Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Manijock
Inlägg: 7792
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Manijock »

Blir tufft för Tornbergs tårkanaler nu. Ser att Lhc-klacken sprängt halva Östergötland ikväll med sitt mördarblink.... Luktade jättestark sa typ Bengt 80 år på Radiosporten....

Ser inte att Sverige repar sig från denna tragedi. Först Södertälje-katastrofen och nu det här...

Varför fick den här matchen spelas klart inför publik kan man ju fundera över?? Konsekventa herr Snuten... Kanske inte fanns någon "stulen" oidentifierad Lhc-flagga i Luleå-klacken i afton som skulle brännas?

Galet snyggt tifo förövrigt. Linköping är en av dem som går i fronten för supporterkulturen i högsta serien numera.
Viktory
Inlägg: 171
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Viktory »

Julkampanj – swisha en julklapp till JK-tifo! Jul/nyår kommer bli dyrt och intensivt med dubbla Globenfighter och JK-dagen, allt stöd behövs!



Om någon har någon ingång på lokal att måla i, oavsett storlek, så skicka ett mejl till mig på viktor@jarnkaminerna.se så kan jag sätta er i kontakt! Skriande behov för att lösa dessa tifon och även framöver.
Dif_in_my_heart
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-11-22

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Tjenare! Kalla mig korkad men vad är det för ramsa som sjungs i matcherna nu? Nåt med Marcus Krüger, djurgårdens if, över hela stan, sveriges bästa lag? Aldrig fått klämm på den :mrgreen:
DIFLuWi
Inlägg: 2513
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av DIFLuWi »

Dif_in_my_heart skrev: 2024-01-03 20:15:09 Tjenare! Kalla mig korkad men vad är det för ramsa som sjungs i matcherna nu? Nåt med Marcus Krüger, djurgårdens if, över hela stan, sveriges bästa lag? Aldrig fått klämm på den :mrgreen:
Djurgårdens IF, får mig att må bra!
Djurgårdens IF tar över hela staan.
Sveriges bästa lag.
Marcus Krüger
Djurgårdens IF, får mig att må bra!
Djurgårdens IF tar över hela staan.
Sveriges bästa lag.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Daniel942 »

JK-Tifo behöver stöd nu inför slutspelet. 3 tifon i mellandagarna har givetvis kostat på.
Kolla på alla tifon som har levererats i bildspelet här. Dom förtjänar allt stöd som finns.

Swisha det du kan till 123 067 07 86
PG-konto: 211 45 30-5

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
DIF!
Manijock
Inlägg: 7792
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Manijock »

Stort stort BRUTALT hyll till JK Tifo... Blev på något konstigt sett påmind om hur verkligheten kunnat se ut igår med en mera.... Begränsad tifoverksamhet!

Ni är groteskt Sverigesledande!

Kul ändå att pisskullen försökte med något igår. Starkt för att vara Aik :D Säkerligen topp 20 i Sverige!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Daniel942 »




Hjälp till nu, pengar behövs för att kunna genomföra nya tifon i slutspelet. Glöm inte bort att det inte var allt för längesen vi inte fick uppleva mästerverk som dessa bilder ovan i hockeyn, så gäller att stötta tjejerna och killarna som pysslar med detta till max. Vi kan inte ta det för givet.
DIF!
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av m0ng00se »

en fråga som jag fick av en supporter från ett annat lag som jag inte kan svara på riktigt. Vill bara också säga att jag älskar vår läktarkultur, klacken, tifona och all. grymmt! så till frågan.

Vad är grejen med att gå med fotbollströjor/halsdukar på hockeyn?

Är det liksom att man främst vill framstå som att man är fotbollssuporter i första hand och hockeysupporter i andra hand? är det en ekonomisk grej? Annat?

och tvärtom, går man med hockeytröja på fotbollen?
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Daniel942 »

m0ng00se skrev: 2024-04-16 07:34:22 en fråga som jag fick av en supporter från ett annat lag som jag inte kan svara på riktigt. Vill bara också säga att jag älskar vår läktarkultur, klacken, tifona och all. grymmt! så till frågan.

Vad är grejen med att gå med fotbollströjor/halsdukar på hockeyn?

Är det liksom att man främst vill framstå som att man är fotbollssuporter i första hand och hockeysupporter i andra hand? är det en ekonomisk grej? Annat?

och tvärtom, går man med hockeytröja på fotbollen?
DIF som DIF. :)
DIF!
Manijock
Inlägg: 7792
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Manijock »

m0ng00se skrev: 2024-04-16 07:34:22 en fråga som jag fick av en supporter från ett annat lag som jag inte kan svara på riktigt. Vill bara också säga att jag älskar vår läktarkultur, klacken, tifona och all. grymmt! så till frågan.

Vad är grejen med att gå med fotbollströjor/halsdukar på hockeyn?

Är det liksom att man främst vill framstå som att man är fotbollssuporter i första hand och hockeysupporter i andra hand? är det en ekonomisk grej? Annat?

och tvärtom, går man med hockeytröja på fotbollen?
Personligen så föredrar jag blå/blå kontra gul/röd/blå så därav väljer jag fotbollshalsduk. Sen känns det konstigt att gå med en långärmad hockeytröja på match för mig. En fotbollströja är ju en vanlig tischa liksom. Även om jag själv inte väljer att ha en matchtröja från fotbollen på hockeymatch. Men som Daniel säger DIF som DIF. Här har vi något unikt. Vackert!

Förövrigt har jag sett hockeytröjor och halsdukar även på fotbollen. Även om det är ovanligare så förekommer det helt klart. Men fotbollen är ju större så inte särskilt konstigt att det omvända är vanligare.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Praetori »

m0ng00se skrev: 2024-04-16 07:34:22 en fråga som jag fick av en supporter från ett annat lag som jag inte kan svara på riktigt. Vill bara också säga att jag älskar vår läktarkultur, klacken, tifona och all. grymmt! så till frågan.

Vad är grejen med att gå med fotbollströjor/halsdukar på hockeyn?

Är det liksom att man främst vill framstå som att man är fotbollssuporter i första hand och hockeysupporter i andra hand? är det en ekonomisk grej? Annat?

och tvärtom, går man med hockeytröja på fotbollen?
Att det är Djurgården i båda fallen? I vårat fall spelar det ju ingen roll vilket klädesplagg som skölden sitter på. Det är DIF oavsett om det är DIF Alpin, Boxning, Fotboll, Hockey eller vad som.
Där det blir märkligt är ju med typ Frölundatröjor på GAIS eller IFK-matcher. Då handlar det ju om att signalera support för något annat än den klubb som just nu spelar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av m0ng00se »

ja kan hålla med där. DIF är DIF. Alla under samma paraply. tack för era svar

övriga lag har inte riktigt samma förening va? Göteborg har IFG Göteborg i fotboll och Fröunda HC i hockeyn, Malmö har Malmö FF i fotboll och Malmö redhawks i hockeyn. mer separerat
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2012-03-01

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Ohddan »

Fotbollstishor sitter ju något snyggare än en pösig säck till hockeytröja. Kan ju va en anledning god som någon.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Praetori »

Ohddan skrev: 2024-04-17 08:37:49 Fotbollstishor sitter ju något snyggare än en pösig säck till hockeytröja. Kan ju va en anledning god som någon.
Ja särskilt på vintern när man har jacka över. Matchtröjorna för hockeyn brukar åka på i början av säsongen och i slutspelet. Kanske finns något samband med vilka kläder folk har i övrigt?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Chabo
Inlägg: 7
Blev medlem: 2018-08-13

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Chabo »

Jag håller med om ovan, hockeytröjorna är lite obekväma pga sin storlek. Min uppfattning är att det generellt är färre som bär matchtröja på våra matcher än andra lag (men det kanske främst är några slm sticker ut, tex Leksand, mfl), vilket är synd då det finns en del att hämta där intäktsmässigt.

Det skulle vara intressant att ta fram hockeytröjor som har mer ”normal”/slim passform, dvs inte för att ha axelkåpor mm under!
Jag tycker generellt också man borde bli bättre på att ta fram fler varianter av retro-matchtröjor för att sälja på nostalgin. Det finns många godbitar utöver 1966 och prets anspelan på Jokertröjan var ett trevligt inslag tycler jag, hoppas på fler!
Skriv svar