Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:
-daniel- skrev:
litto skrev:Kan någon berätta mer om denne Ahlén?
Högst medioker, spelade i DIF förut 2 säsonger eller något liknande. Kunde knappt åka skridskor, lärde om tekniken som typ 20 åring så det gick lite (marginellt) bättre. Offrar sig för laget och är jävligt tuff i sin spelstil, har för mig han tog en fajt med någon bjässe (typ Goren?) i Färjestad någongång, kan ha fel.

Är tydligen Coach sensei's våta drömspelare av någon helt outgrundlig anledning.

Möjligtvis som ersättare till Henrik Eriksson, men njaeeee....
Ahlén VAR högst medioker ja, och typ slogs för att försöka ta en plats och bidra med tuffhet.

Men jag som följt honom endel efter det kan säga att han är en bra mycket bättre ishockeyspelare idag och skulle slå ut Henrik Eriksson ur dagens DIF som ingenting.

Bättre på exakt allt.

Några experter öste beröm över honom förra säsongen och trodde han kommer spela i elitserien inom kort.

Jag vill ha hit honom.
Det låter som du beskriver just Henrik Eriksson... En spelare som beskrevs som en av Sveriges bästa powerforwards i Mora och hade flertalet ES-bud men ville till Djurgården. Jag lovar att Hank var mer framstående i Mora än vad Ahlén varit i Troja. Sen gäller det ju att få igång Hank, på det sättet som han var på i Mora. Ahlén är väl kanske intressant på sikt men njae..
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:
-daniel- skrev:
litto skrev:Kan någon berätta mer om denne Ahlén?
Högst medioker, spelade i DIF förut 2 säsonger eller något liknande. Kunde knappt åka skridskor, lärde om tekniken som typ 20 åring så det gick lite (marginellt) bättre. Offrar sig för laget och är jävligt tuff i sin spelstil, har för mig han tog en fajt med någon bjässe (typ Goren?) i Färjestad någongång, kan ha fel.

Är tydligen Coach sensei's våta drömspelare av någon helt outgrundlig anledning.

Möjligtvis som ersättare till Henrik Eriksson, men njaeeee....
Ahlén VAR högst medioker ja, och typ slogs för att försöka ta en plats och bidra med tuffhet.

Men jag som följt honom endel efter det kan säga att han är en bra mycket bättre ishockeyspelare idag och skulle slå ut Henrik Eriksson ur dagens DIF som ingenting.

Bättre på exakt allt.

Några experter öste beröm över honom förra säsongen och trodde han kommer spela i elitserien inom kort.

Jag vill ha hit honom.
Det låter som du beskriver just Henrik Eriksson... En spelare som beskrevs som en av Sveriges bästa powerforwards i Mora och hade flertalet ES-bud men ville till Djurgården. Jag lovar att Hank var mer framstående i Mora än vad Ahlén varit i Troja. Sen gäller det ju att få igång Hank, på det sättet som han var på i Mora. Ahlén är väl kanske intressant på sikt men njae..
Jag håller med om att dem är lika och påminner om varandra med medioker skridskoåkning osv.

Skillnaden är bara att Ahlén är bättre på precis allt det andra, starkare, bättre tacklare och har ett bättre skott.

Hanks poäng i Mora kom mycket för hans stök framför mål i PP, här får han inte spela PP.
Och då blir han högst medioker då han knappt kan tackla eller skjuta.
Spela fult
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Glory1 »

Fortsätter spelet och resultaten som nu vill jag nog inte se allt för stora förändringar..

Det är väl på backsidan kanske, Lidström, Granath och Timmy har ju varit sådär.

Men behåll Holm, Erik G, Lennhammer & Bohman + en av de tre ovan.

Kanske släppa en eller två forwards också för att hämta in nytt? Men vilka skulle det vara? Ljungh kanske?

Sedan lär väl detta vara Ottos sista säsong, där gäller det att hitta en så bra ersättning som möjligt vilket kan bli jävligt svårt..
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av SirDIFalot »

Fast vi måste ju respektera att vissa har kontrakt. Så som Ljungh, Granath, Hank osv. Såna spelare kan vi inte dumpa.
Expert.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Glory1 »

SirDIFalot skrev:Fast vi måste ju respektera att vissa har kontrakt. Så som Ljungh, Granath, Hank osv. Såna spelare kan vi inte dumpa.
Nej nu skrev jag detta utan att tänka på vilka som har kontrakt även över nästa säsong. Synd att Granath var en av dom tål inte att se honom på isen :(
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av SirDIFalot »

Jag skulle gärna behålla hela forwardsuppsättningen. Ersätt Linkan med Martin Strandfeldt.

