NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av seppuko »

pulverapa skrev:Haha, inte ens Alexander Wennbergs "bajs-mål" kan mäta sig med det här målet:

http://video.nhl.com/videocenter/consol ... 58&lang=en

God jul Buffalo!
Haha. Jo Alexanders var lite bättre, för han visste att pucken var där någonstans, vilket gör hela aktionen medveten :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Manijock
Inlägg: 7866
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: NHL

Inlägg av Manijock »

Hörde att Crosby grinade ut över tacklingen han åkte på senast mot Ottawa. Bara jag som tyckte att det var en perfekt stängning? Crosby försöker tjuva mellan backarna och stoppades. Inga utstickande ben, bara en stor höft. Inte särskilt ovanligt dock att kanadensare grinar ut när de blir tacklade själva. Mesigaste hockeylandet utan tvekan!

1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: NHL

Inlägg av 1962FenderStrat »

Manijock skrev:Hörde att Crosby grinade ut över tacklingen han åkte på senast mot Ottawa. Bara jag som tyckte att det var en perfekt stängning? Crosby försöker tjuva mellan backarna och stoppades. Inga utstickande ben, bara en stor höft. Inte särskilt ovanligt dock att kanadensare grinar ut när de blir tacklade själva. Mesigaste hockeylandet utan tvekan!


Crosby är en liten gnällspik även om han i mitt tycke är världens mest kompletta ishockeyspelare. En fröjd att se honom spela PP eller ösa in i offensiv zon på egen hand.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: NHL

Inlägg av 4.9.5 »

Kul att dom i årets WC släppt reglerna och låter bägge lagen köra i hemma tröjorna

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Är det bara jag som alltid blivit besviken av WC? Även om det är coolt och allt sånt, så brukar det enda man minns vara ceremonierna innan matcherna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

Det som är coolt är ju HBO's 24/7 serie. Själva matchen? Uselt väder med minusgrader och dålig is? Jag skulle aldrig gå om DIF spelade en utomhusmatch i alla fall. Man skulle ju inte ens se ett skit. Till och med på TVn blir det svårare att titta.
Expert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: NHL

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Det som är coolt är ju HBO's 24/7 serie. Själva matchen? Uselt väder med minusgrader och dålig is? Jag skulle aldrig gå om DIF spelade en utomhusmatch i alla fall. Man skulle ju inte ens se ett skit. Till och med på TVn blir det svårare att titta.
Håller med, matcherna brukar vara rätt tråkiga att se på, isen är så dålig. Vet inte vad Detroit spelarna tänkte på straffarna då, man kan inte dribbla i snön. Undantag Datsyuk, men känns som han skulle kunna åka på sand och dribbla ändå :lol:.

Som du säger är dock 24/7 coolt, sjukt välgjord och rolig att följa.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Re: NHL

Inlägg av Jim Morrison »

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: NHL

Inlägg av 1962FenderStrat »

Martin St Louis... Wow, säger jag bara!
Manijock
Inlägg: 7866
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: NHL

Inlägg av Manijock »

http://www.expressen.se/sport/hockey/nh ... -sekunder/

Vilka jävla idioter!! Och några vill försöka efterlikna NHL... Skulle detta hända i en match här hemma så skulle jag gå raka vägen till kansliet och begära pengarna tillbaka direkt. Man pröjsar för en hockeymatch... Vill jag se två gäng göra upp så tar jag rygg på första bästa huliganfalang. Avstängningar på samtliga inblandade och kanske till och med poängavdrag när det nu är de där dårarna till tränare som skickat ut sina småkriminella rötägg för att göra upp till starttekningen.

Någon som vet vad som är anledningen till detta pajaseriet?
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Manijock skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/nh ... -sekunder/

Vilka jävla idioter!! Och några vill försöka efterlikna NHL... Skulle detta hända i en match här hemma så skulle jag gå raka vägen till kansliet och begära pengarna tillbaka direkt. Man pröjsar för en hockeymatch... Vill jag se två gäng göra upp så tar jag rygg på första bästa huliganfalang. Avstängningar på samtliga inblandade och kanske till och med poängavdrag när det nu är de där dårarna till tränare som skickat ut sina småkriminella rötägg för att göra upp till starttekningen.

Någon som vet vad som är anledningen till detta pajaseriet?
Gäsp
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock
Inlägg: 7866
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: NHL

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:
Manijock skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/nh ... -sekunder/

Vilka jävla idioter!! Och några vill försöka efterlikna NHL... Skulle detta hända i en match här hemma så skulle jag gå raka vägen till kansliet och begära pengarna tillbaka direkt. Man pröjsar för en hockeymatch... Vill jag se två gäng göra upp så tar jag rygg på första bästa huliganfalang. Avstängningar på samtliga inblandade och kanske till och med poängavdrag när det nu är de där dårarna till tränare som skickat ut sina småkriminella rötägg för att göra upp till starttekningen.

Någon som vet vad som är anledningen till detta pajaseriet?
Gäsp
*Facepalm*

Förstår att du önskar detta imorgon... På så sätt hamnar vi i SHL! Kämpa sensei...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

Finns det någon historia bakom ett slagsmål, någon som står upp för en lagkamrat eller en hämndattack för något som skett tidigare tycker jag att det är charmigt. Det behövs nästan.

Men det som skedde mellan Flames och Canucks igår är ju bara charmigt. Torts lackar för att att Flames startar matchen med sin fjärdeline och går då ut med sin fjärdeline också och så slåss allihop och Tortorella är lack för att dom startade sin fjärdeline. Sen börjar matchen. Det har ju liksom inget med hockeyn att göra. Dom hade ju ingen historia mot varandra. Bara show. Larv.
Expert.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Sv: NHL

Inlägg av 4.9.5 »

Manijock skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/nh ... -sekunder/

Vilka jävla idioter!! Och några vill försöka efterlikna NHL... Skulle detta hända i en match här hemma så skulle jag gå raka vägen till kansliet och begära pengarna tillbaka direkt. Man pröjsar för en hockeymatch... Vill jag se två gäng göra upp så tar jag rygg på första bästa huliganfalang. Avstängningar på samtliga inblandade och kanske till och med poängavdrag när det nu är de där dårarna till tränare som skickat ut sina småkriminella rötägg för att göra upp till starttekningen.

Någon som vet vad som är anledningen till detta pajaseriet?
äh Vafan det är underhållning, showbiz liksom

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Skriv svar