Kan vi ta Sm-guld i år?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Svar - ja!

Självklart kan vi ta guld i år - det kan förövrigt alla lag i serien göra...
VR46
Inlägg: 2
Blev medlem: 2005-08-18

Inlägg av VR46 »

"Äe det någon annan som tycker att det är dags att vi tar hem sm-bucklan i år inte några jäkla Bönder..Jag tror att våra grabbar kan klara det,vilka kan hota oss inte frölunda (med sollet i mål) färjestad (inga att tänka på suger på hockey) så nu är det vår tur.. "

färjestad (inga att tänka på suger på hockey), hmmm.....
nja...
frölunda (med sollet i mål), hmmm.....
nja... där också

FBK har väl varit i final dom senaste 4-5 åren va?
Plus att dom dängde DIF med 9-1 idag

Och Salo är ingen dålig målvakt, bara för han släppte in ett olyckligt skott från mittzon mot vitryssland...
Om du säger så så har DU aldrig spelat hockey.

LÄR ER HOCKEY INNAN NI SNACKAR EN MASSA DYNGA
Användarvisningsbild
Sir. Silk
Inlägg: 11
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Täby

Inlägg av Sir. Silk »

VR46 skrev:"Äe det någon annan som tycker att det är dags att vi tar hem sm-bucklan i år inte några jäkla Bönder..Jag tror att våra grabbar kan klara det,vilka kan hota oss inte frölunda (med sollet i mål) färjestad (inga att tänka på suger på hockey) så nu är det vår tur.. "

färjestad (inga att tänka på suger på hockey), hmmm.....
nja...
frölunda (med sollet i mål), hmmm.....
nja... där också

FBK har väl varit i final dom senaste 4-5 åren va?
Plus att dom dängde DIF med 9-1 idag

Och Salo är ingen dålig målvakt, bara för han släppte in ett olyckligt skott från mittzon mot vitryssland...
Om du säger så så har DU aldrig spelat hockey.

LÄR ER HOCKEY INNAN NI SNACKAR EN MASSA DYNGA
Du är ju gullig du. Du har aldrig hört talas om ironi? Lär dig läsa mellan raderna innan du går in på andra lags forum och visar hur fånig du är.

Jag tycker det är skitkul att vara lite underdog faktiskt. Känner mig bara en mera peppad av det. Jag trivdes mera med klacken när det gick sämre i fotbollen faktiskt. I hela taget är det kul att DIF går bra i fotbollen, men en sak kommer alltid med paketet när sådant händer. Den saken är medgångarna.

Jag tror att DIF kan skrälla. Ser ingen anledning till att de inte skulle kunna komma högre än alla tror. Guld? Kanske inte, men visst kan DIF kriga ändå. Det är egentligen det ändå jag kräver. Vilja till tusen. Det är det som hockey. Det är vilja och kriga som får mig att tända till och känna adrenaliet. Det är därför jag tycker det blir tråkigt med för många matcher med för liten vikt på varje match(oj, börjarde spåra ur där).

Kommer någon ihåg(sorry att jag snackar fotboll igen) Sundsvall-DIF i år? DIF skulle, enligt papperet, krossa Sundsvall(eller i vart fall vinna). 1-1 var efter den matchen ett ok resultat om man tittade på hur matchbilden såg ut. Finns ingen anledning till att DIF inte skulle kunna gå bra i Elitserien.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

VR46 skrev:"Äe det någon annan som tycker att det är dags att vi tar hem sm-bucklan i år inte några jäkla Bönder..Jag tror att våra grabbar kan klara det,vilka kan hota oss inte frölunda (med sollet i mål) färjestad (inga att tänka på suger på hockey) så nu är det vår tur.. "

färjestad (inga att tänka på suger på hockey), hmmm.....
nja...
frölunda (med sollet i mål), hmmm.....
nja... där också

FBK har väl varit i final dom senaste 4-5 åren va?
Plus att dom dängde DIF med 9-1 idag

Och Salo är ingen dålig målvakt, bara för han släppte in ett olyckligt skott från mittzon mot vitryssland...
Om du säger så så har DU aldrig spelat hockey.

LÄR ER HOCKEY INNAN NI SNACKAR EN MASSA DYNGA

Så påstår du att Salo var bra förra året i ES eller knappast den tiden han var i modo så var det skamligt att se han.Men du är säkert hans gullegris så...Men om du gillar han så ska jag inte hindra dig..
mickem83
Inlägg: 2
Blev medlem: 2005-08-17

Inlägg av mickem83 »

Hade jag varit Djurgårdare hade jag varit redigt bekymrad över hur den här säsongen kommer sluta. Inga klara toppspelare, inga riktigt bra nyförvärv ens på väg in, ledare som är oroliga för hur det ska gå.
Men visst var optimister ni men att tro på guld är väl lite väl va??
//Micke
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

mickem83 skrev:Hade jag varit Djurgårdare hade jag varit redigt bekymrad över hur den här säsongen kommer sluta. Inga klara toppspelare, inga riktigt bra nyförvärv ens på väg in, ledare som är oroliga för hur det ska gå.
Men visst var optimister ni men att tro på guld är väl lite väl va??

