Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av -daniel- »

Suck. Finner inga ord... :cry:
Bild
Johan Karlsson
Inlägg: 51
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mjölby
Kontakt:

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Johan Karlsson »

Japp, och vad gjorde Linkan idag då? Ska han få vara kvar i laget, och Ottosson som blir skadad, dom borde bänkas, eller hur... så jävla patetiska ni(medgångare) Jag är så jäkla trött på detta så jag skiter i om jag så blir avstängd för all framtid, Jag älskar mitt DIF, dom gjorde en bra insatts med spelarna dom hade. Skulle vilja se dom andra topplagen ha samma ekonomi och samma spelarpark som vi har, tror det skulle vara lika dant då. En annan sak är ju att det var ju ett annat lag som också vill till slutspel, också lika hungriga, så jaa det var oflyt, och så är det ibland, bara att inse. Inga jävla hängningar av spelare, dom gör vad dom kan och dom kan också göra ett misstag, SÅ ÄR DET!!!
Djurgården i vått och torrt!
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av *Knirre »

Det här laget ger uttrycket "sämst när det gäller" en helt ny mening. Vill inleda med att säga att det inte är dagens insats som jag sågar. Vi gjorde så gott vi kunde idag, vi är helt enkelt inte bättre.

Men totalt sett: Bästa laget på många år, och vi får slåss för att undvika kvalserien med flera omgångar kvar, samt att vi har spelat seriens kanske tråkigaste hockey. Kan man nu äntligen få hävda att tränarna är en stor jävla flopp och MÅSTE avskedas utan att klassas som medgångssupporter?

Wesslau ska ha sig en fet jävla släng kritik också. Jag vågar säga att han är den sämsta målvakten som Djurgården har ställt i målet på över 30 år. En riktig jävla clown.

Slutligen. Att Calle G fått spela så mycket som han gjort är nästan det största mysteriet av alla. SAMTLIGA juniorer som vi någon gång slängt in har varit bättre än honom, och han har fått spela med några av våra bästa spelare. Ett stort fett hån mot M. Holmqvist att tvingas spela med en så fruktansvärt dålig spelare.

Är naturligtvis gränslöst förbannad och besviken nu, men det har ingen betydelse. Naturligtvis ska våra unga spelare ha cred för bra kämpaglöd, men är det verkligen det vi nöjer oss med nuförtiden i föreningen? Bra lag på papperet, inget att skylla på, det här är ett jävla gigantiskt fiasko och jag hoppas att tränarna inser det och avgår så snart som kontraktet är säkrat, vilket jag förmodar dröjer till sista omgången i kvalserien.
Senast redigerad av *Knirre den 2009-02-21 18:26:44, redigerad totalt 1 gånger.
Glasflaskan
Inlägg: 28
Blev medlem: 2009-02-08

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Glasflaskan »

Jag finner inga ord för vad förlusten betyder för våran del. Är totalt nedstämd här hemma. Händerna framför ansiktet, drar mig i håret och är allmänt deppad just nu.

Är just nu oerhört ledsen och nedstämd :cry:
*Knirre skrev: Kan man nu äntligen få hävda att tränarna är en stor jävla flopp och MÅSTE avskedas.
Ring Wikegård, nuuuu!! Skriv ett kontrakt med honom. Vi behöver en ståndaktig herre i båset.
Freedom of speech - use it or lose it!
Användarvisningsbild
Tengil
Inlägg: 169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Tengil »

DIF: SAIK (h), SSK (b), VF (b).

SAIK: DIF (b), LHF (b), LHC (h).

BIF: HV71 (b), TIk (h), FBK (h).


Slår vi SAIK hemma nästa match och HV inte vänder upp röven mot Brynäs (som de brukar mot våra konkurrenter) är det vidöppet igen. Både SAIK och Brynäs har sedan fajter mot sina allra värsta rivaler medan vi tar oss an ett avsågat SSK.

Brynäs har för övrigt seriens i nuläget bästa lag FBK i omg 55. Lite skraj för att topp tre lagen redan fokuserar på slutspelet. Som LHC gjort i 10 omgångar nu... Och nån gång måste ju fan SSK sprattla till, bara de inte gör det mot oss....
Senast redigerad av Tengil den 2009-02-21 18:29:55, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Djurgårn »

Johan Karlsson------->

Vi bara konstaterar att slutspelsdrömarna är över för den här säsongen. Sedan måste vi få kritisera vissa spelarinsatser och när jag menar att Wesslau är för dålig så utgår jag inte bara från kvällens match utan sett över hela säsongen. Wesslau är för fladdrig. Han kan göra riktiga superräddningar medans han kan släppa in en riktig fladderpuck.
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 822
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av mårten »

Djurgårn skrev:Johan Karlsson------->

Vi bara konstaterar att slutspelsdrömarna är över för den här säsongen. Sedan måste vi få kritisera vissa spelarinsatser och när jag menar att Wesslau är för dålig så utgår jag inte bara från kvällens match utan sett över hela säsongen. Wesslau är för fladdrig. Han kan göra riktiga superräddningar medans han kan släppa in en riktig fladderpuck.

