Biljettpriserna ett skämt?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Blå Kongo
Inlägg: 10
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Blå Kongo »

Original Frasse skrev:
Blå Kongo skrev: Första prioritet måste vara att få in så mycket folk som möjligt... människor som köper korv, kaffe, öl... OCH som känner andra människor som de kan tänkas ta med sig på match...
Visst ska så mycket folk som möjligt in, men vad dom köper förutom souvenirer, tjänar inte Djurgårn ett öre på. Detta skrev du faktiskt själv om i ett inlägg från 24 juni. Nu har det iofs ryktats om att Baldakinen, som har försäljningen i Globen och Hovet, har en bättre inställning mot Djurgårn än vad tidigare entrepenörer hade. Vad detta innebär vet jag inte, men det vet kanske någon annan?
Eh? Nu måste jag ha missat något... men något tidigare inlägg i juni är jag helt säker på att jag inte skrivit...

Är faktiskt ärligt talat inte helt säker på att DIF får något av kringförsäljningen - men jag var rätt säker på att det var så... och är det inte så idag så borde det väl inte vara så svårt att gå till den som driver försäljningen och föreslå en procentandel av ökad försäljning mot att man gör en satsning på ökat antal åskådare... jag skulle i alla fall gå med på det som entreprenör...
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Hr1 skrev:
Rash:
Med ditt resonemang, "Folk som inte är beredda att lägga några kronor extra på en lösbiljett är inte DIF intresserade av” så skulle nog konkursen komma snabbare än väntat!

Ganska enkelt att säga till folk att köpa säsongskort eller le och gilla läget, utan att ens ha en aning om hur deras situation ser ut. Har du ens tänkt tanken att de flesta människors situationer ser helt olika ut?

Sen skrev du ”DIF, lite dyrare, lite bättre” så jag antar att du tycker att säsongskortet i klacken är alldeles för billigt?
Givetvis har folk olika förutsättningar att gå på matcher pga tid/ekonomi eller dyl. Tycker bara det är synd att folk klagar över priserna nu när ekonomin ser ut som den gör.
Det låter lite på folk som att kvantitet (antal åskådare) går före kvalité (högt pris). Verkligheten är ju den att det kommer inte tillräckligt mycket åskådare, alltså måste man täcka utgifterna med högre biljettpriser. Och om jag förstått det hela rätt så får vi väldigt lite eller ingenting alls av försäljningen, så att öka antalet åskådare för ett billigare biljettpris hjälper inte DIF direkt.

Angående säsongskortet i klacken så tycker jag faktiskt det är för billigt. Förra säsongen låg det på 1200, vilket även det är väldigt billigt om man tänker på vad som ingår.
Men jag förstår att JK hoppas att ett sänkt pris och ståplats kommer dra mer folk. Hade troligen gjort samma sak i den situationen.

Visst kan det vara en saftig engångs summa för säsongskortet, men om man verkligen vill gå på DIFs matcher och verkligen tycker att lösbiljetterna kostar för mycket kan man ha lite framförhållning, lägga undan och köpa sässplåt.
Om man DÅ inte har råd är det en helt annan historia.
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar