Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 28/11 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 28/11 2006

Inlägg av Rash »

För ganska precis en månad sen åkte våra hjältar upp till norrland och plockade med sig sin första och hittills enda borta seger. Nu gör man samma resa och imorgon är matchen ännu viktigare eftersom Skellefteå ligger 6 poäng före oss i dagsläget samt att dom ligger ovanför slutspelsstrecket.

Man kan ju hoppas att man lyckas genomföra en HEL match den här gången.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Lycka är att vara djurgårdare
oswä0216
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-08-17
Ort: stockholm, nacka

Inlägg av oswä0216 »

Detta blit torsk 4-1 till skellefteå
Användarvisningsbild
Elias
Inlägg: 202
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västerort

Inlägg av Elias »

Det är inget snack om att det här är en 6 poängs match. Om alla spelare är friska så har vi ett bättre lag än SaIK, vilket jag tror visar sig i morgondagens drabbning.

Årets upplaga av Djurgården lyfter sig när man minst anar det, så jag tror på en knapp seger för våra iskrigare.

Kämpa Djurgården, kämpa!
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Inlägg av *Knirre »

Klockren förlust. Speciellt om man väger in att matchen är väldigt viktig.

Tror att vi blir nollade, men att vi klarar oss undan tvåsiffrigt i baken med lite tur och tack vara ett förhoppningsvis oinspirerat hemmalag.
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

ok

Inlägg av micke_1891 »

Tyvärr så blir det förlust imorrn. med hur mycket har jag lite svårt att säga men 5-2 till Saik känns ganska troligt.


Hörde föressten att djurgårdsspelarna skulle vara tillbaka inom en vecka. sen om det var på is elller tillbaka i laget vet jag inte. (tänkte på Tomas J)
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

det blir en klockren seger för vårt djurgårn :D dom gör en lika bra första period som sist och fortsätter så hela matchen .. det blir 5-1 till dif ;)

0-1 dragan

0-2 dragan

0-3 hörnkvist

0-4 falk

0-5 danielsson

1-5 ????????
Dif_in_my_heart
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-11-22

Inlägg av Dif_in_my_heart »

5-1 kanske lite överdrivet men jag tror defenetivt på Djurgårs-kväll tippar 3-1
Djurgår'n Hockey<3
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-11-05

Inlägg av Djurgår'n Hockey<3 »

Nån som vet om Otto och Timmy är tillbaka? Dom behövs verkligen nu...


Kniven på strupen, då kanske vi lyfter oss?

Tippar på en 2-1 seger till oss efter sudden. Dragan gör 1+1 och det andra målet gör Falk i PP.
In magical hands I trust.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SAIK mosar till DIF med 6-2 & på den efterföljande presskonferensen säger säcken:

-Tycker vi är bra med & nästan för matchen när dom lite turligt & för våran del olyckligt gör sitt 4-0 mål i spel 3-4. sedan blir det lite uppförsbacke.
-Efter Dragans stolpskott i 3:e gör dom även 5-0, då tappar vi lite i åkstyrka & energi.
-Tycker ändå vi är på rätt väg, alla sliter som djur & visar en härlig inställning, tror fortfarande att vi kan nå 5:e platsen.
-Det är ju så många matcher kvar & så har vi kanske seriens jämnaste målvaktspar, ingen av dom är bättre än den andra......?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Lee Harvey Oswald skrev:SAIK mosar till DIF med 6-2 & på den efterföljande presskonferensen säger säcken:

-Tycker vi är bra med & nästan för matchen när dom lite turligt & för våran del olyckligt gör sitt 4-0 mål i spel 3-4. sedan blir det lite uppförsbacke.
-Efter Dragans stolpskott i 3:e gör dom även 5-0, då tappar vi lite i åkstyrka & energi.
-Tycker ändå vi är på rätt väg, alla sliter som djur & visar en härlig inställning, tror fortfarande att vi kan nå 5:e platsen.
-Det är ju så många matcher kvar & så har vi kanske seriens jämnaste målvaktspar, ingen av dom är bättre än den andra......?

KLOCKRENT :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Skellefteå AIK - Djurgårdens IF

HD Robert Lahti, Västerås
LM Joakim Åström, Umeå
LM Klas Nilsson, Umeå
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Inlägg av Örebroarn »

Lee Harvey Oswald skrev:SAIK mosar till DIF med 6-2 & på den efterföljande presskonferensen säger säcken:

-Tycker vi är bra med & nästan för matchen när dom lite turligt & för våran del olyckligt gör sitt 4-0 mål i spel 3-4. sedan blir det lite uppförsbacke.
-Efter Dragans stolpskott i 3:e gör dom även 5-0, då tappar vi lite i åkstyrka & energi.
-Tycker ändå vi är på rätt väg, alla sliter som djur & visar en härlig inställning, tror fortfarande att vi kan nå 5:e platsen.
-Det är ju så många matcher kvar & så har vi kanske seriens jämnaste målvaktspar, ingen av dom är bättre än den andra......?
Trodde nästan att det var säcken själv som skrev...hahaha

Men det blir supertorsk idag med 5-1

Men jag tror att vi klarar oss i kvalserien ändå.
rated_x
Inlägg: 198
Blev medlem: 2005-06-11

Inlägg av rated_x »

tror att denna match måste bli avgörande för säckens framtid i dif.. Vi har inte råd att förstärka laget men någonting måste ju göras å då ser jag ingen annan utväg en ett röst byte.. Det kanske inte alls blir bättre av att byta tränare men då har man i alla fall försökt med nått.. just nu verkar dom bara sitta å se dif förfalla..

en match varar i 60 min å inte i 30 som säcken ibland tror när han säger att "jag tycker vi gjorde en bra match" man ska inte uttala sig å säga att man gör en bra match om man förlorar när man ligger 10 och har sagt att det e top 6 som gäller..
Mr H
Inlägg: 5
Blev medlem: 2006-11-02

Varför.....................................

Inlägg av Mr H »

Varför är det så j-a svårt att fixa en seger på borta is i år.Men en seger överhuvudtaget hade varit j-a gott.Har ingen lust att åka till Borås för att se Dif spela nästa år..........
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Re: Varför.....................................

Inlägg av Jojje »

Mr H skrev:Varför är det så j-a svårt att fixa en seger på borta is i år.
För att vi har ett riktigt uselt lag som leds av en inkompetent tränare.

Visst kan vi skrälla och vinna, men allt talar för en förlust.

Tippar 4-2 till saik, frågan är bara om vi ger bort matchen i början eller rasar ihop på slutet.
Skriv svar