upp matchen ytterligare.

Måste bara hålla med spiken i det han säger här idaag. En barometer skulle trigga fler att gå!
Björne Nord
Inlägg: 40
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Inlägg av Björne Nord »

Fast en biljettbarometer kan ju snarare få motsatt effekt om den används alltför ofta. Särskilt eftersom våra publiksiffor inte är skyhöga direkt. Hur många extra åskådare kommer det om man på matchdagen ser på hemsidan att det är 4638 biljetter sålda till en hemmamatch mot t.ex. HV71? Inte många skulle jag tro...

En barometer ger, enligt mig, endast positiv effekt när det redan är många plåtar sålda. Innan dess får man marknadsföra på andra sätt som kampanjer i massmedia, intervjuer på hemsidan osv.
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Björne Nord skrev:Fast en biljettbarometer kan ju snarare få motsatt effekt om den används alltför ofta. Särskilt eftersom våra publiksiffor inte är skyhöga direkt. Hur många extra åskådare kommer det om man på matchdagen ser på hemsidan att det är 4638 biljetter sålda till en hemmamatch mot t.ex. HV71? Inte många skulle jag tro...

En barometer ger, enligt mig, endast positiv effekt när det redan är många plåtar sålda. Innan dess får man marknadsföra på andra sätt som kampanjer i massmedia, intervjuer på hemsidan osv.
Det har du faktiskt en poäng i. Men en barometer skulle kunna läggas upp om en minimigräns av sålda plåtar uppnåtts. Då kan den fungera i rätt syfte samtidigt som man undviker den negativa effekten som du beskriver. Om 8000 sålts? Då skulle det säkert en barometer som indikerar det få fler att gå.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

4-2

bremberg
ölvestad
falk
sjögren
Användarvisningsbild
Kennholt
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-09-25
Ort: Oldmanfield

Inlägg av Kennholt »

spiik skrev:
Björne Nord skrev:Fast en biljettbarometer kan ju snarare få motsatt effekt om den används alltför ofta. Särskilt eftersom våra publiksiffor inte är skyhöga direkt. Hur många extra åskådare kommer det om man på matchdagen ser på hemsidan att det är 4638 biljetter sålda till en hemmamatch mot t.ex. HV71? Inte många skulle jag tro...

En barometer ger, enligt mig, endast positiv effekt när det redan är många plåtar sålda. Innan dess får man marknadsföra på andra sätt som kampanjer i massmedia, intervjuer på hemsidan osv.
Det har du faktiskt en poäng i. Men en barometer skulle kunna läggas upp om en minimigräns av sålda plåtar uppnåtts. Då kan den fungera i rätt syfte samtidigt som man undviker den negativa effekten som du beskriver. Om 8000 sålts? Då skulle det säkert en barometer som indikerar det få fler att gå.

Nja det vet man int her idag. Jag skulle snarare vilja säga att barometerns avkänningspunkt skulle gå runt 6000. Just på grund av att vårt publiksnitt inte vart så mycket att hurra för i år. Om folk ser att över 6000 biljetter sålts skulle fler gå, tror jag.
Användarvisningsbild
Kennholt
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-09-25
Ort: Oldmanfield

Inlägg av Kennholt »

Som jag skrev på Järnkaminernas forum också... Den här matchen SKA det vara BRA upslutning till!

Wikegård skriver såhär i sin blogg: Sälj evenemanget, och jag uppmanar alla Järnkaminer och andra supporters att denna kväll verkligen visa att ni är Djurgårdare. Ta er mangrannt till Globen och ge Micke Johansson en hyllning som saknar motstycke i Sverige. Det förtjänar Micke Johansson. Den störste liraren jag skådat på svensk is.

Länk till bloggen: http://www.wikegard.se/index.php?paged=2

MEN!!!! Vi börjar med att bjuda på ett jävla drag redan i morgon torsdag mot gais!!!
Användarvisningsbild
_Skogis
Inlägg: 261
Blev medlem: 2006-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08-land

Inlägg av _Skogis »

Passande banderoller till aktuell dag's två hjältar:

"Gud är stor men på Globen är #25 störst"

"Kung Fredrik I av Globen"
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Skriv svar