Dif i Färjestadland skrev:Vad händer om Timrå IK inte klarar sin elitlicens? Det kanske trots allt, förutom Djurgårdsäran finns massor att spela för....
Jag utgår ifrån att dom tänker kämpa in i det sista. Det är möjligt att Timrå går omkull och det är möjligt att ligan utökas till 14 lag.
Dif i Färjestadland skrev:Vad händer om Timrå IK inte klarar sin elitlicens? Det kanske trots allt, förutom Djurgårdsäran finns massor att spela för....
Jag utgår ifrån att dom tänker kämpa in i det sista. Det är möjligt att Timrå går omkull och det är möjligt att ligan utökas till 14 lag.
Kämpa Djurgården!
Att ES utökas till 14 lag kommer möjligtvis att ske i framtiden, men inte till den kommande säsongen. Det är redan garanterat spikat. Timrå kommer med 99.9% sannolikhet (vad jag tror nu alltså) klara sin elitlicens, om inte annat kommer externa finansiärer gå in och rädda klubben, men visst skall väl DIF se till att försöka hamna före Leksand. Dock så är jag mer skeptisk till sista matchen om LIF fortfarande har chansen till ES så ser jag gärna att Rögle vinner mot oss... matcher mot Leksand genererar helt enkelt betydligt mer pengar.
Metal Machine skrev:Min poäng var att meningen "jag skriver bättre än dig" inte var helt grammatiskt korrekt. Vadå lågt? Har man öppet mål så har man!
Aha.. Nu fick jag ju dock in att du skriver bättre än mig och det stämmer ju.
Förstog dock inte det sista du menade, kan bero på tröttheten haha.
Okej, jag ska förklara på ett sätt som inte går att missförstå. Du begick ett grammatiskt fel när du skrev "jag skriver bättre än dig" till forumtrollet, eftersom det grammatiskt korrekta skulle vara "jag skriver bättre än du". I vanliga fall brukar jag inte påpeka när andra forumanvändare begår språkliga fel, men i det här fallet var det för bra för att avstå. Det var, så att säga, "öppet mål" (bildligt talat, alltså). Det var dock menat att vara skrivet med glimten i ögat (därav smileyn).
Aggie_66 skrev:1. MetalMachine: Hota aldrig någon med stryk - det är inte ok någonsin.
Det är väl en väldig tur att den avsedda intonationen i det yttrade blir så tydlig på Internet, för annars skulle man ju riskera att bli missförstådd.
Matchen ur sportsynpunkt känns nästan idiotisk. Högre ort inom DIF borde lämna WO av den simpla anledning att skydda grabbarna och styrelsen. Nu tillhör jag den grupp som anser att vi fans har rätt men mest av allt en skyldighet att protestera (fredfullt) när det vi investerar tid och pengar i vansköts så spektakulärt. Därför kommer jag dit för att protestera mot en person, JJ. Får väl se om jag får byta A11 mot klacken om samma åsiktsdiktatur uppstår som vid förra matchen. Tänker dock INTE bua ut grabbarna.
OT: Jag är nog fanimej klinisk säkerställt deprimerad efter denna helg och det är starka ord att ta till. Känns dock lite perverst skönt att höra att Tommy Engstrand i SVTs morronsoffa är, om möjligt, ännu värre däran. Tommy la inte direkt band på sina känslor i morse när han sågade DIF Hockeys fiasko och framtidsutsikter med vissa personer vid rodret. Ojoj, han skulle passa in på detta forum.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Lidingö DIF skrev:OT: Jag är nog fanimej klinisk säkerställt deprimerad efter denna helg och det är starka ord att ta till. Känns dock lite perverst skönt att höra att Tommy Engstrand i SVTs morronsoffa är, om möjligt, ännu värre däran. Tommy la inte direkt band på sina känslor i morse när han sågade DIF Hockeys fiasko och framtidsutsikter med vissa personer vid rodret. Ojoj, han skulle passa in på detta forum.
Lidingö DIF skrev:OT: Jag är nog fanimej klinisk säkerställt deprimerad efter denna helg och det är starka ord att ta till. Känns dock lite perverst skönt att höra att Tommy Engstrand i SVTs morronsoffa är, om möjligt, ännu värre däran. Tommy la inte direkt band på sina känslor i morse när han sågade DIF Hockeys fiasko och framtidsutsikter med vissa personer vid rodret. Ojoj, han skulle passa in på detta forum.
Farsta & Cobran skrev:Den som en endaste gång applåderar spelarna på planen imorgon. Den människan har ingen som helst gnutta av självrespekt.
Visst. Jag respekterar din åsikt men delar den inte. Många spelare ville jag ha väck innan de ens dragit på sig DIF-tröjan. SSKarna för att nämna några. Kommer inte hylla spelarna imorgon men kommer inte heller dela ut en, i många anseenden felaktig, kollektiv hån-bestraffning. Det är dock fritt för Dig att göra.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Farsta & Cobran skrev:Den som en endaste gång applåderar spelarna på planen imorgon. Den människan har ingen som helst gnutta av självrespekt.
Visst. Jag respekterar din åsikt men delar den inte. Många spelare ville jag ha väck innan de ens dragit på sig DIF-tröjan. SSKarna för att nämna några. Kommer inte hylla spelarna imorgon men kommer inte heller dela ut en, i många anseenden felaktig, kollektiv hån-bestraffning. Det är dock fritt för Dig att göra.
DEt är mig verkligen fritt att göra det och jag anser att alla som bryr sig om DIF hockey bör uttrycka sin besvikelse över spelarnas prestation imorgon.
Styrelsen och den skiten i all ära. Men det är spelarna som inte ens klarat av att slå Rögle hemma. DEt ska dom få höra tycker jag.
XantE skrev:Detta lär väl bli en lägg match eller? Kan Karlskoga fortfarande gå upp? Har ingen koll längre.. Aja kommer vara där iaf
De har samma poäng som oss, dvs ingen chans till avancemang. Däremot utgår jag att grabbarna visar oss fans all heder som går, samt försöker avsluta detta helvetes år med någon form av "bra" avslutning. Inte för att jag tror det, men jag hoppas.
Farsta & Cobran skrev:
Styrelsen och den skiten i all ära. Men det är spelarna som inte ens klarat av att slå Rögle hemma. DEt ska dom få höra tycker jag.
Visst har du rätten att bua. Dock vill vi att vissa spelare stannar och vi måste omgående börja värva nytt. Då är det det ganska kontraproduktivt att bua och skapa en negativ stämning bland spelarna. Vi vill att de knyter näven och kämpar för nästa säsong.
JJ och CO måste dock gå omgående och det måste höras på läktaren. Sedan måste Mats Larsson bort, främst för att relationen med Järnkaminerna ska kunna återupprättas. För vi kommer behöva ideellt arbetande eldsjälar.
Satt och funderade på varför folk skrev i "match-kategorin" hela tiden för. Sen slog det mig, det är ju fan match imorgon. Min hjärna hade avslutat den här säsongen och lagt den långt bak i hjärnstammen. Hoppas spelarna är lite mer på noterna än vad jag är.