Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Stulle »

Praetori skrev:
Uffe H skrev:Hej,
Jag har bott utomlands ett par år och har missat många matcher. Dom matcher jag sett sedan jag kom hem har det inte var några tifon på. Trodde det skulle vara det på kvarten. Är det slut med tifon på hockeyn?
Enkelt förklarat så tröttnade tifo-grupperna av olika anledningar på hockeyn och inga nya specifika har uppstått. Det finns ett par tappra själar men inte som på fotbollen.
Handlade det inte om att tifo-gruppen skar sig med DIF och att dom kände sig illa behandlade och pga det slutade göra tifon? Har något svagt minne av det.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Praetori »

Stulle skrev:
Praetori skrev:
Uffe H skrev:Hej,
Jag har bott utomlands ett par år och har missat många matcher. Dom matcher jag sett sedan jag kom hem har det inte var några tifon på. Trodde det skulle vara det på kvarten. Är det slut med tifon på hockeyn?
Enkelt förklarat så tröttnade tifo-grupperna av olika anledningar på hockeyn och inga nya specifika har uppstått. Det finns ett par tappra själar men inte som på fotbollen.
Handlade det inte om att tifo-gruppen skar sig med DIF och att dom kände sig illa behandlade och pga det slutade göra tifon? Har något svagt minne av det.
Jo, som sagt av olika anledningar. Men verkligen ingenting som blir bättre av att ältas. Det behövs oavsett nytt blod.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Mattias_87 »

Det är ju tifo ibland som på JK dagen. Men deras stora intresse är fotboll helt enkelt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Millwall »

altsich skrev:
97% skrev:
AlltidoavsettDIF skrev:Nivån som uppnåddes sista 3 min efter kvittering visar vilken hög nivå vi måste höja för att vara i vad jag tycker standard en hel match. Förhelvete vilken gruppering som helst, slut upp, ALLTID OAVSETT!

JAG ÄLSKAR DIF!
"den som inte hoppar är gnagarsvin" skall alltid avsluta en match tycker jag och det tycker hela Djurgårdslaget de älskar att hoppa omkring efter en seger
Det är ju en av dom sämsta idéerna någonsin i min mening, vi sjunger väl för Djurgården.
Det är sån där attityd som gör att man tröttnar. Inom hockeyn ska allt vara så jäkla gulligt.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Praetori »

Millwall skrev:
altsich skrev:
97% skrev:
AlltidoavsettDIF skrev:Nivån som uppnåddes sista 3 min efter kvittering visar vilken hög nivå vi måste höja för att vara i vad jag tycker standard en hel match. Förhelvete vilken gruppering som helst, slut upp, ALLTID OAVSETT!

JAG ÄLSKAR DIF!
"den som inte hoppar är gnagarsvin" skall alltid avsluta en match tycker jag och det tycker hela Djurgårdslaget de älskar att hoppa omkring efter en seger
Det är ju en av dom sämsta idéerna någonsin i min mening, vi sjunger väl för Djurgården.
Det är sån där attityd som gör att man tröttnar. Inom hockeyn ska allt vara så jäkla gulligt.
Gulligt behöver det ju inte vara men personligen så föredrar jag numera hockeytrycket framför att sitta med ett gäng spån på fotbollen, som undrar varför matchen inte dragit igång medan Lützendimman ligger tät över hela arenan efter att ett par ljushuvuden fått för sig att det skall se ut som nyår på Möllevångstorget i Malmö.

Man verkar tyvärr inte kunna ta det bra utan att få det dåliga på kuppen.

Gnagarsvin tycker jag kan vara smaklig och spelarna hoppar ju i princip alltid men det får inte bli uttjatat. Den är bra när vi vunnit mot kolsäckarna eller deras sexfingrade kusiner från norrland eller möjligen om vi stängt en matchserie eller dylikt. Vi har så pass gott om bra ramsor att man kan variera sig lite.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
97%
Inlägg: 2
Blev medlem: 2018-03-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av 97% »

Praetori skrev:
Millwall skrev:
altsich skrev:
97% skrev:
AlltidoavsettDIF skrev:Nivån som uppnåddes sista 3 min efter kvittering visar vilken hög nivå vi måste höja för att vara i vad jag tycker standard en hel match. Förhelvete vilken gruppering som helst, slut upp, ALLTID OAVSETT!

JAG ÄLSKAR DIF!
"den som inte hoppar är gnagarsvin" skall alltid avsluta en match tycker jag och det tycker hela Djurgårdslaget de älskar att hoppa omkring efter en seger
Det är ju en av dom sämsta idéerna någonsin i min mening, vi sjunger väl för Djurgården.
Det är sån där attityd som gör att man tröttnar. Inom hockeyn ska allt vara så jäkla gulligt.
Gulligt behöver det ju inte vara men personligen så föredrar jag numera hockeytrycket framför att sitta med ett gäng spån på fotbollen, som undrar varför matchen inte dragit igång medan Lützendimman ligger tät över hela arenan efter att ett par ljushuvuden fått för sig att det skall se ut som nyår på Möllevångstorget i Malmö.

Man verkar tyvärr inte kunna ta det bra utan att få det dåliga på kuppen.

Gnagarsvin tycker jag kan vara smaklig och spelarna hoppar ju i princip alltid men det får inte bli uttjatat. Den är bra när vi vunnit mot kolsäckarna eller deras sexfingrade kusiner från norrland eller möjligen om vi stängt en matchserie eller dylikt. Vi har så pass gott om bra ramsor att man kan variera sig lite.
altsich: Vet inte hur länge du har varit Djurgårdare
men du har uppenbarligen inte blivit
jagad av tattarna när som tioåring skulle gå hovet och fick rusa genom
slaktis och detta var början på 1970talet(och det har inte ändrats)
Självklart sjunger man för Djurgårn men "för Djurgårn mot alla"
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av altsich »

97% skrev:
Praetori skrev:
Millwall skrev:
altsich skrev:
97% skrev: "den som inte hoppar är gnagarsvin" skall alltid avsluta en match tycker jag och det tycker hela Djurgårdslaget de älskar att hoppa omkring efter en seger
Det är ju en av dom sämsta idéerna någonsin i min mening, vi sjunger väl för Djurgården.
Det är sån där attityd som gör att man tröttnar. Inom hockeyn ska allt vara så jäkla gulligt.
Gulligt behöver det ju inte vara men personligen så föredrar jag numera hockeytrycket framför att sitta med ett gäng spån på fotbollen, som undrar varför matchen inte dragit igång medan Lützendimman ligger tät över hela arenan efter att ett par ljushuvuden fått för sig att det skall se ut som nyår på Möllevångstorget i Malmö.

Man verkar tyvärr inte kunna ta det bra utan att få det dåliga på kuppen.

Gnagarsvin tycker jag kan vara smaklig och spelarna hoppar ju i princip alltid men det får inte bli uttjatat. Den är bra när vi vunnit mot kolsäckarna eller deras sexfingrade kusiner från norrland eller möjligen om vi stängt en matchserie eller dylikt. Vi har så pass gott om bra ramsor att man kan variera sig lite.
altsich: Vet inte hur länge du har varit Djurgårdare
men du har uppenbarligen inte blivit
jagad av tattarna när som tioåring skulle gå hovet och fick rusa genom
slaktis och detta var början på 1970talet(och det har inte ändrats)
Självklart sjunger man för Djurgårn men "för Djurgårn mot alla"
Jag har varit tvingad att lägga benen på ryggen mer än en gång när man blivit jagad av packet utanför hovet, Globen, stadion, Råsunda. Jag hatar dom med en brinnande passion!

Jag är allt för att hata på arenan men jag sa väl ändå att det handlar om timing?

Sjunga en annan del av Köping funkar inte mot Brynäs.
Och den som inte hoppar är en hatramsa som alltid bara sjungits i matcher mot AIK. Fotboll såväl som hockey. Asbra ramsa, älskar att se arenan studsa och häckla AIK.

