Djurgårdens IF - TPS Åbo, 20/8 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Ritterwand skrev:
Kid Notorious skrev:Ett tips är att läsa matchreferatet här på hemsidan.
Gjort. Blev inte mycket klokare av det.

Några valda delar dock..
..Djurgården var ändå det lag som var mest framåt och spelade stundtals bra hockey när man kom in i anfallszon. Dock försökte man spela lite för snyggt i anfallszon och spelarna drog sig för att skjuta utan sökte istället passningar... ...Djurgården kom ut som ett pånyttfött lag i den andra perioden, man drog upp tempot och belägrade under stora delar av perioden TPS-zonen... ....Skott, totalt: 27-17
Här är min fråga, till alla er som såg matchen: Hur var DIF's avslut när de "belägrade" TPS zon? Fösningar från blå och skott rakt i magen på målvakten? Eller lyckades man mot förmodan att spela sig in i slottet och få till ordentliga avslut? Hur såg DIFs spelvändningar ut, och framför allt fick man till bra flygande anfall i den här matchen? (oavsett om de var spelvändningar eller ej) Det är ju trots allt i flygande anfall och kontringar man gör flest mål, inte genom att dumpa pucken och mala på tills man blir blå i ansiktet. Till sist, hur pass bra är backarna på att sätta igång spelet? Visst är det få backar med ett sånt förstapass som Niklas Kronwall, men man kan ju hoppats att det är lite bättre på det området i år..
Jag tycker vi vände spelet ganska snabbt och allt funkade bra ända fram tills mål där det tyvärr saknades nån som kunde lägga in pucken i mål. Men vi hade några heta avsluta bl.a. ett stolpskott och sen tvingades TPS keepern till några svettiga räddningar framför allt under vårat PP.

Bakåt så utmärkte väl Adam Andersson sig mest vad gäller spelfördelning. Fast jag tycker nog han blandade bra med mindre bra passningar så lite mer stabilitet från hans sida så lovar det gått!
Även Ribbenstrand visade att han har bra spel förståelse framåt men var väldigt nyttig framför allt bakåt.
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar