Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev: Men helt seriöst - de som kallar sig aktiva och gnäller men som samtidigt inte heller har gått på en endaste match denna säsong och nu skriker bojkott, hur legitimt är det?
Du själv har ju gått på mindre matcher än mig som bor i utlandet(!).

Jag gillar inte värvningen men jag ogillar starkt när personer som inte satt sin fot på Hovet på länge ska börja påverka andra att inte gå - det spyr jag på.
Ja, jag har inte trivts på Hovet i år. Svårt att motivera mig att gå dit då. Det här hjälper inte. Inte för att jag personligen hatar Mackan så, utan för att jag inte kommer orka med att tjafs det kommer leda till.
Men tidigare så hyllades ledningen av dig för att inte "lyssna för mycket på fansen" i samband med att Murray avstods. Men i det här fallet så är det alltså fel..?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Skidlöparn »

Att han inte skulle tillföra något sportsligt är befängt med tanke på hur medioker vår forwardsuppställning är. Han lär dessutom vara full i fan de första matcherna för att visa att han verkligen krigar för skölden. Hoppas bara inte han är övertänd och gör dumma saker.

Ta ut missnöjet imorgon på mötet och lägg det bakom er, iaf latent, till på torsdag då vi måste visa att vi fortfarande har sveriges bästa klack. Att vara så sjukt lång- och trångsynta som många är gör mig bedrövad.

Hoppas du motbevisar alla belackare MN!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av ciirree »

Daniel942 skrev:
SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:Jag ser två utgångar

1. Stor skara publik väljer att inte komma till Hovet alls.

2. De flesta kommer komma på matcherna, men det blir ingen skönsång med Nilson i laget. (if u know what 'am talking about)
Ingen win-win direkt.
Verkligen inte.
Grejen är ju också. Var det inte såhär att Jenny och övriga i ledningen ville få tillbaka den läktarkulturen som en gång fanns? Trodde dem att detta skulle hjälpa?
Nä, det här kommer skapa en negativ effekt som kommer ge efterskalv som vi kommer märka av i flera säsonger. Övertygad. Vi var ju mitt inne i en fas där vi försökte bygga upp intresset för hockeyn hos de som ej längre är lika taggade som förr. Enormt bakslag.
Men helt seriöst - de som kallar sig aktiva och gnäller men som samtidigt inte heller har gått på en endaste match denna säsong och nu skriker bojkott, hur legitimt är det?
Du själv har ju gått på mindre matcher än mig som bor i utlandet(!).

Jag gillar inte värvningen men jag ogillar starkt när personer som inte satt sin fot på Hovet på länge ska börja påverka andra att inte gå - det spyr jag på.
Menade du mig?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17583
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev: Men helt seriöst - de som kallar sig aktiva och gnäller men som samtidigt inte heller har gått på en endaste match denna säsong och nu skriker bojkott, hur legitimt är det?
Du själv har ju gått på mindre matcher än mig som bor i utlandet(!).

Jag gillar inte värvningen men jag ogillar starkt när personer som inte satt sin fot på Hovet på länge ska börja påverka andra att inte gå - det spyr jag på.
Ja, jag har inte trivts på Hovet i år. Svårt att motivera mig att gå dit då. Det här hjälper inte. Inte för att jag personligen hatar Mackan så, utan för att jag inte kommer orka med att tjafs det kommer leda till.
Men tidigare så hyllades ledningen av dig för att inte "lyssna för mycket på fansen" i samband med att Murray avstods. Men i det här fallet så är det alltså fel..?
Eh va? Nej, jag tror inte att vi typ tappar 1000-pers i snitt per match för att man valde att inte ta in Murray, något sånt tror jag kommer ske nu. Lägg därtill internbox och annat skit. Dom får väl tänka till lite själv.

Sportsligt så hade det varit rätt att nobba båda.
Expert.
spocksbeard
Inlägg: 501
Blev medlem: 2009-10-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av spocksbeard »

Acke83 skrev:Starkt av Nilson, tror detta kan bli bra. Hoppas folk satter klubben forst och fortsatter stodja klubben.

Jag holl inte riktigt med i allt hat kring nilson fran borjan sa det kanske gor det lattare for mig att valkomna honom.
Jo förstår att vissa var sura för han inte sa nått som kapten...men att hata och Hetsa upp något som media skrivit ihop som ingen vet riktigt hur det gick till förstår jag ej. Visst blir det väl sämre stämning nu. Men har inte vart världens bästa stämning ändå i år på alla matcher med fågelholkar mm .
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev: Men helt seriöst - de som kallar sig aktiva och gnäller men som samtidigt inte heller har gått på en endaste match denna säsong och nu skriker bojkott, hur legitimt är det?
Du själv har ju gått på mindre matcher än mig som bor i utlandet(!).

Jag gillar inte värvningen men jag ogillar starkt när personer som inte satt sin fot på Hovet på länge ska börja påverka andra att inte gå - det spyr jag på.
Ja, jag har inte trivts på Hovet i år. Svårt att motivera mig att gå dit då. Det här hjälper inte. Inte för att jag personligen hatar Mackan så, utan för att jag inte kommer orka med att tjafs det kommer leda till.
Men tidigare så hyllades ledningen av dig för att inte "lyssna för mycket på fansen" i samband med att Murray avstods. Men i det här fallet så är det alltså fel..?
Eh va? Nej, jag tror inte att vi typ tappar 1000-pers i snitt per match för att man valde att inte ta in Murray, något sånt tror jag kommer ske nu. Lägg därtill internbox och annat skit. Dom får väl tänka till lite själv.

