Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Manijock »

agne skrev: 2022-12-29 08:32:15 Vinner vi på läktarna ikväll igen?
Tror vår vanliga Hovet-klack som ställer upp mot Hästen slår Gnagets derbyklack numera.... Snudd på sorglig utveckling! Men mest roligt....
Användarvisningsbild
agne
Inlägg: 290
Blev medlem: 2012-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av agne »

:)
Kom hem Marcus!
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Magnutz »

Fråga ang. låten/ramsan "Vi é Djurgårn" och när det beslutades att klacken skulle ha ett eko på "febertopp"

Klacken sjunger: "Vi é som lågan på ljuset taken på husen vi é ett maratonlopp vi é solen som skiner
HETA KAMINER
Vi är en febertopp"

Klicken sjunger som ett eko: "... febertopp..."

Jag blir mörk i sinnet av det där och undrar om det ska vara så, om jag fått något om bakfoten..
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev: 2023-01-06 22:23:20 Fråga ang. låten/ramsan "Vi é Djurgårn" och när det beslutades att klacken skulle ha ett eko på "febertopp"

Klacken sjunger: "Vi é som lågan på ljuset taken på husen vi é ett maratonlopp vi é solen som skiner
HETA KAMINER
Vi är en febertopp"

Klicken sjunger som ett eko: "... febertopp..."

Jag blir mörk i sinnet av det där och undrar om det ska vara så, om jag fått något om bakfoten..
Nej det är ett jävla otyg som måste bort omgående.
DIF!
DifLars
Inlägg: 53
Blev medlem: 2016-02-06

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av DifLars »

Daniel942 skrev: 2023-01-07 00:15:56
Magnutz skrev: 2023-01-06 22:23:20 Fråga ang. låten/ramsan "Vi é Djurgårn" och när det beslutades att klacken skulle ha ett eko på "febertopp"

Klacken sjunger: "Vi é som lågan på ljuset taken på husen vi é ett maratonlopp vi é solen som skiner
HETA KAMINER
Vi är en febertopp"

Klicken sjunger som ett eko: "... febertopp..."

Jag blir mörk i sinnet av det där och undrar om det ska vara så, om jag fått något om bakfoten..
Nej det är ett jävla otyg som måste bort omgående.
Det är något som börjat som en rolig grej på fotbollen den här säsongen, då stavelserna gör att det passar in bra utan att förstöra ramsan.
Sen verkar det som att det blivit ett ständigt inslag numera när ramsan körs.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Magnutz »

DifLars skrev: 2023-01-07 10:32:12
Daniel942 skrev: 2023-01-07 00:15:56
Magnutz skrev: 2023-01-06 22:23:20 Fråga ang. låten/ramsan "Vi é Djurgårn" och när det beslutades att klacken skulle ha ett eko på "febertopp"

Klacken sjunger: "Vi é som lågan på ljuset taken på husen vi é ett maratonlopp vi é solen som skiner
HETA KAMINER
Vi är en febertopp"

Klicken sjunger som ett eko: "... febertopp..."

Jag blir mörk i sinnet av det där och undrar om det ska vara så, om jag fått något om bakfoten..
Nej det är ett jävla otyg som måste bort omgående.
Det är något som börjat som en rolig grej på fotbollen den här säsongen, då stavelserna gör att det passar in bra utan att förstöra ramsan.
Sen verkar det som att det blivit ett ständigt inslag numera när ramsan körs.
Låter orent som fan i mina öron. Hoppas att det försvinner.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
thelinho
Inlägg: 850
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av thelinho »

Olle Liss, Olle Liss,
VÅRAN OLLE LISS
När han träffar pucken så blir det MÅL
VÅRAN OLLE LISS!
KA_
Inlägg: 4
Blev medlem: 2023-01-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av KA_ »

Har haft säsongskort i 17 år och är allt för att bra stämning i klacken och att jävlas med andra laget, men nu mot Södertälje när man börjar anspela på bl.a etnicitet så blir jag äcklad. Otroligt vidrigt av klacken att dra igång smaklösa, töntiga och rent av xenofobiska och rasistiska ramsor. Skämdes av att sitta i publiken och hoppas aldrig få höra något liknande igen. Så jävla vidrigt.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Sjöwall »

