Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Axel_K »

Det är lätt att säga att man bara ska dit och sjunga för att få bra stämning, tyvärr är det inte så. Det finns rätt så många som försöket MEN en fågelholk drar ner röjet för 10personer.
Därför behövs det någon med rutin och respekt på räcket som taggar till alla och får även de tysta att försöka sjunga.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av seppuko »

SirDIFalot skrev:Jag tror att det är färdigt med protester mot styrelsen för den här säsongen. Vi såg ju inga senast till exempel.

Nu är det upp till dom som fortfarande har engagemanget kvar att skapa bra stämning på Hovet resten av säsongen eller ännu längre fram. För som det var senast var det nästa tröttare än några av dom tröttaste matcherna i HockeyAllsvenskan.
Jo men precis. Diskussionen som jag ser det nu handlar om att ta fighten när den gör minst skada för sporten. Därför är det trist att man river säsongskort och aktivt inte går på matcher för båda sakerna är 100% kopplat till sporten och inte till besluten däromkring. Besluten däromkring påverkar sporten till viss del, men det gör vi också har vi ju märkt. Varför visa sitt missnöje mot de krigare man från första början valde att bli Djurgårdare för, det är nog det vi andra inte förstår. Sen finns det såklart folk som inte förstår varför andra är missnöjda och gör sitt bästa för att provocera dessa, men sådana debatter tar vi inte här.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Godnoken »

SirDIFalot skrev:
Godnoken skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:
Godnoken skrev: Jag står ej själv i klacken så det var nog fel person att citera. Tycker dock fortfarande att det är lamt att riva säsongskort eller avstå från att gå till matcherna pga Nilson värvningen. Lättkränkta människor. Känns som att vissa personer i princip bara bryr sig om läktaren och inte om Djurgården och sporten. Vilket bör tyckas vara helt fel.
Bor man på Gotland så är det inte speciellt konstigt att man inte förstår sig på supporterkulturen i Stockholm.

Till skillnad från Växjö, Linköping m.m så har vi djupare värderingar än legoknektar som skapar framgång.
Har ingenting att göra med att jag förstår eller inte förstår supporterkulturen i Stockholm. Att värdesätta läktaren högre än sporten är bara otroligt konstigt.
Men det är så det funkar och har alltid funkat.

Långt ifrån alla som går på varje matcher, i båda sporterna, gör det för att dom attraheras av sporten. Otroligt många är mer intresserade av supporterkulturen och så har det alltid varit.

Jag kommer nog alltid vara en "sporten först" kille men fick jag välja mellan sämre resultat och hitta tillbaka till där vi var kring 09 mellan klubb och supporterar eller nå bättre resultat i fortsätta på den banan vi är nu så skulle jag ta det första alternativet.
Visst är det så.

Själv hade jag fortsatt gått till matcher eventuellt följt alla matcher på TV som jag gör nu på grund av svårigheter att ta sig till Stockholm på en regelbunden basis. Med eller utan ett kokande Hovet. Ja, till och med utan publik. En sjungandes klack är bara ett stort jävla plus i kanten.
Självklart förstår jag att inte alla känner så. Speciellt dom som är uppvuxna med att stå i klacken. Det blir ju en stor del av helhetsupplevelsen.

MEN.

Det jag verkligen inte vill acceptera är hur en liten skara supporters kan känna sig berättigade till att ensamma ändra på hur en förening styrs genom att protestera på läktarna. Det hjälper inte sporten, stämningen eller föreningen. Sluta gå för all del, men ta det efter säsongen. Att protestera på matcher mitt under pågående säsong (en sjukt jävla viktig säsong på det) är bara helt sjukt. Noll respekt och kärlek till sport och klubb. Utan sporten har ni ingen supporterkultur. Tänk på det.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av dutti »

Godnoken skrev:
SirDIFalot skrev:
Godnoken skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:
Godnoken skrev: Jag står ej själv i klacken så det var nog fel person att citera. Tycker dock fortfarande att det är lamt att riva säsongskort eller avstå från att gå till matcherna pga Nilson värvningen. Lättkränkta människor. Känns som att vissa personer i princip bara bryr sig om läktaren och inte om Djurgården och sporten. Vilket bör tyckas vara helt fel.
Bor man på Gotland så är det inte speciellt konstigt att man inte förstår sig på supporterkulturen i Stockholm.

