Budgeterat publiksnitt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
gojken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2005-09-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Budgeterat publiksnitt

Inlägg av gojken »

Någon som hört eller läst något om det?

mvh gojken
Användarvisningsbild
Elias
Inlägg: 202
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västerort

Inlägg av Elias »

Jag har för mig att man från DIF sida har budgeterat för 8000 åskådare per match.
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Elias skrev:Jag har för mig att man från DIF sida har budgeterat för 8000 åskådare per match.

Låter vansinnigt. På tok för högt.
Pepp91
Inlägg: 419
Blev medlem: 2006-03-31

Inlägg av Pepp91 »

Ja men då har dom inte räknat med slutspelet.....
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av DIF 4 EVER »

Har hört att budget ligger på 7 500 åskådare/match. Man har då inte räknat in slutspel som man ser som extraintäkter förutom budget.
gojken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2005-09-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Inlägg av gojken »

Hej där uppe i storstan. Är 8000 i snitt så himla högt egentligen. Borde det inte kunna vara lite mera. Igår var det ca 6500. Det tycker jag är ganska bra siffra när det är Mora som står för motståndet.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

8000?

Hoppas ni skämtar!

7000 hade kanske varit en smartare budgetering.
Användarvisningsbild
Royen
Inlägg: 123
Blev medlem: 2006-07-04
Ort: Bergen, Norge

Publikumssnitt

Inlägg av Royen »

Jeg har lest at man har en målsetning om 8000. Det er noe helt annet enn budsjett.

Skulle være interessant å vite hvor budsjettet ligger. Det er vel ikke verre enn å ringe og spørre?
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Inlägg av Örebroarn »

förra säsongen var budgeteringen 6000. Så det är nog samma eller något högre i år men inte 8000
oswä0216
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-08-17
Ort: stockholm, nacka

Inlägg av oswä0216 »

Fram med en barometer för FAN.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

6000 låter som en mer vettig budgetering.
Användarvisningsbild
mikaelelk
Inlägg: 55
Blev medlem: 2006-07-31
Säsongskort: Ja

Inlägg av mikaelelk »

Jag kan inte förstå att intresset för hockeyn är så dåligt i stockholm. Det bor ju trotts att 1 miljon här.
Användarvisningsbild
Ölvestad
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

gojken skrev:Hej där uppe i storstan. Är 8000 i snitt så himla högt egentligen. Borde det inte kunna vara lite mera. Igår var det ca 6500. Det tycker jag är ganska bra siffra när det är Mora som står för motståndet.
För det första är ett snitt på 8000 personer i publiksiffra relativt högt för ES, ännu mer för Sthlm. Dvs vi har en förening och två klubbar (Gnaget o Bajen) som är "ledande" inom den svenska fotbollen. Och imed fotbollen är en så mycket större sport så drar den rimligt nog mer publik, en publik som för övrigt har relativt mycket tålamod.

Detta tålamod finns inte i den svenska Hockeyn. Utan det är allt som oftas, enligt mig, så att folk ser hockey och kommer fram till att det är en tråkig sport, och så förblir det ett långt tag framöver.

Så på att svara på din undran om att "8000 i snitt är så himla högt" är svaret tyvärr ja, så länge fotbollen växer, men framförallt så länge säsongen är igång så är 8000 en alltför hög siffra, tror jag!
I UR & SKUR
oswä0216
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-08-17
Ort: stockholm, nacka

Inlägg av oswä0216 »

Jo men du, visst vi har tre hockeylag och tre fotbolls lag.

Men gtb har ju GAIS, Häcken, Örgryte, Blåvitt och sen har dom vf-indianerna.

På vfs matcher kommer de ju runt 10000-12000

Och götet har en befolkning på 500 000
Användarvisningsbild
Ölvestad
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

oswä0216 skrev:Jo men du, visst vi har tre hockeylag och tre fotbolls lag.

Men gtb har ju GAIS, Häcken, Örgryte, Blåvitt och sen har dom vf-indianerna.

På vfs matcher kommer de ju runt 10000-12000

Och götet har en befolkning på 500 000
Har du sett GAIS publiksnitt? Har du sett Häckens publiksnitt? Har du sett ÖIS :s publiksnitt? Förmodligen inte! Lägg ihop alla dessa tre så får du kanske Ajk :s publiksnitt. Tvivlar dock starkt på det!

Gbgs publiksnitt är inte mycket större än vårat eller bajen, absolut inte!

Därmed, det är fler människor som går på fotboll i Sthlmregionen än vad det är på Sveriges Baksida!

PS Gbg har dessutom bara ett Hockey lag i de större sammanhangen. Dvs då blir det lätt "stadens lag". Jag har ju lite svårt att tänka mig att vi skulle vara de när Bajen o Ajk "enbart" ligger en serie under oss, men vi trots de är bittra ärkerivaler! Supporter mentaliteten är fan så mycket hårdare och "striktare" i Sthlm än vad den är i övriga landet! Dessutom har Hockeyn och fotbollen två separat klubbar i Gbg, vilket inte vi har. En från blåvitt, häcken, öis osv osv kan lika väl hålla på Frölunda i Hockey. Den möjligheten har inte vi, om man nu ska se det som en möjlighet. DS
I UR & SKUR
Skriv svar