Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:
-daniel- skrev:
Caveman skrev:DIF Säk med Abbe å grabbarna, är det någon som har koll på vad dom pysslar med. För visst är det så att Abbe kan säga till polisen "tills nästa match måste ni dubblerar poliserna på Hovet", när han själv misstänker att det kan vara en högriskmatch på gång, man har hört väldigt märkliga saker därifrån. DIF säk är in riktigt stor bov i detta drama.
Jag tror inte SE Säk har så ofantligt mycket att säga till om angående poliser, men de borde definitivt själva kunna styra hur många Ordningsvakter som behövs.

Själv är jag evinnerligt trött på hela den här soppan, hade hoppats DIF kunde vara något mer ödmjuka och skippat skitsnacket i artikeln som postades i dag. Är rätt uppenbart att det finns folk som styr som är livrädda att tappa ansiktet ut mot sina sponsorer (som man säkert tutat i både det ena och det andra angående "problemsupporters tidigare) och man vill till varje jävla pris som helst undvika att ge intryck av att JK "styr" klubben...

Men man har hört hur DIF Säk målat upp bilder om hot m.m (ju mer "faror" som finns desto mer pengar kan dom dra in) Det var någon grupp som skulle storma någon eller några. Men någon sån hotbild fanns inte alls, detta gör att DIF Säk plockar dit fler poliser.
Ingen skulle bli gladare än jag om jag fick redan på vad i helvete dom pysslar med. Dom bör inte få vara kvar inom DIF Hockey.
Man skall definitivt inte ha en säkerhetsansvarig som på eget bevåg kan styra över antal Ordningsvakter etc, det är ju uppenbart en jävsituation.
Bild
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Djurgårn »

Det här känns verkligen så otroligt tråkigt. Just nu känner jag bara att DIF-familjen är splittrad och det är verkligen helt åt helvete jobbigt...

Kan vi inte bara lösa det här nångång? Vi måste stå enade om vi ska klara denna helvetes-resa tillbaka till elitserien.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

starvin_marwin skrev:Klart är att det förs en helvetes massa spekulation från folk där jag antar att de flesta av er inte har sett dessa mötesprotokoll. Klart är också att det är en snut som har fört dessa minnesanteckningar. Det kan mycket väl vara så att DIF begärt fler poliser men det kan precis lika gärna vara så att snuten i fråga står till svars för kommenderingens storlek till sina överordnade och därmed är det nära till hands att vara frikostig i sin tolkning för att det ser bättre ut om även klubbarna önskade en stor kommendering. Jag är övertygad om att JK har vettigt folk som tar i dessa frågor men ni som inte har varit på mötena mellan polisen och DIF och heller inte läst protokollen eller vet vem snuten är som skrivit dessa och vad den personen hade för motiv vad är poängen i att ha en utragen diskussion som enbart baserar sig på lösa rykten?

Edit: stavning
Eftersom det står som det gör så undrar man ju varför inte DIF hockey agerar, det är inte okej av polisen att hänvisa till DIF hockey som källa när det skall tas in fler poliser, som uppenbarligen har mer anabola i kroppen än venice beach. Frågan man ställer sig är ju då varför inte DIF hockey inleder en undersökning om detta, speciellt då vi alla vet hur mkt en belgian blue polis med felvänd batong kostar i timmen.
Senast redigerad av Pogue Mahone den 2012-08-14 22:17:50, redigerad totalt 1 gånger.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

starvin_marwin skrev:Klart är att det förs en helvetes massa spekulation från folk där jag antar att de flesta av er inte har sett dessa mötesprotokoll. Klart är också att det är en snut som har fört dessa minnesanteckningar. Det kan mycket väl vara så att DIF begärt fler poliser men det kan precis lika gärna vara så att snuten i fråga står till svars för kommenderingens storlek till sina överordnade och därmed är det nära till hands att vara frikostig i sin tolkning för att det ser bättre ut om även klubbarna önskade en stor kommendering. Jag är övertygad om att JK har vettigt folk som tar i dessa frågor men ni som inte har varit på mötena mellan polisen och DIF och heller inte läst protokollen eller vet vem snuten är som skrivit dessa och vad den personen hade för motiv vad är poängen i att ha en utragen diskussion som enbart baserar sig på lösa rykten?

