Säsongskort 12/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Hajduk »

Daniel942 skrev:
Hajduk skrev:Det skulle bli prishöjningar för säsongskorten efter 31/5. Någon som vet något mera om detta? Hur stor höjning kan det röra sig om?
Runt en 500-ing var det i ES.
Tack för svaret! Det är ju värt ett klackkort iaf men kommer det bli lösbiljetter som i fotbollen eller något plastkort?
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Daniel942 »

Hajduk skrev:
Daniel942 skrev:
Hajduk skrev:Det skulle bli prishöjningar för säsongskorten efter 31/5. Någon som vet något mera om detta? Hur stor höjning kan det röra sig om?
Runt en 500-ing var det i ES.
Tack för svaret! Det är ju värt ett klackkort iaf men kommer det bli lösbiljetter som i fotbollen eller något plastkort?
Plastkort är det sagt.
DIF!
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Hajduk »

Daniel942 skrev:
Hajduk skrev:
Daniel942 skrev:
Hajduk skrev:Det skulle bli prishöjningar för säsongskorten efter 31/5. Någon som vet något mera om detta? Hur stor höjning kan det röra sig om?
Runt en 500-ing var det i ES.
Tack för svaret! Det är ju värt ett klackkort iaf men kommer det bli lösbiljetter som i fotbollen eller något plastkort?
Plastkort är det sagt.
Okej. Är det för att folk inte ska sälja enstaka biljetter de inte kan gå på? Sittplats har ju haft lösbiljetter för hela säsongen flera år.

Kommer plastkorten vara personliga, eller ja... bara kunna användas av säsongskortsinnehavaren?
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Säsongskort 12/13

Inlägg av JohanPez »

Hajduk skrev:
Daniel942 skrev:
Hajduk skrev:
Daniel942 skrev:
Hajduk skrev:Det skulle bli prishöjningar för säsongskorten efter 31/5. Någon som vet något mera om detta? Hur stor höjning kan det röra sig om?
Runt en 500-ing var det i ES.
Tack för svaret! Det är ju värt ett klackkort iaf men kommer det bli lösbiljetter som i fotbollen eller något plastkort?
Plastkort är det sagt.
Okej. Är det för att folk inte ska sälja enstaka biljetter de inte kan gå på? Sittplats har ju haft lösbiljetter för hela säsongen flera år.

Kommer plastkorten vara personliga, eller ja... bara kunna användas av säsongskortsinnehavaren?
Det står ju ditt namn på kortet men jag har aldrig varit med om att man ska legitimera sig så vill du låna ut till en polare är det säkert inga problem.
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Hajduk »

Det står ju ditt namn på kortet men jag har aldrig varit med om att man ska legitimera sig så vill du låna ut till en polare är det säkert inga problem.
Så har vi alltid gjort i fotbollen för det kan (även om det är svårt att tro) dyka upp saker som är viktigare än DIF-matcher. ;)

Jag kanske har drömt alltihopa men jag vill minnas att det var sagt inom fotbollen någon gång för ett bra tag sen att säsongskorten var personliga, trots att det var lösbiljetter. Som sagt, jag kanske har fantiserat ihop det här.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Säsongskort 12/13

Inlägg av JohanPez »

Hajduk skrev:
Det står ju ditt namn på kortet men jag har aldrig varit med om att man ska legitimera sig så vill du låna ut till en polare är det säkert inga problem.
Så har vi alltid gjort i fotbollen för det kan (även om det är svårt att tro) dyka upp saker som är viktigare än DIF-matcher. ;)

Jag kanske har drömt alltihopa men jag vill minnas att det var sagt inom fotbollen någon gång för ett bra tag sen att säsongskorten var personliga, trots att det var lösbiljetter. Som sagt, jag kanske har fantiserat ihop det här.
Jag har säsplåt på AS och vi får ju både plastkort (för att komma in på säskortsbaren tex) och lösbiljetter.
De är personliga och ditt namn står även på lösbiljetterna men som sagt, det är ju inga problem då man inte legitimeras.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av android »

På splashen finns det just nu:
22 spelare
35 bidragsgivare
39 företag
801 säsongare
1115 medlemmar

Hur många säsongskort är målet?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av -daniel- »

android skrev:På splashen finns det just nu:
22 spelare
35 bidragsgivare
39 företag
801 säsongare
1115 medlemmar

Hur många säsongskort är målet?
Hoppas du inte räknat för hand... :shock:

Det hade ju för några veckor sen sålts 1000 säsplåtar, att det står 801 där är nog för att det enbart listas en person - om man bokar flera så står det fortfarande bara det namnet som utför själva betalningen.

Jag har dock en känsla av att det sålts riktigt dåligt med klackplåtar, mest för att det inte pushats något från JK-håll (och många avvaktar nog vad som händer med dialogen mellan Järnkaminerna och Djurgården Hockey). Men kanske har fel?
Bild
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2345
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Buford »

Hur tror ni att matcherna kommer att se ut publikmässigt? Misstänker att vissa matcher, som mot Leksand, Södertälje, Malmö och några till kommer att se ut som under en ES-match. Mot de "mindre" lagen, Tingsryd, Karlskrona, Oskarshamn t.ex. blir det väldigt tomt. Alltså, stor skillnad beroende på vilka vi möter och inte lika jämt som under tiden i ES.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av seppuko »

Buford skrev:Hur tror ni att matcherna kommer att se ut publikmässigt? Misstänker att vissa matcher, som mot Leksand, Södertälje, Malmö och några till kommer att se ut som under en ES-match. Mot de "mindre" lagen, Tingsryd, Karlskrona, Oskarshamn t.ex. blir det väldigt tomt. Alltså, stor skillnad beroende på vilka vi möter och inte lika jämt som under tiden i ES.
Fast det beror ju på. Vore så jäkla kul om klacken varje match var knökfull, för då kommer resten av människorna också. Sen är det en väldig stöttarmentalitet bland fansen nu, så jag skulle faktiskt inte bli förvånad om vi snittar 6000 denna säsong, vilket i sådana fall skulle vara sjukt mäktigt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av -daniel- »

Ingen vet väl, men skulle tro det kanske landar på 3000 personer mot sunklag på dåliga matchdagar.

Har i vilket fall väldigt svårt att se vi skall snitta i närheten av vad vi gjorde i ES, känns som en ren utopi.
Bild
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Metal Machine »

Det borde tas fram ett tokbilligt säsongskort på sittplats, som bara gäller vid de matcher då det väntas dåligt med folk. Typ Tingsryd, Borås, o.s.v. På så sätt skulle vi kunna ha åtminstone halvfullt på dessa matcher.
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av nevyn »

Metal Machine skrev:Det borde tas fram ett tokbilligt säsongskort på sittplats, som bara gäller vid de matcher då det väntas dåligt med folk. Typ Tingsryd, Borås, o.s.v. På så sätt skulle vi kunna ha åtminstone halvfullt på dessa matcher.
Vad skulle man kalla det kortet då? Träsk-kortet? :)
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Enbom »

Lantiskortet.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av emilin »

Metal Machine skrev:Det borde tas fram ett tokbilligt säsongskort på sittplats, som bara gäller vid de matcher då det väntas dåligt med folk. Typ Tingsryd, Borås, o.s.v. På så sätt skulle vi kunna ha åtminstone halvfullt på dessa matcher.
Det blir mycket skämt runt detta, men det är ett jävla bra förslag, tror sten hårt att det kommer att funka.
Ditt förslag kommer att se till att alla supportrar kommer på alla matcher.
Resultatet av detta blir att Djurgården blir enormt starka(på läktaren) oavsett motstånd.
Detta kommer att se till att vi kan fronta med ALLTID OAVSETT
Sponsorer kommer att älska det, tror att media garanterat kommer att skriva om detta.
Lyckas Djurgården med att detta sker, så kommer det bli det största som har hänt AS någonsin.
Låt oss skapa historia och se till att fylla våra matcher , så kan man garantera att snacket medgångs supportrar inte kommer att existera.
Om detta kommer att funka så tror jag att efter säsongen kommer man inte skriva om resultat, utan om vad Djurgårds publiken bidrog med i AS.
Vädjan till er yngre supportrar se till att detta sker , ni kommer garanterat inte ångra detta, det kommer bli en snackis resten av ert liv,( jag var med under detta år o jävlar vad vi ägde på läktaren ) Vi äldre ska naturligt vis dra vårt strå till stacken och se till att vi är på plats på läktaren o även vi ska kunna bidra i heja ramserena.

LÅT OSS SKAPA DET HÄFTIGASTE SOM HAR HÄNT I AS.
DET VAR NÄR DJURGÅRDEN VAR PÅ BESÖK I AS O ÄGDE ALLA PÅ LÄKTAREN
( och förhoppnings vis på isen)

Det som sker på läktaren kan vi påverka det andra kan vi tyvärr inte göra något åt.
Skriv svar