Men efter en seger i vanlig match i en sport där AIK inte ens finns. Varför ska vi då dra fram denna ramsa?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Praetori »

altsich skrev: Sjunga en annan del av Köping funkar inte mot Brynäs.
Och den som inte hoppar är en hatramsa som alltid bara sjungits i matcher mot AIK. Fotboll såväl som hockey. Asbra ramsa, älskar att se arenan studsa och häckla AIK.

Men efter en seger i vanlig match i en sport där AIK inte ens finns. Varför ska vi då dra fram denna ramsa?
Nu blir det ju kolsäckarnas sexfingrade kusiner från Norrland i kvarten så då kan ramsan nog vara aktuell.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Caveman »

Kommer ni inte ihåg när Globen var fullsatt DIF mot Luleå, DIF kvitterade till 3-3
i matchserien, då körde HELA Globen "den som inte hoppar är ett gnagarsvin", det var mäktigt.
aik ska man ALLTID håna.

(Det brukar mest vara folk som inte är bosatta i STHLM som tycker att den inte ska sjungas mot andra än aik).
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av altsich »

Praetori skrev:
altsich skrev: Sjunga en annan del av Köping funkar inte mot Brynäs.
Och den som inte hoppar är en hatramsa som alltid bara sjungits i matcher mot AIK. Fotboll såväl som hockey. Asbra ramsa, älskar att se arenan studsa och häckla AIK.

Men efter en seger i vanlig match i en sport där AIK inte ens finns. Varför ska vi då dra fram denna ramsa?
Nu blir det ju kolsäckarnas sexfingrade kusiner från Norrland i kvarten så då kan ramsan nog vara aktuell.
Minst sagt. Låt hatet frodas! Känslorna på utsidan

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av förevigtdjurgården »

Caveman skrev:Kommer ni inte ihåg när Globen var fullsatt DIF mot Luleå, DIF kvitterade till 3-3
i matchserien, då körde HELA Globen "den som inte hoppar är ett gnagarsvin", det var mäktigt.
aik ska man ALLTID håna.

(Det brukar mest vara folk som inte är bosatta i STHLM som tycker att den inte ska sjungas mot andra än aik).
Det i särklass bästa ur den matchen är ju kulmen när Chris&Cam åker ut och hela Globen skanderar systrarna Abbott så man kunde tro att kulan skulle rulla iväg.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Millwall »

Varför börjar det massiva stödet först efter att DIF gjort mål. Ska inte vi peppa spelarna redan från första nedsläpp?
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av #10 »

Millwall skrev:Varför börjar det massiva stödet först efter att DIF gjort mål. Ska inte vi peppa spelarna redan från första nedsläpp?
För många medgångare på plats
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Think if... »

Millwall skrev:Varför börjar det massiva stödet först efter att DIF gjort mål. Ska inte vi peppa spelarna redan från första nedsläpp?
Det var Ahlén som drog igång Globen
Using Tapatalk
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av South_Exil »

Millwall skrev:Varför börjar det massiva stödet först efter att DIF gjort mål. Ska inte vi peppa spelarna redan från första nedsläpp?
Det var segt länge även nervöst på läktarna samt även dåligt uppstyrt. JK borde ju kunna styra upp ett par pers som håller ihop och ett par megafoner för att synka om nu övriga grupperingar är ”i konflikt/protest/utan sug”.

Samt att man även blev matt av att se lagets prestation i första. Det var hets och på G med tryck efter att vi dödat de två första utvisningarna sen dog allt när säsongens två sämsta PP levererades.
Ska inte vara så utan det är då draken ska lyfta.
Tvärt dröjde det till tredje men Publiken med Aktiv och klacken släppte loss och körde efter 8 minuter.
Målet kom ett par minuter senare så på något sätt skulle jag ändå vilja säga att publiken väckte laget och inte tvärtom.
Skriv svar