Backsidan byter gärna gärna ut Timmy och Lidas. Ersätt med två rutinerade backar. Men övriga får stanna. Så känner jag för stunden.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Jag skulle gärna behålla hela forwardsuppsättningen. Ersätt Linkan med Martin Strandfeldt.

Backsidan byter gärna gärna ut Timmy och Lidas. Ersätt med två rutinerade backar. Men övriga får stanna. Så känner jag för stunden.
In med Donati-tvillingarna...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Jag skulle gärna behålla hela forwardsuppsättningen. Ersätt Linkan med Martin Strandfeldt.

Backsidan byter gärna gärna ut Timmy och Lidas. Ersätt med två rutinerade backar. Men övriga får stanna. Så känner jag för stunden.
In med Donati-tvillingarna...
Mm.. Har ju snackat om dom förut men vi kommer ju ha sämre ekonomi nästa år och kommer ju få skära i kostnaderna på forward och backsidan. Ser inte vilka Topp 6-spelare vi kommer tappa som kan öppna upp två platser för dom. De kan ju inte ersätta några 4:e linare. För de spelartyperna måste vi ju ha kvar. Svår situation.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Jag skulle gärna behålla hela forwardsuppsättningen. Ersätt Linkan med Martin Strandfeldt.

Backsidan byter gärna gärna ut Timmy och Lidas. Ersätt med två rutinerade backar. Men övriga får stanna. Så känner jag för stunden.
In med Donati-tvillingarna...
Mm.. Har ju snackat om dom förut men vi kommer ju ha sämre ekonomi nästa år och kommer ju få skära i kostnaderna på forward och backsidan. Ser inte vilka Topp 6-spelare vi kommer tappa som kan öppna upp två platser för dom. De kan ju inte ersätta några 4:e linare. För de spelartyperna måste vi ju ha kvar. Svår situation.
Tror att Åberg kan försvinna till AHL. Ser det som ganska självklart faktiskt. Nashville vill inte ha honom ett år till i Allsvenskan. Dustin Johner är väl 60/40 att han stannar kanske? Marcus Sörensen tror jag kan få Elitserie-bud om han avslutar lika starkt nu när han har kommit igång.

Skulle väldigt gärna ha in tvillingarna. Tror dom skulle kunna dominera Allsvenskan. Och jag vet inte om dom skulle kosta FÖR mycket.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Jag skulle gärna behålla hela forwardsuppsättningen. Ersätt Linkan med Martin Strandfeldt.

Backsidan byter gärna gärna ut Timmy och Lidas. Ersätt med två rutinerade backar. Men övriga får stanna. Så känner jag för stunden.
In med Donati-tvillingarna...
Mm.. Har ju snackat om dom förut men vi kommer ju ha sämre ekonomi nästa år och kommer ju få skära i kostnaderna på forward och backsidan. Ser inte vilka Topp 6-spelare vi kommer tappa som kan öppna upp två platser för dom. De kan ju inte ersätta några 4:e linare. För de spelartyperna måste vi ju ha kvar. Svår situation.
Tror att Åberg kan försvinna till AHL. Ser det som ganska självklart faktiskt. Nashville vill inte ha honom ett år till i Allsvenskan. Dustin Johner är väl 60/40 att han stannar kanske? Marcus Sörensen tror jag kan få Elitserie-bud om han avslutar lika starkt nu när han har kommit igång.

Skulle väldigt gärna ha in tvillingarna. Tror dom skulle kunna dominera Allsvenskan. Och jag vet inte om dom skulle kosta FÖR mycket.
Tror vi har större chans att tappa Wennberg än Åberg/Sörensen. Gustafsson kan vi mycket väl tappa. Johner har ju ett 1+1 kontrakt, men ingen aning vad det innebär just i hans fall.. Det får vi nog inte veta.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev: Tror vi har större chans att tappa Wennberg än Åberg/Sörensen. Gustafsson kan vi mycket väl tappa. Johner har ju ett 1+1 kontrakt, men ingen aning vad det innebär just i hans fall.. Det får vi nog inte veta.
Wennberg tror jag dock faktiskt att vi får behålla. Spelare som kommer upptäcks ganska "sent" i deras unga karriär verkar ha en tendens att stanna kvar ett år till, även hur högt man lyckas klättra på draften. Det känns som det i alla fall. Kanske en mognadsfråga, kanske fysisk utveckling. Jag vet inte.