Sportsligt så hade det varit rätt att nobba båda.
Jaja, sportsligt kan man ju alltid diskutera vad man tycker är bäst. Men om man hyllar obekväma beslut ena gången så bör man ju också göra det den andra gången. Tror det spelar roll vad mer etablerade skribenter skriver här också, inte minst du. Så försök vara lite medlande konstruktiv. Jag menar innerst inne så tycker du ju såklart att MN är en förstärkning av laget. Allt annat vore tramsigt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Daniel942 »

ciirree skrev:Menade du mig?
Absolut inte. Jag menade generellt.
DIF!
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Highwind »

"Efter säsongen kallades de spelare Djurgården bedömde som nyckelspelare in för att förhandla om nya lönenivåer med anledning av degradering till HockeyAllsvenskan. Nilson hade inga invändningar mot det, och var väl införstådd med att hans lön skulle behöva sänkas inför spel i Allsvenskan.

Det man inte var överens om i tvisten var om Nilson skulle få spela kvar eller inte. Nilson hävdade, vilket domstolen också slog fast, att han enligt avtalet fortfarande var anställd även vid degradering till HA (med sänkt lön). Djurgården hävdade att avtalet upphörde - att Nilson inte längre var anställd - men att man kunde tänka sig att förhandla om att eventuellt anställa honom igen. Några dagar efter första förhandlingsmötet fick Nilson beskedet att han inte var välkommen på barmarksträning längre, passerkortet stängdes av (vilket DIF senare skyllde på Hockey-VM, men då är det fan deras skyldighet att informera Nilson om att man stänger av det) och den 25:e fick Nilson brev där Tommy Engström meddelade att "Ditt kontrakt med Djurgården Hockey upphört att gälla per 2012-04-30 och du är fri att övergå till vilken klubb du vill".

Att han då går till Hv71, vem fan kan seriöst kalla det horeri? Ja, jag är partisk och har min åsikt tydlig, men allt ovan är hämtat rakt ur domstolshandlingarna om någon tror det är påhittat. Nilson ville spela kvar med oss i allsvenskan, Nilson ville ta ansvar för degraderingen."
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Djurgårn »

Jahapp, de valde alltså att ta in MN ändå. Nu ryker säsongskortet. Trodde faktiskt inte att KG mfl skulle vara så korkade. Tråkigt.
Zamboni99
Inlägg: 36
Blev medlem: 2012-06-28

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Zamboni99 »

Jag har oerhört att förstå varför många är så arga. Vad är det för barnsligheter?

Läs Marknadsdomstolens dom. Där framgår att DIF hade helt fel i sin tolkning av spelaravtalet och sitt agerande mot MN. Efter domen ingick MN omgående en ekonomisk uppgörelse med DIF som alla var nöjda med.

MN har idag förklarat att han inte klarade av kaptensjobbet. Trots att han begriper att han rör upp känslor återkommer nu MN till oss och ställer dessutom upp på ett öppet möte. Ledningen, tränare spelare. Alla är eniga om denna värvning.

...

Så återigen, varför är ni så upprörda? Trångsynthet.

Välkommen hem Marcus Nilson!
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Godnoken »

Nu tycker jag att vi alla håller käften, äter middag och lyssnar på valfri Djurgården låt av t.ex. Djurgårdshjälpen, Sektion B eller Coca Carola. God kväll.


----------------------


Sorry, funderar på att bli en Rocky.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Daniel942 »

Folk som sätter en människa före föreningen förstår jag mig inte på. Jag kommer varken applådera eller bua åt Mackan.
DIF!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ska bli jättekul att se honom tjura, släppa handskar och hjälm fast ingen vill slåss, glida omkring på isen i knapp styrfart, skapa usel stämning, inkassera lön som skulle gått till hetare nyförvärv, gömma sig när vi åker ur slutspel/SHL osv.

Det började med en handfull obegripliga värvningar av Challe, som inte ens skulle vara kvar under säsongen (har en man i sådan position NÅGONSIN fått bygga en trupp?) och fortsatte nu med Stoppel och Karels fantastiskt dåliga omdöme. Avgå alla!

Tappade sugen totalt nu faktiskt och förstår andra som känner likadant. Synd, för i slutändan drabbar det ju Hank och de riktiga järnkaminerna vi trots allt har.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Caveman »

Vad ska den jävla förloraren här och göra, ska han spela ner oss igen för att göra om samma sak och sedan skylla på facket. DIF & mackan vilka sopor.

Där tappade jag all "lust" att följa DIF hockey, får se hur det blir till nästa säsong. Men det verkar vara en jävla massa bönder som tycker det är bra att den eviga förloraren är tillbaka, så ni får väl fylla Hovet nu.

Tack & hej.
Användarvisningsbild
Kebabtallrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 2014-04-13
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Kebabtallrik »

Man kanske skulle tipsa cheferna till alla Mackan-hatare att de gladeligen går ner till halva lönen för att vara lojala mot företagen. Att de skiter i kollektivavtal och anställningskontrakt...

Välkommen hem Mackan!
Skriv svar