Det måste hända något nu!!!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
rollestolz
Inlägg: 80
Blev medlem: 2006-07-13

Det måste hända något nu!!!

Inlägg av rollestolz »

Som sagt det måste hända något nu ,det är ju hemst märkligt att det inte händer något i föreningen när läget är kris.
Det går ju inte att agera när det är två omgångar kvar eller?
Sedan är det ju så j-vla trögt så fort dif skall göra något t.ex värva en spelare ,det står en blänkare i tidningen sedan tar det evigheter innan det blir klart om det inte rinner ut i sanden.
Nej det måste satsas ur krisen innan det är för sent .Åka ner i allsvenskan har vi inte råd med .Andra lag som går dåligt bara smäller det till så har dom täckt luckorna ,har vi inte råd att agera så är det lika bra att kliva av tåget direkt.Thomas johansson har varit skadad snart två månader ,har dom inte märkt det ?
Sedan är jag j-vligt trött på denna attityd mot supprters att aldrig tala om hur det ligger till med t.ex förstärkningar (ferna) det kan ju vara helt dött på hemsidan i tre fyra dagar innan man kommer med någon ovesentlig nyhet.Mot brynäs kom inte laguppställningen upp före matchstart-- dåligt.
Jag brukar alltid vara possitiv mot difhockey men nu börjar jag tröttna .Agera innan det är för sent
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

DIF ligger nog hyfsat enligt plan om jag får säga det själv. Några poäng ned till kvalplats med snudd på slutspel. Jag tippade DIF som åtta inför säsongen och tillade att den tippningen kändes lite hög, så 8-9 känns närmast väntat.

Visst DIF är bättre än ifjol men det är alla andra - utom VF - med. Och var hamnade DIF i tabellen ifjol..? Inget lag i den här tabellen var bakom DIF förra året. Det är den hårda sanningen.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

VEM kommer att gå på hockey när DIF för 8:e matchen i rad släpper in de två första puckarna och nu har spelat 6 utan att vinna. VEM pröjsar 300 spänn för att se eländet?

INGEN

Någonting måste hända i laget. Jag säger inte sparka Säcken. Jag säger inte fota Bremberg. Jag säger inte att jag vet vad man ska göra men jag säger att man måste göra NÅGOT. Det har varit total handlingsföramning i klubben sen lockouten. Man har t.om. varit stolt över det. - Vi göra inga hast beslut. Nähä - grattis och nu ligger vi 6 poäng från slutspelsplats också. Att vi har inte hastat fram några beslut ÄR EN JÄVLIGT KLEN TRÖST.

Våra juniorer kommer säkert bli fantastiska hockeyspelare en vackerdag. Och då spelar vi med största sannolikhet i allsvenskan. Rör om i grytan!
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Fricke skrev:VEM kommer att gå på hockey när DIF för 8:e matchen i rad släpper in de två första puckarna och nu har spelat 6 utan att vinna. VEM pröjsar 300 spänn för att se eländet?
Tycker du belyser problemet rätt bra. Dessvärre är det ett moment 22 eller vad det heter. Spelar DIF dåligt kommer inte publiken, kommer inte publiken spelar DIF dåligt.

För att vi överhuvudtaget ska kunna "röra om i grytan" så behövs det ingredienser (stålars, cash, dinero, etc).

Jag förstår att det är frustrerande, jag delar den frustrationen, men vi kan inte köpa oss ur den här motgången, vi har inte tillräckligt med pengar för att köpa spelare som kan förändra vår situation till det bättre.

Jag kan förstå att folk inte vill se sitt lag förlora. Men det här skulle vara ett gyllene tillfälle att visa andra och inte minst oss själva att vi är Sveriges bästa och mest trogna supportrar. Det är nu när allt är skit som vi måste ta oss i kragen och ställa upp för Djurgården.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Necrodamus
Inlägg: 86
Blev medlem: 2005-10-29
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Necrodamus »

Jag loggade in baraför att skriva detta.. HELT RÄTT! Kunde inte skrivit det bättre själv!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja styrelsen..vänligen agera nu tack..
MLo
Inlägg: 2
Blev medlem: 2006-06-02

Inlägg av MLo »

Kan bara hålla med om att det måste hända något. Ni som inte orkar läsa allt kan hoppa till sista raderna...

Tyvärr befarade man detta när spelare som Eklund, Thoressen, Rudslätt ersattas med spelare som Christian Eklund, Ask, Danielsson osv. Att man sen missar gamla DIF spelare som gör succé i andra klubbar är skandal. Däremot är trots allt backbesättningen betydligt bättre än förra året även fast det har fallit tillbaka nu mot slutet.

Alla som har någorlunda koll på hockey vet att tex en spelare som Christian Eklund inte är och aldrig har varit elitseriemässig. Det är en bedrövlig värvning från allra första början som dessutom skedde under "tränargeniet" Mats Waltin. Tyvärr var inte det den enda felsatsningen som han gjorde utan det finns mängder med exempel på mindre begåvade värvningar under hans period efter Hardy eran.

Den som ropar på att Waltin skall komma tillbaka är totalt fel ute, det enda som gjorde att Waltin fick vara med om gulden var Hardy och ingen annan. Detta är ett känt faktum, inte minst bland de som var med i laget under de åren. Att Wikegård ropar på Waltin får närmast betraktas som ett dåligt skämt och man kan bara hoppas att det var ironi.

Vidare kan man enkelt konstatera att Säcken inte har någon som helst idé om hur detta lag skall spela. Åtminstonde ser man inte det under matcherna. Detta ses också väldigt tydligt när DIF genomför träningar. Förra året tränade laget knappt powerplay spel. Jag antar att det är sak samma i år med tanke på målproduktionen. Däremot åker man mycket skridskor på träningarna, tyvärr vinner man inga matcher på att enbart åka mest skridskor.
Man vinner matcher för att man åker skridskor till rätt ställen vid rätt tillfällen. Man gör det för att man gör fler mål mål än motståndarna, detta har varit en brist i DIF sedan guldåren. Man gör det för att man har ett tätt och tight försvar. Man gör det för att man skapar långa anfall där motståndarna till slut tröttnar och går bort sig med en gubbe. Detta har alltid varit DIFs adelsmärke vilket man knappt ser längre.

För övrigt är det grymt tröttsamt att höra Säckens märkliga bortförklaringar match efter match.

Man fick lite positiva känslor på försäsongen och i början på serien men detta visar enbart på att de övriga lagen helt enkelt kom igång lite senare.

Det blir heller inte enklare när man inte ger en spelare som Pelle Eklund nytt kontrakt trots sina 17 mål förra året. Han skulle ha producerat mängder med poäng i en kedja ihop med Linkan i år. Det är ett bedrövligt beslut som klubben tar!

Det finns en sportkommité som bla består av kommentator snillet Södergren (vilket säger sig självt vilken nivå det handlar om) som skall ta ansvar och scouta rätt spelare och få dessa knutna till sig. Det är som rollestoltz skriver oändligt segt innan något blir klart. Dessutom blir ingenting klart. Det händer ingenting. Varför? Alla andra lag löser spelare i parti och minut.

Visst det är möjligen så att man räknar med ett par lågbudget år men det är i sådana fall bara början på en ryslig resa utför. Att tro att man skall spara sig ur detta är som att be om Allsvenskan. Och då mina damer och herrar blir det inga sötebrödesdagar. Det är ett otroligt naivt resonemang i dagens kommersiella sportvärld. Sedan kan det låta hur mysigt och gulligt som helst men då kan man lika gärna steppa ner ett par serier direkt och bedriva social verksamhet.

Att man inte lyckas bättre med ekonomin beror enbart på egen bristande kompetens och möjligtvis engagemang. Man kan skylla på Stockholms Stad, arenaproblem och att landsortslagen har mångt mycket bättre förutsättningar med subventioner som tex Stockholms utdelande av robin hood skatter etc. Allt detta är sant och grymt orättvist men det är bara att gilla läget och bli vassare, smartare, lösa arenaproblemet, skaffa större och bättre sponsorer med mer pengar som inser värdet av att synas tillsammans med DIF. Tex borde väl herr Svanberg i styrelsen kunna hjälpa till med detta.

Styrelsen, är det någon som hört något? Vad händer? Vad görs? Är det någon som tar ansvar? Det fanns en tid när extremt dugligt folk från näringslivet ville arbeta för DIF hockey och få ordning på bitarna. Det blev nej från styrelsen. Dessa personer arbetar numera för fotbollen, gott så men detta säger en hel del om nivån på herrarna som sitter och tar besluten inom hockeyn. Gamla avdankade elitspelare duger tyvärr inte när affärsbeslut skall tas och genomföras.

Ett roligt alternativ på tränarsidan skulle dock vara Johan Tornberg. Han kan tillföra den energi som saknas och som måste komma tillbaka.

Detta skulle kunna vara första åtgärden tätt följt av att signa upp Hannula, kosta vad det kosta vill, ta hem Fernholm även fast han är en högst medioker spelare, signa upp Eklund som är tillbaka i Sverige, ta hem Tellquist och gärna någon till från NHL samt gör allt vad som krävs för att få Ragnarsson att spela i DIF igen. Då kära supporters har vi ett lag som skulle kunna gå riktigt långt i årets elitserie och framförallt en bra plattform inför framtiden där dagens ytterst lovande juniorer kan utvecklas och växa med uppgiften.
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Här är också en som börjar tröttna på Säcken, han är säkert en bra tränare, men han måste ge detta lag en spel ide, och inte som förra skribent skrev, att bara åka skridsko.

DIF saknar spel ide så enkelt är det, detta ser man på matcherna, särskilt i powerplay. finns inga klara roller i kedjorna vilka som ska vara playmaker och vem som ska skymma framför mål vem ska ta bak mål m.m

Enda vi gör i PP är ju för fan att passa runt mellan spelarna.

tycker det är bra att junisarna får chansen, men man borde inte tagit in så pass många i laget.
Gett några chansen för att se om de kan stå i mot trycket och om de är ES matrial.

Bättre byggt på en bra defensiv och köpt en 1 eller varför inte två utpräglade målskyttar, DIF saknar en målskytt,


Trodde Bengan skulle va det eftersom det började så bra i början av säsongen, men har tyvärr inte gått lika bra den senaste tiden.

Kolla t.om Mif kan ju för fan värva.
De signade Jason Wooley från NHL, så nog finns det spelare på marknaden.

Frågan är om DIF har pengar eller de är bara så in i helvetes snåla.

Eller så jävla blå ögda att de inte märker var detta lag kommer hamna efter omgång 55.
Tror säkert vi klarar att stanna kvar i ES i år igen, men då inte för att vi spelar bra utna för de nadre lagen udner oss spelar ännu sämre.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Blir nog inget med Mika denna säsong, killen får alltså ut full lön för att träna med Vallentuna. Tror nog han är rätt nöjd med detta upplägg i alla fall på kortare sikt. Kanske till nästa säsong dock om DIF fortfarande spelar i elitserien.

Håller dock med i kritiken gällande scouting och styrelesen flata agerande. Nu börjar man bli så luttrad att jag knappt tror att Fernholm dyker upp en gång. vi fick ju in rätt mycket cash inför årets säsong. Hade varit kul att se på vad dessa pengar spenderades? Om skitlag som Mora kan plocka in spelare snabbt borde vi klara av att göra detta också kan man tycka. Än mer sugen är jag fortfarande på att få reda på vad som hände med NHL-miljonerna från förra säsongen. Dessa skulle visst gått till att förstärka laget, vad fick jo ett finländsktrundningsmärke, en spelare mest känd för att han varit avstängd samt Eric Ryman... Kostade verkligen dessa spelare så mycket stålar?

Nepp dags att skärpta till både gällande spelare, tränare och styrelse. ( Hade för övrigt varit kul om man kunde få DIFs spelidé för denna säsong förklarad för sig. Känns mest som den går ut på att dumpa ner pucken och bara åka skridskor, kanske inte så konstigt att spelet var under al kritik i vissa matcher...
Pepp91
Inlägg: 419
Blev medlem: 2006-03-31

Inlägg av Pepp91 »

Det var ett jäkla tjat om någon sorts "spelidé".... Gör mer mål än motståndarna låter väl som en ganska vettig "spelidé", eller hur? :idea:
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Pepp91 skrev:Det var ett jäkla tjat om någon sorts "spelidé".... Gör mer mål än motståndarna låter väl som en ganska vettig "spelidé", eller hur? :idea:
ÅH FAN!
de va mig en klipsk jäkel :)


Men tydligen vet inte säcken om detta, mot Brynäs va vi så rädda första perioden så vi ägnade oss endast åt försvar, enl radiosporten kunde brynäs spelarna vandra ut och in i våran zon hur de ville, men ändå efter två perioder stod det 3-0 till dem.

