Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Nattuggla_
Inlägg: 2863
Blev medlem: 2021-08-14

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Nattuggla_ »

DIF_Soldier skrev: 2023-02-21 09:34:46
Daniel942 skrev: 2023-02-20 20:46:35 Ett av våra största problem i hockeyn nu handlar inte om sporten, vilka spelare vi värvar, skador vi drar på oss...
Jag skulle säga att ett stort ERROR är att det är en sån liten andel av oss i hockeypubliken som värnar och vill utveckla vår supporterkultur. Om vi inte gör något drastiskt så kommer globenflytten som vi är tvingade till bli en stor katastrof. Tänk er själva Tingsryd hemma i oktober i Globen, mysigt va? Det säger sig självt att det inte lockar 10000 pers att gå och titta.

Har följt diskussionerna här inne nu länge och 99% handlar om sporten ishockey. Jag har full förståelse för att det är i sporten det stora intresset är - det är ju grunden i att man följer laget - men att det härinne är så dött i att diskutera vår framtid på läktarna är skrämmande.

Vi har levt länge på vårt rykte från 09/10 men om man tittar utifrån nu så är ett lag som Björklöven minst lika bra på läktarna som oss.
Jag vill bjuda in till diskussion - vad vill folket härinne se som utvecklar och tar vår supporterkultur framåt? Hur ska vi göra för att fler ska känna glädje i hockeyläktaren och söka sig hit?
1. DIF måste ta krafttag mot klackturister och fågelholkar, förklara och lära ut historik och skyldigheter vad gäller klacken
2. Spela i en högre liga
3. Lyfta fram individer i klacken som gör ett gediget jobb varje match. Nyttja soc med-narcissismen som råder
4. Lägg ned snacket om "vår fantastiska publik" tills det faktiskt stämmer igen.

Felet ligger hos föreningen som låtit sektionen förfalla.
1. +1
2. En otroligt viktig förutsättning. Vågar lova att vi inte ens kommer ha full arena på 10 000 pers mot Tingsryd om matchen så är gratis.
3. +1
4. +1
Olon
Inlägg: 209
Blev medlem: 2008-02-05

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Olon »

Nattuggla_ skrev: 2023-02-21 08:17:30
Daniel942 skrev: 2023-02-20 20:46:35 Ett av våra största problem i hockeyn nu handlar inte om sporten, vilka spelare vi värvar, skador vi drar på oss...
Jag skulle säga att ett stort ERROR är att det är en sån liten andel av oss i hockeypubliken som värnar och vill utveckla vår supporterkultur. Om vi inte gör något drastiskt så kommer globenflytten som vi är tvingade till bli en stor katastrof. Tänk er själva Tingsryd hemma i oktober i Globen, mysigt va? Det säger sig självt att det inte lockar 10000 pers att gå och titta.

Har följt diskussionerna här inne nu länge och 99% handlar om sporten ishockey. Jag har full förståelse för att det är i sporten det stora intresset är - det är ju grunden i att man följer laget - men att det härinne är så dött i att diskutera vår framtid på läktarna är skrämmande.

Vi har levt länge på vårt rykte från 09/10 men om man tittar utifrån nu så är ett lag som Björklöven minst lika bra på läktarna som oss.
Jag vill bjuda in till diskussion - vad vill folket härinne se som utvecklar och tar vår supporterkultur framåt? Hur ska vi göra för att fler ska känna glädje i hockeyläktaren och söka sig hit?
En stor del ligger på Djurgården som förening också. Vill man ha storpublik och dra folk till arenan så måste vi framåt. Vi kan inte stå och stampa med samma typ av tränare och samma undermåliga spelidé/spelsystem år efter år. Folk kommer tröttna. Det räcker inte att bara vara ett topplag, vi måste utveckla spelet också. Det ska vara kul att titta på, vara värt att betala.

