Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Viktory skrev:Personer som har noll koll på vår läktarkultur och dessutom är för fulla för att knappt kunna stå upp ska inte försöka vara klackledare. Då blir allt bara ännu sämre.

Jag försökte förklara för dem ett bra tag att de bara gör allting värre men de fattade verkligen ingenting.

Första de sa till mig när jag skällde ut dem var "var du här för två år sen?!"....
Bra gjort av dig att säga ifrån.
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Amadeus »

Viktory skrev:Personer som har noll koll på vår läktarkultur och dessutom är för fulla för att knappt kunna stå upp ska inte försöka vara klackledare. Då blir allt bara ännu sämre.

Jag försökte förklara för dem ett bra tag att de bara gör allting värre men de fattade verkligen ingenting.

Första de sa till mig när jag skällde ut dem var "var du här för två år sen?!"....
Var där, men missade detta helt. Vad hände? Var det några som försökte leka klackledare?
När var det under matchen? Fattar inte att jag missade det...
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Viktory
Inlägg: 171
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Viktory »

Amadeus skrev:
Viktory skrev:Personer som har noll koll på vår läktarkultur och dessutom är för fulla för att knappt kunna stå upp ska inte försöka vara klackledare. Då blir allt bara ännu sämre.

Jag försökte förklara för dem ett bra tag att de bara gör allting värre men de fattade verkligen ingenting.

Första de sa till mig när jag skällde ut dem var "var du här för två år sen?!"....
Var där, men missade detta helt. Vad hände? Var det några som försökte leka klackledare?
När var det under matchen? Fattar inte att jag missade det...
I tredje perioden. De stod längst ned, bankade först massa på reklamskyltarna och höll på och gapade när resten av klacken försökte sjunga. De kunde knappt hälften av sångerna (dock inte melodierna) och var så fulla att de inte ens kunde klappa i takt.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Viktory skrev:
Amadeus skrev:
Viktory skrev:Personer som har noll koll på vår läktarkultur och dessutom är för fulla för att knappt kunna stå upp ska inte försöka vara klackledare. Då blir allt bara ännu sämre.

Jag försökte förklara för dem ett bra tag att de bara gör allting värre men de fattade verkligen ingenting.

Första de sa till mig när jag skällde ut dem var "var du här för två år sen?!"....
Var där, men missade detta helt. Vad hände? Var det några som försökte leka klackledare?
När var det under matchen? Fattar inte att jag missade det...
I tredje perioden. De stod längst ned, bankade först massa på reklamskyltarna och höll på och gapade när resten av klacken försökte sjunga. De kunde knappt hälften av sångerna (dock inte melodierna) och var så fulla att de inte ens kunde klappa i takt.
Det måste ha varit bajare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock
Inlägg: 7817
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

Fan börjat nästan bli rädd för att detta lag ska råka snubbla in i en Kvalserie :lol: Vettefan om man klarar två derbyn på så kort tid med den typen av vikt. Den ångesten får mig att skaka redan nu när vi fortfarande är långt ifrån där.

Väntar fortfarande på att Djurgårdslogiken ska börja gälla igen så man slipper denna ovisshet :wink:
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Fan börjat nästan bli rädd för att detta lag ska råka snubbla in i en Kvalserie :lol: Vettefan om man klarar två derbyn på så kort tid med den typen av vikt. Den ångesten får mig att skaka redan nu när vi fortfarande är långt ifrån där.

Väntar fortfarande på att Djurgårdslogiken ska börja gälla igen så man slipper denna ovisshet :wink:
Fan vilket nervvrak man kommer vara isf. Pallade knappt av derbyna i elitserien när de inte hade så mycket betydelse förutom prestigen. Hur fan ska det gå nu isf. Tänk dessutom åtta matcher till av vinna eller försvinnadignitet. Bäst att isolera sig nånstans mellan matcherna för vänner och familjs skull.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

mb81 skrev:
Manijock skrev:Fan börjat nästan bli rädd för att detta lag ska råka snubbla in i en Kvalserie :lol: Vettefan om man klarar två derbyn på så kort tid med den typen av vikt. Den ångesten får mig att skaka redan nu när vi fortfarande är långt ifrån där.

