Kan vi ta Sm-guld i år?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
G-man
Inlägg: 4
Blev medlem: 2005-08-29

Inlägg av G-man »

SSK skrev:Men Herregud! OM ni kollar runt på alla sider så har alla tippat er sist eller näst sist + att ni fick spö med 9-1 mot Färjestad. Jag tippar klart att ni får kvala!
SSK!

För det första så heter det sidor inte "sider" för det 2:a ALLA som tippat oss sist eller att vi får kvala är det de så kallade experter eller andra lag!?

Och sen när blev SSK ordinarie i Elitserien? När ni klarar att hålla er kvar mer än ett år i elitserien så kom tillbaka och säg något innan dess knip eller håll dig till din supporter sida!

Till oss alla andra så tror jag mycket väl att vi kan ta guld! Vi har inte missat ett slutspel på evigheter(har inte antal år i huvudet)men så fort ett lag går till slutspel så kan vem som helst vinna... se på förra året som ex.. Vi var ner tippade mot TIMRÅ... men vilket lag gick segrande ur den matchen! Så ALLT kan hända och jag tror att vi kan ta ett guld, i vilket fall som helst så ska vi ge ALLA lag en match om SM-Guldet
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

Man kan ju spekulera hur mycket som helst om vem som ska ta guld, vem som åker ur osv....En sak är dock för det mesta säker: Det blir sällan som de flesta trott/tippat. Titta på NHL tex, vem trodde att Tampa Bay och Calgary skulle mötas i en Stanley-cup final? Om någon nu trodde det blev han/hon förmodligen ganska fort idiotförklarad.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Hawaii
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Hawaii »

SSK skrev:Men Herregud! OM ni kollar runt på alla sider så har alla tippat er sist eller näst sist + att ni fick spö med 9-1 mot Färjestad. Jag tippar klart att ni får kvala!
Som vanligt sväljer hockeysupportrarna ute i landet allt som skrivs i Aftonblaskan, Expressen såväl som tippning av lagen och klackrankning. Såvitt jag vet så tippades DIF att åka ur för bara några år sedan, det blev semifinal så ett tips, ta inte allt du läser fullt seriöst i tidningar. Det handlar om att tjäna pengar och inget annat.

Sen kan jag hålla med om att det ser dystert ut inför kommande säsong, men det är en annan femma. Dessutom betyder inte träningsmatcher ett skit, DIF Fotboll förlorade nästan alla 2003 och vi alla vet att det gick hyfsat!
DJUUU..
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Okej att folk tror att vi åker ur i år, det är lugnt! Men man ska även se det så här, hur många experter trodde att SSK skulle nå semifinal förra året? Ingen före slutspelet. MODO var favorittippat och floppade totalt, HV71 var också favorittuppat men missade slutspel!

Försäsong, bry så mycket? När elitserien drar igång igen så är det match igen och Djurgården har en mycket spännande trupp.

"experter" går bara på resultat och siffror. 9-1 mot Kaffebönorna var dåligt resultat, men hela säsongen är inte förstörd för det. Det är ett nytt lag med många nya spelare som behöver spela ihop sig!

Vad är det för fel att satsa på juniorer och yngre talanger i stockholmstrakten? Hur gjorde Frölunda för några år sedan då? Jo man satsade på unga talanger och det har ju visat sig att lyckas!

DIF ångar på!
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Djurgården

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Vilket lag ska annara ta hem sm-bucklan om inte Djurgården:P..tror starkt på vårat lag
Skriv svar