Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Kall-El »

Blå ängel skrev:Är det inte dags att starta ytterligare en supporterförening för DIF, som bara fokuserar på hockey.

Vi är många som vill bidra för att DIF åter ska bli nr1!

Namnförslag blir självklart Blue Saints...

Det kan inte skada JK att få lite konkurrens..
Var nog bland de mest korkade förslag jag hört på länge.

DIF hockey borde gå ner på sina knän och be om ursäkt till JK och fabriken med tanke på vad som hände den förra säsongen.

Sedan skulle jag vilja ha ett ärligt svar på frågan om DIF hockey ens vill ha någon klack på plats för med tanke på hur de agerat under föregående säsong tvivlar jag på detta.

Det är alltså för min del inte tal om att komma överrens utan DIF hockey skall be om ursäkt för sin urusla behandling av sina betalande besökare. Råtta hade inget problem med att fördöma polisens agerande och försvara sina fans t ex.

Styrelsen agerande stinker tidigt 90-tal enligt mig...

SKÄMMES är allt jag har att säga!
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Andy »

Doyle >>> Det betyder verkligen mycket att höra det från en veteran som dig! Att du sluter dig till våra led gör mihg än mer övertygad om att det vi gör är rätt. Lycka till med Zombiesarna - puffa stenhårt på alla sätt du kan. Låt det sprida sig som ringarna på vattnet.

DIFmot17 >>> Tack och välkommen! Vi är många som känner som du. Låt oss tillsammans göra något bra av eländet. Se till att sprida ordet!

Blå ängel >>> jag har fått mängder av mail på temat i dag. Många medlemmar i JK har hört av sig och sagt att de önskar att JK hänger på. Det önskar jag också eftersom jag alltid varit en stor fan av JK (dessutom medlem då och då). jag gillar vad du skriver om Blue Saints eftersom jag själv var med på den tiden (hemma, borta och på Gullmars.

Alla >>> Jag tror inte vi har något att vinna på ytterligare en Supporterförening. Vi har ju redan flera. Glöm inte att DSC är långt mycket äldre än JK tex. JK har vad det tycks valt att inte engagera sig i Hockeyn just nu. Det vet jag att vi är många som beklagar. Tror att vi nu mer än någonsin hade behövt JK:s aktiva stöd för att ta DIF tillbaks till Eliten. Nu har vi inte det och det är bara att respektera deras ståndpunkt.

Ganska många inser att läget är allvarligt och har beslutat sig för att göra vad de kan för att hjälpa till. Det är bakgrunden till det fantastiska engagemang vi ser för DIF Hockey just nu.

Under mina 30-år som aktiv suporter har jag aldrig varit med om att Hockeyn varit så het. Kolla bara på sålda säsongskort osv. Det är fantastiskt och talar för sig själv. Det som händer nu händer och det är bra! Det räcker för mig.

Det är dags att alla inser att läget är riktigt alvarligt sportsligt och ekonomiskt. Antingen häller vi bensin på brasan eller så gör var och en det vi kan göra för att hjälpa till. Jag har gjort mitt ställningstagande, jag kommer att visa vad alltid oavsett betyder för mig, andra får göra sina val.

BRB, rädda Otto, dif-dokumentären och annat fyller det tomrum som nu finns och blir ett naturligt sätt att kanalisera det engagemang som finns bland alla de som inser att något måste göras om vi inte ska gå samma väg som Bajen...

Jag älskar JK som är Sveriges i särklass bästa klack på alla punkter. Men jag kan inte låta bli att engagera mig bara för att JK inte engagerar sig just nu. Det innebär inte att jag vill starta en ny suportergrupp för hockey - det kommer lösa sig själv om JK fortsätter att inte vilja (av från deras utgångspunkt vettiga och relevanta skäl) stötta DIF hockey. Flera här inne har redan nämnt den bojkottade "Järnkaminernas dag" och kurvan som gungade och sjöng trots bojkotten.

Helt klart är att "Rädda Otto" på något sätt måste få leva kvar även efter att målet är nått, Inte som supporter grupp, men som någon form av aktiv gräsrotsrörelse som kan mobilsera resurser till stöd för klubben vi alla älskar!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Andy »

mb81 skrev:
Andy skrev:
benganfs skrev:lugnt med insatsningar idag eller?
Fotboll.

Dessutoutom samlar vi kraft inför nästa vecka då vi tar nya tag för att dra ihop vad som fattas för att nå 500.000
Dessutom är det väl svårt att se om det kommit in nåt då det är helg. Förhoppningsvis strömmar det in pengar hela helgen!
Andy får man fråga om mailen till "kapitalstarka" Djurgårdare som du pratat om givit något resultat! Helt sjukt vilket underbart jobb många lägger ner på det här!
Älskar er!!!
Vi får se vad som händer. Det är en del diskussioner på gång.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
b9kish
Inlägg: 26
Blev medlem: 2012-04-04
Kontakt:

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av b9kish »

Har tänkt behålla "One-Page" idén, men "knappar" kommer under kvällen/natten för er som vill ha det!

Även högst på google under sökorder "Rädda Otto" vilket är helt fantastiskt på bara någon dag, och med över 1100 unika besökare igår kan jag som webbansvarig bara tacka er alla!

Nu finns vi på webben, på de sociala medierna och nu gör vi allt för att även synas ute publikt, genom att tejpa upp affischer, så kom-igen nu, nu kör vi på med det gamla hederliga printa och tejpa!

Tack återigen för allt stöd!
Alltid Oavsett, förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Andy »

b9kish skrev:Har tänkt behålla "One-Page" idén, men "knappar" kommer under kvällen/natten för er som vill ha det!

Även högst på google under sökorder "Rädda Otto" vilket är helt fantastiskt på bara någon dag, och med över 1100 unika besökare igår kan jag som webbansvarig bara tacka er alla!

Nu finns vi på webben, på de sociala medierna och nu gör vi allt för att även synas ute publikt, genom att tejpa upp affischer, så kom-igen nu, nu kör vi på med det gamla hederliga printa och tejpa!

Tack återigen för allt stöd!
tack Linus! Det ska bli grymt att få se dig i ögonen och skaka hand.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Jonas1891
Inlägg: 140
Blev medlem: 2011-01-08

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Jonas1891 »

Nästa vecka lär vi kunna nå 500.000 det här sprids ju bara mer och mer. Jag tycker att målet fortfarande ska vara 2miljoner men att det kan framgå tydligt att endast 500.000 krävs till Otto. Sen kan vi ju kalla det "stötta Djurgården" eller "rädda DIF" eller något liknande. Men pengarna behövs och jag tror att vi kan nå 2miljoner och då vore det ju trist att sluta vid 500.000.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Andy »

Jonas1891 skrev:Nästa vecka lär vi kunna nå 500.000 det här sprids ju bara mer och mer. Jag tycker att målet fortfarande ska vara 2miljoner men att det kan framgå tydligt att endast 500.000 krävs till Otto. Sen kan vi ju kalla det "stötta Djurgården" eller "rädda DIF" eller något liknande. Men pengarna behövs och jag tror att vi kan nå 2miljoner och då vore det ju trist att sluta vid 500.000.
Trycket är stenhårt på att fortsätta efter 500.000.

Vi funderar på hur vi ska göra och i så fall i vilken form.

Engagemanget är helt otroligt. Stöd strömmar in. Inte bara pengar utan mail och PM. Folk är glada och vill hjälpa till.

Prio just nu som vi behöver hjälp med:

- Skriva ut och trycka affischen som finns uppladdad på www.räddaotto.se samt se till att få den spridd. Dra ihop ett gäng och ut och sprid den.

- Sprida och följa vår Twitter @raddaotto

- Sprida vår Facebook http://www.facebook.com/RaddaOtto

- Sprida kunskap om vår kampanj till alla ni känner via sms, mail, telefon och mun till mun metoden. Skriv om oss på sociala medier, twittra, kommentera och lägg in information om oss på tidningarnas kommentarsfält, bloggar, forum och hemsidor.

- Och självklart - fortsätt sätta in pengar
Tillsammans är vi starka! All hjälp är viktig - hur liten den än är!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
b9kish
Inlägg: 26
Blev medlem: 2012-04-04
Kontakt:

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av b9kish »

Andy skrev:
b9kish skrev:Har tänkt behålla "One-Page" idén, men "knappar" kommer under kvällen/natten för er som vill ha det!

Även högst på google under sökorder "Rädda Otto" vilket är helt fantastiskt på bara någon dag, och med över 1100 unika besökare igår kan jag som webbansvarig bara tacka er alla!

