Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Malto »

Stentuff skrev:Haha, detta är ju helt sinnessjukt. Helt plötsligt verkar ALLA här inne förstå vad som är fel, även fast jag och flera andra sagt precis att det som hände senast har hänt i flera år.

Men lite glad är man ju, för nu kan vi äntligen jobba tillsammans för något alla vill: Djurgården Hockeys bästa. Jag tror att alla är överens om att Abbe måste gå.
Haha, det är ju lite enklare att förstå när nån skriver vad som händer i stället för utfall i största allmänhet mot DIF hockey, och älta vad som hände vid nåt derby för 100 år sen.

Det här verkar ju ren provokation.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Jag har exakt samma känsla just nu som efter det tragiska bortaderbyt... det är upp till bevis nu DIF om ni vill behålla någon publik framgent. Ge upp Abbe eller åtminstone en förklaring som känns rimlig och en handlingsplan som vi alla kan acceptera.. Det har verkligen gått för långt.

Kom igen nu för satan.
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Caveman skrev:
minalman skrev:
Stentuff skrev:Haha, detta är ju helt sinnessjukt. Helt plötsligt verkar ALLA här inne förstå vad som är fel, även fast jag och flera andra sagt precis att det som hände senast har hänt i flera år.

Men lite glad är man ju, för nu kan vi äntligen jobba tillsammans för något alla vill: Djurgården Hockeys bästa. Jag tror att alla är överens om att Abbe måste gå.
Det här handlar inte om att du har haft rätt eller inte. Om massa människor kommer med "vadvardetjagsa" nu, vete fan om jag bryr mig alls om nånting.
Det handlar väl mer om att det är en massa folk som likt DIF kört huvudet i sanden, men nu så kanske det är så att även dessa folk har vaknat till en aning.
Jag har som många andra inte kört något huvud i någon sand.
Vi har helt enkelt trott att om UCS väl kom tillbaka så skulle stämningen bli bättre, vilket den blev, rent av matchavgörande bra.
Men många, i alla fall jag, har trott att de inte skulle utsättas för trakasserier direkt de kom. Trodde SÄK hade fått andra instruktioner. Inte röda mattan direkt, men det man nu fått höra, om det stämmer, är klart graverande. Tjänstefel! Ungefär som om Zabel satte in P-05 i en avgörande match.
Men nu ska vi inte träta supporterbröder emellan!
"We shell overcome!"
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Jag är bara riktigt glad att alla verkar vara på samma sida nu, äntligen. Förhoppningsvis kan vi förvalta det här till något bra och få DIF att agera på Abbe-fronten.
Losing all hope was freedom.
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

Malto skrev:
Stentuff skrev:Haha, detta är ju helt sinnessjukt. Helt plötsligt verkar ALLA här inne förstå vad som är fel, även fast jag och flera andra sagt precis att det som hände senast har hänt i flera år.

Men lite glad är man ju, för nu kan vi äntligen jobba tillsammans för något alla vill: Djurgården Hockeys bästa. Jag tror att alla är överens om att Abbe måste gå.
Haha, det är ju lite enklare att förstå när nån skriver vad som händer i stället för utfall i största allmänhet mot DIF hockey, och älta vad som hände vid nåt derby för 100 år sen.

Det här verkar ju ren provokation.
Nu är det ju helt annat som har diskuterats i tråden än "utfall i största allmänhet", men skitsamma. Nu är samtliga på samma blad, och det är det viktiga just nu.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »

Pratade med en som jobbar med säkerheten på aiks matcher, han berättade bland annat att polisen har "bannat" abbe från ledningshytterna i Globen under derbyt för att han är helt inkompetent när det kommer till att styra OVs.

Inte bara vi i supporterleden som är missnöjda med honom, utan även polisen och övrig säkerhetspersonal.

Han jag pratade med säger även att aik har förbjudit OVs att bära gopro-kameror just pga den otrevliga stämning det skapar.
DIF!
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Zephyrox »

Det skulle kunnat ligga i Abbes intresse om det blev bråk igår för då fick han rätt i att han själv och hans metoder behövs när "huligan" UCS är på plats. Han kanske anar att han sitter löst och försökte göra sig själv nödvändig.

Jag har inga som helst belägg för det här utan spekulerar bara..
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Daniel942 skrev:Pratade med en som jobbar med säkerheten på aiks matcher, han berättade bland annat att polisen har "bannat" abbe från ledningshytterna i Globen under derbyt för att han är helt inkompetent när det kommer till att styra OVs.

Inte bara vi i supporterleden som är missnöjda med honom, utan även polisen och övrig säkerhetspersonal.

Han jag pratade med säger även att aik har förbjudit OVs att bära gopro-kameror just pga den otrevliga stämning det skapar.
Tragiskt att se hur gnaget behandlar dom här frågorna så mycket bättre än vi. Om jag minns rätt gick solna även ut på hemsidan och bad om ursäkt till sina anhängare efter derbyskandalerna, medan vår styrelse stod helt handlingsförlamade. Tack för insider-infon dock, det ger lite mer till debatten än folk som konstaterar samma saker sida ut och sida in.