Edit: Inser att jag gick ifrån frågan då det handlade om supportrarna men jag tror det går hand i hand. Helt ärligt.
Spelarna på isen ska ge samma typ av energi till läktaren som vi ger till dem - och det är något som dalat rejält senaste säsongerna.
Min upplevelse är att de allra flesta supportrar som går på match vill se vinster men skiter i princip i hur det ser ut. Sedan får det gärna toppas med någon profil som Dick eller Fjällby eller liknande. Går man långt i ett slutspel år efter år så tror jag att den breda massan inte bryr sig om det så är Säcken som står på bänken.
Döden
Inlägg: 1749
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Döden »

Min bild är att hockeysupportern är mer intresserad av sporten i sig, medans fotbollssupportern är där för att det är "häftigt" och "inne" med fotboll. (ja, jag generaliserar grovt, men med tanke på storlek på klack) Hockeyn har inte samma dragningskraft, speciellt när det kommer till yngre så är nog snygga frisyrer, tatueringar, filmningar och läktarkultur inom fotboll... häftigare helt enkelt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel942 skrev: 2023-02-20 20:46:35 Ett av våra största problem i hockeyn nu handlar inte om sporten, vilka spelare vi värvar, skador vi drar på oss...
Jag skulle säga att ett stort ERROR är att det är en sån liten andel av oss i hockeypubliken som värnar och vill utveckla vår supporterkultur. Om vi inte gör något drastiskt så kommer globenflytten som vi är tvingade till bli en stor katastrof. Tänk er själva Tingsryd hemma i oktober i Globen, mysigt va? Det säger sig självt att det inte lockar 10000 pers att gå och titta.

Har följt diskussionerna här inne nu länge och 99% handlar om sporten ishockey. Jag har full förståelse för att det är i sporten det stora intresset är - det är ju grunden i att man följer laget - men att det härinne är så dött i att diskutera vår framtid på läktarna är skrämmande.

Vi har levt länge på vårt rykte från 09/10 men om man tittar utifrån nu så är ett lag som Björklöven minst lika bra på läktarna som oss.
Jag vill bjuda in till diskussion - vad vill folket härinne se som utvecklar och tar vår supporterkultur framåt? Hur ska vi göra för att fler ska känna glädje i hockeyläktaren och söka sig hit?
Ett tillägg till mitt tidigare: utse Matchens Järnsektion. Mät decibel och lyft fram den eller de som bidragit mest till stämningen varje match eller utvalda kvällar. Dela ut prispengar eller annat till vinnarna. Skapa lite intern konkurrens för det bättre. DIF MÅSTE visa att hårt arbete lönar sig och var ribban ligger. Igen: skippa "tack alla" och börja hylla de som hyllas bör.

Något i stil med Blue Brigade (namn?) kan vara ett bra initiativ för att sprida ut stämningen också. Tio pers typ som från långsidan gav klackkärnan skäl för pengarna varje kväll. Synd att de försvann.
Säg den glädje som varar
Dju
Inlägg: 291
Blev medlem: 2023-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Dju »

Känns som att det huvudsakligen är resultaten på isen behöver leverera på en högre nivå för att både få fler att gå på matcherna samt för att öka intresset hos den yngre skaran. Går det bra vill man ju automatiskt vara en del av framgångarna.
Är ju inte direkt lockande (för de som inte redan är inbitna hockeyfans att ställa sig i klacken/ gå och kolla på matcher i HA mot lag som man knappt känner till.
Tog med en djurgårdapolare som inte varit på hockeymatch på ett par år till klacken.
BIK hemma, som han knappt hört talas om. Torsk 1-4. Efter matchen skriker någon snubbe "hata DIF". Vafan är det liksom. Och hur fan får jag med polaren igen efter en sån förnedring?
(Sen har jag ju ett gäng som enbart går på fotbollen men inte bryr sig om hockeyn för att de tycker det är alldeles för långt och ointressant ("obetydligt") seriespel..
thelinho
Inlägg: 850
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av thelinho »

Klacken och tifogruppen har verkligen varit världsklass senaste tiden. Finns inget roligare än att gå på hockey när vi levererar på det här sättet!

Nu får vi fan fylla hovet resten av slutspelet!

JL18
Inlägg: 114
Blev medlem: 2023-03-30

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av JL18 »

Hoppas att JK, klacken och övriga har fångat upp Björklöven tränaren Stråhle's uttalanden och ständiga gnäll !
Någon välriktad ramsa emot honom vore helt fantastiskt att få höra på skärtorsdagen och påskafton !!

