Linköpings HC - Djurgårdens IF, 21/10 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

jäkla skit alltså varför kunde inte vi lika gärna ha vunnit med några mål det är åtminstånde va jag tycker
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

Man blir så jävla förbannad av alla missar och stolpskott och skit.
Djurgårn var ju bra och hade trycket i andra perioden men de missar bara hela jävla tiden.
Lassila var så jävla bra den här matchen.
Men det var iaf en sak som var rolig, när en lhc spelare skjuter bakom mål på nätet får hela arenan för sig om att det är mål och ställer sig upp och skriker allt de kan, men då inser de att det inte va mål! Jag höll fan på att garva ihjäl mig! :D
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Kan bli ett mycket prekärt läge för coacherna när det gäller målvaktposten. Om nu Lassila skötte sig bra i denna match vill väl antagligen han stå även i nästa fight. Haken är väl bara den att Larsson "vilades" väl bara i matchen på LHC, utgår från detta i alla fall med tanke på hans suveräna insats på VFHC, så frågan är vilken av målvakterna som får stå härnäst. INgen riktigt bra situation med två målvakter och båda antagligen anser att de bör stå. Petas Larsson i en match till efter att han hållit nollan lär det kunna ge killens självförtroende en rejäl knäck. Lassila å andra sidan kan mycket väl bli sur om han inte får förnyat förtroende.

I min bok kan detta endast lösas på ett sätt och det är att Larsson måste tillbaka in i kassen i nästa match. Killen måste få chansen att "spela bort sig som första målvakt" och inte på ett tveksamt sätt bli petad. Samtidigt måste Lasilla inse att han kanske gör en bra match, men det krävs mer än så för att få spela första fiol.

Skulle Lasilla få chansen även i nästa match tror jag det kan uppstå stora problem i målvaktsfrågan och jag hoppas innerligt att Säcken är smart nog och kastar in Larsson i kassen igen. Inte bara för att han förtjänar det utan främst för att han i alla fall just nu är en betydligt bättre målvakt än Lassila.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så surt, ridå med 5min kvar att spela.
Är man något less på detta nu......:(


Den gamla hejarklackssången som ekade över Råsunda i 5-6 år när Bajen spelade derby ("Hammarby kan inte vinna!") sjungs nu
med en uppdaterad text av hockeyklackar runt om i sverige när DIF spelar bortamatch.

Det är som förgjort.
Första 3 poängaren på bortais förra säsongen (ångestens & lidandets säsong) kom 3:e dec, så man har en dryg månad på sig att
försöka undvika liknande fiaskonotering.

VF & HV är på uppgång.
MIF höll spelmässigt jämna steg med TIK i torsdags & knep en pinne borta mot MoDo idag.
Mora & SIAK är inte alls så dåliga som jag & många med mig har trott.

Vad finns det då för lag kvar som kan floppa?


Ligger sömnlös om nätterna & försöker hitta i allafall 2 lag som kan hamna bakom DIF i tabellen.
När säsongen startade hade jag 4-5 lag bakom DIF, nu ser det mörkare ut.
Det finns ju inget sop-Leksand eller stabbigt SSK att luta sig tillbaka på

58p skrapade vi ihop förra året.
I denna takt blir det nåt liknande, återstår att se vilken serie det räcker till...
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

Även om vi skulle få kvala har jag svårt att tro att Djurgårn inte klarar av det.
De såg ju så bra ut på försäsongen.. :cry:
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Tycker det var orättvist. Lika hade vart rättvist. Men vi sätter inte lägena. Två i ribban t.ex. och massa andra lägen, men icke då!!

Vi utklassar dem spelmässigt i andra. Dock utklassar de oss skottmässigt i tredje, men det kändes ändå ganska jämt.

Ne fan, orättvist var det! Men vi kan inte göra något åt det nu. Tycker grabbarna imponerar stort idag, ser bra ut inför kommande matcher. Ligger otäckt nära kvalplats nu, men det känns ändå rätt lugnt för tillfället, spec. med dagens spel.