Ber om ursäkt för länken till den vidriga sidan men när jag tittar tillbaka kan jag inte förstå att DIF inte gjorde något liknande: http://www.aikhockey.se/artikel/18080/
Senast redigerad av Raus den 2013-12-15 00:03:47, redigerad totalt 1 gånger.
Losing all hope was freedom.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Staten »

Vi möter alltså Oskarhamn med 5000 på läktarna, fåtal tillresta bortasupportrar, och vi har ordningsvakter som går runt och filmar vår publik som betalat för att gå och kolla på hockey. Skämtar ni med mig, DIF hockey? Jag tror många vill ha en bra förklaring vad ni sysslar med.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ciirree »

Varför filmade dem? (Ursäkta har typ noll koll).
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Zephyrox »

ciirree skrev:Varför filmade dem? (Ursäkta har typ noll koll).
Ja det är frågan vi alla ställer oss! :wink:
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

ciirree skrev:Varför filmade dem? (Ursäkta har typ noll koll).
Det är precis den frågan ingen har något svar på, tyvärr. Abbe vet säkert. :roll:
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Rojk »

ciirree skrev:Varför filmade dem? (Ursäkta har typ noll koll).
OVs med kamera blir allt vanligare. Detta för att om något skulle hända har man allting på film. Lite som ryssar och deras kameror i bilarna, bevismaterial.

Jag står mig inte på kamerorna, en arbetsmetod som de får ha om de vill. Dock är jag väldigt förvånad över antalet poliser och ordningsvakter som var på plats. Onödigt många, om man nu inte vill punktmarkera vissa fans...
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 18DIF91 »

Tänkte väl att det var något på gång med klacken mot tidigare, var mer struktur på det hela än innan, för att inte säga en smula mer variation på ramsor och sådant.

Tycker mer sånt och mindre Adde.

Hade en diskussion med ett polisbefäl under en tidigare match, och tyvärr har de en väldigt skev bild av det hela.

Enligt honom fanns där egentligen inga problem med ordninsvakterna, utan detta var något som vi fans hade hittat på för att skapa en fiende för att få sammanhållning bland oss supportrar nu när vi inte spelade i högsta ligan längre och hade gnihet som den fienden.

Försökte förgäves förklara att det knappast behövs någon fiende för att hålla oss samman, det är ju för Djurgården vi är där i främsta och första hand, är ju Djurgården som binder oss samman. Det tyckte han inte lät rimligt alls.

Så vet inte, tror inte det direkt går att räkna med någon hjälp från polisen i detta, tror hellre de har kvar Adde som ställer till problem så det kan se ut som de verkligen behövs där.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sm910 »

Stentuff skrev:Haha, detta är ju helt sinnessjukt. Helt plötsligt verkar ALLA här inne förstå vad som är fel, även fast jag och flera andra sagt precis att det som hände senast har hänt i flera år.
Lika förvånad jag över denna enorma nyfrälsning som verkar skölja över alla läger. Jag tycker absolut det var en snygg manifestering från UCS, missförstå mig inte, men jag förstår inte vad för nytt som skulle framkommit som fått folk att "vakna upp" eller byta åsikt. UCS påminde om att deras närvaro utgör ett rejält stöd - jämför det trevande försöket till "en gång en dag sa min gamla far" innan deras entré mot trycket under "Djurgårdens IF du är allt jag har" med UCS. Tyvärr verkade 4 av 5 "vanliga" klackfolk inte sugna på någon av dom ju, men det understryker ju bara vilken total röststyrka och koordinationsförmåga UCS besitter. DIF-säk å sin sida påminner om att man inte behandlar UCS som vilka supportar som helst - vilket för att leka djävulens advokat just nu i den hätska och starkt polariserade situation som råder inte är helt onaturligt för en säkerhetsorganisation - men gör det på ett så osmidigt sätt att det blir trakasserier, repression och starkare polarisering av det.

Vad här är nytt egentligen? Folk som.börjar sympatibojkotta, varför kommer det nu och inte redan från början? Alla som satt sin fot på stadion eller varit med i hockeyn mer än ett par år vet ju att UCS är grymma på sitt och att Abbes agerande både i fotboll och hockeyn varit uselt. Jag har aldrig upplevt att diskussionen primärt kretsat kring de faktumen, någon får gärna förklara vad fredagens manifestation hade för bäring på följande frågeställningar respektive schablonåsikter som jag tycker diskussionen kretsat kring, när man skalat bort all pajkastning:

- Vilka metoder är lämpliga för att lösa situationen?
- Är avgångsramsor, budskapsbanderoller och dylika manifestationer lämpliga på våra läktare?
- Är ledningen illvillig eller bara oförstående i frågan? Eller saknar den tvärtom ansvar?
- Vad finns det för möjligheter att faktiskt göra sig av med abbe?
- är diverse egna Djurgårdsinitiativ i UCS frånvaro lovvärda eller destruktiva?
- Vilket ansvar har vi medlemmar, som faktiskt gav Lehiste förtroende till ordförandeskapet?
- Vad handlar frågan om, mer än bara abbe?
Skriv svar