Nu finns vi på webben, på de sociala medierna och nu gör vi allt för att även synas ute publikt, genom att tejpa upp affischer, så kom-igen nu, nu kör vi på med det gamla hederliga printa och tejpa!

Tack återigen för allt stöd!
tack Linus! Det ska bli grymt att få se dig i ögonen och skaka hand.
"Indeed" - Vi får samlas och ta ett par pilsner innan en match till hösten!


Under nattens uppdatering kommer:
* Kontonumret att "höjas" - Bli mer synligt.
* En navigering implenteras
* Övriga smådetaljer (ToolTip's och dyl!)
Alltid Oavsett, förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

Jag uppdaterar lite så här på natten..

Jag tänker inte vara en i mängden som skriver om hur stort detta är.
Jag vill bara rikta ett stort TACK till alla som har hängt på det initiativ jag startade för några dagar sedan.

Jag älskar verkligen min, MIN familj. Min och alla andras familj! Djurgårdsfamiljen!

Jag har tappat räkningen på hur många telefonsamtal, mail och sms jag avverkat denna vecka. Jag har jobbat mer med insamlingen än med mitt ordinarie arbete och min andra familj börjar tröttna på mig.

Men jag älskar att göra det här jobbet, för det har gett mig tusenfalt mer tillbaka!

Om min dröm besannas, den som Andy så vackert beskrivit tidigare, så lägger jag gärna en stor del av min tid på den!

Det blir tröjor i veckan, om jag får någon att designa den bara. Duktig? Maila mig på raddaotto@gmail.com omgående!

Jag har en god känsla vad gäller Otto och framtiden för Djurgården!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Sjöwall »

Någon som försökt få kontakt med Stefan Persson och uppmärksamma honom insamlingen? Han lär väl kunna slänga in en timlön och vi är uppe i våra 2 miljoner om inte mer?
nemo
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-07-07
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av nemo »

Nyregistrerad användare. Mångårig "forumturist".

Vill med detta inlägg visa att ni inte är ensamma i kampen för ett starkare Djurgården Hockey. Vi är många som inte är aktiva på det här forumet men som likväl vill hjälpa till att ro detta projekt i hamn.

För den utomstående, som endast läser den här tråden, kan det framstå som att endast ett fåtal eldsjälar kämpar för att nå ett oåtkomligt mål - ett fyrtiotal entusiaster som vänder ut och in på plånböcker, nallar på barnbidrag och tullar på semesterkassan (Jag vill naturligtvis inte ta på mig rollen att tala för alla "utomstående", men efter att ha lusläst drygt 40 sidor flera gånger om är det den slutsats jag dragit).
De två miljoner det pratades om ett tag tror jag det blir svårt att få ihop med tanke på hur splittrad denna "Djurgårdsfamilj" förefaller att vara idag. Det tror jag många innerst inne håller med om, även om det är svårt att erkänna det (missförstå mig rätt, jag vill inget annat än att bli motbevisad i den här frågan – allt beror ju naturligtvis på när deadline infaller.).

DOCK vill jag med detta inlägg försöka inge fortsatt hopp - och MOD - då vi är MÅNGA som varken är aktiva forumskribenter eller klackrävar (undertecknad: INaktiv sittplats, 8A) som känner att vi vill dra vårt strå till stacken. Fortsätt jobba på. Bara för att man inte syns här betyder det inte att man inte bidrar. Tvivla aldrig på att ert arbete är förgäves.

Målet är inom räckhåll - Förutsatt att man kan få till en överenskommelse med Otto.
(Annars har Challe min välsignelse att använda mina pengar på valfritt sätt såvida det gagnar Djurgården Hockey.)
Att föreningen sedan är misskött som få är något som verkligen måste lösas - MEN - först när vi är på säker mark. Som Andy säger: Vi slåss för vår existens just nu.

cCat, Andy m.fl. gör ett hästjobb. Fortsätt med det. Vi anonyma står redo med att göra det vi gör bäst.

/
nemo - A8
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Andy »

nemo skrev:Nyregistrerad användare. Mångårig "forumturist".

Vill med detta inlägg visa att ni inte är ensamma i kampen för ett starkare Djurgården Hockey. Vi är många som inte är aktiva på det här forumet men som likväl vill hjälpa till att ro detta projekt i hamn.

För den utomstående, som endast läser den här tråden, kan det framstå som att endast ett fåtal eldsjälar kämpar för att nå ett oåtkomligt mål - ett fyrtiotal entusiaster som vänder ut och in på plånböcker, nallar på barnbidrag och tullar på semesterkassan (Jag vill naturligtvis inte ta på mig rollen att tala för alla "utomstående", men efter att ha lusläst drygt 40 sidor flera gånger om är det den slutsats jag dragit).
De två miljoner det pratades om ett tag tror jag det blir svårt att få ihop med tanke på hur splittrad denna "Djurgårdsfamilj" förefaller att vara idag. Det tror jag många innerst inne håller med om, även om det är svårt att erkänna det (missförstå mig rätt, jag vill inget annat än att bli motbevisad i den här frågan – allt beror ju naturligtvis på när deadline infaller.).

DOCK vill jag med detta inlägg försöka inge fortsatt hopp - och MOD - då vi är MÅNGA som varken är aktiva forumskribenter eller klackrävar (undertecknad: INaktiv sittplats, 8A) som känner att vi vill dra vårt strå till stacken. Fortsätt jobba på. Bara för att man inte syns här betyder det inte att man inte bidrar. Tvivla aldrig på att ert arbete är förgäves.

Målet är inom räckhåll - Förutsatt att man kan få till en överenskommelse med Otto.
(Annars har Challe min välsignelse att använda mina pengar på valfritt sätt såvida det gagnar Djurgården Hockey.)
Att föreningen sedan är misskött som få är något som verkligen måste lösas - MEN - först när vi är på säker mark. Som Andy säger: Vi slåss för vår existens just nu.

cCat, Andy m.fl. gör ett hästjobb. Fortsätt med det. Vi anonyma står redo med att göra det vi gör bäst.

/
nemo - A8
Tack nemo!

Det är "vittnesmål" som ditt som dels ger oss som drive på er andra just nu energi att fortsätta.

Det är dessutom "vittnesmål" som ditt som gör att kampanjen sprider sig som ringar på vattnet och att folk förstår att detta är riktigt stort!

Varje sådant inlägg är ett viktigt bidrag!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Lucky Luke »

Jag tycker att kampanjen gott kan fortsätta ett tag till efter att vi uppnått 500.000 kr oavsett vad Otto väljer – vara kvar i laget eller avsluta sin karriär (vilket jag verkligen inte hoppas). Oavsett vilket kan jag inte tänka mig att DIF har något emot ett extra tillskott i kassan. Det är ju bara att döpa om kampanjen till något mer passande.

Anledningen till att jag tycker kampanjen skall fortsätta är att jag tror att den fortfarande är i sin linda och ännu inte på fullt allvar har nått sin peak. Om vi då går ut med att målet är nått vid 500.000 sänder det kanske signalen att faran är över och nu är allt frid och fröjd igen, vilket det egentligen inte är. Som Andy säger så är läget direkt allvarligt för klubbens fortsatta existens. Allt måste göras för att komma tillbaks till eliten igen. Ingen tvekan om det. Tänk er om vi inte lyckas med det….usch jag vill inte ens tänka tanken.

Ju mer pengar vi lyckas samla in ju större förutsättningar har vi att ta oss tillbaka. Det är i alla fall min personliga övertygelse.

Avslutningsvis – för att fortsätta kampanjen tror jag att det är direkt nödvändigt att Martin och Andy kan fortsätta att leda projektet. Ni har gjort ett sånt fantastiskt jobb hittills så jag bara hoppas ni orkar. Ingen annan, inklusive undertecknad, tror jag skulle klara det lika bra som ni har gjort och fortsättningsvis gör. You guys are the leader of the pack…Vi andra bidrar på annat sätt.

//Lyckliga Luke :D
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Doyle »

Hade varit coolt att se Fredrik Reinfeldt i Almedalen på Gotland iklädd en Djurgårdsfärgad t-shirt med budskapet "RÄDDA OTTO" på fram o baksida. Vilken grej det blivit för massmedia när statsministern stödjer vår gräsrotsinsamling under politikerveckan. He, he...kanske vågat då "gnagarmoderaterna" om det finns några gnagt tand av missunsamhet.
Sköt om er alla härliga supportrar där ute som bidrar med så mycket glädje att läsa i detta forum. :D :D :D
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Tessan »

Hur går det med Rädda Otto-tröjan? När och var kommer den säljas?
Skriv svar