Luleå HF - Djurgårdens IF, 10/10 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
martinG
Inlägg: 2
Blev medlem: 2006-10-11

F21´s bortaklack i coop arena!

Inlägg av martinG »

Vi skrek och hejade på vårt lag.. dock räckte det bara till 43 sek innan slutet.. vi får vara fler nästa gång
http://www.luleahockey.se/templates/Thr ... px?id=1724
kan ni hitta oss bland bilderna.. inte så svårt....
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F21´s bortaklack i coop arena!

Inlägg av Enbom »

martinG skrev:Vi skrek och hejade på vårt lag.. dock räckte det bara till 43 sek innan slutet.. vi får vara fler nästa gång
http://www.luleahockey.se/templates/Thr ... px?id=1724
kan ni hitta oss bland bilderna.. inte så svårt....
Var det du eller någon annan som hade på sig en DIF-tröja (Som det stog Sandin elr liknande på) från 2004 (?), Med eldflammorna på? Jag såg när ni köpte en hamburgare innan matchen


-

Men JA! DIF-klacken skulle äga sönder Luleåfans med 20 pers. När Luleå började sjunga SM-guld, SM-Guld, SM-GUUUUULD så var det någon som ropade "SKÄM INTE UT ER!" . Länge sedan jag skrattade så mycket. Vem det än var så var han en stor ljuspunkt ;)
Macke3
Inlägg: 2
Blev medlem: 2005-11-11

Inlägg av Macke3 »

Det var jag och min bror som skrek att inte lule klacken skulle skämma ut sej när dom skrek sm-guld :D

Men det skulle vara väldigt kul om det kunde komma några fler pers på nästa lule match! Jag LOVAR att vi skulle leka med luleklacken om vi var runt 20 man.
Det känns tyvärr som att det blir färre och färre supporters som ids komma upp till lule,(tror vi var runt 8 st på stå plats igår+ 3-4 st på sitt plats)Jag bor där och det skulle vara grymt om vi kör över lule svinen både på planen och på läktaren! Så tveka inte kom på nästa match :wink: Ps.
Vi HaTaR inte Vi äLsKar!!!
pelle-
Inlägg: 1
Blev medlem: 2006-10-12

Inlägg av pelle- »

Macke3 skrev:Det var jag och min bror som skrek att inte lule klacken skulle skämma ut sej när dom skrek sm-guld :D
Bara så att ni vet, så var de flesta som SM-guld helt och hållet sarkastiska. Detsamma gällde när man sjöng "det finns bara en Kalle Kerman".

Men det kan ju vara lite svårt att förstå sig på "bönder" ibland. Ni 20 personer i dif-klacken får gärna komma till Luleå, ni sjunger säkert högre än Skellefteåklacken.
Senast redigerad av pelle- den 2006-10-12 13:41:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

pelle- skrev:
Macke3 skrev:Det var jag och min bror som skrek att inte lule klacken skulle skämma ut sej när dom skrek sm-guld :D
Ni 20 persiner i dif-klacken får gärna komma till Luleå, ni sjunger säkert högre än Skellefteåklacken.
Sjunger dom överhuvudtaget?
Lycka är att vara djurgårdare
Viking
Inlägg: 3
Blev medlem: 2006-10-11

Inlägg av Viking »

Rash skrev:
pelle- skrev:
Macke3 skrev:Det var jag och min bror som skrek att inte lule klacken skulle skämma ut sej när dom skrek sm-guld :D
Ni 20 persiner i dif-klacken får gärna komma till Luleå, ni sjunger säkert högre än Skellefteåklacken.
Sjunger dom överhuvudtaget?
Å herregud, ni stackare har mycket att lära...
Skellefteås klack är sveriges bästa, finns ingen som är i närheten. När de var på besök i Luleå så var det liv från båda klackarna kan jag lova. Sådant kommer ni aldrig att få uppleva i fjollbollen....

Klart som fan att det inte blir något drag utan en klack-kamp, för det kan vi väl ändå inte kalla det när 8 djurgårdare är på besök?
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Viking skrev:
Å herregud, ni stackare har mycket att lära...
Skellefteås klack är sveriges bästa, finns ingen som är i närheten. När de var på besök i Luleå så var det liv från båda klackarna kan jag lova. Sådant kommer ni aldrig att få uppleva i fjollbollen....

Klart som fan att det inte blir något drag utan en klack-kamp, för det kan vi väl ändå inte kalla det när 8 djurgårdare är på besök?
Haha, det som e PINSAMT med skellefteå är att det inte var fullsatt första matchen i elitserien..PÅ 16 ÅR! Skit i klacken, det är de mest pinsamma ja sett...
Saknar Kung Wikegård!
Viking
Inlägg: 3
Blev medlem: 2006-10-11

Inlägg av Viking »

Boråsaren skrev:
Viking skrev:
Å herregud, ni stackare har mycket att lära...
Skellefteås klack är sveriges bästa, finns ingen som är i närheten. När de var på besök i Luleå så var det liv från båda klackarna kan jag lova. Sådant kommer ni aldrig att få uppleva i fjollbollen....

Klart som fan att det inte blir något drag utan en klack-kamp, för det kan vi väl ändå inte kalla det när 8 djurgårdare är på besök?
Haha, det som e PINSAMT med skellefteå är att det inte var fullsatt första matchen i elitserien..PÅ 16 ÅR! Skit i klacken, det är de mest pinsamma ja sett...
Kul kille, pinsammaste du sett?
Du menar alltså att du är nöjd mer er halvfulla fjollboll?
Jag menar, ni är ju ändå en ganska stor stad så i mina ögon så är det mer pinsamt att alltid tvingas spela bortamatch. :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

I stockholm är situationen som den är. Lägger mig inte riktigt i den debatten då jag själv inte kan bidra till att få mer folk eftersom jag bor 45 mil därifrån.

Läget i sthlm är som det är och jag tycker det är beklagligt att inte fler går på matcherna. Men många DIF-supporters går när matcherna betyder något, annars stannar de hemma, förutom de 6000 som alltid går.

Men i skellefteå är det konstigt! Första elitseriematchen på såå länge, det som alla fans har längtat efter i 16 år, varför ställer de inte upp i premiären? Det är ju en klassisk match, en historisk dag som folk ligger hemma och inte går på. DET är pinsamt. DIF har haft sin storhetstid och lägger grunden till en ny, förhoppningsvis, Skellefteå har aldrig haft någon i modern hockey, därmed är det patetiskt att folk inte går.

Lämnar debatten nu, här diskuteras Luleå - DIF
Saknar Kung Wikegård!
Skriv svar