Precis, frågan är om Johner vill utnyttja sitt extra-år. Kanske bara var ifall vi gick upp till Elitserien? Tror att han kan flytta dit, med eller utan oss. Eller så trivs han i Stockholm och vi faller på målsnöret men spelar svinbra så han känner sig mer motiverad att stanna? Gustafsson vill jag verkligen inte tappa. En av allsvenskans absolut bästa backar. Men han är just det, back, så han har väl inte med Donati-frågan att göra.

Men jag går på din tidigare linje, in med Strandfeldt och Donati-tvillingarna på forwardssidan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Kentta »

Johner måste lyfta sig enormt om något elitserielag ska vara intresserade. Så hans 1+1 utnyttjas nog om vi blir kvar här nere, hoppas jag. Han är en bra spelare på Allsvensk nivå, men inte så pass att elitserielagen ska vara intresserade. Det är vad jag tror i alla fall.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Jim Morrison »

Kentta skrev:Johner måste lyfta sig enormt om något elitserielag ska vara intresserade. Så hans 1+1 utnyttjas nog om vi blir kvar här nere, hoppas jag. Han är en bra spelare på Allsvensk nivå, men inte så pass att elitserielagen ska vara intresserade. Det är vad jag tror i alla fall.
Han har bevisat i flera säsonger tidigare att han kan vara riktigt bra när han vill. Tror nog att ett lag kan chansa på honom. Speciellt nu när man slopar begränsningen för icke EU-spelare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Remy Lebeau »

Ser väldigt gärna Jordan Smotherman från Tingsryd i DIF. Tycker han påminner en hel del om Eric Beaudoins till spelsättet. Tung och svår att flytta på, men även näsa för målet.
Ett litet frågetecken över hans utvisningsminuter dock.

Skulle vi mot all förmodan gå upp till Elitserien är han dock inte aktuell.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av mb81 »

Om vi inte klarar oss upp vilket vi förmodligen inte kommer göra. Är väl knappt 10% chans att vi gör det så blir vi väl av med relativt billiga spelare som är svåra att ersätta som Erik, Åberg, Sörensen och Wennberg. Linkan slutar väl och också osäkert med Otto.
Honken och Fimpen börjar verkligen bli gamla och rätt skadebenägna så osäkert om vi ska ha kvar de även fast det är bra killar! Rutinen behövs och de borde iaf inte vara så dyra så känner mig kluven i dessa killars fall. Men lutar iaf att jag vill ha kvar de i en fjärdekedja och boxplay. De kan inte vara dyra!
Ljungh och Hank får vi dras med och hoppas att de bättrar sig! Kalus, Ölvestad och Tim ska det förlängas med! Räknar också in Johner till nästa år
På backsidan så räknar jag med att Lidström, Timmy och Lennhammer får gå och att Erik lämnar. Vi har alltså Holm, Nils Andersson, Granath,Bohman, Falk och Arnesson kvar! Nils Andersson extremt osäkert kort med skadeläget och form efter varit borta ett helt år!
Chet lär ju också ha anbud så räknar även bort honom.
Några juniorer flyttar upp. Har inte superkoll på dem men
Såhär borde läget vara mao inför nästa säsong i jävla skitallsvenskan! Där det bara står position behöver vi in spelare mao!

Målvakter
MV1
Adam Reideborn

Backar
B1
B2
Philip Holm
Elias Granath
Nils Anderssom
Linus Arnesson
Marcus Bohman
Alexander Falk

Centrar
Dustin Johner
C2
Fimpen Eklund
Mattias Kalin

Forwards
F1
Jimmie Ölvestad
F3
Petr Kalus
Tim Eriksson
Mikael Holmqvist
Henrik Eriksson
Markus Ljungh
Tim Vesterberg

Behöver in målskyttar där det står F1 och F3 för ser bara Johner som den som kan scora i det här laget. Känns extremt svårt att hitta till rätt peng! Sen en till duktig center behövs och två rutinerade backar!
Hur ska vi ha råd och fortsätta aspirera till elitserien?
Vem ska ersätta Chet?
Finns det några junioer som kan vara lika bra som Wennberg tex! Mycket spelare för lite pengar mao!
Låst