Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
brsk
Inlägg: 119
Blev medlem: 2010-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av brsk »

Stentuff skrev:Haha, detta är ju helt sinnessjukt. Helt plötsligt verkar ALLA här inne förstå vad som är fel, även fast jag och flera andra sagt precis att det som hände senast har hänt i flera år.

Men lite glad är man ju, för nu kan vi äntligen jobba tillsammans för något alla vill: Djurgården Hockeys bästa. Jag tror att alla är överens om att Abbe måste gå.
Kom igen nu, varför skulle jag eller någon annan lita blint på dig eller någon i UCS(eller någon annan)?

Nu blev det lämpligen så att SÄK var korkade nog att via sitt beteende validera "UCS"-sidan av konfliktens berättelser. Jävligt korkat av dom men samtidigt väldigt bra eftersom det ger oss "vanliga" supportrar chansen att välja rätt sida och göra något.

Jag håller med om att Abbe får packa sin väska och leta jobb någon annanstans.
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Bluebrigade08 »

Avgå Abbe! Grabbarn på A21
Senast redigerad av Bluebrigade08 den 2013-12-15 08:05:56, redigerad totalt 1 gånger.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Svar/Kommentar till sm910 här ovanför.
Det blev väldigt tydligt för hela Hovet att laget lade in en växel till när klacken vaknade efter åtta minuter i andra perioden. Då drogs Kämpa Djurgården igång och matchen började väga över till oss. Sedan kom målen. Att jämföra klacken mellan första och tredje är som "natt och dag". Efter matchen syntes det när spelarna tackade publiken att de var mycket tacksamma för detta. När man sedan läste här att delar av UCS hade åstadkommit vad alla konstaterat att laget annars har svårt med, att få igång laget att ge 110, så förstod man att detta är djävligt viktigt i den situation laget befinner sig, femma i HA med massa poäng upp till KS-platserna. Till slut läser man att delar av UCS blivit trakasserade (ordet är starkt, men om någon upplever sig vara trakasserad, så är denne det. Det är samma som att känna sig kränkt, känner man sig kränkt är man det). Att så tydligt se att vårt lag just nu behöver klacken och sedan läsa att de som var pådrivande i klacken upplevt sig bli illa behandlade fick i alla fall mig att vilja veta mer om hur DIF-ledningen tänker.
Tänk dig att någon i laget gjort alla tre mål och sedan hade vi fått veta att SÄK efter matchen sagt något till denne som gjorde att han valde att lämna klubben. Då hade jag velat veta vad som hänt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

sm910 skrev:
Stentuff skrev:Haha, detta är ju helt sinnessjukt. Helt plötsligt verkar ALLA här inne förstå vad som är fel, även fast jag och flera andra sagt precis att det som hände senast har hänt i flera år.
Lika förvånad jag över denna enorma nyfrälsning som verkar skölja över alla läger. Jag tycker absolut det var en snygg manifestering från UCS, missförstå mig inte, men jag förstår inte vad för nytt som skulle framkommit som fått folk att "vakna upp" eller byta åsikt. UCS påminde om att deras närvaro utgör ett rejält stöd - jämför det trevande försöket till "en gång en dag sa min gamla far" innan deras entré mot trycket under "Djurgårdens IF du är allt jag har" med UCS. Tyvärr verkade 4 av 5 "vanliga" klackfolk inte sugna på någon av dom ju, men det understryker ju bara vilken total röststyrka och koordinationsförmåga UCS besitter. DIF-säk å sin sida påminner om att man inte behandlar UCS som vilka supportar som helst - vilket för att leka djävulens advokat just nu i den hätska och starkt polariserade situation som råder inte är helt onaturligt för en säkerhetsorganisation - men gör det på ett så osmidigt sätt att det blir trakasserier, repression och starkare polarisering av det.