Edit: stavning
Det är lustigt att det tydligen klassificeras som "rykten" när det kommer från officiellt JK-håll (Viktory).
Bild
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Don66-2 »

-daniel- skrev:
Don66-2 skrev:
-daniel- skrev:
Caveman skrev:DIF Säk med Abbe å grabbarna, är det någon som har koll på vad dom pysslar med. För visst är det så att Abbe kan säga till polisen "tills nästa match måste ni dubblerar poliserna på Hovet", när han själv misstänker att det kan vara en högriskmatch på gång, man har hört väldigt märkliga saker därifrån. DIF säk är in riktigt stor bov i detta drama.
Jag tror inte SE Säk har så ofantligt mycket att säga till om angående poliser, men de borde definitivt själva kunna styra hur många Ordningsvakter som behövs.

Själv är jag evinnerligt trött på hela den här soppan, hade hoppats DIF kunde vara något mer ödmjuka och skippat skitsnacket i artikeln som postades i dag. Är rätt uppenbart att det finns folk som styr som är livrädda att tappa ansiktet ut mot sina sponsorer (som man säkert tutat i både det ena och det andra angående "problemsupporters tidigare) och man vill till varje jävla pris som helst undvika att ge intryck av att JK "styr" klubben...
Jag har läst det uttalandet fem gånger nu och förstår fortfarande inte problemet? Vad är det som är fel/hemskt med det?
Tycker du således att vi har problemsupporters som kontinuerligt förstör? Annars delar du min åsikt att man snackar skit inför sina sponsorer, och då borde du också tycka DIFs uttalande är opassande.
Vi har ABSOLUT falanger inom supporterleden som är mer intresserade av att boxas än att kolla hockey precis som de flesta andra stora klubbar. Men JAG tolkade uttalandet som ett avståndstagande från händelserna på Hovet vilket ju så många har skrikit efter här? I.o.m. att man har gått ut med det officiellt så har man ju även skickat en känga till polisen, eller hur?

Som sagt - Det känns som att många här inte VILL att detta ska lösa sig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
starvin_marwin skrev:Klart är att det förs en helvetes massa spekulation från folk där jag antar att de flesta av er inte har sett dessa mötesprotokoll. Klart är också att det är en snut som har fört dessa minnesanteckningar. Det kan mycket väl vara så att DIF begärt fler poliser men det kan precis lika gärna vara så att snuten i fråga står till svars för kommenderingens storlek till sina överordnade och därmed är det nära till hands att vara frikostig i sin tolkning för att det ser bättre ut om även klubbarna önskade en stor kommendering. Jag är övertygad om att JK har vettigt folk som tar i dessa frågor men ni som inte har varit på mötena mellan polisen och DIF och heller inte läst protokollen eller vet vem snuten är som skrivit dessa och vad den personen hade för motiv vad är poängen i att ha en utragen diskussion som enbart baserar sig på lösa rykten?

Edit: stavning
Det är lustigt att det tydligen klassificeras som "rykten" när det kommer från officiellt JK-håll (Viktory).
Ja, antingen menar DIF hockey att JK ljuger eller att polisen ljuger i sitt protokoll. Om det hela är en missuppfattning alltså.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Don66-2 skrev:
-daniel- skrev:
Don66-2 skrev:
-daniel- skrev:
Caveman skrev:DIF Säk med Abbe å grabbarna, är det någon som har koll på vad dom pysslar med. För visst är det så att Abbe kan säga till polisen "tills nästa match måste ni dubblerar poliserna på Hovet", när han själv misstänker att det kan vara en högriskmatch på gång, man har hört väldigt märkliga saker därifrån. DIF säk är in riktigt stor bov i detta drama.
Jag tror inte SE Säk har så ofantligt mycket att säga till om angående poliser, men de borde definitivt själva kunna styra hur många Ordningsvakter som behövs.

Själv är jag evinnerligt trött på hela den här soppan, hade hoppats DIF kunde vara något mer ödmjuka och skippat skitsnacket i artikeln som postades i dag. Är rätt uppenbart att det finns folk som styr som är livrädda att tappa ansiktet ut mot sina sponsorer (som man säkert tutat i både det ena och det andra angående "problemsupporters tidigare) och man vill till varje jävla pris som helst undvika att ge intryck av att JK "styr" klubben...
Jag har läst det uttalandet fem gånger nu och förstår fortfarande inte problemet? Vad är det som är fel/hemskt med det?
Tycker du således att vi har problemsupporters som kontinuerligt förstör? Annars delar du min åsikt att man snackar skit inför sina sponsorer, och då borde du också tycka DIFs uttalande är opassande.
Vi har ABSOLUT falanger inom supporterleden som är mer intresserade av att boxas än att kolla hockey precis som de flesta andra stora klubbar. Men JAG tolkade uttalandet som ett avståndstagande från händelserna på Hovet vilket ju så många har skrikit efter här? I.o.m. att man har gått ut med det officiellt så har man ju även skickat en känga till polisen, eller hur?

Som sagt - Det känns som att många här inte VILL att detta ska lösa sig.
...och hur mycket har dessa falanger (som absolut finns, det förnekar jag inte) stört senaste åren?

Din tolkning att många inte vill det skall lösas är så jävla fel som det kan bli. Finns nog inte så väldigt många fler saker jag önskar mig mer just nu än att den här soppan skulle kunna redas ut och att vi alla skulle kunna gå vidare...och vara så starka på läktarna som vi har potential att vara. Men DIF visar tyvärr återigen att man inte riktigt förstått problematiken.

Eller så är det bara ett klumpigt formulerat uttalande. Vad vet jag.
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Magnutz »

Snöbollen rullar. As usual.

Några få personer i denna värld har tagit del av vad som verkligen skrivits i mötesprotokollen. Färre ändå har tagit del av vad som sedan kommunicerades från de protokollen. Jag väljer att inte spekulera i detta. Det vore orimligt och orättvist mot DIF Hockey och mot JK.

Viktigt är att De Styrande inom DIF Hockey inser att fansen är otroligt viktiga för föreningen. Att klubben INTE har råd med - varken på kort eller på lång sikt - att krossa sin egen supporter-förenings lust att vara just supporter-förening för vår hockey. Jag blir djupt oroad över situationen, trots stunden av lycka tidigare idag. Kom igen nu. Lös detta. Snälla.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av starvin_marwin »

-daniel- skrev:
starvin_marwin skrev:Klart är att det förs en helvetes massa spekulation från folk där jag antar att de flesta av er inte har sett dessa mötesprotokoll. Klart är också att det är en snut som har fört dessa minnesanteckningar. Det kan mycket väl vara så att DIF begärt fler poliser men det kan precis lika gärna vara så att snuten i fråga står till svars för kommenderingens storlek till sina överordnade och därmed är det nära till hands att vara frikostig i sin tolkning för att det ser bättre ut om även klubbarna önskade en stor kommendering. Jag är övertygad om att JK har vettigt folk som tar i dessa frågor men ni som inte har varit på mötena mellan polisen och DIF och heller inte läst protokollen eller vet vem snuten är som skrivit dessa och vad den personen hade för motiv vad är poängen i att ha en utragen diskussion som enbart baserar sig på lösa rykten?

