Djurgårdens IF - TPS Åbo, 20/8 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
JKBlå
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av JKBlå »

Någon som vet var man kan följa matchen live på nätet, om det ens går?
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Du får nog vänta till matchen är slut. Det är en träningsmatch, inget slutspel. ;)
rated_x
Inlägg: 198
Blev medlem: 2005-06-11

Inlägg av rated_x »

förra säsongen fick man veta efter varje period ställning å allt.. i alla t-matcher
DIF-Hockey
Inlägg: 67
Blev medlem: 2005-06-16

Inlägg av DIF-Hockey »

Inte ens lagupptsällningen idag...
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

TPS tidigare matcher:

TPS - HV-71 3-3
TPS - Linköping 2-6

Kanske kommer finnarnas första seger idag, de leder med 2-0 enligt uppgifter på svenskafans.
DIF-Hockey
Inlägg: 67
Blev medlem: 2005-06-16

Inlägg av DIF-Hockey »

TPS leder med 2-0.. Djurgården spelar mkt bra enligt källor på plats...
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Nu är matchen slut för en timme sedan eller något, slutresultat?
rated_x
Inlägg: 198
Blev medlem: 2005-06-11

Inlägg av rated_x »

3-0 till tps
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

En rejäl förbättring.. Men var är våra mål då?
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

3-0 till TPS? Härligt! DIF lyckas hålla nere siffrorna mot ett TPS som spelade match för mindre än ett dygn sedan där de blev totalt krossade av Linköping. Nu har man nästan två veckor på sig att slipa detaljer så ska det nog räcka till en vinst mot Västerås IK eller franska Amienz, om allt klaffar.
JKBlå
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av JKBlå »

Kan någon som såg matchen ge ett omdöme över hur DIF:s backar skötte sig?
Användarvisningsbild
Cellus
Inlägg: 129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

27-17 i skott.. Ineffektiviteten sitter kvar tydligen..
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Kid Notorious »

Ett tips är att läsa matchreferatet här på hemsidan.
Personligen tycker jag att backarna skötte sej bra, och då i synnerhet en viss herr Ribbenstrand som kämpade järnet. Ronnie hade ett par ruggiga skott oxå. :D

Hela laget kämpade faktiskt på riktigt bra. Lite synd bara att man inte satte dom riktigt bra chanser man hade, för då hade det nog snarare stått minst 3-0 till DIF istället.
Nya centern Nordfeldt kan dessutom bli riktigt bra att ha. Han förlorade nog bara en enda tekning på hela matchen vad jag kunde se. Mycket bra att ha i avgörande lägen. :)

Ser verkligen fram emot turneringen i Västerås. Då tycker jag det är dags att börja vinna lite oxå. :wink:
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Kid Notorious skrev:Ett tips är att läsa matchreferatet här på hemsidan.
Gjort. Blev inte mycket klokare av det.

Några valda delar dock..
..Djurgården var ändå det lag som var mest framåt och spelade stundtals bra hockey när man kom in i anfallszon. Dock försökte man spela lite för snyggt i anfallszon och spelarna drog sig för att skjuta utan sökte istället passningar... ...Djurgården kom ut som ett pånyttfött lag i den andra perioden, man drog upp tempot och belägrade under stora delar av perioden TPS-zonen... ....Skott, totalt: 27-17
Här är min fråga, till alla er som såg matchen: Hur var DIF's avslut när de "belägrade" TPS zon? Fösningar från blå och skott rakt i magen på målvakten? Eller lyckades man mot förmodan att spela sig in i slottet och få till ordentliga avslut? Hur såg DIFs spelvändningar ut, och framför allt fick man till bra flygande anfall i den här matchen? (oavsett om de var spelvändningar eller ej) Det är ju trots allt i flygande anfall och kontringar man gör flest mål, inte genom att dumpa pucken och mala på tills man blir blå i ansiktet. Till sist, hur pass bra är backarna på att sätta igång spelet? Visst är det få backar med ett sånt förstapass som Niklas Kronwall, men man kan ju hoppats att det är lite bättre på det området i år..
Senast redigerad av Ritterwand den 2005-08-20 19:38:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jag var på plats idag, dock inte i Sunne i onsdags så jag kan inte riktigt jämföra de olika matcherna. Men jag tycker försvaret funkade väldigt stabilt i framför allt första, delvis i andra och kanske lite mindre bra i tredje.

Man bör dock tillägga att två av våra insläppta mål kom i boxplay. Det efter några tveksamma utvisningar på våra iskrigare av ingen mindre än herr Vinnerborg som var pipblåsare för dagen.

Lassila agerade lite darrigt framför allt på målen, men där fanns också ett metodiskt lugn som nog med lite tålamod kan växa fram. Som Matte Larsson påpekade har han bara varit på is i 3 veckor, så han behöver nog lite mer tid.
Sen var målen inte enbart hans fel enligt mig utan han fick helt enkelt dålig hjälp av försvararna.

Annars tycker jag vårt nyförvärv Henrik Nordfeldt visade framfötterna och såg pigg ut. Otto och framför allt Ölve krigade på bra medan Rudan hade en mindre lyckad dag.
Junisarna och framför allt Ribbenstrand tog för sig och gjorde verkligen inte bort sig.
På det stora hela funkade vårt anfall bra, men med undantaget att puckj*veln inte ville in.
Störst plus idag sätter jag på viljan, man gav aldrig upp och slet och smällde på ordentligt för varje puck! Precis en sån inställning måste grabbarna gå in med i varje ES match om vi ska ha något i slutspelet att göra.

Nu är det en månad kvar till seriestart, med lite finslipning och kanske ett ordentligt nyförvärv på backsidan så tycker jag att det hela ser skapligt ut, tycker iallafall inte det handlar om någon kris. Vi har många nya spelare och bara helt enkelt spela ihop laget.
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar