Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIF_Soldier »

Förra säsongen skrev jag om att vi som publik måste sända rätt signaler till spelarna i matcher där det går trögt. Jag hoppas att varenda person som har varit på Hovet under Kvalserien och speciellt den här sista matchen inser vilken stor del ni själva personligen har haft i detta.

Västerås gör 0-1 men det rör oss inte ryggen. Vi kör på. Vi sänder rätt signaler. Psykologi. Inställning. Jag vågar påstå att det är unikt. Snacka om lagseger, ända upp till översta stolsrad.

Vi valde aktivt att vara konstruktiva och jobba för vårt gemensamma mål och dröm och lät aldrig besvikelser få överhanden på läktarna. Åtminstone var majoriteten så pass stor att det tystade belackarna (som brukar finnas).

Ni har inte bara hjälpt DIF utan också mig personligen. Jag har en känsla av att det finns fler här som möjligen delar den känslan hos sig själva ;)

Stort. Tack alla.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av seppuko »

Stort jäkla tack till klackledarna under hela kvalserien. Som dirigenter för världens bästa kör ordnade dom världsklass kväll efter kväll.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

seppuko skrev:Stort jäkla tack till klackledarna under hela kvalserien. Som dirigenter för världens bästa kör ordnade dom världsklass kväll efter kväll.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
+1 (minst) på det!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
YNWA
Inlägg: 351
Blev medlem: 2010-03-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av YNWA »

Som "gammal" klackmänniska och numera bosatt på sittplats så kan jag inte annat än att hålla med.

Låter kanske klyschigt men vår publik är i en klass för sig i hockeyn. Det var BRUTALT igår!

Har vi någonsin haft så många taggade människor på Hovet? Känns som att 70% av alla stod upp och levde sig med i matchen hela tiden.

U N D E R B A R T! VI ÄR SÅ VÄRDA DET HÄR!
PeterPan
Inlägg: 111
Blev medlem: 2013-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av PeterPan »

Tycker det var asagrymt med Ole ole redan tidigt i första, det satte tonen ordentligt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jag tycker ÄRLIGT TALAT att det var bättre tryck på hemmaderbyt.

Igår var det en helt annan sorts nervositet på läktarna än då. Visst var det bra tryck igår, och topparna var helt jävla sjuka, men inte lika bra som på derbyt TYCKER JAG.

En av höjdpunkterna igår är ju annars när Hank sätter igång KANNA PÅ KANNA PÅ efter matchen när alla gått av isen och de kommit tillbaka ut igen. Det var fan guld värt.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av seppuko »

förevigtdjurgården skrev:Jag tycker ÄRLIGT TALAT att det var bättre tryck på hemmaderbyt.

Igår var det en helt annan sorts nervositet på läktarna än då. Visst var det bra tryck igår, och topparna var helt jävla sjuka, men inte lika bra som på derbyt TYCKER JAG.

En av höjdpunkterna igår är ju annars när Hank sätter igång KANNA PÅ KANNA PÅ efter matchen när alla gått av isen och de kommit tillbaka ut igen. Det var fan guld värt.
Var kanske bättre tryck, jag vill även minnas att det var något varmare då. Det kanske hör ihop? Men oavsett, kul att vi snackar om ett par ynka decibel hit och dit jämfört med resten av Sveriges insatser :D
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av förevigtdjurgården »

seppuko skrev:
förevigtdjurgården skrev:Jag tycker ÄRLIGT TALAT att det var bättre tryck på hemmaderbyt.

Igår var det en helt annan sorts nervositet på läktarna än då. Visst var det bra tryck igår, och topparna var helt jävla sjuka, men inte lika bra som på derbyt TYCKER JAG.

En av höjdpunkterna igår är ju annars när Hank sätter igång KANNA PÅ KANNA PÅ efter matchen när alla gått av isen och de kommit tillbaka ut igen. Det var fan guld värt.
Var kanske bättre tryck, jag vill även minnas att det var något varmare då. Det kanske hör ihop? Men oavsett, kul att vi snackar om ett par ynka decibel hit och dit jämfört med resten av Sveriges insatser :D
Ja, sett till klackkultur i världen är vi ju överlägsna, menar inget annat. Bara mysigt att man kan låta så mycket (mer än alla andra) och ÄNDÅ vilja ha mer.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Honken »

Det är inte bara i Sverige det skrivs om DIF
Yahoo Sports Canada

Insane Swedish hockey fans storm the ice after Djurgarden’s historic win
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

Honken skrev:Det är inte bara i Sverige det skrivs om DIF
Yahoo Sports Canada

Insane Swedish hockey fans storm the ice after Djurgarden’s historic win
Skrevs om oss i staterna när vi åkte ut också. Tror det jämförde det med ifall Montreal (el Toronto) skulle tvingas bort från NHL...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MarcusDaze »

Honken skrev:Det är inte bara i Sverige det skrivs om DIF
Yahoo Sports Canada

Insane Swedish hockey fans storm the ice after Djurgarden’s historic win
Riktigt schysst krönika!
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Rojk »

Självklart kommer det en bajare i kommentarsfältet och börjar snacka SM-final i bandy...

Förövrigt har jag aldrig upplevt ett sånt kaos på Hovet som vid de tre första målen. Har klockan slår någonsin låtit högre? Tveksam, mina ringande öron håller med mig. Varmt var det också, derbyt var inte i närheten av detta!
It's easier to be an asshole to words than to people
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av förevigtdjurgården »

Sett en del klipp under dagen.. kanske vill ta tillbaka mitt tidigare uttalande.

Vi är iallafall otvivelaktigt BÄST.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Srednao
Inlägg: 2
Blev medlem: 2014-04-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Srednao »

Måste bara säga: STORT TACK till alla i klacken. Ni är en viktig anledning till att vi hade allsvenskans bästa publiksnitt.
Ibland ser man mer på vad ni tar er för än vad som händer i själva matchen!

Ser fram emot SHL!
Lilja
Inlägg: 2
Blev medlem: 2014-04-09
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Lilja »

Någon som vet hur det blir med UCS nästa säsong? Pang och Ludde gör ett hästjobb på räcket. Bara att hoppas att vi får se de där de hör hemma i höst. På hovets räcke :wink:
Skriv svar