Till skillnad från Växjö, Linköping m.m så har vi djupare värderingar än legoknektar som skapar framgång.
Har ingenting att göra med att jag förstår eller inte förstår supporterkulturen i Stockholm. Att värdesätta läktaren högre än sporten är bara otroligt konstigt.
Men det är så det funkar och har alltid funkat.

Långt ifrån alla som går på varje matcher, i båda sporterna, gör det för att dom attraheras av sporten. Otroligt många är mer intresserade av supporterkulturen och så har det alltid varit.

Jag kommer nog alltid vara en "sporten först" kille men fick jag välja mellan sämre resultat och hitta tillbaka till där vi var kring 09 mellan klubb och supporterar eller nå bättre resultat i fortsätta på den banan vi är nu så skulle jag ta det första alternativet.
Visst är det så.

Själv hade jag fortsatt gått till matcher eventuellt följt alla matcher på TV som jag gör nu på grund av svårigheter att ta sig till Stockholm på en regelbunden basis. Med eller utan ett kokande Hovet. Ja, till och med utan publik. En sjungandes klack är bara ett stort jävla plus i kanten.
Självklart förstår jag att inte alla känner så. Speciellt dom som är uppvuxna med att stå i klacken. Det blir ju en stor del av helhetsupplevelsen.

MEN.

Det jag verkligen inte vill acceptera är hur en liten skara supporters kan känna sig berättigade till att ensamma ändra på hur en förening styrs genom att protestera på läktarna. Det hjälper inte sporten, stämningen eller föreningen. Sluta gå för all del, men ta det efter säsongen. Att protestera på matcher mitt under pågående säsong (en sjukt jävla viktig säsong på det) är bara helt sjukt. Noll respekt och kärlek till sport och klubb. Utan sporten har ni ingen supporterkultur. Tänk på det.

Det här (fetmarkerade). Här tänker du ju precis som Kaarel o co, vilket gör mig riktigt irriterad när du är en av få som fortfarande ältar detta.

Ni har tydligt klargjort att det är det "sportsliga" som är viktigt, och att stämningen bara är en bonus. Mig veterligen har det inte sjungits några avgå-ramsor de senaste matcherna. Du har fått som du vill, en stor del av den aktiva kärnan i klacken är inte där längre. Vad fan klagar du på? Lägg därtill den senaste bortamatchen mot FBK (stort hyll till följet), där det kändes som att flera av de du konstant pekar ut var på plats för att stötta laget.

Jag tror du är den som skriver i den här tråden mest frekvent, och då har du tydligt klargjort att klacken och stämningen inte är så viktig för dig och att du dessutom aldrig stått/står i klacken. Du är ju den på forumet som fanimej har absolut minst med den här tråden att göra. Hur kan du känna dig berättigad att ställa krav och förklara hur något ska "skötas" som du inte har den minsta aning om?

Ditt "plus i kanten" som du kallar det om handlar om engagemang. Engagemang styrs inte av rationella tankar där du kan trycka på någon av/på-knapp. Engagemang kommer spontant från magen och hjärtat som en jävla impuls. Att sitta på ett forum och tjata om respektlöshet och förvänta dig att människors engagemang helt plötsligt ska sättas på igen är inte bara jävligt ointelligent, det är dessutom direkt kontraproduktivt då du pekar ut dessa människor (de som alltså offrar 100% hjärta snudd på varenda hemmamatch) som respektlösa. Jag kan verkligen inte acceptera hur en enskild tv-supporter tar sig rätten att döma en så stor supportergrupp.

Få personer på det här forumet provocerar mig som du just nu. Utan supporterkulturen hade den här klubben inte varit någonting. Vi hade varit en fattig gammal klubb vars bäst före-datum gick ut 2001 i en kommun som inte kunde bry sig mindre om sporten. Tänk på det.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sm910 »

Självklart har ingen någon skyldighet att ha ett engagemang i vår läktarverksamhet just nu. Om man av en eller annan anledning inte vill, orkar eller kan delta i den just nu så är det ens eget beslut, som ingen annan kan ha någon rätt att klandra. Ansvaret för att skapa stämning faller på var och en som väljer att ställa sig på vår klacksektion idag, oavsett vad styrelse eller grupperingar i enhetlig utstyrsel gjort och gör. Att ställa sig på vår klacksektion utan inställningen att skapa stämning är fortfarande att stjäla ur vår klubbkassa. Det är dags att var och en av oss som står där tar det ansvaret och ger blanka fan i vad folk som bojkottar eller inte känner engagemang gör eller inte gör.

För visst, jag finner det också oerhört provocerande och förmätet när folk ställer sig vid sidan av och samtidigt tar sig friheten att i bästa fall recensera, i vanliga fall också smäda, håna och raljera över de som ännu försöker. För mig är det ingen skillnad mot hur t.ex. Bremberg från sin twitter recenserar dagens Djurgården på det sportsliga planet. Men det är deras beslut, deras liv och tills den dagen de eventuellt kommer tillbaks, inget att lägga onödig energi på. Den energin bör läggas på att ta ansvar för sin egen insats på läktaren idag istället, för där brister jag och bevisligen alla andra på ståplats av idag. Dags för var och en att rannsaka sig själv och ta tag i sin egen insats till nästa match.
Senast redigerad av sm910 den 2015-02-03 11:09:37, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sm910 »

I övrigt kan man ju konstatera, om man vill spetsa till det lite provokativt, att allt vårt tal om att vi har en supporterkultur mest varit en chimär. Rent numerärt så är fortfarande majoriteten kvar på ståplats, men inte sångmässigt. Någon supporterkultur kan knappast genomsyrat vår läktare då när värderingen att på ståplats bidrar man till stämningen bevisligen inte är en självklar norm för majoriteten. Om sången varit beroende av ett numerärt fåtal, så får de snarare sägas ha arrangerat supporterevents för övriga läktaren än att en supporterkultur funnits på våra läktare - om än att det onekligen finns en stark subkultur av normer, värderingar och beteenden inom den skara som överlag snarare hänger på twitter och 11433 än t.ex. här.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Godnoken »

dutti skrev:
Godnoken skrev:
SirDIFalot skrev:
Godnoken skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:
Bor man på Gotland så är det inte speciellt konstigt att man inte förstår sig på supporterkulturen i Stockholm.

Till skillnad från Växjö, Linköping m.m så har vi djupare värderingar än legoknektar som skapar framgång.
Har ingenting att göra med att jag förstår eller inte förstår supporterkulturen i Stockholm. Att värdesätta läktaren högre än sporten är bara otroligt konstigt.
Men det är så det funkar och har alltid funkat.

Långt ifrån alla som går på varje matcher, i båda sporterna, gör det för att dom attraheras av sporten. Otroligt många är mer intresserade av supporterkulturen och så har det alltid varit.

Jag kommer nog alltid vara en "sporten först" kille men fick jag välja mellan sämre resultat och hitta tillbaka till där vi var kring 09 mellan klubb och supporterar eller nå bättre resultat i fortsätta på den banan vi är nu så skulle jag ta det första alternativet.
Visst är det så.

Själv hade jag fortsatt gått till matcher eventuellt följt alla matcher på TV som jag gör nu på grund av svårigheter att ta sig till Stockholm på en regelbunden basis. Med eller utan ett kokande Hovet. Ja, till och med utan publik. En sjungandes klack är bara ett stort jävla plus i kanten.
Självklart förstår jag att inte alla känner så. Speciellt dom som är uppvuxna med att stå i klacken. Det blir ju en stor del av helhetsupplevelsen.

MEN.

Det jag verkligen inte vill acceptera är hur en liten skara supporters kan känna sig berättigade till att ensamma ändra på hur en förening styrs genom att protestera på läktarna. Det hjälper inte sporten, stämningen eller föreningen. Sluta gå för all del, men ta det efter säsongen. Att protestera på matcher mitt under pågående säsong (en sjukt jävla viktig säsong på det) är bara helt sjukt. Noll respekt och kärlek till sport och klubb. Utan sporten har ni ingen supporterkultur. Tänk på det.

Det här (fetmarkerade). Här tänker du ju precis som Kaarel o co, vilket gör mig riktigt irriterad när du är en av få som fortfarande ältar detta.

Ni har tydligt klargjort att det är det "sportsliga" som är viktigt, och att stämningen bara är en bonus. Mig veterligen har det inte sjungits några avgå-ramsor de senaste matcherna. Du har fått som du vill, en stor del av den aktiva kärnan i klacken är inte där längre. Vad fan klagar du på? Lägg därtill den senaste bortamatchen mot FBK (stort hyll till följet), där det kändes som att flera av de du konstant pekar ut var på plats för att stötta laget.