KA_ skrev: 2023-02-04 16:36:48 Har haft säsongskort i 17 år och är allt för att bra stämning i klacken och att jävlas med andra laget, men nu mot Södertälje när man börjar anspela på bl.a etnicitet så blir jag äcklad. Otroligt vidrigt av klacken att dra igång smaklösa, töntiga och rent av xenofobiska och rasistiska ramsor. Skämdes av att sitta i publiken och hoppas aldrig få höra något liknande igen. Så jävla vidrigt.
Du kanske borde byta profilbild innan du uttalar dig om saker som är olämpliga?
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Buford »

Sjöwall skrev: 2023-02-04 17:21:02Du kanske borde byta profilbild innan du uttalar dig om saker som är olämpliga?
Word!
Lille Kalja
Inlägg: 2
Blev medlem: 2023-02-04

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Lille Kalja »

Blev beklämd idag av att klacken väljer att följa ett gäng rasister med xenofoba ramsor. Så synd på en så fantastisk klack med så mycket underbar energi. Men det här hör inte hemma i vår förening, vi är större än så. Vi är för fan Djurgården från Stockholm och är man från en storstad får man inte bete sig som en främlingsfientlig idiot från Borlänge. Jag har varit på Hovet sedan 1976 då min pappa tog med mig och sådana här idiotier har dykt upp emellanåt. Se till att ta avstånd från det och var den positiva kraften! :x
KA_
Inlägg: 4
Blev medlem: 2023-01-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av KA_ »

Lille Kalja skrev: 2023-02-04 18:43:54 Blev beklämd idag av att klacken väljer att följa ett gäng rasister med xenofoba ramsor. Så synd på en så fantastisk klack med så mycket underbar energi. Men det här hör inte hemma i vår förening, vi är större än så. Vi är för fan Djurgården från Stockholm och är man från en storstad får man inte bete sig som en främlingsfientlig idiot från Borlänge. Jag har varit på Hovet sedan 1976 då min pappa tog med mig och sådana här idiotier har dykt upp emellanåt. Se till att ta avstånd från det och var den positiva kraften! :x
Håller med, riktigt hemskt att höra faktiskt
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Praetori »

Lille Kalja skrev: 2023-02-04 18:43:54 Blev beklämd idag av att klacken väljer att följa ett gäng rasister med xenofoba ramsor. Så synd på en så fantastisk klack med så mycket underbar energi. Men det här hör inte hemma i vår förening, vi är större än så. Vi är för fan Djurgården från Stockholm och är man från en storstad får man inte bete sig som en främlingsfientlig idiot från Borlänge. Jag har varit på Hovet sedan 1976 då min pappa tog med mig och sådana här idiotier har dykt upp emellanåt. Se till att ta avstånd från det och var den positiva kraften! :x
Nu får ni ta tand från tunga. Vad sjöngs?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Lille Kalja
Inlägg: 2
Blev medlem: 2023-02-04

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Lille Kalja »

Dels "Södertälje, förort till Beirut" vilket är en onödig och inte särskilt fyndig ramsa, men som inte ger de allra värsta fascistvibbarna. Men när man följer upp med "Visa passen" med en tillhörande armrörelse är man långt över gränsen. Det är historielöst, smaklöst och bara dumt. Långt under den nivå som ska vara DIF.
Tellqvist32
Inlägg: 526
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av Tellqvist32 »

Lille Kalja skrev: 2023-02-05 09:39:56 Dels "Södertälje, förort till Beirut" vilket är en onödig och inte särskilt fyndig ramsa, men som inte ger de allra värsta fascistvibbarna. Men när man följer upp med "Visa passen" med en tillhörande armrörelse är man långt över gränsen. Det är historielöst, smaklöst och bara dumt. Långt under den nivå som ska vara DIF.
Tror Södertälje som stad har större problem än att folk sjunger nidramsor om den.

Det gäller Stockholm också för den delen, med allt skit som händer dagligen.
Skriv svar