Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:Hoppas bara att DIF eller Challe gått med på målsättningen 2 miljoner. För stänger dom kontot när de fått in tillräckligt med pengar för att få kvar Ottosson så blir det ju lite antiklimax.
Då löser vi det!

Vi får väl skaffa ett 90-konto som står under insamlingskontrollens översyn.

DIF eller Challe kommer aldrig att tacka nej till en fet check för förstärkningar om det behövs.

Martin har en bra och kontinuerlig dialog med DIF. Det vet vad som gäller och är överaskade och tacksamma över det engagemang ni alla visar. Det framgår ju av Jennys kommentarer här inne också.

Det vi tillsmamms gör är stort och markerar eran på ett nytt engagemang.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av -daniel- »

Det är väl jättebra att ha storslagna mål, men jag håller helt med SirDIFalot här. Dessutom tycker jag det finns risk att folk blir avskräckta av att skänka mer då de tycker det känns ouppnåligt med två miljoner, snarare än det väldigt mycket mer realistiska alternativet 500.000:-

Men det är väl egentligen inget problem - bara att döpa om det hela IFALL vi kommer över den där halva millen.

Sen undrar jag fortfarande vad som hänt med den dryga hundringen i sponsorpengar som det var prat om skulle sitta på kontot redan från början...?

I övrigt är jag precis lika positiv som de flesta andra; kul att se det finns ett sånt gigantiskt engagemang och en fin givmildhet i Djurgårdskretsar.
Bild
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:Det är väl jättebra att ha storslagna mål, men jag håller helt med SirDIFalot här. Dessutom tycker jag det finns risk att folk blir avskräckta av att skänka mer då de tycker det känns ouppnåligt med två miljoner, snarare än det väldigt mycket mer realistiska alternativet 500.000:-

Men det är väl egentligen inget problem - bara att döpa om det hela IFALL vi kommer över den där halva millen.

Sen undrar jag fortfarande vad som hänt med den dryga hundringen i sponsorpengar som det var prat om skulle sitta på kontot redan från början...?

I övrigt är jag precis lika positiv som de flesta andra; kul att se det finns ett sånt gigantiskt engagemang och en fin givmildhet i Djurgårdskretsar.
om ni kollar på www.räddaotto.se så ser ni att vi sänkt målet till 500.000

Samtidigt har vi hårt tryck på oss från massor av engagerade djurgårdare som vill fortsätta att ge. De vill att vi fortsätter och att den uppslutning som djurgårdsfamiljen nu visar får forstätta och bidra till att lyfta DIF upp i eliten. Vi snackar om vad vi ska göra efter 500.000, men det känns inte som att vi kan lägga ner - folk vill ge mer.

Martin snackar med DIF för att säkerställa att pengarna "låses in" på kontot och bara används i enlighet med kampanjens målsättningar.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Andy skrev:
-daniel- skrev:Det är väl jättebra att ha storslagna mål, men jag håller helt med SirDIFalot här. Dessutom tycker jag det finns risk att folk blir avskräckta av att skänka mer då de tycker det känns ouppnåligt med två miljoner, snarare än det väldigt mycket mer realistiska alternativet 500.000:-

Men det är väl egentligen inget problem - bara att döpa om det hela IFALL vi kommer över den där halva millen.

Sen undrar jag fortfarande vad som hänt med den dryga hundringen i sponsorpengar som det var prat om skulle sitta på kontot redan från början...?

I övrigt är jag precis lika positiv som de flesta andra; kul att se det finns ett sånt gigantiskt engagemang och en fin givmildhet i Djurgårdskretsar.
om ni kollar på http://www.räddaotto.se så ser ni att vi sänkt målet till 500.000

Samtidigt har vi hårt tryck på oss från massor av engagerade djurgårdare som vill fortsätta att ge. De vill att vi fortsätter och att den uppslutning som djurgårdsfamiljen nu visar får forstätta och bidra till att lyfta DIF upp i eliten. Vi snackar om vad vi ska göra efter 500.000, men det känns inte som att vi kan lägga ner - folk vill ge mer.

Martin snackar med DIF för att säkerställa att pengarna "låses in" på kontot och bara används i enlighet med kampanjens målsättningar.
Det ser ju bättre ut om målet är 500k och vi "överträffar målet" än om målet är 2 miljoner och vi aldrig når dit.
Expert.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Doyle »

Stort TACK Andy. Självklart blir det påtryckning av alla lightDIF:are på jobbet nu. Tror att det är väldigt många som går runt i sin terapiring ff och inte känner till detta fantastiska upprop. Ska iklä mig rollen som pådrivare på jobbet och väcka de zombier som ff sover...

Till Andy + alla andra fantastiska supportrar som visar riktigt hjärta för DIF ni blir mina nya idoler.

"May the force be with you all"
difmot17
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-12-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av difmot17 »

1000kr insatta till kontot.
Använd dem gärna för att rädda Otto, och oavsett om tillräckligt redan finns på kontot för det ändamålet så gör det mig ingenting utan hoppas då att Dif förvaltar överskottet på bästa sätt då det är riktigt fina supporter pengar.
Jag tackar också er som kämpat som faan och dragit igång denna våg av insamling.
Ingen nämd ingen glömd.
Ni vet själva med er vilka jag avser.
Jag har mått pest sedan sista Leksands matchen i våras men nu börjar jag längta till september igen för vår jätte revanch kommande säsong.
//Difmot17
Blå ängel
Inlägg: 40
Blev medlem: 2009-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Blå ängel »

Är det inte dags att starta ytterligare en supporterförening för DIF, som bara fokuserar på hockey.

Vi är många som vill bidra för att DIF åter ska bli nr1!

Namnförslag blir självklart Blue Saints...

Det kan inte skada JK att få lite konkurrens..
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Blå ängel skrev:Är det inte dags att starta ytterligare en supporterförening för DIF, som bara fokuserar på hockey.

Vi är många som vill bidra för att DIF åter ska bli nr1!

Namnförslag blir självklart Blue Saints...

Det kan inte skada JK att få lite konkurrens..
Att ha två supporterföreningar som konkurrerar med varandra kan inte vara bra för någon.
Expert.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Datsyuk_13 »

Blå ängel skrev:Är det inte dags att starta ytterligare en supporterförening för DIF, som bara fokuserar på hockey.
Vi är många som vill bidra för att DIF åter ska bli nr1!

Namnförslag blir självklart Blue Saints...

Det kan inte skada JK att få lite konkurrens..
...och ge mig en anledning till varför supportrar helt plötsligt ska splittras och tvingas "välja sida" för?

Eller räcker det inte, som det är just nu, att vi är en stor, enad Djurgårdsfamilj istället?
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Jonas1891
Inlägg: 140
Blev medlem: 2011-01-08

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Jonas1891 »

Det är helt klart bäst att endast ha en supporterförening! Annars så kommer det bara att bli kaos. Däremot så tycker jag att DIF och JK väldigt fort måste komma överrens och blicka framåt. JK måste också börja lägga mer fokus på hockeyn!!
gurra
Inlägg: 310
Blev medlem: 2011-01-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av gurra »

Det är många personer och grupper som hjälper DIF på olika sätt. Hade ingen aning om att det fanns så många som brann för DIF och hade sådant engegemang. Dessa människor kommer man komma ihåg som de som hjälpte DIF tillbaka till toppen (förhoppningsvis). JK är inte med bland dessa just nu men man får hoppas att även de ser fram emot säsongen och nya tag men om de ska med på resan så börjar det bli dags att hoppa på tåget nu.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

gurra skrev:Det är många personer och grupper som hjälper DIF på olika sätt. Hade ingen aning om att det fanns så många som brann för DIF och hade sådant engegemang. Dessa människor kommer man komma ihåg som de som hjälpte DIF tillbaka till toppen (förhoppningsvis). JK är inte med bland dessa just nu men man får hoppas att även de ser fram emot säsongen och nya tag men om de ska med på resan så börjar det bli dags att hoppa på tåget nu.
+1

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
benganfs
Inlägg: 565
Blev medlem: 2012-05-29

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av benganfs »

lugnt med insatsningar idag eller?
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Andy »

benganfs skrev:lugnt med insatsningar idag eller?
Fotboll.

Dessutoutom samlar vi kraft inför nästa vecka då vi tar nya tag för att dra ihop vad som fattas för att nå 500.000
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av mb81 »

Andy skrev:
benganfs skrev:lugnt med insatsningar idag eller?
Fotboll.

Dessutoutom samlar vi kraft inför nästa vecka då vi tar nya tag för att dra ihop vad som fattas för att nå 500.000
Dessutom är det väl svårt att se om det kommit in nåt då det är helg. Förhoppningsvis strömmar det in pengar hela helgen!
Andy får man fråga om mailen till "kapitalstarka" Djurgårdare som du pratat om givit något resultat! Helt sjukt vilket underbart jobb många lägger ner på det här!
Älskar er!!!
Skriv svar