Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Grabben från Söder skrev: 2021-09-20 11:46:23 https://hockeynews.se/articles/21313/

Lyckade rookie camps vad det verkar för både Holtz och Eklund.

Såklart…
DIFLuWi
Inlägg: 2527
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av DIFLuWi »

EspenK skrev: 2021-09-20 14:32:23
Grabben från Söder skrev: 2021-09-20 11:46:23 https://hockeynews.se/articles/21313/

Lyckade rookie camps vad det verkar för både Holtz och Eklund.

Såklart…
Nåja, kul att det går bra för grabbarna.
Dock får man ju i sånna här fall alltid se vilka spelartyper vi pratar om. Både William och Holtz är ju "klassiska" top 6-spelare. De tarvar en viss istid och hierarkisk placering för att få ut den hockey de är bra på. I Holtz fall är dessutom en av hans specialitéer power play.
Kommer de få den placeringen i sina respektive trupper? Kommer Holtz få en "garanterad" pp-position?

Annars borde ju NHL-klubbarna vara tillräckligt smarta och låta de utveckla sina styrkor i ett forum där de kan få tiden och utrymmet för att göra just detta. Annars blir det lätt för som både Sören och Josef, de hamnar i fack där de inte får ut sina styrkor maximalt. Vilket också förmodligen var ett bakslag för de båda. Visst, de hade fina NHL-karriärer, men borde fått ut mer av den tiden de hade i ligan. Och senare också lämnade i "förtid".

Vad jag vill säga är ju det de flesta vet och (förhoppningsvis) håller med om, att klubbarna är tillräckligt smarta att låta sina prospekt växa i en mer utvecklande miljö där de kan erbjudas kompetensutveckling i just den kompetens de ska utveckla.
Det är en fördel för oss.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Säsongen 21/22

Inlägg av m0ng00se »

man tjänar väl bättre pengar att harva runt i nått farmarlag i AHL? Sen är det väl lite av ett äventyr att bo och spela i ett annat land och följa och ge sin dröm en chans. Djurgårn och SHL/HA/div 1 finns alltid kvar.....
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Säsongen 21/22

Inlägg av Doyle »

KRAFTUTTRYCK :evil:
Vad händer med DIF hockey. Vi hånas mer eller mindre i varenda blaska runt i Sverige. Experterna tar sig för huvudet o undrar vad DIF håller på med ? Det undrar jag med. Det får inte se ut så här som det gör just nu. Visst 4 matcher av säsongen är spelade men det finns inte en enda glimt av hopp mer än att vi orkar sprattla frenetiskt i 5 minuter av 60. Hur fasen har det blivit så här. Om vi supportrar ser detta då är ju förhoppningen att både ledning, tränare o spelare ser kaoset på isen. Min förhoppning är nu att man gör omstart o går tillbaka till grunderna. Vi har ju ett 100% boxplay. Utgå från det o ge faan i 1 - 3 - 1 som inte verkar fungera överhuvudtaget i laget. Vi har material för att spela en attraktiv hockey, visa det nu innan man får ett utbrott likt vulkanen på La Palma.

Känpa DIF :!: :!: :!:
DIFLuWi
Inlägg: 2527
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av DIFLuWi »

Doyle skrev: 2021-09-24 10:02:19 KRAFTUTTRYCK :evil:
Vad händer med DIF hockey. Vi hånas mer eller mindre i varenda blaska runt i Sverige. Experterna tar sig för huvudet o undrar vad DIF håller på med ? Det undrar jag med. Det får inte se ut så här som det gör just nu. Visst 4 matcher av säsongen är spelade men det finns inte en enda glimt av hopp mer än att vi orkar sprattla frenetiskt i 5 minuter av 60. Hur fasen har det blivit så här. Om vi supportrar ser detta då är ju förhoppningen att både ledning, tränare o spelare ser kaoset på isen. Min förhoppning är nu att man gör omstart o går tillbaka till grunderna. Vi har ju ett 100% boxplay. Utgå från det o ge faan i 1 - 3 - 1 som inte verkar fungera överhuvudtaget i laget. Vi har material för att spela en attraktiv hockey, visa det nu innan man får ett utbrott likt vulkanen på La Palma.

Känpa DIF :!: :!: :!:
Amen broder!

Håller verkligen med. Se till att ta tag i det nu direkt. Inte i november/december när vi står på plats 13 och har räddats av Mantas för 14:e gången.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5735
Blev medlem: 2012-09-14

Säsongen 21/22

Inlägg av Vikas »

Känslan är att vi får överge hela "read & react"-systemet inom kort då spelarna helt enkelt är för dåliga för att hantera det.

Resultatet blir att de tänker för mycket och istället avvaktar och tittar på istället för att göra något.
Donkels-3.0
Inlägg: 1159
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

Vi har den sämsta sportchefen i hela SHL och just nu skördar vi ogräset
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

Undra hur länge Carey och Lorito e kvar?
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Säsongen 21/22

Inlägg av rikkard »

gaspo skrev: 2021-09-24 12:30:30 Undra hur länge Carey och Lorito e kvar?
Bra fråga. Trodde att vi i och med Barrys ankomst skulle kunna plocka hit guldkorn från andra sidan pölen, men så känns det verkligen inte i de två fallen.
Flunk
Inlägg: 193
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Flunk »

Carey och Lorito har varit besvikelser så här långt, men jag känner än så länge lite hopp om att det kan bli bättre. Ingman och Ekberg känns värre. Från att ha varit jättetaggad på ett fullsatt hovet börjar leksandsmatchen ge ångestvibbar....
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Tycker det mesta är märkligt.

