Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Örebroarn skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
minalman skrev:Kontinuitet (och ett års gemensam erfarenhet i ryggen) är vad DIF Hockey behöver.
Så är det.

Tyvärr råder andra tider. I väntan på ekonomiska muskler står vårt hopp i att ett par ekonomiskt trygga Djurgårdare vänder hem samma säsong för att avrunda/ omstarta med något år i den klubb de håller kär.
(Kronwall, Ante, Åberg, ....)
Detta samtidigt som vi har en ny kull talangfulla spelare i laget . Då kan vi utmana om guldet.

Fram till dess kan vi bara stå och se på hur lagen högre upp i näringskedjan plockar de spelare vi så gärna skulle behöva ha kvar eller vilja värva.

Men årets lag med ett år i ryggen.....det vore nåt.
Nja kanske inte hela laget. Tänk dig Tellan nädta år. Inte lär det bli bättre med åldern.
Klart jag skulle kunna tänka mig något byte, men det var inte min poäng. (ex Norman istället för Sallinen vore ett lyft)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Tom Wandell är ute ur leken då han tydligen, enligt madhawk, ska vara klar för Örebro nästa säsong.
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Davidsson »

Var ifrån kommer ryktet om att Sallinen är på väg till Fuleå? Vårt kontrakt sträcker sig väl över nästa säsong? (Inte 1+1 väl?) Finns det en klausul som säger att han går lämna för andra SHL klubbar. Det vore väldigt märkligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stulle »

Benjamin L. Willard skrev:Tom Wandell är ute ur leken då han tydligen, enligt madhawk, ska vara klar för Örebro nästa säsong.
16 poäng på 55 matcher och -8. Baserat på endast den informationen så tycker jag inte man behöver hänga läpp direkt. Speciellt inte om det ska vara en förstacenter. Fast man kanske har blivit lite bortskämt med Thore och Anderson.
Jag är inte arg, och inte besviken.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Davidsson skrev:Var ifrån kommer ryktet om att Sallinen är på väg till Fuleå? Vårt kontrakt sträcker sig väl över nästa säsong? (Inte 1+1 väl?) Finns det en klausul som säger att han går lämna för andra SHL klubbar. Det vore väldigt märkligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Han har 1+1. Men givetvis borde det vara KHL klausul och inte tillåtet att bryta för att gå till annan SHL klubb.
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFtomppa »

Elias Fälth som skulle till oss nästa säsong, någon som har kollat in honom extra under kvarten?
Izy
Inlägg: 6
Blev medlem: 2016-03-21
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Izy »

Känner Elias sen högstadiet och gymnasiet och sist jag snacka med honom så svarade han bara att han fått en del förslag bla från utlandet men ville inte fundera på det innan säsongen var över.

han har nog ett eller två ok år kvar i kroppen i alla fall alltid tränat på och skulle kunna bli en ersättare till Fernholm.
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Madhawk skriver att Malmö har väldigt svårt att utse en ny tränare och med det så kanske inte Alvarez är så sugen på att skriva på för dem. Kan vi behålla honom så hade det vart trevligt.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

B.I.B.A skrev:Madhawk skriver att Malmö har väldigt svårt att utse en ny tränare och med det så kanske inte Alvarez är så sugen på att skriva på för dem. Kan vi behålla honom så hade det vart trevligt.
Hade vart riktigt trevligt att behålla honom, verkar bli bättre i slutspel och ju hetare matcherna blir dessutom, härlig krigare.
Spela fult
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rix »

Alvarez får mer än gärna stanna, kul om vi får behålla några spelare när det känns som att vi kommer tappa halva laget.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Vad jag uppfattar det som från början skrev Sallinen på för 2 år inte 1+1 hittar ingenstans om 1+1. Sedan verkar han ha diverse jävla klausuler i sitt kontrakt däremot. Dessa jävla klausuler!! Hoppas DIF också har klausul att dom kan säga upp hans kontrakt.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Toronto scout på läktaren idag för att kolla extra på Mantas, gjorde nog ett bra intryck också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
daaviid
Inlägg: 4233
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av daaviid »

Jag gillade vad jag såg utav Alvarez redan när han spelade i Malmö. Han gjorde alltid bra matcher mot oss. Blev riktigt nöjd när han kritade på för oss, så självklart tycker jag att man ska ge han en löneökning för att stanna. Hoppas han tar rätt beslut och fortsätter här, men jag har full förståelse om han vill hem igen. Han har varit en utav våra absolut bästa spelare i år tillsammans med Thore, Anderson, Brodin och Hultström. En förlust utav honom skulle vara smärtsam.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Om Mantas drar, så finns nu Henrik Karlsson som free agent :D

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4254

Highlights 2014-15 https://www.youtube.com/watch?v=w0NEqzJ8bgM
Bild
daaviid
Inlägg: 4233
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av daaviid »

Rocky3000 skrev:
Om Mantas drar, så finns nu Henrik Karlsson som free agent :D

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4254

Highlights 2014-15 https://www.youtube.com/watch?v=w0NEqzJ8bgM
Om Mantas drar så ska vi ge Linus Söderström en ärlig chans. Om däremot både Tellan lägger ner karriären och Mantas drar så behöver vi få in någon lite mera rutinerad målvakt.
Låst