Färjestads BK - Djurgårdens IF, 17/8 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
JKBlå
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av JKBlå »

Gissar att sista perioden blev rena lekskolan för FBK. Trots så jämn skottstatistik så stor skillnad på mål...undrar hur Lassila och försvaret verkar riktigt??? Fick Challe svar på de frågor han ville???

Uj, uj väljer att glömma detta och se framåt....
Användarvisningsbild
grandstoff
Inlägg: 227
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Örebro

Inlägg av grandstoff »

Om vi ska leta lite positiva aspekter ur denna propp så kanske ledningen vaknar till och faktiskt inser hur bräckligt back-beståndet är...
rated_x
Inlägg: 198
Blev medlem: 2005-06-11

Inlägg av rated_x »

41-42 i skott.. pinsamt.. inte skotten men målen.. var det 41 frilägen eller??? inte konstigt med dom här backarna.. om r.pettersson räknas som en av dom bästa i dif i dagsläget... det förklarar en hel del... måste ha minst 3 stabila backar.. och vi har ingen.. vet att det bara e en tränings match.. men när serien startar och färjestad... frölunda och lagen börjar ge gärnet.. ojoj allt jag säger...

tack från mig!
Användarvisningsbild
Maxz
Inlägg: 110
Blev medlem: 2005-08-14
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av Maxz »

Ska bli kul och se vad Challe och Säcken har att säga om matchen.
Kanske de börjar inse att backsidan är svag.
Användarvisningsbild
Original Frasse
Inlägg: 214
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Aktiv Sittplats i hockey, Sektion 106 i fotboll
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Enligt vad jag har hört så hade Lassila såpa i plocken
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Okey, jag visste att försvaret var svagt. Men inte 1-9-svagt!
Jag vet att detta är en träningsmatch, men laget ska inte förlora med 1-9 mot Färjestad bara för det. På en match ger man allt, och det förmodar och hoppas jag att de har gjort idag.

Det kommer krävas ett antal träningsmatcher för att spela ihop det här laget, det kommer att ta tid. Kanske till och med in på säsongen kommer det att märkas att de här killarna inte har spelat ihop särkilt länge.

Men för att underlätta det hela måste man skaffa in nya backar, vilket jag hoppas och tror att Djurgården söker febrilt efter just nu.
Användarvisningsbild
Maxz
Inlägg: 110
Blev medlem: 2005-08-14
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av Maxz »

Hovet skrev:Okey, jag visste att försvaret var svagt. Men inte 1-9-svagt!
Jag vet att detta är en träningsmatch, men laget ska inte förlora med 1-9 mot Färjestad bara för det. På en match ger man allt, och det förmodar och hoppas jag att de har gjort idag.

Det kommer krävas ett antal träningsmatcher för att spela ihop det här laget, det kommer att ta tid. Kanske till och med in på säsongen kommer det att märkas att de här killarna inte har spelat ihop särkilt länge.

Men för att underlätta det hela måste man skaffa in nya backar, vilket jag hoppas och tror att Djurgården söker febrilt efter just nu.
Enligt Säcken letar dom efter en back. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=6
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Vi behöver minst 2 skickliga "allroundbackar" om detta ska gå vägen.
Användarvisningsbild
Hawaii
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Hawaii »

Ska man tro skribenterna på Färjestads Forum så imponerade inte DIF ikväll som ni säkert redan listat ut. Står även att laget var oerhört svaga i egen zon, Lassila hade såpa i plocken och de spelare som stod för en någorlunda okej insats var Falk och Ottosson.

Tänkte ifall någon var intresserad såhär på kvällskvisten, tills den egentliga matchrapporten kommer upp.
Finns som sagt ett fotbollslag här i stan där guldsnacket alltid påtalas på försäsongen, under själva säsongen snackas det däremot mer om fulla styrelseledamöter eller rattfulla spelare. Förhoppningsvis är spelarna rejält nedtränade, men själv drar jag inte alltför stora växlar över resultatet.

Det stavas DIF och INGET ANNAT! KOM IGEN DJURGÅRN!
DJUUU..
rated_x
Inlägg: 198
Blev medlem: 2005-06-11

Inlägg av rated_x »

1-9 mot fbk... förvånar mig inte om det blir 2 siffrigt mot tps på lördag.. kanske låter negativ men folk skriver "det gör inget bara en t-match" är man en riktig krigare ska man hata att förlora o avsett match..
Användarvisningsbild
Jermuk
Inlägg: 72
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sofia
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Det är knappast nu det gäller.

Jag säger bara 13-0

http://www.difhockey.se/match.php?id=472

*KOM IGEN NU LINKAN, TACKLA, MANGLA, MOSA*
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Det var nästan 18 år sedan. Dags att titta framåt eller?
Användarvisningsbild
Jermuk
Inlägg: 72
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sofia
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Lite nostalgi är aldrig fel, men jag vidhåller. En träningsmatch i augusti är inte mycket värt.

*KÄMPA LINKAN - TACKLA, MANGLA, MOSA*
falkfan
Inlägg: 2
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av falkfan »

Intressantare och mer oförutsägbar Djurgårds säsong får man leta långt tillbaka till. Världens enda bästa Djurgården står inför ny utmaning, härligt.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Visst, men kan inte utifrån resultatet i en T-match utan vidare analys dra några riktiga växlar.

Det som skrämmer mig lite med DIF är att man faktiskt ställde upp med bästa laget, visst det ska in något eller ett par nyförvärv men ändå.
Skriv svar