Lägg ner - Innan det är för sent

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Har jag rätt eller är jag helt ute och cyklar?

Omröstningen slutade 2005-08-27 11:27:45

Du borde tänka om.
17
57%
Nej, du har rätt.
8
27%
Vet inte.
5
17%
 
Antal röster: 30

_OzzO_
Inlägg: 6
Blev medlem: 2005-06-11
Ort: Skövde

Lägg ner - Innan det är för sent

Inlägg av _OzzO_ »

Vad är det egentligen som händer? Har vi lyckats värva någon riktigt bra toppspelare? NEJ! Vi har blivit av med lagets bästa spelare, Oduya, Knutsen, Kronwall med flera. Att ekonomin ser mörk ut det vet vi alla om, men varför inte bara börja om från början INNAN konkurs? En sak kan man ju fråga sig själv, förra säsongen var ju en helt underbar säsong för alla hockeyälskare. Självklart förstår ni att det är lock-outen jag tänker på. Så många spelare med så hög klass har det inte funnits i Elitserien på ett bra tag, och när publiken inte kommer då, så undrar jag egentligen vad som krävs för att locka folk. Måste man va ett topplag för att publiken ska ha råd att slänga ut några kronor på en biljett? Kolla på Hammarby, de ligger ju i och för sig bättre till nu, men i början av säsongen då de låg i mitten så hade de 13000 på sina hemmamatcher. Allsvenskan innehåller också väldigt många bra spelare den här säsongen men jag tycker det är jävligt tråkigt att det ser ut som det gör för Djurgården Hockey. Idag läste jag om att klubbledningen var tvungna att avskeda två personer på grund av ekonomin. DET HÄR HÅLLER INTE!!!!!! Ta tag i det här INNAN det är för sent!
Användarvisningsbild
Ölvestad
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

Kan inte mer än hålla med. Jag menar det säger bara pang så står man där med skulder upp till öronen. Nä, som du säger, dra igång från början innan det är försent.

Börja med ett nytt spelsystem, såsom för några år sedan. Börja med att satsa på unga hungriga med Djugårdshjärta som är villiga att stå upp för Sthlms Stolthet i vått och torrt. Dom är dessutom inte så dyra i drift.

Det vi supportrar kan gör är att gå på matcherna. Så köp S-kort nu och stå upp för DIF så har du dragit ditt strå till stacken.

Vi är med överallt - I ur och skur
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Ölvestad skrev:Börja med ett nytt spelsystem, såsom för några år sedan. Börja med att satsa på unga hungriga med Djugårdshjärta som är villiga att stå upp för Sthlms Stolthet i vått och torrt. Dom är dessutom inte så dyra i drift.
Det är ju precis det som händer just nu. Nya tränare, nytt lag - unga stlhmsbasereda killar blandat med lite äldre rutinerade gubbar. Inte så dyra i drift.

Alltså gör DIF helt rätt, givet förutsättningarna. Det är förutsättningarna det är fel på. Vilket som är hönan eller ägget när det kommer till ekonomin ska jag låta vara osagt men hade det kommit ett par tusen snubbar fler i snitt förra säsongen så hade det sett jäkligt mycket ljusare ut för DIF nu, med betydligt vassare spelartrupp osv.
Andreas Sjöström
Inlägg: 5
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Andreas Sjöström »

Problemet är ju egentligen inte DIF's publiksnitt på drygt 7000, vilket i övriga Sverige skulle räcka för att etablera en toppklubb, utan svindyra Globen/Hovet. Man drar helt enkelt inte in tillräckligt på sina matcher trots att publiksnittet inte är så jävla illa!
Här måste en bra lösning till snart för DIF och i alla fall AIK (Bajen bör väl ha lagt ner sina ambitioner vid det här laget) annars slutar det med att Södertälje är Elit-laget närmast Sveriges huvudstad. Detta skulle även vara förödande för återväxten i ett av Sveriges absolut bästa ungdomsdistrikt.
Användarvisningsbild
Sir. Silk
Inlägg: 11
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Täby

Inlägg av Sir. Silk »

Jag tycker att hela elitserien är ett enda wanna-be NHL. Dra ner på matcherna så att varje match betyder något. Det är alldeles för mycket matcher. I NHL går inte alla supportrar på alla matcher, men där ändå fullt. Lite annan kultur etc. går inte att genomföra i sverige. Stockholm har mycket högre tempo än resten av sverige plus mycket med andra alternativ till hockeyn. Jag förstår varför folk inte går och ser mes-hocky där spelarna inte har något direkt att spela för. Hela serien känns ju som träningsmatcher inför slutspelet.