Under träningsmatcherna startar vi inte med samma uppställning en enda gång vad jag minns.

Man delar på Strandberg och Bergfors, de enda som har lyckats tillsammans tidigare. På förhand kändes ju Videll som en rimlig ersättare för Dicken. Sörensen kan göra den rollen bra.

Den osäkerhet som det nya spelsystemet skapar bör man ju ha diskuterat klart kring snart. Ser livrädda backar som inte vågar pincha och en hönsgård i egen zon där ingen vet vad man ska göra.

Rimligt att man gör två bra kedjor mot Leksand och två gnuggarkedjor.

Sören Strandberg Berget
(Kommer vara en sjukt jobbig kedja att möta. Berget ska spela i topp två lina.)
Videll Rensfeldt (Rakshani oklart skade/sjukläge)
Rensfeldt är den som överraskat positivt hittills. Rakshani är en vass avslutare men har matchats med fel personer hittills. Videll blixtrar för sällan men har ju tydliga skills.
Cederqvist Engsundh Lorito
(Ceder sticker ut men saknar det sista, Engsundh är en floppvärvning, Lorito kommer bli bättre)
Carey Bjerse Linus A
( Total nobody kedja. Ingen av dem syns Linus A har en skill men kommer väldigt sällan till skott. Carey ser ut att varken kunna passa, skjuta eller åka skridskor. )
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Doyle skrev: 2021-09-24 10:02:19 KRAFTUTTRYCK :evil:
Vad händer med DIF hockey. Vi hånas mer eller mindre i varenda blaska runt i Sverige. Experterna tar sig för huvudet o undrar vad DIF håller på med ? Det undrar jag med. Det får inte se ut så här som det gör just nu. Visst 4 matcher av säsongen är spelade men det finns inte en enda glimt av hopp mer än att vi orkar sprattla frenetiskt i 5 minuter av 60. Hur fasen har det blivit så här. Om vi supportrar ser detta då är ju förhoppningen att både ledning, tränare o spelare ser kaoset på isen. Min förhoppning är nu att man gör omstart o går tillbaka till grunderna. Vi har ju ett 100% boxplay. Utgå från det o ge faan i 1 - 3 - 1 som inte verkar fungera överhuvudtaget i laget. Vi har material för att spela en attraktiv hockey, visa det nu innan man får ett utbrott likt vulkanen på La Palma.

Känpa DIF :!: :!: :!:
Tänk hur det kommer låta härinne om vi spelar uselt även mot Leksand inför ett fullsatt Hovet. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Säsongen 21/22

Inlägg av Doyle »

Tsunami delux :lol:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2021-09-25 11:38:05
Doyle skrev: 2021-09-24 10:02:19 KRAFTUTTRYCK :evil:
Vad händer med DIF hockey. Vi hånas mer eller mindre i varenda blaska runt i Sverige. Experterna tar sig för huvudet o undrar vad DIF håller på med ? Det undrar jag med. Det får inte se ut så här som det gör just nu. Visst 4 matcher av säsongen är spelade men det finns inte en enda glimt av hopp mer än att vi orkar sprattla frenetiskt i 5 minuter av 60. Hur fasen har det blivit så här. Om vi supportrar ser detta då är ju förhoppningen att både ledning, tränare o spelare ser kaoset på isen. Min förhoppning är nu att man gör omstart o går tillbaka till grunderna. Vi har ju ett 100% boxplay. Utgå från det o ge faan i 1 - 3 - 1 som inte verkar fungera överhuvudtaget i laget. Vi har material för att spela en attraktiv hockey, visa det nu innan man får ett utbrott likt vulkanen på La Palma.

Känpa DIF :!: :!: :!:
Tänk hur det kommer låta härinne om vi spelar uselt även mot Leksand inför ett fullsatt Hovet. :lol:
Om vi kommer spela dåligt?
Jag kan lova dig att vi kommer spela dåligt.
Leksand kommer att fullständigt äga matchen från start till mål.

Finns inget som tyder på att vi ens är nära att hitta någon form av stabilitet i spelet.

Det här Barryspelet kanske fungerar i ett hafsigt NHL på liten rink. Oavsett hur galet du åker där är du ändå nära din motståndare på ett helt annat sätt än i SHL.

Frågan just nu, kommer vi vara tillräckligt starka i psyket för att vinna måstematcherna?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Momentumet
Inlägg: 367
Blev medlem: 2018-12-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Momentumet »

Frågan är om Barry är att lasta för att det ser ut som det gör.
Det framgår ju mer och mer att Robert o Jocke inte alls delade synen om hur hockey ska spelas, och Olsson fick förmodligen betydligt mer skit för hur det såg ut på isen än han var förtjänt av, inte minst från mig.
Både Tjomme o Robert finns nu i andra klubbar medans vi står kvar med Eriksson och en spelidé och genomförande som ser PRECIS lika illa ut trots ny tränare och en till stor del ny trupp.

Inte förrän den dagen Eriksson sväljer stoltheten och inser att vi måste bygga nya grunder kan vi hoppas på någon form av förändring, och något säger mig att den mannen vägrar inse att han är fel ute.
Skriv svar