Vi har bara en utländsk spelare i vårat stolta lag!

PS. White Lions är Sveriges barnsligaste klack. Första ramsan är inte helt oväntat "Vi hatar Djurgårn!". Sen står de och glor på vår klack mer eller mindre hela matchen. Snacka om barnungar som inte bryr sig om annat än att hata och jävlas med motståndarklacken... Men detta är ju ingen nyhet. White Lions själva säger att det är ett fåtal barnungar som håller på med dessa hat-ramsor. Ja tjena! Idag var det då hela klacken (som för övrigt kan låta bra de vill). DS.
Jounior
Inlägg: 19
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Jounior »

Trist att vi inte lyckdes vinna där här matchen, tycker vi var värda att vinna.

Skönt att en liten del av klacken höll igång jävligt bra 1:a och 2:a, lite av krafterna tog slut i 3:e men är ju jävligt svårt när det bara är ett par stycken som håller igång hela tiden.

SPRING SPRING LINKÖPING
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Jounior skrev:Trist att vi inte lyckdes vinna där här matchen, tycker vi var värda att vinna.

Skönt att en liten del av klacken höll igång jävligt bra 1:a och 2:a, lite av krafterna tog slut i 3:e men är ju jävligt svårt när det bara är ett par stycken som håller igång hela tiden.

SPRING SPRING LINKÖPING
Tyckte det var bra drag i klacken under hela matchen. Förvånansvärt bra. Det var bra drag i WL också, de få stunder de tog i och höll i. Men det mesta var ju som sagt hat...
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

De hördes faktist ganske bra till andra sidan på M3 sektionen.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Trist att vi inte orkar hela vägen, men det känns som om Linköping sammantaget var lite hetare, framför allt då i 3:e.

Kall-El, angående Lassila vs Larsson så tycker jag läget tvärtom är angenämnt. Har dålig koll på dom andra lagen, men jag undrar om det finns ett lika jämnt målvaktspar i ES.

Idag var Lassila lysande och höll kvar oss i matchen länge. På nåt sätt upplever jag det som att Lassila passar bättre när vi möter lite bättre lag där det krävs räddningar som är lite utöver det vanliga. Larsson känns stabil och mot ett Frölunda på dekis gjorde han ju det mesta rätt.

Det är bara att bryta ihop och komma igen, på tisdag ska Modo få betala för dagens förlust!
Lycka är att vara djurgårdare
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Jag är inte så säker på att det är ett angenämt problem att ha två "jämna målvakter". De allra flesta elitmålvakter är ju lite egensinniga och vill ju helst känna förtroendet som förstamålvakt för att kunna prestera sitt bästa. Det kan bli en ganska dum situation om det finns två målvakter och båda anser att de bör räknas som nummer ett. VFHC hade t ex detta problem då de hade både Norrena och Lundqvist under någon säsong. Slutresultatet blev att Norrena såldes.

Risken blir alltså att målvakterna spänner sig och blir rädda för att misslyckas väl medvetna om att gör jag en lite sämre match så står jag inte i nästa. Om detta upprepas tillräckligt många gånger kan man nog antagligen knäcka de bästa av psyken.

Personligen är jag helt klart för att man bör ha en uttalad förstamålvakt samt att denne backas upp av en lovande junior. Junioren går dessutom in och avlastar ibland vid behov. Haken för vår del är att junioren i alla fall för tillfället är bättre än "senioren".

Jag menar inte att situationen är ohållbar allt jag varnar för att det kan bli problematiskt på sikt.
henke
Inlägg: 91
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Bor i Göteborg

Inlägg av henke »

Kan bara instämma med dina två senaste inlägg Kall-El.
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

Det var det jag försökte komma till DIFference, vi sätter inte lägena som en del matcher förra året,
Nästa match mot modo visas på Canal +.
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

Nån som vet vem nummer 15 i djurgårn var?
Han hade inget namn under nummret, en uppflyttad junior?
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av bastis7 »

japp! oscar eklund var det!
Skriv svar