Jag tror du är den som skriver i den här tråden mest frekvent, och då har du tydligt klargjort att klacken och stämningen inte är så viktig för dig och att du dessutom aldrig stått/står i klacken. Du är ju den på forumet som fanimej har absolut minst med den här tråden att göra. Hur kan du känna dig berättigad att ställa krav och förklara hur något ska "skötas" som du inte har den minsta aning om?

Ditt "plus i kanten" som du kallar det om handlar om engagemang. Engagemang styrs inte av rationella tankar där du kan trycka på någon av/på-knapp. Engagemang kommer spontant från magen och hjärtat som en jävla impuls. Att sitta på ett forum och tjata om respektlöshet och förvänta dig att människors engagemang helt plötsligt ska sättas på igen är inte bara jävligt ointelligent, det är dessutom direkt kontraproduktivt då du pekar ut dessa människor (de som alltså offrar 100% hjärta snudd på varenda hemmamatch) som respektlösa. Jag kan verkligen inte acceptera hur en enskild tv-supporter tar sig rätten att döma en så stor supportergrupp.

Få personer på det här forumet provocerar mig som du just nu. Utan supporterkulturen hade den här klubben inte varit någonting. Vi hade varit en fattig gammal klubb vars bäst före-datum gick ut 2001 i en kommun som inte kunde bry sig mindre om sporten. Tänk på det.
Du verkar ju göra allt för att missförstå min text med det du har skrivit nu. Du sätter ord i mun och säger att jag dömer en "stor" supportergrupp, vilket jag inte gör. Men visst, klarar jag mig från dina wall of texts of bullshit så skiter jag i att direkt svara på ditt inlägg. Vill du att jag gör det så citerar jag dig igen.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Meight
Inlägg: 7
Blev medlem: 2015-01-18

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Meight »

Godnoken skrev:Du verkar ju göra allt för att missförstå min text med det du har skrivit nu. Du sätter ord i mun och säger att jag dömer en "stor" supportergrupp, vilket jag inte gör. Men visst, klarar jag mig från dina wall of texts of bullshit så skiter jag i att direkt svara på ditt inlägg. Vill du att jag gör det så citerar jag dig igen.
Väljer att inte svara på, nej det har vi märkt då du är totalt oförmögen att svara på resonemang som inte stödjer dina egna. Vilka i sig är helt tagna ur luften. Då du enligt dig själv inte står i klacken eller besöker hovet så frekvent.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av dutti »

Godnoken skrev:
dutti skrev:
Godnoken skrev:Visst är det så.

Själv hade jag fortsatt gått till matcher eventuellt följt alla matcher på TV som jag gör nu på grund av svårigheter att ta sig till Stockholm på en regelbunden basis. Med eller utan ett kokande Hovet. Ja, till och med utan publik. En sjungandes klack är bara ett stort jävla plus i kanten.
Självklart förstår jag att inte alla känner så. Speciellt dom som är uppvuxna med att stå i klacken. Det blir ju en stor del av helhetsupplevelsen.

MEN.

Det jag verkligen inte vill acceptera är hur en liten skara supporters kan känna sig berättigade till att ensamma ändra på hur en förening styrs genom att protestera på läktarna. Det hjälper inte sporten, stämningen eller föreningen. Sluta gå för all del, men ta det efter säsongen. Att protestera på matcher mitt under pågående säsong (en sjukt jävla viktig säsong på det) är bara helt sjukt. Noll respekt och kärlek till sport och klubb. Utan sporten har ni ingen supporterkultur. Tänk på det.

Det här (fetmarkerade). Här tänker du ju precis som Kaarel o co, vilket gör mig riktigt irriterad när du är en av få som fortfarande ältar detta.

Ni har tydligt klargjort att det är det "sportsliga" som är viktigt, och att stämningen bara är en bonus. Mig veterligen har det inte sjungits några avgå-ramsor de senaste matcherna. Du har fått som du vill, en stor del av den aktiva kärnan i klacken är inte där längre. Vad fan klagar du på? Lägg därtill den senaste bortamatchen mot FBK (stort hyll till följet), där det kändes som att flera av de du konstant pekar ut var på plats för att stötta laget.

Jag tror du är den som skriver i den här tråden mest frekvent, och då har du tydligt klargjort att klacken och stämningen inte är så viktig för dig och att du dessutom aldrig stått/står i klacken. Du är ju den på forumet som fanimej har absolut minst med den här tråden att göra. Hur kan du känna dig berättigad att ställa krav och förklara hur något ska "skötas" som du inte har den minsta aning om?

