Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 3/10-06

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
John älskar DIF!
Inlägg: 100
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Älta

Inlägg av John älskar DIF! »

Asså allvarligt talat, okej vi torska mot ett skit gäng, som vi borde vinna mot hyfsat lätt, men herregud på er låter det som om vi ska kicka våra tränare + Lassila efter 6 omgångar, asså skärp till er, vi spela förjävligt ikväll ,men va fan de e 49 omgångar kvar, ha lite tålamod med laget, vi har många unga spelare som måste växa in i DIF- dressen, plus en jävla massa nya spelare, det tar ett tag att lira ihop laget, ge laget 15 omgångar innan ni börjar döma ut Särkijärvi och Challe, och vill ha dem kickade.
Kom igen nu alla DIF supportrar , stå upp för DIF för fan!!!
Senast redigerad av John älskar DIF! den 2006-10-03 21:29:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Elias
Inlägg: 202
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västerort

Inlägg av Elias »

Pinsamt Djurgården, Pinsamt!

Alldeles för likt det helvete som man fick beskåda i fjol.
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

folk som inte stod i klacken idag jag har en fråga!
lät vi högt idag?bra ramsor?
Användarvisningsbild
123Mål
Inlägg: 64
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av 123Mål »

robin_dif skrev:folk som inte stod i klacken idag jag har en fråga!
lät vi högt idag?bra ramsor?
Satt strax ovan er och ni jobbade på bra idag :D en stor eloge till er.....

DIF var segt idag, men de visar ändå en jäkla vilja och kämpaglöd. Trots allt så känns årets upplaga mycket stabilare och jag känner absolut ingen oro inför fortsättningen. Nä nu lägger vi denna match bakom oss och laddar upp inför nästa match!! :wink:
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Inlägg av Erik I »

...vi vill inte ha ursäkter, bara se en jäkla uppryckning mot HV som replik från laget...!

Kom igen nu för fan, ni kan så mycket bättre :O)
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Inlägg av *Knirre »

På tal om ingenting.. Ölvestad måste ju ligga bra till i "fixa-straff"-ligan genom åren.

Minns flera tillfällen bara under de två senaste åren då han grejat straffar åt oss..
gulgul
Inlägg: 138
Blev medlem: 2005-12-29

Inlägg av gulgul »

fan jag börjar bli lite orolig nu..
3raka förluster , det känns inte allllllls bra. timrå är obesegrade , kom igen nu djurgårn!!!
fd skuggan
Inlägg: 158
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av fd skuggan »

Allvarligt talat!

ALLA härinne har haft som uttalad förhoppning att DIF går till slutspel, vilket ska vara vårt primära mål. Vi talar om typ plats 6-8.

ÄNDÅ börjar folk kräva Säckens avgång, ny målis, fler backar osv...
VI KOMMER ATT FÖRLORA MÅNGA MATCHER DENNA SÄSONG! Vi kommer också vinna, men inte i samma utsträckning. Det säger ju sig självt att om vi kommer, säg 7:a, så kommer 6 lag gå bättre än oss. Vi vet ju om detta!

Tror ni dom är nöjda över gårdagens insats? Tror ni dom skrattade hela vägen till omklädningsrummet?
Tror fan att dom kommer/vill revanchera sig!
Såg många spelare som var grymt frustrerade och skrek ut en kanonad av könsord rakt ut, när dom missat sina målchanser.
Sån är hockeyn...

Sansa er nu inse att vi lever i verkligheten, där det kommer vara exakt så här hela säsongen. Upp & ner, vilket är helt normalt när man BYGGER inför framtiden. Jag har fullt förtroende för Säcken & Challe och tror dom är en genial kombination som bygger ett kommande storlag med grymt många nya unga blivande klasspelare som kommer utvecklas just för att dom i så unga år fått ta ansvar på Elitserienivå. (Tack vare "Chäcken", som vi kan kalla vår ledning, eller hur?!)

Ibland går det åt helvete, men vi ska inte heller ta ifrån Skellefteå att dom gjorde sin bästa insats hittills och att Hadelöv hade en gulddag på jobbet. (Han om nån är ojämn, men igår var han ruggigt stabil)
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

fd skuggan skrev:Jag har fullt förtroende för Säcken & Challe och tror dom är en genial kombination som bygger ett kommande storlag med grymt många nya unga blivande klasspelare som kommer utvecklas just för att dom i så unga år fått ta ansvar på Elitserienivå. (Tack vare "Chäcken", som vi kan kalla vår ledning, eller hur?!)
Skämtar du eller? Vi kommer ALDRIG att få behålla våra unga spelare så pass länge att det skulle kunna bli ett "storlag". Vi kommer att tappa lika många bra spelare till NHL som vi får upp. Enda sättet att få ihop ett storlag är att värva etablerade spelare som stannar ett par år. Sen kan kan givetvis krydda det laget med lite juniorer. Men det går inte att bygga ett lag runt junisar.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

robin_dif skrev:folk som inte stod i klacken idag jag har en fråga!
lät vi högt idag?bra ramsor?
Det lät väl helt okej... lite skumt val av ramsor bara! Kanske inte någon hit att köra "hela Sverige skrattar" när det står 1-4. Är det du som är klackledaren eller?
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

nej...... tycker som du att det var väldigt konstiga ramsor!
ibland!
Användarvisningsbild
Strömberg=power
Inlägg: 364
Blev medlem: 2005-09-24
Ort: Lidköping

Inlägg av Strömberg=power »

Så som jag uppfattade det så dominerade DIF i början,sedan kom kallduschen och DIF började spela dåligt. Någon som såg matchen som vet om de är rätt?
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Användarvisningsbild
Hank
Inlägg: 97
Blev medlem: 2005-08-17

Inlägg av Hank »

Det var verkligen inte tal om något dominerande från start. DIF hade ett par hyfsade chanser precis i matchinledningen men efter det så gick spelet rejält i stå. Att det stod 1-1 i paus var smickrande för DIF.

Jag har inga som helst krav på varken ny målvakt eller nya tränare. Jag tror (och hoppas) att det var ett tillfälligt snedsteg. Är dock icke desto mindre väldigt besviken. Man skämdes emellanåt och inte blev det bättre av AIKs massiva publikstöd...
Användarvisningsbild
lu
Inlägg: 58
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av lu »

Upplevde det som att DIF var lite överkonstruktiva och ville för mycket utan att ha ordentlig fart. Enklare spel hade nog varit bra...
Om man jämför med förra året så är den enda likhet jag kan hitta att vi även i år har svårt för lag som bara grisar och kör på fart. Blir rörigt och de induviduella misstagen ramlar in ett efter ett. Just i sådana matcher så märks det att vi har många unga spelare som saknar rutin.

Ser matchen som ett tillfälligt bakslag och hoppas på att man snabbt hittar en metod mot lag som grisar och inte har något eget spel.
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

För det går så mycket bättre med lag som har ett spel?

Typ Modo och färjestad?

Bara inse att detta lag inte är så bra som du gärna vill tro.

"Men de är jättebra de saknar bara rutin, och gud vad de kämpar"

Jaha? Rutin är en av de saker som gör en bra spelare bra och avsaknad av rutin är en av de saker som gör en dålig spelare dålig.

Skiter fullständigt i om de kämpar eller ej så länge vi förlorar.

Jag vill se strikt systemtänkande nu. Alla ska veta sin roll till punkt och pricka. Tvinga dem att se match efter match och visa vad de gör för fel. Öva sen på de momenten tills de svimmar.

Så jävla svårt kan det väl inte vara att se till att man inte släpper till två frilägen i 5-4?!
Skriv svar