Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
puttedif2
Inlägg: 91
Blev medlem: 2012-03-30

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av puttedif2 »

Kentta skrev:
puttedif2 skrev: Istället för att arbeta för att få tillbaka publiken så sätter man alltså en publikfientlig pajas som Jesper som ansvarig. Suck...
Har du några fler exempel som tyder på att han är "en publikfientlig pajas"?
Det är enbart min uppfattning av honom av att ha mött honom och även överhört hans samtal ett par gånger. Likställer man JK med DFG anser jag inte att man är lämplig att sköta diskussionen med supportrarna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
sensei skrev:Men spelar något av detta ärligt talat jättestor roll??

Sätt dig in i situationen själv som arbetande med säkerhet, om du hade ett derby med åskådare som flyr ut ur arenan med gråtande barn och krigsrubriker i aftonbladet dagen efter, vad skulle du då tendera att göra nästa derby?

Vilja ha mer säkerhet eller mindre säkerhet?

Sen att polisen utförde sitt arbete fel, och dessutom med en idiotisk förklaring som att trappor på något sätt är helig mark är ju alla helt överens om, och det har ju DIF också gått ut med officiellt.
Fel. Det var inte nästa derby. Vallgravarna löste rusningarna och vi hade problemfria derbyn i flera år innan DIF begärde en hårdare linje.
So what? Någon har bedömt att säkerheten behövdes förbättras. Kanske kom det in klagomål från "vanligt folk" ? Kanske det var dyra notor från skadegörelse? Kanske klagade kringboende? Kanske såga man att biljettförsäljningen gick sämre för att vanligt folk var ängsliga och hellre stannade hemma? Kanske var det alla faktorer tillsammans?

Är det ordlekar och detaljer på denna nivå som avgör huruvida en officiell supporterklubb skall bojkotta eller stödja sitt egna lag?! Alla är överens om att somliga inom polisen är puckade och jävligt olämpliga i största allmänhet.

Hjälp mig förstå vad vi egentligen bråkar om och varför det är så sjukt viktigt vem som har sagt vad så att motmedlet är uppmaning till bokjott av sitt egna lag.
JK har inte uppmanat till bojkott under annat en ETT derby. Få det inte att låta som att de uppmanar folk att inte gå på DIF hockey idag. Det var ju helt enkelt för att det var farligt. Folk blev ju misshandlade.
Expert.
Viktory
Inlägg: 171
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Viktory »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
sensei skrev:Men spelar något av detta ärligt talat jättestor roll??

Sätt dig in i situationen själv som arbetande med säkerhet, om du hade ett derby med åskådare som flyr ut ur arenan med gråtande barn och krigsrubriker i aftonbladet dagen efter, vad skulle du då tendera att göra nästa derby?

Vilja ha mer säkerhet eller mindre säkerhet?

Sen att polisen utförde sitt arbete fel, och dessutom med en idiotisk förklaring som att trappor på något sätt är helig mark är ju alla helt överens om, och det har ju DIF också gått ut med officiellt.
Fel. Det var inte nästa derby. Vallgravarna löste rusningarna och vi hade problemfria derbyn i flera år innan DIF begärde en hårdare linje.
So what? Någon har bedömt att säkerheten behövdes förbättras. Kanske kom det in klagomål från "vanligt folk" ? Kanske det var dyra notor från skadegörelse? Kanske klagade kringboende? Kanske såga man att biljettförsäljningen gick sämre för att vanligt folk var ängsliga och hellre stannade hemma? Kanske var det alla faktorer tillsammans?

Är det ordlekar och detaljer på denna nivå som avgör huruvida en officiell supporterklubb skall bojkotta eller stödja sitt egna lag?! Alla är överens om att somliga inom polisen är puckade och jävligt olämpliga i största allmänhet.

Hjälp mig förstå vad vi egentligen bråkar om och varför det är så sjukt viktigt vem som har sagt vad så att motmedlet är uppmaning till bokjott av sitt egna lag.
Vi bojkottade derbyt i en manifestation mot våld (oavsett om supportrar eller polis utdelar slagen). Vi har inte bojkottat något annat, som gång på gång upprepats av mig och andra. Vad är så svårt att förstå?
12139
Inlägg: 95
Blev medlem: 2012-06-02
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 12139 »

Oavsett vad DIF hade gått ut med nu, så hade folk tolkat det på sitt sätt och blivit missnöjda. Kom igen nu, jag tror att vi är på rätt väg!

Kämpa JK och DIF!
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:Men spelar något av detta ärligt talat jättestor roll??

Sätt dig in i situationen själv som arbetande med säkerhet, om du hade ett derby med åskådare som flyr ut ur arenan med gråtande barn och krigsrubriker i aftonbladet dagen efter, vad skulle du då tendera att göra nästa derby?

Vilja ha mer säkerhet eller mindre säkerhet?

Sen att polisen utförde sitt arbete fel, och dessutom med en idiotisk förklaring som att trappor på något sätt är helig mark är ju alla helt överens om, och det har ju DIF också gått ut med officiellt.
Fel. Det var inte nästa derby. Vallgravarna löste rusningarna och vi hade problemfria derbyn i flera år innan DIF begärde en hårdare linje.
Flera år var det ju inte, det var väl bara säsongen innan?
Vidare vill jag poängtera två saker.

1. Vi vet inte om DIF eller Polisen sanningsmodifierar och kommer säkert aldrig få reda på det och därför bör teorier inte läggas fram som om de vore fakta.

2. Hur många poliser som finns att tillgå vid match är väl inte problemet i sig, om nu DIF begärt detta och vill slösa bort pengar - fine men problemet är ju vad dessa poliser tar sig för.
Så länge de håller sig i bakgrunden när allt är lugnt och har en trevlig attityd så borde inte detta frammana mer än en suck hos oss supportrar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

puttedif2 skrev:
Kentta skrev:
puttedif2 skrev: Istället för att arbeta för att få tillbaka publiken så sätter man alltså en publikfientlig pajas som Jesper som ansvarig. Suck...
Har du några fler exempel som tyder på att han är "en publikfientlig pajas"?
Det är enbart min uppfattning av honom av att ha mött honom och även överhört hans samtal ett par gånger. Likställer man JK med DFG anser jag inte att man är lämplig att sköta diskussionen med supportrarna.
Trist om det stämmer. Känns ju vitalt att ha en person som publikansvarig som har en positiv inställning till hela supporterkulturen och växt upp på våra läktare och känner till vilka grupperingar som sysslar med vad. Men jag har aldrig hört talas om honom så jag har ingen aning.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

JohanPez skrev:
SirDIFalot skrev:
sensei skrev:Men spelar något av detta ärligt talat jättestor roll??

Sätt dig in i situationen själv som arbetande med säkerhet, om du hade ett derby med åskådare som flyr ut ur arenan med gråtande barn och krigsrubriker i aftonbladet dagen efter, vad skulle du då tendera att göra nästa derby?

Vilja ha mer säkerhet eller mindre säkerhet?

Sen att polisen utförde sitt arbete fel, och dessutom med en idiotisk förklaring som att trappor på något sätt är helig mark är ju alla helt överens om, och det har ju DIF också gått ut med officiellt.
Fel. Det var inte nästa derby. Vallgravarna löste rusningarna och vi hade problemfria derbyn i flera år innan DIF begärde en hårdare linje.
Flera år var det ju inte, det var väl bara säsongen innan?
Vidare vill jag poängtera två saker.

1. Vi vet inte om DIF eller Polisen sanningsmodifierar och kommer säkert aldrig få reda på det och därför bör teorier inte läggas fram som om de vore fakta.

2. Hur många poliser som finns att tillgå vid match är väl inte problemet i sig, om nu DIF begärt detta och vill slösa bort pengar - fine men problemet är ju vad dessa poliser tar sig för.
Så länge de håller sig i bakgrunden när allt är lugnt och har en trevlig attityd så borde inte detta frammana mer än en suck hos oss supportrar.
Nej, jag vet. Det skulle stå "ett år" men sensei hann quota mitt inlägg innan jag såg det och ändrade.

1. Vilka teorier har lagts fram som fakta?

2. Ja visst är det så. Så länge inte DIF själva begär hårdare tag.
Expert.
12139
Inlägg: 95
Blev medlem: 2012-06-02
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 12139 »

Haha, hade vi inte en halvrisig back här under ''stålbadssäsongen'' som hette Jesper Björck?
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kentta »

12139 skrev:Haha, hade vi inte en halvrisig back här under ''stålbadssäsongen'' som hette Jesper Björck?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=246

Borde vara samma Jesper Björck va?
FredrikH
Inlägg: 106
Blev medlem: 2011-12-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av FredrikH »

puttedif2 skrev:Det är enbart min uppfattning av honom av att ha mött honom och även överhört hans samtal ett par gånger. Likställer man JK med DFG anser jag inte att man är lämplig att sköta diskussionen med supportrarna.
När hörde du detta? Om det stämmer kan snubben dra åt helvete. Direkt.
Viktory
Inlägg: 171
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Viktory »

Kentta skrev:
12139 skrev:Haha, hade vi inte en halvrisig back här under ''stålbadssäsongen'' som hette Jesper Björck?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=246

Borde vara samma Jesper Björck va?
Det är samma snubbe. Han har jobbat i DIF sedan han slutade typ.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Viktory skrev:
Kentta skrev:
12139 skrev:Haha, hade vi inte en halvrisig back här under ''stålbadssäsongen'' som hette Jesper Björck?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=246

Borde vara samma Jesper Björck va?
Det är samma snubbe. Han har jobbat i DIF sedan han slutade typ.
Hmm... Borde inte vara avgörande men det låter inte bra. Min teori är att typ alla som blivit professionella hockey eller fotbollsspelare har inte haft tid att växa upp på läktaren och förstå sig på supporterkulturen. Det går helt enkelt inte att åka på bortamatcher och bli en del av klackfolket om du är upptagen med att träna hockey dagligen.

Hade hellre sett en person som vuxit upp på våra läktaren än en f.d spelare. Detta behöver naturligtvis inte vara avgörande men det skulle ju underlätta om man hörde någon smickrande historia om honom istället för dessa.
Expert.
puttedif2
Inlägg: 91
Blev medlem: 2012-03-30

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av puttedif2 »

sensei skrev:So what? Någon har bedömt att säkerheten behövdes förbättras. Kanske kom det in klagomål från "vanligt folk" ? Kanske det var dyra notor från skadegörelse? Kanske klagade kringboende? Kanske såga man att biljettförsäljningen gick sämre för att vanligt folk var ängsliga och hellre stannade hemma? Kanske var det alla faktorer tillsammans?

Är det ordlekar och detaljer på denna nivå som avgör huruvida en officiell supporterklubb skall bojkotta eller stödja sitt egna lag?! Alla är överens om att somliga inom polisen är puckade och jävligt olämpliga i största allmänhet.

Hjälp mig förstå vad vi egentligen bråkar om och varför det är så sjukt viktigt vem som har sagt vad så att motmedlet är uppmaning till bokjott av sitt egna lag.
Anledningen till polisens hårdare tag är en utredning de gjorde som tog ett år att sammanställa och de bestämde sig då för att agera på ett nytt sätt trots att derbyna varit lugna.

Många inom JK väldigt trötta på många anställda inom DIF Hockey av olika skäl vilket leder till att de inte vill arbeta ideellt för att sedan behandlas som skit. Fabriken har ställt in sin verksamhet efter att DIF-säk kastat ut alla deras medlemmar under match. Det innebär att vi inte kommer få uppleva några fantastiska tifon i år
puttedif2
Inlägg: 91
Blev medlem: 2012-03-30

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av puttedif2 »

SirDIFalot skrev:
Viktory skrev:
Kentta skrev:
12139 skrev:Haha, hade vi inte en halvrisig back här under ''stålbadssäsongen'' som hette Jesper Björck?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=246

Borde vara samma Jesper Björck va?
Det är samma snubbe. Han har jobbat i DIF sedan han slutade typ.
Hmm... Borde inte vara avgörande men det låter inte bra. Min teori är att typ alla som blivit professionella hockey eller fotbollsspelare har inte haft tid att växa upp på läktaren och förstå sig på supporterkulturen. Det går helt enkelt inte att åka på bortamatcher och bli en del av klackfolket om du är upptagen med att träna hockey dagligen.

Hade hellre sett en person som vuxit upp på våra läktaren än en f.d spelare. Detta behöver naturligtvis inte vara avgörande men det skulle ju underlätta om man hörde någon smickrande historia om honom istället för dessa.
Lite som fotbollen jobbat hade varit perfekt, de hade det kämpigt ett par år men lyfte rejält genom att börja samarbeta bättre med JK
http://dif.se/2012/03/09/20-mars-evente ... a-stadion/
http://dif.se/2012/03/21/nu-samlar-vi-d ... sfamiljen/
http://dif.se/2012/04/04/en-hyllning-ti ... tchtrojan/
http://jarnkaminerna.se/bilder/media/b2 ... de2477.jpg
puttedif2
Inlägg: 91
Blev medlem: 2012-03-30

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av puttedif2 »

FredrikH skrev:
puttedif2 skrev:Det är enbart min uppfattning av honom av att ha mött honom och även överhört hans samtal ett par gånger. Likställer man JK med DFG anser jag inte att man är lämplig att sköta diskussionen med supportrarna.
När hörde du detta? Om det stämmer kan snubben dra åt helvete. Direkt.
En av de sista matcherna på Hovet under våren. Han pratade med någon sponsor.
Skriv svar