Börja om från början kan vi väl göra. Men då kanske vi ska fundera på att byta arena också. ;)
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av Djurgårn »

Jag håller med föregående som skrev.

Vi måste sänka matchantalet, för det kan hjälpa oss att få in mer pengar me tanke på att då lirar dom inte match varje dag och folket har lättare råd att komma, men först tycker ja nog att dom ska kolla upp arena-frågan meer innan vi börjar me sånt.
DJ The real one..
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-08-29

Inlägg av DJ The real one.. »

Djurgårn skrev:Jag håller med föregående som skrev.

Vi måste sänka matchantalet, för det kan hjälpa oss att få in mer pengar me tanke på att då lirar dom inte match varje dag och folket har lättare råd att komma, men först tycker ja nog att dom ska kolla upp arena-frågan meer innan vi börjar me sånt.
Jag är med!
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Djurgårn skrev:Jag håller med föregående som skrev.

Vi måste sänka matchantalet, för det kan hjälpa oss att få in mer pengar me tanke på att då lirar dom inte match varje dag och folket har lättare råd att komma, men först tycker ja nog att dom ska kolla upp arena-frågan meer innan vi börjar me sånt.
kan hålla med dig till en viss del, men Gbg e ingen lite stad heller och har dessutom många lag inom fotboll oxå, men där e ändå full satt(nästan) i 50 omgångar, så det kan ju inte handla om att Sthlm e så stort, och att det spelas för många matcher.
ang svindyra globen, har pratat om det innan, och kommer inte ihåg vilken som äger globen, men kunde man inte bygga utanför sthlm(den dagen det är aktuellt) för att slippa "nu vad de heter" som har hand om marken och uthyrning av lokaler m.m?
Användarvisningsbild
Hawaii
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Hawaii »

Bigge skrev:
Djurgårn skrev:Jag håller med föregående som skrev.

Vi måste sänka matchantalet, för det kan hjälpa oss att få in mer pengar me tanke på att då lirar dom inte match varje dag och folket har lättare råd att komma, men först tycker ja nog att dom ska kolla upp arena-frågan meer innan vi börjar me sånt.
kan hålla med dig till en viss del, men Gbg e ingen lite stad heller och har dessutom många lag inom fotboll oxå, men där e ändå full satt(nästan) i 50 omgångar, så det kan ju inte handla om att Sthlm e så stort, och att det spelas för många matcher.
Det handlar om TVÅ saker som skiljer Stockholm med Göteborg, Göteborgssyndromet och rivaliteten. I Göteborg går såväl IFK, ÖIS och GAIS folk på Frölunda's matcher, det finns ingen som helst rivalitet mellan laget nere i Sveriges baksida. Det gör det däremot i Stockholm, gnagare och bajare går knappast på våra matcher eller tvärtom.

Och ja, det är FÖR många matcher för att det skall bli spännande. Sent att folket i Leksand, Jönköping tycker det är kul är väl föga förvånande då inte samma utbud finns där som i Stockholm.
DJUUU..
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Det handlar om TVÅ saker som skiljer Stockholm med Göteborg, Göteborgssyndromet och rivaliteten. I Göteborg går såväl IFK, ÖIS och GAIS folk på Frölunda's matcher, det finns ingen som helst rivalitet mellan laget nere i Sveriges baksida. Det gör det däremot i Stockholm, gnagare och bajare går knappast på våra matcher eller tvärtom.

Och ja, det är FÖR många matcher för att det skall bli spännande. Sent att folket i Leksand, Jönköping tycker det är kul är väl föga förvånande då inte samma utbud finns där som i Stockholm.[/quote]

jo, det kan ja hålla med om, vet ju själv hur det e mellan skåningar och stlhm:are, kan ju tänka dig va de säger här nere när de får höra att jag älskar DIF!