Ditt "plus i kanten" som du kallar det om handlar om engagemang. Engagemang styrs inte av rationella tankar där du kan trycka på någon av/på-knapp. Engagemang kommer spontant från magen och hjärtat som en jävla impuls. Att sitta på ett forum och tjata om respektlöshet och förvänta dig att människors engagemang helt plötsligt ska sättas på igen är inte bara jävligt ointelligent, det är dessutom direkt kontraproduktivt då du pekar ut dessa människor (de som alltså offrar 100% hjärta snudd på varenda hemmamatch) som respektlösa. Jag kan verkligen inte acceptera hur en enskild tv-supporter tar sig rätten att döma en så stor supportergrupp.

Få personer på det här forumet provocerar mig som du just nu. Utan supporterkulturen hade den här klubben inte varit någonting. Vi hade varit en fattig gammal klubb vars bäst före-datum gick ut 2001 i en kommun som inte kunde bry sig mindre om sporten. Tänk på det.
Du verkar ju göra allt för att missförstå min text med det du har skrivit nu. Du sätter ord i mun och säger att jag dömer en "stor" supportergrupp, vilket jag inte gör. Men visst, klarar jag mig från dina wall of texts of bullshit så skiter jag i att direkt svara på ditt inlägg. Vill du att jag gör det så citerar jag dig igen.
Jo, jag vågar nog stå fast vid mitt påstående. Den sjungande ståplatspubliken är en rätt stor supportergrupp. Och jo, jag anser att du dömer den gruppen (helt efter dina egna värderingar och tyckanden). Rätta mig gärna om jag har fel.

Men för att du ska slippa mina "wall of texts of bullshit" (hehe :D ) så kan jag ta ner diskussionen till kärnan. Vad ger dig tolkningsföreträde i frågan? På vilket sätt ser du på saken mer klart och mer förnuftigt än den aktiva kärnan i klacken?

Antingen diskuterar du och förklarar för mig vad det är jag missförstår och på vilket sätt (om du tycker jag missförstår får du gärna "enlighten me"), eller så lämnar du diskussionen (dvs den här tråden).
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Davidsson »

Jag tycker den bästa platsen att kräva vissa i ledningens avgång är utanför kanslidörren, med en väl designad banderoll, mellan 08-17. Inte på läktaren under extremt viktiga hemmamatcher?
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Axel_K »

Davidsson skrev:Jag tycker den bästa platsen att kräva vissa i ledningens avgång är utanför kanslidörren, med en väl designad banderoll, mellan 08-17. Inte på läktaren under extremt viktiga hemmamatcher?
Fast då skulle många klagar över att dessa kriminella dödsmördarhuliganer halvt mördat samt mordhotat styrelsen. :lol:
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ciirree »

Kan Kaarel väljas bort till förmån för någon annan i sommar? Kan någon förklara hur ett sånt möte går till. Vem väljer och så vidare?

Har noll koll.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sm910 »

ciirree skrev:Kan Kaarel väljas bort till förmån för någon annan i sommar? Kan någon förklara hur ett sånt möte går till. Vem väljer och så vidare?

Har noll koll.
Stadgar
Valberedningens instruktioner

Besvarar dina frågor. Läs igenom, det är nyttigare som medlem att få koll på den vägen än att någon serverar svaret rakt av =)
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Davidsson »

Axel_K skrev:
Davidsson skrev:Jag tycker den bästa platsen att kräva vissa i ledningens avgång är utanför kanslidörren, med en väl designad banderoll, mellan 08-17. Inte på läktaren under extremt viktiga hemmamatcher?
Fast då skulle många klagar över att dessa kriminella dödsmördarhuliganer halvt mördat samt mordhotat styrelsen. :lol:

Precis, budskapet skulle tas emot på ett helt annat sätt. :roll:
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ciirree »

sm910 skrev:
ciirree skrev:Kan Kaarel väljas bort till förmån för någon annan i sommar? Kan någon förklara hur ett sånt möte går till. Vem väljer och så vidare?

Har noll koll.
Stadgar
Valberedningens instruktioner

Besvarar dina frågor. Läs igenom, det är nyttigare som medlem att få koll på den vägen än att någon serverar svaret rakt av =)
Tackar! :)
Skriv svar