Kan vi ta Sm-guld i år?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Kan vi ta Sm-guld i år?

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Äe det någon annan som tycker att det är dags att vi tar hem sm-bucklan i år inte några jäkla Bönder..Jag tror att våra grabbar kan klara det,vilka kan hota oss inte frölunda (med sollet i mål) färjestad (inga att tänka på suger på hockey) så nu är det vår tur..


Mot sm-guld nummer 17
Användarvisningsbild
lund3
Inlägg: 95
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av lund3 »

Äntligen lite positiva vibbar. Man kan inte jämföra truppen med tidigare års upplagor utan med motståndarnas. Tycker vi bör hamna runt en 4-5 plats.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Sm-guld nummer 17

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Det var ju länge sen vi inte kom till slutspel,så varför ska vi inte komma dit i år

Mitt tipis på tabellen i år

1.Djurgården
2.Färjestad
3.luleå
4.Frölunda
5.Brynäs
6.Linköping
7.Leksand
8.Timrå
9.Modo
10.Hv71
11.Södertälje
12.Mora

Man kan väl ändå få drömma att det komemr sluta så här:P
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

I en tråd snackas det om folk tror att vi kommer att åka ur, men här snackas det om guldet. Finns det inget mellanting? För där kan isåfall jag diskutera.
Jag ser det som att guldet i år är väldigt avlägset, möjligen om vi upptäcker att det laget vi har spelar väldigt bra ihop och att Säcken och Challe är jävligt bra tränare så kan vi hamna i mitten. Vilket är realistiskt.
Men guldet får vi vänta på.
Svenskamästarna
Inlägg: 8
Blev medlem: 2005-08-12

Inlägg av Svenskamästarna »

HA HA HA..........

Man skall ju visserligen vara positiv men det här var ju ändå det mest orealistiska i år gällande elitserien.

Det är det nedre sträcket ni skall titta på och vara mycket nöjda om ni inte åker ut.

Skulle ni mot förmodan få kvala skall ni se det som ett SM guld.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Fan!!

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Svenskamästarna--> Är det bättre att tro att vi åker ut i år eller. Jag vet inte vad jag ska tro men om ni är riktiga Djurgårdare sluta tänka så jävla NEGATIVT..........
Användarvisningsbild
Hawaii
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Hawaii »

Större under har väl hänt, känns väl dock inte sådär jätteaktuellt. Själv tänker jag inte bygga upp falska förhoppningar, för att sedan bli besviken. Det blir ett tufft år, inget snack om saken men jag litar på DIF.

Bara jag som tycker det ska bli kul att vara underdog? Är inte vi djurgårdare speciellt vana vid.
DJUUU..
melonen
Inlägg: 12
Blev medlem: 2005-08-17

Re: Fan!!

Inlägg av melonen »

Blåränderna går aldrig ur skrev:Svenskamästarna--> Är det bättre att tro att vi åker ut i år eller. Jag vet inte vad jag ska tro men om ni är riktiga Djurgårdare sluta tänka så jävla NEGATIVT..........
Men lilla gubben, med tanke på hans användarnamn så kan han inte vara djyrgårdare.
kåberg
Inlägg: 4
Blev medlem: 2005-08-17

Inlägg av kåberg »

jag tror ni kommer bland top 5 jalla fall
kåberg
Inlägg: 4
Blev medlem: 2005-08-17

Re: Fan!!

Inlägg av kåberg »

Blåränderna går aldrig ur skrev:Svenskamästarna--> Är det bättre att tro att vi åker ut i år eller. Jag vet inte vad jag ska tro men om ni är riktiga Djurgårdare sluta tänka så jävla NEGATIVT..........

kan man göra nått annat än att tänka negativt om man är djurgådare
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Re: Fan!!

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Jag tycker att det är skamligt det här endel är icke Djurgårdare här och en del tor f*n inte på suitt lag börjar tröttna på forumet redan.......
Användarvisningsbild
Hawaii
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Fan!!

Inlägg av Hawaii »

Blåränderna går aldrig ur skrev:Jag tycker att det är skamligt det här endel är icke Djurgårdare här och en del tor f*n inte på suitt lag börjar tröttna på forumet redan.......
Vad är skamligt? Att vissa tror liksom jag att det kan bli ett riktigt tungt år för DIF, snarare realistiskt. Därmed inte sagt att jag tror vi åker ur, hade folk trott på SM Guld så hade jag blivit mörkrädd.

Alla tycker / tror vi olika, acceptera det!
DJUUU..
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Men måste man skriva att *vi ska vara glada att vi inte åker ur i år*eller du ska kolla ner i botten sträcket.

Förlåt att man är lite possetiv här och försöker tro på vårt lag.... :roll:
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Sm-guld vet jag inte. Men missa slutspel är ingen risk. Det var ju samma diskussioner förra året om att dif inte håller i elitserien. Det räckte ju till en semifinal...

Sluta spekulera och följ försäsongen och döm sen därefter.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Blåränderna går aldrig ur skrev:Men måste man skriva att *vi ska vara glada att vi inte åker ur i år*eller du ska kolla ner i botten sträcket.

Förlåt att man är lite possetiv här och försöker tro på vårt lag.... :roll:
Jag antar att man kan uttrycka sig mer eller mindre kraftfullt, men det är väl inget som gör att man är en dålig fan/supporter bara för att man inser hur det ligger till. Möjligheten att ta SM-guld finns ju alltid där, men chansen att gå hela vägen dit är ju astronomiskt liten.

Visst ska man få vara positiv och tro på sitt lag, men att blint tro på något utan någon som helst förankring i verkligheten är ju vad religiösa fanatiker och nationalekonomer sysslar med.
Skriv svar