Forumet

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
technoviking
Inlägg: 9
Blev medlem: 2014-03-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Forumet

Inlägg av technoviking »

Är det möjligt att certifikatet kan ordnas?

"This server could not prove that it is www2.difhockey.se; its security certificate is from admin.difhockey.se. This may be caused by a misconfiguration or an attacker intercepting your connection."
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Forumet

Inlägg av Daniel942 »

technoviking skrev: 2021-12-06 17:16:18 Är det möjligt att certifikatet kan ordnas?

"This server could not prove that it is www2.difhockey.se; its security certificate is from admin.difhockey.se. This may be caused by a misconfiguration or an attacker intercepting your connection."
Vi försökte få till SSL-certifikatet utan framgång, har någon kunskaper så PMa mig.
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Forumet

Inlägg av Daniel942 »

Vi är tillbaka efter ett något oklart serverfel.
DIF!
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Forumet

Inlägg av Buford »

Varför tar det ofta en lång stund innan ett inlägg publiceras, iaf ifrån mobilen (Android)? Så fort jag trycker på skicka så "hänger" det sig en stund, irriterande!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Forumet

Inlägg av Daniel942 »

Har ni några förslag i hur vi kan hålla forumet lika levande off-season som on-season?
DIF!
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Forumet

Inlägg av Praetori »

Daniel942 skrev: 2022-04-08 16:01:00 Har ni några förslag i hur vi kan hålla forumet lika levande off-season som on-season?
Ölkuponger. Nä jag vet inte. När det blir varmt och sommar så vill man ju ta en liten paus från hockeyn. Så har det alltid varit för egen del även om man såklart går in och skriver lite om det pågår någon intressant diskussion.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Rolv
Inlägg: 240
Blev medlem: 2009-10-29

Forumet

Inlägg av Rolv »

Borde vi inte kunna bli bättre på att hålla oss i rätt underkategori i forumet när vi diskuterar? Majoriteten av inläggen i "Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg" handlar inte om Silly Season alls. Detta borde kanske istället diskuteras i forumsdelen som handlar om årets säsong. Men jag fattar problemet, någon skriver något, någon svarar och till slut har man kommit ifrån grundämnet.
Senast redigerad av Rolv den 2022-11-26 11:55:59, redigerad totalt 1 gånger.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Forumet

Inlägg av Praetori »

Rolv skrev: 2022-11-18 11:52:43 Borde vi inte kunna bli bättre på att hålla oss i rätt underkategori i forumet när vi diskuterar? Majoriteten av inläggen i "Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg" handlar inte om Silly Season alls. Detta borde kanske istället diskuteras i forumsdelen som handlar om årets säsong. Men jag fattar problemet, någon skriver något, någon svarar och till slut hat man kommit ifrån grundämnet.
Mods kan ju lyfta över inlägg till rätt del. Sen kan vi andra bli bättre på att isf trycka "citera" och sedan klippa ut allt och posta citerade svar som inlägg i "rätt" tråd?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Forumet

Inlägg av Daniel942 »

Hej alla! Eftersom forumet har funnits nu väldigt lång tid och vi har en del forumrävar som varit med ett tag så är det inte omöjligt att fler har e-postadresser knutna till sitt konto som inte längre är aktiva.
Det är jätteviktigt att du har en e-post som du kan komma åt knuten till ditt konto - då säkerställer du att du alltid kommer att kunna komma åt ditt konto även om du t.ex. har glömt ditt lösenord.

Kolla vilken mailadress du har registrerat och uppdatera den om det behövs via denna länk:
ucp.php?i=ucp_profile&mode=reg_details
DIF!
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1810
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Forumet

Inlägg av Andspe »

Använder forumet främst från webbläsare i telefonen(iphone) och tycker att det emellanåt är långsamt. Särskilt under match vilket gör det svårt att posta och uppdatera.

Internethastigheten från min sida är inte ett problem då andra hemsidor fungerar fläckfritt samtidigt hemsidan går trögt.

Finns det andra med samma problem, eller är det kombinationen med iphone som stör?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Forumet

Inlägg av Praetori »

Andspe skrev: 2023-02-12 12:00:53 Använder forumet främst från webbläsare i telefonen(iphone) och tycker att det emellanåt är långsamt. Särskilt under match vilket gör det svårt att posta och uppdatera.

Internethastigheten från min sida är inte ett problem då andra hemsidor fungerar fläckfritt samtidigt hemsidan går trögt.

Finns det andra med samma problem, eller är det kombinationen med iphone som stör?
Forumet är stundvis vrålslött, särskilt vid postning.
Jag brukar helt enkelt öppna en ny flik istället för att vänta på att det ska uppdatera på -post.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Forumet

Inlägg av Praetori »

Är det bara för mig som forumet inte fungerar på mobiltelefon? Hamnar på admin-inlogg. Rensat kakor och hela faderullan men det fungerar ändå inte (enbart på dator).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Forumet

Inlägg av Daniel942 »

Vi testar att lägga in snabbsvar nu direkt under senaste inlägget i trådarna. Återkom med vad ni tycker om det ska vara kvar.
DIF!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9349
Blev medlem: 2009-12-01

Forumet

Inlägg av Jim Morrison »

Jag blir helt plötsligt utloggad varje gång jag byter nätverk på telefonen. Pågått i några veckor nu. Ligger problemet hos mig eller hemsidan? Märkligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1222
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Forumet

Inlägg av Henkos »

Jag blir utloggad orimligt ofta. Räcker väl att jag är idle typ 30 min så blir jag utloggad. Antar det inte är så för alla?
Skriv svar