När ska Stråhle gråta ut, när ska Stråhle, när ska Stråhle, när ska Stråhle gråta ut.. :lol:
Detblir3poäng
Inlägg: 2142
Blev medlem: 2017-02-14

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Detblir3poäng »

JL18 skrev: 2023-04-05 09:58:08 Hoppas att JK, klacken och övriga har fångat upp Björklöven tränaren Stråhle's uttalanden och ständiga gnäll !
Någon välriktad ramsa emot honom vore helt fantastiskt att få höra på skärtorsdagen och påskafton !!

När ska Stråhle gråta ut, när ska Stråhle, när ska Stråhle, när ska Stråhle gråta ut.. :lol:
Vore verkligen på sin plats med en ramsa eller en banderoll med nåt smart för att trycka till den där eländiga klubben och deras styre!
GreveQuist
Inlägg: 66
Blev medlem: 2010-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av GreveQuist »

Garpenlövs Järnkaminer / Marcus Krügers Järnkamimer

När?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av DIF_Soldier »

Hej klacken.

Jag vill säga FÖRLÅT

Jag har spytt galla över hockeysektionen länge, men ikväll/igår sparkade alla på Hovet in käften på mig. Jag såg inte matchen live (eftersom jag "låg på hålet" som det så vackert heter).

Såg istället matchen nu i efterhand, och redan efter fem minuter var jag gråtfärdig. Ni visade vad DIF är. Jag är en nostalgi-bög som drömmer mig tillbaka till JK-dagen mot Luleå 2008, men idag var det som bortblåst.

Jag fick förvisso utlösning med kvinnan jag var med, men jag fick ORGASM när jag hörde Hovets kurva, period 1, ställning 0-0

Tack alla ni som väckte en gammal cynisk deppig jävel. Ni fattar inte hur mycket eran insats betyder för mig.

Jag kan dra åt helvete.

Och TACK KÄRA NI, TACK!
Ni är direkt ansvariga för lagets avancemang.

Jag hade fel.

Tar en grogg och ler när jag tänker på er, Djurgårdsfamiljen. Alla ni som bidrog... gjorde mer för mig än vad ni nånsin kunnat tro. Fy fan :cry:
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av emilin »

DIF_Soldier skrev: 2023-04-13 01:15:06 Hej klacken.

Jag vill säga FÖRLÅT

Jag har spytt galla över hockeysektionen länge, men ikväll/igår sparkade alla på Hovet in käften på mig. Jag såg inte matchen live (eftersom jag "låg på hålet" som det så vackert heter).

Såg istället matchen nu i efterhand, och redan efter fem minuter var jag gråtfärdig. Ni visade vad DIF är. Jag är en nostalgi-bög som drömmer mig tillbaka till JK-dagen mot Luleå 2008, men idag var det som bortblåst.

Jag fick förvisso utlösning med kvinnan jag var med, men jag fick ORGASM när jag hörde Hovets kurva, period 1, ställning 0-0

Tack alla ni som väckte en gammal cynisk deppig jävel. Ni fattar inte hur mycket eran insats betyder för mig.

Jag kan dra åt helvete.

Och TACK KÄRA NI, TACK!
Ni är direkt ansvariga för lagets avancemang.

Jag hade fel.

Tar en grogg och ler när jag tänker på er, Djurgårdsfamiljen. Alla ni som bidrog... gjorde mer för mig än vad ni nånsin kunnat tro. Fy fan :cry:
Kan bara hålla med. Jävlar vad ni på plats levererar, finns nog ingen som kan motsätta sig om man utnämner Djurgårdspubliken till bäst i Sverige.
Sen är jag ruggig imponerad om man klarar av att pumpa 3 x 20 minuter, själv är jag glad om jag klarar hålla ut under en timeout :roll: :lol:
#10
Inlägg: 13056
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av #10 »

Blev det nån buss i morgon?
DavidSvenne
Inlägg: 160
Blev medlem: 2013-03-13

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av DavidSvenne »

Man blir så sjukt glad att se hur tifo-gruppen har växt genom åren. För några år sedan var den nästan obefintlig. Så mycket gåshud under denna säsong!! Starkt jobbat!
#10
Inlägg: 13056
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av #10 »

Hade nog vart bra om JK tog ställning i frågan och gör ett uttalande ang händelsen i går, dom kanske gjort det men jag har inte sett något i dom sociala kanaler jag har.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2417
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av klintan85 »

Härligt med en Djurgårdare som vinner bragdguldet.

https://x.com/TV4_Hockey/status/1732051 ... 92471?s=20
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar