Hur går det för vårat kära djurgården.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
rebell
Inlägg: 20
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Munkedal

Hur går det för vårat kära djurgården.

Inlägg av rebell »

Som sagt hur kommer dett att gå för DIF denna säsong tror ni ??
Själv tror jag dom tar sig minst till slutspel.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Inlägg av Hawk »

jag tror på slutspel i alla fall.
oswä0216
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-08-17
Ort: stockholm, nacka

Inlägg av oswä0216 »

Slutspel blir det. Junisarna har växt till sig och de har fått ett år i ES
Användarvisningsbild
Philly Flu
Inlägg: 189
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Enskede

Inlägg av Philly Flu »

Jag har en känsla efter denna försäsong att DIF kommer klara sig betydligt bättre i början av säsongen än de senaste åren. Jag tror inte man ligger sist efter tio omgångar, jag tror till och med att man kan ligga och nosa på övre överhalvan av tabellen en bit in på hösten.

I slutändan blir det slutspel och vidare från kvarten. Sen kan allt hända.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Men en hel och frisk Bremberg blir det lätt slutspel.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

De tre-fyra första platserna i ligan känns rätt så givna, och alla vet ju vilka lag som kommer slåss där uppe. Mellan resten av lagen i elitserien så är det helt öppet. Om DIF går till slutspel eller får kvala beror till stor del på skador och flyt. Jag tror att det blir väldigt tufft att knipa en 8:e plats, men det är möjligt om allt går vår väg.
Användarvisningsbild
Zkar
Inlägg: 167
Blev medlem: 2005-06-16

Inlägg av Zkar »

Det är ungefär såhär långt in i spekulationerna som "Jojje" ska komma in och förutspå att vi åker ur Elitserien med noll inkammade poäng, att alla spelare kraschar i en mycket tragisk och förödande bussolycka, att Tommy Salo värvas som vår nya keeper och att Sverige blir kärnvapenbombat av USA... :lol:
DIF evigt trogen
Användarvisningsbild
Robin_S
Inlägg: 16
Blev medlem: 2006-09-05
Ort: Sthlm

Inlägg av Robin_S »

Jag tror på slutspel...

Jag vet att det finns en massa klarsynta sk. experter som gärna sänker sina egna och andras förväntningar.

Jag önskar alltid DIF lycka och medgång...
Har inte SM-guld förväntningar men jag tror på slutspel!!

-R
Lite finare... lite bättre...
Användarvisningsbild
X3M
Inlägg: 366
Blev medlem: 2006-08-10
Ort: Gotland

Inlägg av X3M »

Zkar skrev:Det är ungefär såhär långt in i spekulationerna som "Jojje" ska komma in och förutspå att vi åker ur Elitserien med noll inkammade poäng, att alla spelare kraschar i en mycket tragisk och förödande bussolycka, att Tommy Salo värvas som vår nya keeper och att Sverige blir kärnvapenbombat av USA... :lol:
Hahahahhahaha :shock: :D :D :D
gulgul
Inlägg: 138
Blev medlem: 2005-12-29

Inlägg av gulgul »

jagh ar en känsla för GULDET , haraldri haft en sån här känsla :/ vi får se sen ..
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

plats 5-8.. tror stenhårt på slutspel då vi förstärkt betänkligt i det rätt kassa försvaret från förra säs..

dock ska vi inte dra för stora växlar av försäsongen...jag har iaf leksand i färskt minne:/...

och i det långa loppet och om vi får en skada på en eller två nyckelspelare så har vi inte bredden att fylla upp hålen:/..

men men plats 5-8!..jupjup:]]..
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Djurgårdens IF kommer att hamna på en någon av platserna 8,9,10 eller 11 när säsongen är över gissar jag.

Jag har tippat DIF som åtta, men det känns i högsta laget.

Lag som är starkare än DIF är: Färjestad, Frölunda, LHC, HV-71, Timrå, Modo, Luleå.

Lag som är i nivå med DIF är: Brynäs, Mora, Malmö.

Lag som är sämre än DIF är: Skellefteå

Serien är på 55 omgångar och denna gång kommer inte DIF ha fördelen av att spela i den enklaste derbygruppen med massor av möten mot lag som Leksand och Mora. Inte heller finns de båda kraschlandade klubbarna Leksand eller Södertälje kvar - alltså de enda lag som DIF faktiskt hade bakom sig i fjolårets tabell.

DIF måste alltså förbi något av de lag som man misslyckades med att ta sig förbi ifjol - och samtidigt hålla Malmö och Skellefteå bakom sig - för att sluta bättre än tia.

Skellefteå är det lag som av snart sagt alla tippas ska sluta sist.
Mora är bättre än ifjol och kan vara med och slåss om ännu en åttondeplats - Mora har faktiskt gått till slutspel trots att de tippats som tolva.

Efter ca 15 omgångar kan DIF kanske ligga på en 5-7 plats sådär och ha lag som Luleå och Brynäs bakom sig, kanske också Frölunda och Modo om de inte visade sig vara bättre än försäsongen skvallrade om. Men från omgång 15-40 kommer lag som Luleå och Brynäs gå ikapp och förbi med sina atistkontrakterade spelare, Bartecko resp. Bicek. Om Frölunda inte fungerar så öppnas helt enkelt plånboken och det handlas spelare tills laget vinner igen. Toppkvartetten brukar slänga in några trumfkort i sista transferfönstret och om de inte redan är tokklart vilken plats de slutar på så brukar de kunna fixa sina segrar.

En faktor som talar för DIF i år är faktiskt publiken. Det går jämförelsevis knackigt i fotbollen för DIF nu och vårat fotbollslandslag utgör inte heller någon vidare inspirationskälla. Däremot har ishockeylandslaget gått från flopp till flipp. Ombytta roller helt plötsligt mot för bara ett år sedan. DIF är det lag i Stockholm som spelar i högsta serien - över 4000 på en träningsmatch skvallrar om att det finns ett sjudande intresse.

Kommer publiken så stärks finanserna i DIF och då kan även DIF krydda truppen med något under säsongen.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Jag tror vi kommer först.

(Okey, men sjua då?)
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

En liten grej bara.... Vi plickade väldigt få poäng förra säsong mot lag som Mora. Att vi missade slutspel hade helt och hållet att göra med att vi spelade uruselt mot de på pappren sämre lagen i serien. Hade vi skött oss bättre där hade vi tagit bra många fler pinnar.

Vi lär dock hamna 7-10 i slutändan, exakt vilken placering det blir hänger på skador skulle jag gissa....
DELETED

Inlägg av DELETED »

DELETED
Skriv svar