Vad här är nytt egentligen? Folk som.börjar sympatibojkotta, varför kommer det nu och inte redan från början? Alla som satt sin fot på stadion eller varit med i hockeyn mer än ett par år vet ju att UCS är grymma på sitt och att Abbes agerande både i fotboll och hockeyn varit uselt. Jag har aldrig upplevt att diskussionen primärt kretsat kring de faktumen, någon får gärna förklara vad fredagens manifestation hade för bäring på följande frågeställningar respektive schablonåsikter som jag tycker diskussionen kretsat kring, när man skalat bort all pajkastning:

- Vilka metoder är lämpliga för att lösa situationen?
- Är avgångsramsor, budskapsbanderoller och dylika manifestationer lämpliga på våra läktare?
- Är ledningen illvillig eller bara oförstående i frågan? Eller saknar den tvärtom ansvar?
- Vad finns det för möjligheter att faktiskt göra sig av med abbe?
- är diverse egna Djurgårdsinitiativ i UCS frånvaro lovvärda eller destruktiva?
- Vilket ansvar har vi medlemmar, som faktiskt gav Lehiste förtroende till ordförandeskapet?
- Vad handlar frågan om, mer än bara abbe?
Jag kan inte påstå jag ändrat mig, har egentligen hela tiden förespråkat någon form av bojkott (framförallt från JK's sida) då jag anser det förmodat är det enda sättet att få Djurgården Hockey att lyssna.

Däremot blev det så plågsamt tydligt i fredags att DIF-Säk inte jobbar med rimliga metoder när man punktmarkerar & filmar en viss grupp med individer. Det är fruktansvärt integritetskränkande och helt orimligt på alla plan. Sysslar man fortfarande med sådant mot oskyldiga besökare på våra läktare så har jag ingen större lust att vara en del av det här spektaklet längre. Vad vill man uppnå genom att filma? När var det senast stökigt på någon av våra matcher? Som bekant spelar vi inte derbyn längre och det är väl enkom vid de tillfällena det funnits tillstymmelser till stök.
Bild
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av medu82 »

Matchen i fredags visar dessutom hur mkt UCS behövs för att få igång klacken vad Pang och Ludde lyckades uppbåda i 3:e har vi inte sett på hela säsongen och då gick dem bara ner spontant ifrån sittplats vad jag har förstått det som...

Men när dem spontangästar hovet efter inte ha varit där på så länge och blir behandlade så sjukt illa igen så visar dem ju bara allihopa vart problemet ligger...

Pratade faktiskt med Jesper Björck på grekens efter matchen och han var glad över att klacken var bra idag och faktiskt stod kvar länge för att applådera spelarna(vilket faktiskt en större del utav hela arenan gjorde och man märkte att spelarna själva uppskattade det).

Jag vill gärna hjälpa Djurgården Hockey så mkt som möjligt, men jag kan fan inte bara sitta och titta på och inte göra något när dem inte gör något åt detta, ren och skär mobbning/förföljelse och det är inget jag vill associera Djurgården med, så tar dem inte tag i denna Abbe situation nu så kommer iaf inte jag slösa massa pengar på dem nå mera...

Gör som dem gjort på fotbollen, sätt in Mats Jonsson som SÄK och låt Abbe ta ett steg tillbaka...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Hur fick man bort Abbe i fotbollen? Avgick han självmant? Bojkottade man? Sjöngs avgå-ramsor?
Vill gärna veta så vi kan kopiera detta i hockeyn.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Är egentligen inte alls insatt i DIF:s organisation.
Men jag antar att personen/personerna som tog in Abbe i DIF hockey inte sitter kvar?
För det är ju i första läget en smula märkligt att man väljer att ta in honom, med det dåliga track record han har sedan tiden i DIF fotboll.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 4.9.5 »

Raus skrev:Hur fick man bort Abbe i fotbollen? Avgick han självmant? Bojkottade man? Sjöngs avgå-ramsor?
Vill gärna veta så vi kan kopiera detta i hockeyn.
Han var aldrig anställd av fotbollen utan hade ett uphandlat avtal där fotbollen gick in och sa att abbe skulle bort, själva DIF säk skulle fortfarande användas men abbe skulle inte ha någonting med evenemangen att göra utan den rollen som säk ansvarig tog underbara Mats Jonsson över och har skött med bravur
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

4.9.5 skrev:
Raus skrev:Hur fick man bort Abbe i fotbollen? Avgick han självmant? Bojkottade man? Sjöngs avgå-ramsor?
Vill gärna veta så vi kan kopiera detta i hockeyn.
Han var aldrig anställd av fotbollen utan hade ett uphandlat avtal där fotbollen gick in och sa att abbe skulle bort, själva DIF säk skulle fortfarande användas men abbe skulle inte ha någonting med evenemangen att göra utan den rollen som säk ansvarig tog underbara Mats Jonsson över och har skött med bravur
Det du pratar om här, "DIF-säk" är Abbes säkerhetsbolag som han anställer vakter av.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 4.9.5 »

Stentuff skrev:
4.9.5 skrev:
Raus skrev:Hur fick man bort Abbe i fotbollen? Avgick han självmant? Bojkottade man? Sjöngs avgå-ramsor?
Vill gärna veta så vi kan kopiera detta i hockeyn.
Han var aldrig anställd av fotbollen utan hade ett uphandlat avtal där fotbollen gick in och sa att abbe skulle bort, själva DIF säk skulle fortfarande användas men abbe skulle inte ha någonting med evenemangen att göra utan den rollen som säk ansvarig tog underbara Mats Jonsson över och har skött med bravur
Det du pratar om här, "DIF-säk" är Abbes säkerhetsbolag som han anställer vakter av.
exakt, man använder abbes företag men säkerhetsplanering och arbetet inne på arenan styrs av mats jonsson och hans kollegor, abbe är om han är påplats enbart en suporter
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev:
Jenny Silfverstrand skrev:Angående gårdagens händelser kan jag inte kommentera det innan bland annat jag och publikansvarig Jesper Björck har gått igenom allt material i form av filmer och händelserapport samt pratat med alla inblandade. Det arbetet är redan påbörjat och kommer fortskrida den kommande tiden för att vi ska få en helhetsbild av vad som har hänt.
Får man ställa den enkla frågan vad det är för filmer som spelas in? Varför filmas vår publik och i vilket syfte? :shock:

Kan förstå om det var stökigt på matcherna, men det vet både du jag och alla andra att det väldigt väldigt sällan är.
Väntar fortfarande på svar. Det här är en högst befogad fråga, och jag tror inte jag är ensam att undra.
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:
-daniel- skrev:
Jenny Silfverstrand skrev:Angående gårdagens händelser kan jag inte kommentera det innan bland annat jag och publikansvarig Jesper Björck har gått igenom allt material i form av filmer och händelserapport samt pratat med alla inblandade. Det arbetet är redan påbörjat och kommer fortskrida den kommande tiden för att vi ska få en helhetsbild av vad som har hänt.
Får man ställa den enkla frågan vad det är för filmer som spelas in? Varför filmas vår publik och i vilket syfte? :shock:

Kan förstå om det var stökigt på matcherna, men det vet både du jag och alla andra att det väldigt väldigt sällan är.
Väntar fortfarande på svar. Det här är en högst befogad fråga, och jag tror inte jag är ensam att undra.
Man kan gissa att de som har hand om att besvara dessa frågor kring säkerhetsarbetet jobbar kontorstid. Matcher ligger som bekant inte på kontorstid.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av medu82 »

Jag har även mailat Jesper och frågat lite...
Så väntar med spänning på svar :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

4.9.5 skrev:
Stentuff skrev:
4.9.5 skrev:
Raus skrev:Hur fick man bort Abbe i fotbollen? Avgick han självmant? Bojkottade man? Sjöngs avgå-ramsor?
Vill gärna veta så vi kan kopiera detta i hockeyn.
Han var aldrig anställd av fotbollen utan hade ett uphandlat avtal där fotbollen gick in och sa att abbe skulle bort, själva DIF säk skulle fortfarande användas men abbe skulle inte ha någonting med evenemangen att göra utan den rollen som säk ansvarig tog underbara Mats Jonsson över och har skött med bravur
Det du pratar om här, "DIF-säk" är Abbes säkerhetsbolag som han anställer vakter av.
exakt, man använder abbes företag men säkerhetsplanering och arbetet inne på arenan styrs av mats jonsson och hans kollegor, abbe är om han är påplats enbart en suporter
Absolut, det vet jag redan.
Användarvisningsbild
SebGla
Inlägg: 66
Blev medlem: 2012-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SebGla »

medu82 skrev:Jag har även mailat Jesper och frågat lite...
Så väntar med spänning på svar :)
Det har jag gjort flera gånger ang. just UCS och hur diskussionerna går. Det enda svar jag får är att UCS inte vill prata.

Senast jag mailade var förra fredagen då frågade jag om han lyssnat på poddarna när Pang och Ludde är med och förklarar läget. "Ja", svarade han. Men han förstod fortfarande inte vad det var UCS ville och han sa att de hamnat i en tråkig situation.

För alla som hört podden 22.2, tror jag. Så säger väl Adam Szulkin eller Pang att de inte kommer komma tillbaka förän Abbe avgått, eller blivit sparkad. Eller har jag fel? Förstår inte hur svårt det kan vara att förstå vad UCS vill!
Skriv svar