Dick Axelsson
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Dick Axelsson
"Jag är inte som Fernholm" skrev han i chatten för ett tag sen...
Riiiiiight....
Riiiiiight....
Säg den glädje som varar
Han fungerade inte i gruppen det är helt klart, varför kan vi bara spekulera i.DIF_Soldier skrev:"Jag är inte som Fernholm" skrev han i chatten för ett tag sen...
Riiiiiight....
DIF bröt lånekontraket, han hamnar i det laget som kontaktar Detroit i detta fall FBK...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Jag såg matchen, och "RIKTIGT bra" är en klar överdrift. Han gjorde en ganska bra insats med tanke på omständigheterna, där "omständigheterna" är följande:Acery skrev:Dick var RIKTIGT bra idag för Färjestad.
Han, Goren och Wallin kommer bli ett vasst vapen.
Tack så mkt!
1. Nya lagkamrater.
2. Hastig övergång.
3. Han är Dick Axelsson...
Känner jag Dick rätt kommer han nog att ta en krogrunda ikväll för att fira segern. Vem vet, kanske tar han med sig hela kedjan?
Jodå. Han var precis som hela kedjan totalt dominant såfort dom beträdde isen. Jag tycker att han såg riktigt bra ut med tanke på att han kom till spel med endast en träning med sina lagkompisar i bagaget. Lägg därtill att han fortfarande har stora problem med självförtroendet efter frysboxen i DIF.Olon skrev:Jag såg matchen, och "RIKTIGT bra" är en klar överdrift. Han gjorde en ganska bra insats med tanke på omständigheterna, där "omständigheterna" är följande:Acery skrev:Dick var RIKTIGT bra idag för Färjestad.
Han, Goren och Wallin kommer bli ett vasst vapen.
Tack så mkt!
1. Nya lagkamrater.
2. Hastig övergång.
3. Han är Dick Axelsson...
Känner jag Dick rätt kommer han nog att ta en krogrunda ikväll för att fira segern. Vem vet, kanske tar han med sig hela kedjan?
Han skapade sig eget utrymme och åkte sig till många fina chanser. När han får lite bättre självförtroende så kommer han leverera vilket inte är så konstigt då han har Goren och Wallin med sig.
Krogrunda? Jag tror att Färjestad med Jönsson i spetsen har gjort mycket klart för Dick vad som gäller. Detroit har nog också hört av sig....
Dick var bra idag, missade två helt klockrena frilägen dock! DIF kommer gå miste om ett antal poäng.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Du tror inte att DIF och Detroit hade talat om detta för honom tidigare eller?Krogrunda? Jag tror att Färjestad med Jönsson i spetsen har gjort mycket klart för Dick vad som gäller. Detroit har nog också hört av sig....
1. Jag hoppas och tror att Dick inser att det här är lite sista chansen för honom nu. Detroit drar åt skruvstädet...*Knirre skrev:Du tror inte att DIF och Detroit hade talat om detta för honom tidigare eller?Krogrunda? Jag tror att Färjestad med Jönsson i spetsen har gjort mycket klart för Dick vad som gäller. Detroit har nog också hört av sig....
2. Svårt att lyssna på en kapten som dricker sig medvetslös i sin egen baklucka om alkoholpolicy. (läs linkan).
Säg det? Tydligen ansåg han sig vara större än Tre Kronor strax innan VM-truppen skulle tas ut, och där fanns en annan Jönsson med i spetsen. Men det är klart, hade Jörgen varit med där så hade han säkert sagt "Ni får inte gå ut på stan för att supa, bråka, och sedan hamna i fyllecell!".Acery skrev: Krogrunda? Jag tror att Färjestad med Jönsson i spetsen har gjort mycket klart för Dick vad som gäller. Detroit har nog också hört av sig....
Edit:
Linkan är varken kapten eller assisterande...Acery skrev: 2. Svårt att lyssna på en kapten som dricker sig medvetslös i sin egen baklucka om alkoholpolicy. (läs linkan).
Senast redigerad av Habba den 2008-12-13 21:40:12, redigerad totalt 1 gånger.
Du har rätt. Jönsson pratade med Dick innan landslagssamlingen.Habba skrev:Säg det? Tydligen ansåg han sig vara större än Tre Kronor strax innan VM-truppen skulle tas ut, och där fanns en annan Jönsson med i spetsen. Men det är klart, hade Jörgen varit med där så hade han säkert sagt "Ni får inte gå ut på stan för att supa, bråka, och sedan hamna i fyllecell!".Acery skrev: Krogrunda? Jag tror att Färjestad med Jönsson i spetsen har gjort mycket klart för Dick vad som gäller. Detroit har nog också hört av sig....
Nu har dom chansen att göra folk av honom på mer regelbunden basis.
Jag tror däremot att detta var en bra lösning för båda parter.
- Back to the good old days
- Kontakt:
Snabbt och resolut agerat av moderatorn som klippte ett fylleinlägg alldeles nyss!
APPLÅDER!!!
APPLÅDER!!!
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
- blårandigt
- Säsongskort: Ja
Från chatten med dick.
Skulle du kunna avsluta din karriär i DIF? inte helt omöjligt
Skulle du kunna avsluta din karriär i DIF? inte helt omöjligt
-
Kanske dags att du ändrar din signatur, blårandigt.
Dicken sluta inte för att han inte har Djurgårdshjärta på något sätt. Det är Detroit som sagt åt honom precis allt han ska göra.
Dicken är ingen Fernholm. Olikt fernholm så blev han tvingad mer eller mindre...
Dicken är ingen Fernholm. Olikt fernholm så blev han tvingad mer eller mindre...
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Hatar honom
Vi noterar det..bastis7 skrev:Hatar honom