Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mattias_87 »

Så det var alltså UCS, misstänkte att det inte kunde ha varit något annat. Det var en härlig tredje period.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Oavsett om UCS var inblandade eller inte (vissa säger här att de inte gjorde något i andra) så menar jag att vi började spela bättre än Oskarshamn när klacken fick fart på laget efter åtta minuter i andra. Det tror jag ingen som var på Hovet idag missade. Skulle gissa att någon i styrelsen var där...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Ja, har inte det här påverkat styrelsen tillräckligt, så vettefan vad som gör det. Dom vet vad som behövs göras, och om det sportsliga påverkas till det positiva av en sådan ändring så ser jag ingen anledning till varför man väntar. Det är förstås rena spekulationer, men jag tror det kan vara tungan på vågen.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Det här som hände ikväll är ett klockrent exempel på vad jag försökt skriva i tråden sista veckorna. Att vi behöver klacken för att vinna matcher. De som saknar klacken på grund av att de saknar stämningen kan jag i och för sig förstå. Men jag tycker att det viktigaste är att klacken vinner matcher åt oss. Om det betyder att vi då får individer i klacken som är där mest för stämningen och kompisarna, snarare än för att vinna matcher åt laget må så vara. Men om vi ska få styrelsen att förstå hur viktigt det är att få tillbaka klacken i gammalt gott slag, så måste vi få dem att inse att klacken gör så att matcher svänger till vår fördel. Att en massa folk gillar stämningen inne i klackgemenskapen är i sig självt inget argument styrelsen verkar bry sig om. Kanske de gillar publiksiffrorna som en full klack genererar. Men det som betyder mest för styrelsen måste vara att klacken gör hockeylaget bättre.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Staten »

Tim Pang ?@Pangtim 2m

Går på hockey skapar stämning. Blir förföljd, övervakad, filmad. Inte konstigt att glädjen är borta. #difhockey #twittpuck #ucs #avgåabbe
Arå. DIF säkerhet fixar biffen. Nu kommer de hålla sig borta fem år till. Härliga Abbe, du är min idol.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Staten skrev:
Tim Pang ?@Pangtim 2m

Går på hockey skapar stämning. Blir förföljd, övervakad, filmad. Inte konstigt att glädjen är borta. #difhockey #twittpuck #ucs #avgåabbe
Arå. DIF säkerhet fixar biffen. Nu kommer de hålla sig borta fem år till. Härliga Abbe, du är min idol.
Helt otroligt vidrigt att läsa det där. Jag blir så jävla uppgiven när det kommer till hur den här föreningen jobbar med publikfrågor och säkerhet. Men jag vägrar att ge upp, den här fighten ska dom inte få vinna. Det är vi som är Djurgårdens IF.

VI SJUNGER AVGÅ ABBE BABIAN!
Losing all hope was freedom.
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sPTNC »

Det bästa är väl att inte sjunga över huvud taget. Så styrelsen verkligen får upp ögonen.
Helt tom klack är kanske svårt att genomföra men en helt tyst klack som inte sjunger över huvud taget borde få fart på styrelsen.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Konstanta avgångsramsor är det absolut effektivaste sättet att nå fram, tyvärr.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Vilken jävla pungspark att se J.Silfverstrand ha en fullsatt klack som bakgrund på twitter. Man har även fixat ett intro med publik/tifobilder från 2010 i bakgrunden, samtidigt som tifo-ansvariga förföljs och filmas. Man behandlar personer som skulle göra ALLT för att få fart på klacken igen som skit. Jag mår så jävla illa.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »

Staten skrev:
Tim Pang ?@Pangtim 2m

Går på hockey skapar stämning. Blir förföljd, övervakad, filmad. Inte konstigt att glädjen är borta. #difhockey #twittpuck #ucs #avgåabbe
Arå. DIF säkerhet fixar biffen. Nu kommer de hålla sig borta fem år till. Härliga Abbe, du är min idol.
Det enda vi kan göra är att jobba bort Abbe och få föreningen att inse vad de håller på med. AVGÅ ABBE!
DIF!
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sPTNC »

Kan vi inte använda Djurgårdshjälpens pengar till att köpa ut Abbe ur sitt kontrakt?
#Avgåabbe
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

sPTNC skrev:Kan vi inte använda Djurgårdshjälpens pengar till att köpa ut Abbe ur sitt kontrakt?
#Avgåabbe
Det skulle seriöst vara det absolut bästa för den här föreningen både kortsiktigt och långsiktigt, haha. Skämt o sido, tror det är upp till oss nu att göra något. Styrelsen kommer att, precis som
-daniel- sa, rycka på axlarna och inbilla sig att "Det var ju trots allt fredag, vad kul med halvfulla personer som orkar sjunga lite"

Edit:

Tim Pang ?@Pangtim 1m
7st ordningsvakter med 4st GoPro väntade efter matchen på att få trakassera och filma 15 personer. #DIFhockey
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Spelarna verkade väldigt tacksamma mot klacken efter matchen. Kanske, kanske någon i truppen läser här och hjälper till att prioritera frågan?
Säk-Filma supportrar som hjälpt oss att väcka klacken så att laget väcktes. Jag känner inte igen laget i mitt hjärta, Djurgården, när jag läser detta.
Senast redigerad av minalman den 2013-12-13 23:58:55, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Raus skrev:
sPTNC skrev:Kan vi inte använda Djurgårdshjälpens pengar till att köpa ut Abbe ur sitt kontrakt?
#Avgåabbe
Det skulle seriöst vara det absolut bästa för den här föreningen både kortsiktigt och långsiktigt, haha. Skämt o sido, tror det är upp till oss nu att göra något. Styrelsen kommer att, precis som
-daniel- sa, rycka på axlarna och inbilla sig att "Det var ju trots allt fredag, vad kul med halvfulla personer som orkar sjunga lite"

Edit:

Tim Pang ?@Pangtim 1m
7st ordningsvakter med 4st GoPro väntade efter matchen på att få trakassera och filma 15 personer. #DIFhockey
Ahhh... Kanon
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Då finns ju trakasserierna konkret på film, kan man få se vad allt handlar om please, Säk?

Bra gästspel iaf, UCS, hoppas det blir fler gånger.
Skriv svar