Alla lag har en spel ide och det är det som gör att de oftast gör mål på inövade varianter, ligger ovanför oss också för den delen :)

DIF har kanske en spelide, men isåfall passar den inte den typen spelare vi har.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Den enda spelidén jag ser är dumpa in pucken och sedan trampa efter.... Tror som tusan att inte det håller över 55 matcher!
Användarvisningsbild
rollestolz
Inlägg: 80
Blev medlem: 2006-07-13

Inlägg av rollestolz »

Här har ni några rubriker att suga på:

NHL-back till Malmö
Hedin tillbaka i MODO
Laine klar för Timrå
Machulda till Timrå
Ny tjeck till Mora
Mora värvar forward
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

rollestolz skrev:Här har ni några rubriker att suga på:

NHL-back till Malmö
Hedin tillbaka i MODO
Laine klar för Timrå
Machulda till Timrå
Ny tjeck till Mora
Mora värvar forward
Du kanske inte läste mitt inlägg? Vad är det i "vi har inga pengar" som du inte förstår?
Klubbarna du nämner ovanför har antingen ett starkt stöd från sin kommun, det lokala näringslivet eller ny arena. Det är saker som drar in pengar, saker som vi i ganska stor utsträckning saknar vad jag vet.

MLO, du säger att man ska gilla läget. Det är precis det man gör. I dagsläget har vi inte mer pengar än vad du ser på isen. Vi har försökt köpa oss fram de senaste åren vilket slagit tillbaka ganska hårt, varför det enda alternativet är att att spara.

Arenaproblemet är inte bara att "fixa", det handlar i första hand om pengar, något vi uppenbarligen saknar och mark. Även om vi skulle skrapa ihop pengar till en ny arena tror jag knappast Sthlm stad skulle prioritera att ordna en bit mark åt oss då det finns två speldugliga arenor idag. Varför skulle Sthlm stad vilja bli av med sin enda seriösa hyresgäst (gnaget och brajjen kan inte räknas i samma andetag som DIF).

Nej, istället är det dags för oss supportrar att börja gilla läget. Det finns inga ursäkter längre. Fotbollen är slut, vi är inte ett köplag längre och våra iskrigare behöver oss mer än någonsin!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

Rash skrev:
Fricke skrev:VEM kommer att gå på hockey när DIF för 8:e matchen i rad släpper in de två första puckarna och nu har spelat 6 utan att vinna. VEM pröjsar 300 spänn för att se eländet?
För att vi överhuvudtaget ska kunna "röra om i grytan" så behövs det ingredienser (stålars, cash, dinero, etc).

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Att inte ha stålar på kontot är något som de flesta mellanstora företag brottas med varje dag. Vi är nu 5 jävla poäng efter SAIK och Frölunda kommer snart börja jaga. Det är bara att inse att truppen ÄR för dålig. Visa handlingskraft, var kreativ - lös problemen!

Det går inte att bara sitta med armarna i kors och glädjas över att det går bra för Väsbys 94:or. Det går inte att komma till presskonferensen efter 6:e raka torsken, små le lite finurligt och tycka att man gjorde en rätt bra match bortsett dom där minuterna man släppte in 3 mål. Det går inte att släppa in inte bara första utan de två första målen i 7 av de 8 senaste matcherna och inte agera. Det går inte att sticka ner huvudet i sanden och sluta rapportera på hemsidan.

För då missar vi ytterligare slutspel och det dödar inte bara ekonomin, det dödar även hockeyintresset i Stockholm. Mitt i allt detta lyckas man inte få klart Fernholms övergångspapper, man fastnar av principskäl på en löjlig transfersumma till Huddinge = NoBig Dick.

I dystra tider då handlingskraft verkligen behövs, när någon måste visa sig stark och visa vägen så har man gjort: Precis ingenting. Medans:

Jason Wooley
Sean Bergenheim
Per Bäckman
Dave King
Carl Söderberg
Mikko Laine
Daniel Widing
Jonas Almtorp
Ivan Huml
Pierre Hedin

För att bara nämna några har förstärkt våra direkta konkurrenter.

För att göra saker och ting ännu värre så sållar inte bara Lassilla numera utan även Larsson.
Skriv svar