Måste man ha kände namn på sin spelar lista...Det kan gå lite bra med icke kända som med kända spelare..
melonen
Inlägg: 12
Blev medlem: 2005-08-17

Inlägg av melonen »

Blåränderna går aldrig ur skrev:
mickem83 skrev:Hade jag varit Djurgårdare hade jag varit redigt bekymrad över hur den här säsongen kommer sluta. Inga klara toppspelare, inga riktigt bra nyförvärv ens på väg in, ledare som är oroliga för hur det ska gå.
Men visst var optimister ni men att tro på guld är väl lite väl va??

Måste man ha kände namn på sin spelar lista...Det kan gå lite bra med icke kända som med kända spelare..
Svar: Nej!
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

melonen skrev:
Blåränderna går aldrig ur skrev:
mickem83 skrev:Hade jag varit Djurgårdare hade jag varit redigt bekymrad över hur den här säsongen kommer sluta. Inga klara toppspelare, inga riktigt bra nyförvärv ens på väg in, ledare som är oroliga för hur det ska gå.
Men visst var optimister ni men att tro på guld är väl lite väl va??

Måste man ha kände namn på sin spelar lista...Det kan gå lite bra med icke kända som med kända spelare..
Svar: Nej!

Så påstår du att man måste ha toppspelare för att vinna sm-guld, var Djurgården tippade att gå till slutspel förra året näe men dom kom till semifinal(det fanns 5 nhl spelare me då) så jag tror att vi kan gå lika långt i år..

Men kan du svara på varför måste vi ha kända spelare???
pegav
Inlägg: 1
Blev medlem: 2005-08-18

Tyvärr!

Inlägg av pegav »

Jag tror inte ni har laget som kan ta guld iår. Men större under har ju inträffat. Jag önskar er lycka till!

En FBK:are!
SSK
Inlägg: 2
Blev medlem: 2005-08-20

Inlägg av SSK »

Men Herregud! OM ni kollar runt på alla sider så har alla tippat er sist eller näst sist + att ni fick spö med 9-1 mot Färjestad. Jag tippar klart att ni får kvala!
Användarvisningsbild
slagskott
Inlägg: 93
Blev medlem: 2005-06-25

Inlägg av slagskott »

Blåränderna går aldrig ur skrev:
melonen skrev:
Blåränderna går aldrig ur skrev:
mickem83 skrev:Hade jag varit Djurgårdare hade jag varit redigt bekymrad över hur den här säsongen kommer sluta. Inga klara toppspelare, inga riktigt bra nyförvärv ens på väg in, ledare som är oroliga för hur det ska gå.
Men visst var optimister ni men att tro på guld är väl lite väl va??

Måste man ha kände namn på sin spelar lista...Det kan gå lite bra med icke kända som med kända spelare..
Svar: Nej!

Så påstår du att man måste ha toppspelare för att vinna sm-guld, var Djurgården tippade att gå till slutspel förra året näe men dom kom till semifinal(det fanns 5 nhl spelare me då) så jag tror att vi kan gå lika långt i år..

Men kan du svara på varför måste vi ha kända spelare???

En känd spelare har blivit känd pga den varit mycket, bra. skitkass eller gjort något annat som uppmärksammats.

Man ska inte stirra sig blind på namnet på tröjan men självklart ser man välbekanta ansikten på isen än helt okända.
Sports dont build character, it reveals it
a1m
Inlägg: 10
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av a1m »

Svaret är ganska enkelt NEJ DIF kan ej vinna i år ni har en bra målvakt men ja tycker resten ser tunt ut,

Nån skrev 4-5? oki lite väll optemist kanske?

om ni tar er till slutspel så slutar ni på 7-8 plats.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av Djurgårn »

Varför börjar alla tracka på Salo för? :S

bara för att han släppte in ett skitmål mot Vitryssland så ska han ta en massa skit från alla andra, glöm då inte att han fixade ett OS-guld också och han har vunnit VM-guld (vet att detta inte gäller DIF, men jag är ganska less på att alla klankar ner på Salo jämt) + att han jämt ställde upp för landslaget...det är mer än vad t. ex Tellqvist faktist har uppnått ännu *NOTERA ännu!*

Tillbaka till ämnet då..

DIF har väl en chans att vinna sm-guld precis som alla andra lag, men...
det ser lite tunt ut just nu.

Hoppas att DIF verkligen ger allt så vi får en relativt bra säsong i alla fall.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Jag tror på våra grabbar

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Våra grabbar kan ta sm-guld om vi stöttar dom hela vägen om det kommer mykcet publik då blir dom taggade än när det bara är 7000..så kom igen nu kom till klacken (jag kommer komma så ofta jag har tid)
PerkaBalo
Inlägg: 9
Blev medlem: 2005-08-24

Inlägg av PerkaBalo »

Vet att det är skivit flera gånger tidigare, men jag vill bara förtydliga:
ALLA LAG HAR CHANSEN PÅ GULDET!!
DIF i mitt hjärta!!!
Skriv svar