Jo, någon elitseriemålvakt är han tyvärr inte
Johan Karlsson
Inlägg: 51
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mjölby
Kontakt:

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Johan Karlsson »

Djurgårn skrev:Johan Karlsson------->

Vi bara konstaterar att slutspelsdrömarna är över för den här säsongen. Sedan måste vi få kritisera vissa spelarinsatser och när jag menar att Wesslau är för dålig så utgår jag inte bara från kvällens match utan sett över hela säsongen. Wesslau är för fladdrig. Han kan göra riktiga superräddningar medans han kan släppa in en riktig fladderpuck.
Jag förstår detta, jag är lika ledsen och förbannad också, men det hjälper faan inte att klanka ner på allt o alla, jag vet att Wesslau är jäkligt fladdrig, men vad har vi mer o sätta in, skulle jag ha pengar så skulle jag köpa en bättre målvakt, men så är inte läget, jag förstår att ni alla är mycket besvikna på allt o alla, jag med! MEN, det finns chans än, det är inte klart på långa vägar, det kan vända"hoppas" på de återstående matcherna.
Djurgården i vått och torrt!
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Djurgårn »

mårten skrev:
Djurgårn skrev:Johan Karlsson------->

Vi bara konstaterar att slutspelsdrömarna är över för den här säsongen. Sedan måste vi få kritisera vissa spelarinsatser och när jag menar att Wesslau är för dålig så utgår jag inte bara från kvällens match utan sett över hela säsongen. Wesslau är för fladdrig. Han kan göra riktiga superräddningar medans han kan släppa in en riktig fladderpuck.

Jo, någon elitseriemålvakt är han tyvärr inte

Nej verkligen inte, dessutom måste jag säga att det är riktigt dåligt att vi inte har vågat släppa fram Owuya. GE KILLEN CHANSEN NU!!!!!!!!!!
Mofo23
Inlägg: 24
Blev medlem: 2007-05-10

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Mofo23 »

Som vanligt viker vi ner oss i 3:e på bortaplan. I 3 av dom 4 senaste bortamatcherna har vi haft ledningen med 10 min kvar, det har slutat med att vi har tagit 1 av 9 poäng :evil:

Nu är det bara att glömma allt vad slutspel heter, förhoppningsvis spelas säsongens sista hemmamatch på tisdag........

Idag visar vi tydligt att vi inte är bättre än 9:e - 10:e lag. Tyvärr tyder allt på att vi kommer att få kriga i botten för lång tid framöver. Jag ser absolut ingenting som skulle ändra på det. :x
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av warrant »

Inte glömma bort att vi saknade en hel del viktiga spelare idag..Tänker främst på Otto och Honken..

Tycker också att det är konstigt att Calle G får spela.Tycker inte han tillför något alls.
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av *Knirre »

Johan K och alla andra som intar försvarsställning så fort någon klagar på någons insats>>

Jag förstår inte hur ni kan vara så lugna.. har ni aldrig idrottat eller har ni bara ingen vinnarskalle? När man förlorar så är det OMÖJLIGT att bara säga "Jaja, det var väl lite tråkigt, men det är sånt som händer.. DIF var ju bra i några veckor i Januari iaf..". Om jag inte fick utlopp för min besvikelse (genom att såga spelare, ledare, domare osv.) så skulle jag slå sönder inredningen i mitt vardagsrum, och då föredrar jag att häva ur mig vad jag tycker om de dom är ansvariga för detta fiasko. I detta fall tycker jag att våran fruktansvärt dåliga målvakt, samt tränarna som lyckats få det här laget att prestera skithockey som dessutom inte ger resultat, förtjänar en såg.
Senast redigerad av *Knirre den 2009-02-21 18:38:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Tessan »

Tuuungt.

Wesslau får ta på sig åtminstone två av målen. Fri sikt, även fast det är ett bra skott, ska han ta! Är Lill-Riddarn spelklar snart?

Grym start på matchen men vi hade behövt en tredjeperiod som den mot Färjestad. Tänk vilken drömsits vi hade varit i då...

Tror att vi kan ta tre raka nu, med SAIK hemma som får sota för dagens förlust, ett gungande AXA SC som vi gör till vår hemmaplan och har vi sedan chansen kvar i sista fighten tar vi över Göteborg. Det jobbiga är att vi inte har det i våra egna händer. Vilka ska vi hoppas ta in på nu - SAIK kanske kan förlora resterande? Samtidigt MÅSTE vi titta neråt - Modo och Rögle flåsar oss i nacken. :(
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Sidney Crosby »

Jag... ska nog inte säga någonting. Finns inget att säga. Överlägset vidrigaste förlusten iår.
Användarvisningsbild
Tengil
Inlägg: 169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Tengil »

Men herregud... Tröttnar folk aldrig på att såga stackars Wesslau varenda jävla gång vi torskar? Han gör sin första elitseriesäsong och blev värvad som andramålvakt. Ska ni gnälla på nån så gnäll på Daniel Larsson som rövknullade DIF och satte oss i en jävligt prekär situation när han bröt sitt löfte och stack till NHL alldeles för sent.

Alla är lika besvikna och hanterar sin besvikelse på olika sätt, men det supporterskapet som verkar gå ut på att KONSTANT spy galla över spelarna och utse syndabockar när helheten brister övergår mitt förstånd.
Skriv svar