Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av DIF_Soldier »

Hur ska tystnad i klacken bestraffas? Lavett i bakhuvudet på tyst sate?

Eller något mer fredligare, som ett inträdesprov? Stor anledning till att jag inte lngre står i klacken är alla limkäftar.

Civilkurage från vettigt klackfolk efterlyses. Detta var så fruktansvärt pinsamt att beskåda.
Klacken hallå
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2016-03-22 21:25:14, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av #10 »

Pinsamt är inte äns rättvis bedömning på klacken idag, sen kan man ju tycka att JK kan styra upp nån avtackning ( iaf ramsor hela jävla 3e perioden) av säcken, han tog upp oss, höll oss kvar, tog oss till slutspel, men det är väl inte värt så mycket så länge det inte är fotboll.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av DIF_Soldier »

#10 skrev:Pinsamt är inte äns rättvis bedömning på klacken idag, sen kan man ju tycka att JK kan styra upp nån avtackning ( iaf ramsor hela jävla 3e perioden) av säcken, han tog upp oss, höll oss kvar, tog oss till slutspel, men det är väl inte värt så mycket så länge det inte är fotboll.
JK <3 Fotboll mer och mer frekvent, tyvärr.
Beror mkt på Kaarel & co såklart.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Edin »

En bra början vore ju om ni två faktiskt gick på matcherna och var med och påverkade själva.

Försvarar inte stämningen, men det är hyggligt tröttsamt att läsa folk gnälla på trycket bakom tangentbordet.
Senast redigerad av Edin den 2016-03-22 21:43:24, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av DIF_Soldier »

Edin skrev:En bra början vore ju om ni två faktiskt gick på matcherna själva och var med och påverkade själva.

Försvarar inte stämningen, men det är hyggligt tröttsamt att läsa folk gnälla på trycket bakom tangentbordet.
Förutsätt inte var jag befinner mig och inte Edin ;)
Säg den glädje som varar
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av ciirree »

Edin skrev:En bra början vore ju om ni två faktiskt gick på matcherna själva och var med och påverkade själva.

Försvarar inte stämningen, men det är hyggligt tröttsamt att läsa folk gnälla på trycket bakom tangentbordet.
Lite så är det. Jag själv är inte på många matcher live och kommer heller aldrig klaga på klacken hemifrån.
Jag är mest bara glad att klacken dyker upp mtp allt som hände med Mackan bl.a.
Senast redigerad av ciirree den 2016-03-22 21:51:35, redigerad totalt 1 gånger.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av #10 »

Edin skrev:En bra början vore ju om ni två faktiskt gick på matcherna och var med och påverkade själva.

Försvarar inte stämningen, men det är hyggligt tröttsamt att läsa folk gnälla på trycket bakom tangentbordet.
Bor 100 mil bort, lägger väl 20-30000 på resor, hotell och dyligt för att åka och se ett par gånger per år, men nog är det lite som du säger att man inte ska gnälla om man sitter hemma, tycker bara att det är så tråkigt när det blir så här när killarna behöver stödet som mest.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Mattias_87 »

Visst var insatsen undermålig ikväll. Jag har inte på hela säsongen sett så många barn och gamlingar brevid mig. Var det för att biljetterna på långsidan tog slut som dom valde klacken istället som sista alternativ? Jag är rädd för det.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av emilin »

Edin skrev:En bra början vore ju om ni två faktiskt gick på matcherna och var med och påverkade själva.

Försvarar inte stämningen, men det är hyggligt tröttsamt att läsa folk gnälla på trycket bakom tangentbordet.
Lite som att snöra på dig skridskorna och gör det bättre själv(angående gnäll) :wink:
Gnäll och tyckande kommer alltid finnas, om det sen är spelarna, tränarna eller klacken så ställs det alltid höga krav på Djurgårdsfamiljen, och idag så underpresterade vi på alla plan och detta kan jag skriva även om jag inte var på plats i båset, på isen eller i klacken, utan för jag vet som sann Djurgårdare att vi kan så mycket bättre.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Skidlöparn »