E´ju synd att det blivit så mellan sthlm`s lagen, annars hade det ju kunnat vara fullsatt varje match...
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Lägg ner - Innan det är för sent

Inlägg av Drutten »

_OzzO_ skrev:Vad är det egentligen som händer? Har vi lyckats värva någon riktigt bra toppspelare? NEJ! Vi har blivit av med lagets bästa spelare, Oduya, Knutsen, Kronwall med flera. Att ekonomin ser mörk ut det vet vi alla om, men varför inte bara börja om från början INNAN konkurs? En sak kan man ju fråga sig själv, förra säsongen var ju en helt underbar säsong för alla hockeyälskare. Självklart förstår ni att det är lock-outen jag tänker på. Så många spelare med så hög klass har det inte funnits i Elitserien på ett bra tag, och när publiken inte kommer då, så undrar jag egentligen vad som krävs för att locka folk. Måste man va ett topplag för att publiken ska ha råd att slänga ut några kronor på en biljett? Kolla på Hammarby, de ligger ju i och för sig bättre till nu, men i början av säsongen då de låg i mitten så hade de 13000 på sina hemmamatcher. Allsvenskan innehåller också väldigt många bra spelare den här säsongen men jag tycker det är jävligt tråkigt att det ser ut som det gör för Djurgården Hockey. Idag läste jag om att klubbledningen var tvungna att avskeda två personer på grund av ekonomin. DET HÄR HÅLLER INTE!!!!!! Ta tag i det här INNAN det är för sent!

Det är bara att kämpa vidare. De flesta lag hamnar vid olika tillfällen i svackor. Det är sånt som händer. Jag tror nog att klubbledningengör allt vad som står i deras makt för att det inte ska krisa ihop sig totalt.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Hawaii
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Hawaii »

Bigge skrev:E´ju synd att det blivit så mellan sthlm`s lagen, annars hade det ju kunnat vara fullsatt varje match...
Ja, vore ju hur kul som helst. Gnagare, bajare och djurgårdare på samma läktare, sjunga en massa gulligull ramsor och alla iförda pajashattar. Det vore väl nåt?

Jag hoppas innerligt att du var ironisk..
DJUUU..
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Hawaii skrev:
Bigge skrev:E´ju synd att det blivit så mellan sthlm`s lagen, annars hade det ju kunnat vara fullsatt varje match...
Ja, vore ju hur kul som helst. Gnagare, bajare och djurgårdare på samma läktare, sjunga en massa gulligull ramsor och alla iförda pajashattar. Det vore väl nåt?

Jag hoppas innerligt att du var ironisk..
vet ej va ni har emot annat folk för att de inte delar er uppfattning ang fotbolls lag och Hockeylag, inte för att ja hejar på nått av ovanstående lag(förutom DIF då i hockey) men då måste ju Sthlm:are va ett släkte för sig då!!?? eftersom i Gbg så kommer alla till hockey oavsett vilka de hejar på i fotboll m.m, så då e det väl bara att acceptera att det inte lär bli sisådär 10.000 pers per match som de har i Gbg,
Användarvisningsbild
Hawaii
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Hawaii »

Bigge skrev:
Hawaii skrev:
Bigge skrev:E´ju synd att det blivit så mellan sthlm`s lagen, annars hade det ju kunnat vara fullsatt varje match...
Ja, vore ju hur kul som helst. Gnagare, bajare och djurgårdare på samma läktare, sjunga en massa gulligull ramsor och alla iförda pajashattar. Det vore väl nåt?

Jag hoppas innerligt att du var ironisk..
vet ej va ni har emot annat folk för att de inte delar er uppfattning ang fotbolls lag och Hockeylag, inte för att ja hejar på nått av ovanstående lag(förutom DIF då i hockey) men då måste ju Sthlm:are va ett släkte för sig då!!?? eftersom i Gbg så kommer alla till hockey oavsett vilka de hejar på i fotboll m.m, så då e det väl bara att acceptera att det inte lär bli sisådär 10.000 pers per match som de har i Gbg,
Så du har ingenting emot AIK och Bajen, då tycker jag inte man skall kalla sig för djurgårdare utan snarare hockeyfantast.

Vi lägger ner diskussionen, vi lär ändå inte komma någon vart. Vill du något, skicka gärna ett PM.

Back to topic!
DJUUU..
Skriv svar