Väntar fortfarande på att Djurgårdslogiken ska börja gälla igen så man slipper denna ovisshet :wink:
Fan vilket nervvrak man kommer vara isf. Pallade knappt av derbyna i elitserien när de inte hade så mycket betydelse förutom prestigen. Hur fan ska det gå nu isf. Tänk dessutom åtta matcher till av vinna eller försvinnadignitet. Bäst att isolera sig nånstans mellan matcherna för vänner och familjs skull.
ajk-gillare har ännu större anledning att vara nervösa antagligen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Lite olustigt att gå händelserna i förväg kanske... Men, derbyna spelas väl troligen i Globen med tanke på säkerhetskraven kring matcherna...?

Hur i hela friden skall bråk undvikas? Spontant hoppas jag att fundamenten håller, är på allvar orolig att Globen ska lossna och rulla ut på Nynäsvägen.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av seppuko »

pulverapa skrev:Lite olustigt att gå händelserna i förväg kanske... Men, derbyna spelas väl troligen i Globen med tanke på säkerhetskraven kring matcherna...?

Hur i hela friden skall bråk undvikas? Spontant hoppas jag att fundamenten håller, är på allvar orolig att Globen ska lossna och rulla ut på Nynäsvägen.
Men då kanske de kan pressa dit två nya mindre hockeyarenor. En till oss och en till gnaget, göra om Hovet till tränings/eventanläggning (likt förvaringsbox som de haft under VM och Horse Show), lägga is på Tele2 eller Friends när stora sådana evenemang skall till, eller köra nere i Malmö eller Göteborg. Hur som haver så blir det en win win för alla om din profetia slår in.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Manijock
Inlägg: 7817
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

Första derbyt = Här dör hockeyn. Diverse journalister och idioter med Wennerholm i centrum går ut och fördömer Stockholmslagen. Bönderna runtom i landet är inte sena att haka på. Icke särskilt otroligt scenario om KS ens blir lite aktuellt.

Lika bra att stormsäkra kåken redan nu....
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Men varför ska vi slåss när det är fest? Det blir lätt en självuppfyllande profetia om alla pratar på de här viset redan nu. Vi och gnaget måste använda tillfället för en manifestation för Stockholmshockeyn.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

OM vi mot förmodan skulle nå kvalserien är jag rädd att det blir riktigt tråkigt med två matcher mot gnaget.

Istället för två underbara, nervkittlande matcher, med oerhört mycket på spel, är jag rädd för avbrutna matcher, krigsrubriker i tidningarna, och två bonnlag som njuter och får fira SHL-platser då DIF får energiläckage modell större.

Tyvärr finns för många idioter som är mer sugna på egen uppmärksamhet och är så uppfyllda av hat att de "lyckas" förstöra för så många andra.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Andy »

Jag tycker att det är olyckligt om vi bygger upp en bild av att det måste bli bråk vid ett derby redan nu.

Visst finns det utmaningar och risker - men också stora möjligheter. Under året med kaos-derbyn senast så tycks många ha glömt bort de derbyn som utfördes utan incidenter och som blev fantastiska fester.

Det finns många goda krafter både i våra led och hos AIK Solna. Låt de krafterna segra över de destruktiva tillsammans.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Andy skrev:Jag tycker att det är olyckligt om vi bygger upp en bild av att det måste bli bråk vid ett derby redan nu.

Visst finns det utmaningar och risker - men också stora möjligheter. Under året med kaos-derbyn senast så tycks många ha glömt bort de derbyn som utfördes utan incidenter och som blev fantastiska fester.

Det finns många goda krafter både i våra led och hos AIK Solna. Låt de krafterna segra över de destruktiva tillsammans.
Du har en poäng. Men man börjar vara j.....igt less på avbrutna matcher och oroligheter på läktarna när man väntat sig stormatcher och härlig sportslig dramatik.

Jag tror att de goda krafterna som du nämner, i båda klubbarna, behöver samarbeta för att kunna ta chansen att visa hockeyseverige varför Stockholmshockeyn är så oerhört viktig.

Fatta vilka otroliga publikfester det skulle kunna bli längre fram i vår. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Vackert!
Bild
Skriv svar