Mattias_87 skrev:Visst var insatsen undermålig ikväll. Jag har inte på hela säsongen sett så många barn och gamlingar brevid mig. Var det för att biljetterna på långsidan tog slut som dom valde klacken istället som sista alternativ? Jag är rädd för det.
Ja, jag har tänkt på det sedan åttondelsmatcherna! Det har varit sjukt mycket ovanligt folk i klacken dessa matcher! Vore kanske bättre att minska antalet platser till nästa år så att klackbiljetterna går åt innan resten, och vid eventuell fullbokning utöka klackplatserna?
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Mash »

Skidlöparn skrev:
Mattias_87 skrev:Visst var insatsen undermålig ikväll. Jag har inte på hela säsongen sett så många barn och gamlingar brevid mig. Var det för att biljetterna på långsidan tog slut som dom valde klacken istället som sista alternativ? Jag är rädd för det.
Ja, jag har tänkt på det sedan åttondelsmatcherna! Det har varit sjukt mycket ovanligt folk i klacken dessa matcher! Vore kanske bättre att minska antalet platser till nästa år så att klackbiljetterna går åt innan resten, och vid eventuell fullbokning utöka klackplatserna?
Det är folket som kommer efter omgång 52, när slutspelet börjar. Oavsett vilken serie så är det likadant alla år, högt tryck på biljetter vid slutspel. Kan nog tro att majoriteten köpte klack för att det är billigt, och för att njuta av stämningen. De missade dock att de är med o skapar stämningen..

Bara säsongare i klacken, vore nåt
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Skidlöparn skrev:
Mattias_87 skrev:Visst var insatsen undermålig ikväll. Jag har inte på hela säsongen sett så många barn och gamlingar brevid mig. Var det för att biljetterna på långsidan tog slut som dom valde klacken istället som sista alternativ? Jag är rädd för det.
Ja, jag har tänkt på det sedan åttondelsmatcherna! Det har varit sjukt mycket ovanligt folk i klacken dessa matcher! Vore kanske bättre att minska antalet platser till nästa år så att klackbiljetterna går åt innan resten, och vid eventuell fullbokning utöka klackplatserna?
Den tanken har slagit mig också. Ska man dessutom ha förmånen att köpa relativt billiga plåtar ska man prestera. Igår hade det varit bättre för ekonomin om vi kunnat sälja fler sittplatser.

Tja, det finns ingen enkel lösning på problemet. Men man kan väl konstatera att storleken inte alltid har betydelse.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av crike »

Det här måste ju ha lyfts någon gång tidigare men mitt intryck är att biljetterna som svart-folket ute på torget säljer främst är till klacken och närliggande platser. Detta om något bör ju göra så att "turisterna" hamnar just där.
Hur kan man förhindra att detta sker?
Bättre att turisterna hamnar på långsidorna.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Mattias_87 »

crike skrev:Det här måste ju ha lyfts någon gång tidigare men mitt intryck är att biljetterna som svart-folket ute på torget säljer främst är till klacken och närliggande platser. Detta om något bör ju göra så att "turisterna" hamnar just där.
Hur kan man förhindra att detta sker?
Bättre att turisterna hamnar på långsidorna.
När du nämner det så bör ju dessa hajar som köper biljetter bara för att sälja vidare förbjudas i arena området som i de flesta andra länder,
Avskaffa tre mot tre.
Viktory
Inlägg: 171
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Viktory »

DIF_Soldier skrev:
#10 skrev:Pinsamt är inte äns rättvis bedömning på klacken idag, sen kan man ju tycka att JK kan styra upp nån avtackning ( iaf ramsor hela jävla 3e perioden) av säcken, han tog upp oss, höll oss kvar, tog oss till slutspel, men det är väl inte värt så mycket så länge det inte är fotboll.
JK <3 Fotboll mer och mer frekvent, tyvärr.
Beror mkt på Kaarel & co såklart.
Berätta gärna mer om JK:s bristande engagemang för hockeyn? Eller håll dig borta från saker du inte vet ett jävla skit om.
Skriv svar