Edit: stavning
Det är lustigt att det tydligen klassificeras som "rykten" när det kommer från officiellt JK-håll (Viktory).
Fast jag pratar ju om folk som inte har en jävla aning utan ger sig in i debatten helt utan kött på benen med förutfattade meningar. Viktory är en användare vars inlägg jag själv väljer att läsa då jag vet att han är en av få som faktiskt har mer koll än gemene man. Det var ingenting han har skrivit som jag försökte belysa i mitt inlägg innan.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

starvin_marwin skrev:
-daniel- skrev:
starvin_marwin skrev:Klart är att det förs en helvetes massa spekulation från folk där jag antar att de flesta av er inte har sett dessa mötesprotokoll. Klart är också att det är en snut som har fört dessa minnesanteckningar. Det kan mycket väl vara så att DIF begärt fler poliser men det kan precis lika gärna vara så att snuten i fråga står till svars för kommenderingens storlek till sina överordnade och därmed är det nära till hands att vara frikostig i sin tolkning för att det ser bättre ut om även klubbarna önskade en stor kommendering. Jag är övertygad om att JK har vettigt folk som tar i dessa frågor men ni som inte har varit på mötena mellan polisen och DIF och heller inte läst protokollen eller vet vem snuten är som skrivit dessa och vad den personen hade för motiv vad är poängen i att ha en utragen diskussion som enbart baserar sig på lösa rykten?

Edit: stavning
Det är lustigt att det tydligen klassificeras som "rykten" när det kommer från officiellt JK-håll (Viktory).
Fast jag pratar ju om folk som inte har en jävla aning utan ger sig in i debatten helt utan kött på benen med förutfattade meningar. Viktory är en användares inlägg jag själv väljer att läsa då jag vet att han är en av få som faktiskt har mer koll än gemene man. Det var ingenting han har skrivit som jag försökte belysa i mitt inlägg innan.
Vilka rykten syftar du på då? Ser inga rykten som spridits, utan fakta (som jag väljer att se det, i varje fall) just från användaren Viktory. Diskussionen hade ju just hans post som underlag.
Bild
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

Det kan inte vara varken lätt eller roligt att publicera info på difhockey.se
Hur de än gör trampar de någon på tårna. En artikel där kontexten i huvudsak var att man är glad att man kommit vidare i diskussion med JK och nu blickar framåt skickas rätt ner i dyngan för någon parentes, det ser jag som grälsjukt och om inte annat så ett visst mått av ovilja att gå vidare.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Don66-2 »

JohanPez skrev:Det kan inte vara varken lätt eller roligt att publicera info på difhockey.se
Hur de än gör trampar de någon på tårna. En artikel där kontexten i huvudsak var att man är glad att man kommit vidare i diskussion med JK och nu blickar framåt skickas rätt ner i dyngan för någon parentes, det ser jag som grälsjukt och om inte annat så ett visst mått av ovilja att gå vidare.
Precis min tanke.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

...och det är ju tämligen uppenbart att ni som tycker det är grälsjukt att haka upp sig på ett uttalande är samma personer som haft inställningen från början att DIF aldrig har gjort något direkt fel i hela JK-konflikten.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Det jag är mest rädd för efter att ha läst DIFs uttalande är att de själva inte tror att de har gjort något fel och kommer jobba vidare på samma sätt. I så fall är ju ingenting löst och vi är fortfarande kvar på ruta ett.

Jag var kanske överoptimistisk som trodde att DIF bara inte ville gå ut och erkänna sina misstag. Det är ju betydligt värre om de faktiskt inte ens tycker att de gjort nå fel och har kvar samma inställning som tidigare i supporterfrågor.
Expert.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Don66-2 »

-daniel- skrev:...och det är ju tämligen uppenbart att ni som tycker det är grälsjukt att haka upp sig på ett uttalande är samma personer som haft inställningen från början att DIF aldrig har gjort något direkt fel i hela JK-konflikten.
Ointressant i nuläget i mina ögon, det är nuet och framtiden som räknas.
Skriv svar