Ferna till Pittsburgh?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
JKBlå
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av JKBlå »

Så här svag backbesättning undrar jag om Djurgården någonsin haft i modern tid? Vi har kvar Pettersson och Strömberg från förra säsongen, backar man inte direkt bygger laget kring.... Nej, tyvärr ser det väldigt mörkt ut. Bara att André Mattsson kan vara en av 6 ordinarie backar säger en del...
Användarvisningsbild
lund3
Inlägg: 95
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Skandal..

Inlägg av lund3 »

Weddan skrev:Haha vilken jävla skandal rent ut sagt... Riktigt jävla löjligt att vi efter förra säsongen ändå är en av de flitigaste exportörerna vad gäller spelare till NHL, hela vår backuppsättning, nä fyfan. Känns som att elitserien är nått lager av spelare som bara är att ta om NHL har dåligt, dom sabbar hela vår säsong... Riktigt tråkigt...

Undrar jag om vi får bra betalt ens.
Användarvisningsbild
grandstoff
Inlägg: 227
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Örebro

Re: Skandal..

Inlägg av grandstoff »

lund3 skrev:Undrar jag om vi får bra betalt ens.
Enligt Tommy Engström får Djurgården sammanlagt $450 000 för Kronwall, Nilsson och Fernholm. Han sänker även målsättningen från topp 4 till att klara slutspel.


http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 26,00.html
al bundy
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-06-09

Backkrisen

Inlägg av al bundy »

Tja, Robban Nordmark är tränare för det bekanta laget Almtuna.........
Eftersom man från ledniungens sida visste om detta med Ferna sen ett tag, så kan det varit därför som han inte spelade mot TPS.
Men redan då var ryktet igång om att man var på jakt efter en etablerad back att förstärka med.
Efter att övergången blev klar, så är det mycket möjligt att det är TVÅ.

Och inte ska man basunera ut vad/vem man vill ha innan det är klart.
Då är det större chans att det går i stöpet nu då det inte finns så många att välja bland.
Användarvisningsbild
lund3
Inlägg: 95
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Skandal..

Inlägg av lund3 »

grandstoff skrev:
lund3 skrev:Undrar jag om vi får bra betalt ens.
Enligt Tommy Engström får Djurgården sammanlagt $450 000 för Kronwall, Nilsson och Fernholm. Han sänker även målsättningen från topp 4 till att klara slutspel.


http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 26,00.html
Lästre att Engström sågade våra chanser. Inte bra. För $450 000 får man väl en bra back? Micke Magnusson står väl utan kontrakt? Agera.
Skriv svar