Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:Klacken på plats och blåa tröjor. Känns bra.
Mitt hopp steg flera procent när jag såg våra blå tröjor.
Känns som att alla i laget tappar kraft, fart och skicklighet så fort de vita tröjorna åker på.

Finns säkert statistik som motbevisar mig, men min känsla är mycket bättre de få gånger vi slipper vita tröjor borta.

För även om de ser riktigt snygga ut skulle jag gärna ha ett annat alternativ.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Andy »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
minalman skrev:Klacken på plats och blåa tröjor. Känns bra.
Mitt hopp steg flera procent när jag såg våra blå tröjor.
Känns som att alla i laget tappar kraft, fart och skicklighet så fort de vita tröjorna åker på.

Finns säkert statistik som motbevisar mig, men min känsla är mycket bättre de få gånger vi slipper vita tröjor borta.

För även om de ser riktigt snygga ut skulle jag gärna ha ett annat alternativ.
Stärker mig ytterligare i min tes om att vi bör lira i ljusblått på bortaplan
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av S. Skuggan »

Andy skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
minalman skrev:Klacken på plats och blåa tröjor. Känns bra.
Mitt hopp steg flera procent när jag såg våra blå tröjor.
Känns som att alla i laget tappar kraft, fart och skicklighet så fort de vita tröjorna åker på.

Finns säkert statistik som motbevisar mig, men min känsla är mycket bättre de få gånger vi slipper vita tröjor borta.

För även om de ser riktigt snygga ut skulle jag gärna ha ett annat alternativ.
Stärker mig ytterligare i min tes om att vi bör lira i ljusblått på bortaplan
Bebisblått! Sött!
; )
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

Vaknade med solstrålar in genom sovrumsfönstret, började naturligt att sjunga på denna låt. Så det ska vara att vara Djurgårdare jämt. Stolt och rak i ryggen. Längtar dödligt till tisdag!

Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mattias_87 »

När ni är inne i diskussionen om tröjor. Minns att jag läste en artikel för några år sedan i någon av våra dagstidningar där en psykolog skrev att anledningen till att hemmalagen oftare vinner än bortalagen beror på att man får spela i mörka tröjor vilket får spelarna att känna sig manligare än i ljusa färger.

Skulle inte förvåna mig om det finns någon sanning i det.
Avskaffa tre mot tre.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sensei »

Mattias_87 skrev:När ni är inne i diskussionen om tröjor. Minns att jag läste en artikel för några år sedan i någon av våra dagstidningar där en psykolog skrev att anledningen till att hemmalagen oftare vinner än bortalagen beror på att man får spela i mörka tröjor vilket får spelarna att känna sig manligare än i ljusa färger.

Skulle inte förvåna mig om det finns någon sanning i det.
Det skulle ju isåfall vara förödande information för mitt propagerande för ljusblå tröjor, som av estetiska och 80-talsnostalgiska skäl länge har vart min solklara favorit.

Ljusblått associeras ju av vissa till små bebisar eller omanlig fjollighet i största allmänhet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Tobbe350
Inlägg: 160
Blev medlem: 2013-08-15

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Tobbe350 »

Fel tråd av mig :shock:
Senast redigerad av Tobbe350 den 2014-03-30 14:52:07, redigerad totalt 1 gånger.
7/4-2014
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av S. Skuggan »

sensei skrev:
Mattias_87 skrev:När ni är inne i diskussionen om tröjor. Minns att jag läste en artikel för några år sedan i någon av våra dagstidningar där en psykolog skrev att anledningen till att hemmalagen oftare vinner än bortalagen beror på att man får spela i mörka tröjor vilket får spelarna att känna sig manligare än i ljusa färger.

Skulle inte förvåna mig om det finns någon sanning i det.
Det skulle ju isåfall vara förödande information för mitt propagerande för ljusblå tröjor, som av estetiska och 80-talsnostalgiska skäl länge har vart min solklara favorit.

Ljusblått associeras ju av vissa till små bebisar eller omanlig fjollighet i största allmänhet.
Nja, när jag skrev "bebisblått" gjorde jag det inte med koppling till fjoll/manlighet. Tror faktiskt att det kan vara ett alternativ till vitt, finns ju i fotbollen, visserligen som en färg i det randiga, men ändå.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av förevigtdjurgården »

Inga jävla hatramsor ikväll, snälla.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

In på JK och läs om matchen ikväll.

Jag hoppas att alla och då menar jag alla är med och sjunger i de första 10 minuterna, minst. Det minsta vi kan göra är det.

Sen finns det även en insamling till barnen. Skänk en slant om ni har pengarna.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 708
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jimmy Peterson »

Inläggen togs bort då de pekade ut individer. Forumet är inte rätt plats för det. Har man material som visar på ageranden som bryter mot lagen bör man främst ta kontakt med polisen. Man kan så klart även ta kontakt med oss eller fotbollen om man har funderingar kring saker som hänt kring våra matcher.

Vi uppmuntrar däremot definitivt diskussioner om hur man beter sig i samband med fotboll/hockey. Fortsätt gärna den diskussionen.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sm910 »

Vi gör en vacker, högst värdig hyllning idag. Jag är övertygad om att den fyller en viktig funktion i mångas sorgearbeten, och därför tycker jag det kan vara värt att inte bara tacka för ikväll utan också poängtera värdet i alla som med sorg i bröst ändå klarade att ta sig till Hovet och sjunga. Det utan att förringa den sorg alla de som dagen idag kände var för tung för att sjunga, eller för att ens komma hit. En del poängterar att det här kunde drabbat vem som helst av oss, men också vilken klubb som helst. Vilken klubb som helst hade däremot tyvärr inte kunnat uppbåda det stöd och den hyllning vi åstadkommer. I all den ångest och förhoppningsvis också den välbehövliga självrannsakan som sköljer genom våra led i denna stund hoppas jag vi kan finna om inte glädje så i alla fall en strimma tacksamhet såväl som tacksamhet över vilken tillgång Djurgårdsfamiljen kan vara.

Om vi, Gud förbjude, någonsin hamnar i en liknande krissituation igen hoppas jag Djurgården Hockey funderar igenom sitt arrangemang på några punkter. Stefan var först och främst en familjefar, en man med nära och kära, men han var också en medsupporter och på ett abstraktare plan kan vi alla se oss i han i egenskap av vanlig fredlig tillrest supporter. Mordet på Stefan är en tragedi framförallt för alla de hans nära och kära, men det är också ett mord på alla de som följer vår förening. Djurgårdsfamiljen är så också i sorg och behöver få utrymme att sörja - matchen idag, hemmapremiären i fotbollen och samlingsplatsen kring Stadion blir Djurgårdsfamiljens motsvarighet till de anhörigas begravning av familjefadern Stefan. Detta var Djurgårdsfamiljens begravning av medsupportern Stefan. Då känns det inte värdigt att vi spelar så mycket upbeat-techno, har häftiga intron med eld och annat som i grunden ämnar till att framkalla känslor av eufori, adrenalin och allmänt sorglös fest.

Missförstå mig inte, jag tycker inte det var fel att övergå till vanliga ramsor i andra, det hade säkert också Stefan önskat. Jag säger bara att i början, när vi ska samla våra tankar i minne över den tragedi som skett och tillsammans bearbeta den sorgen, hade det varit värdigare att göra det under de förhållanden människan alltid sökt och ännu söker kontemplation: Under stillhet, frid och ro. Att våga låta spelarna åka in till isen under högtalartystnad. Inte till den senaste techno-dängan.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

Sm910: Håller med om musiken, dock har vår dj sällan kunnat anklagas för att ha "känsla för feeling"
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sm910 »

JohanPez skrev:Sm910: Håller med om musiken, dock har vår dj sällan kunnat anklagas för att ha "känsla för feeling"
Inte ofta nej, men slutet av säsongen och tidigare i KS tyckte jag faktiskt det var ett rejält uppsving på den fronten. Mer klassisk DIF-musik, mer lyhört inför klacken, mer känsla helt enkelt. När spelarna skrinnade in för sista perioden av derbyt med ledning inför ett kokande, fullsatt Hovet beståendes av 8093 Djurgårdare och en förskräckt Agneta Sjödin var valet av Noice det absolut mest vältajmade jag hört någonsin från Johanneshovs högtalare.. Vi hade råttkross på isen, vi hade UCS på räcket, vi hade fest på läktarna och Stockholm var erövrat. Den natten var hela staden vår, och inte till högtalartonerna av en enda generisk technodänga, hårdrocksklyscha eller spotifyhit som så ofta annars.

För en natt var det nästan ursäktligt att vi ens har en DJ.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sensei »

Jag gillade också Noice där. Kul för ungdomarna också att höra lite 80-talsattityd. Vi äldre är väldigt priviligerade att vi fick lyssna på orginalmusik med tydliga budskap istället för dagens billiga kopior och yoga-hits som avicii etc.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar