Nu är det klart - Djurgården Hockey bolagiseras

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

TomyMörth skrev:
Diffe89 skrev:
TomyMörth skrev:
Diffe89 skrev:Om det inte ges några bra svar på mötet ikväll (kan inte vara där själv men lär ju höra/läsa om det senare) har jag en stark känsla av att DIF trots dessa pengar kommer att bli nedflyttade i alla fall. Det verkar ju som att många tänker skita i hockeyn nu, redan innan mötet, och man får väl "tacka" Tommy Jacobson för det.

Jag är emot allt vad Anschutz står för men det skulle komma både en och en annan tår om föreningen jag växt upp med skulle överges. Så delaktig och välkommen som jag känt mig i DIF Hockey de senaste tre säsongerna har jag aldrig känt mig i DIF Fotboll. Jag och många med mig har gjort allt vi kunnat för att rädda föreningen. Skulle det ta slut (antingen genom att Anschutz köper upp efter att spärren tagits bort eller att majoriteten av fansen uteblir) nu skulle det vara väldigt svårt att hantera. Fan.

Agera stoppa AEG/BAJEN Fotboll från att bli delägare i härliga DIF!
Vad ska jag som enskild medlem med dålig personlig ekonomi kunna göra?

För övrigt, för er som inte sett: http://stockholm.city.se/sport/2008/04/ ... enomradet/

Jag litar på Classe, men är väldigt intresserad av att se hur mycket av de där nio miljonerna som behövdes för att vi skulle gå jämnt upp...



Som jag säger DIFS styrelse har agerat helt fel i den här frågan! Först frågar man Medlemmar sen sponsorer sen Fans och eventuellt som nummer 4 externa finansiärer! Inte de externa finansiärerna först! Varför inte sälja Resten av DIF Hockey till AIK Fotboll? Då bajen kommer att bli delägare i DIF Hockey nu!


Vad jag ifrågasätter vilka hadde möjligheten att köpa Aktier i DIF? Vilka fick förfrågan? "Det Ser ut som bara styrelsen och AEG och då stinker det lång väg!"
Jag visste inte att Bajen äger 51% eller mer av AEG. Inte fan blir Bajen delägare i DIF Hockey. Relationen blir väl snarare...buksvågrar? Vilket i och för sig känns äckligt det med.
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Diffe89 skrev:
TomyMörth skrev:
Diffe89 skrev:
TomyMörth skrev:
Diffe89 skrev:Om det inte ges några bra svar på mötet ikväll (kan inte vara där själv men lär ju höra/läsa om det senare) har jag en stark känsla av att DIF trots dessa pengar kommer att bli nedflyttade i alla fall. Det verkar ju som att många tänker skita i hockeyn nu, redan innan mötet, och man får väl "tacka" Tommy Jacobson för det.

Jag är emot allt vad Anschutz står för men det skulle komma både en och en annan tår om föreningen jag växt upp med skulle överges. Så delaktig och välkommen som jag känt mig i DIF Hockey de senaste tre säsongerna har jag aldrig känt mig i DIF Fotboll. Jag och många med mig har gjort allt vi kunnat för att rädda föreningen. Skulle det ta slut (antingen genom att Anschutz köper upp efter att spärren tagits bort eller att majoriteten av fansen uteblir) nu skulle det vara väldigt svårt att hantera. Fan.

Agera stoppa AEG/BAJEN Fotboll från att bli delägare i härliga DIF!
Vad ska jag som enskild medlem med dålig personlig ekonomi kunna göra?

För övrigt, för er som inte sett: http://stockholm.city.se/sport/2008/04/ ... enomradet/

Jag litar på Classe, men är väldigt intresserad av att se hur mycket av de där nio miljonerna som behövdes för att vi skulle gå jämnt upp...



Som jag säger DIFS styrelse har agerat helt fel i den här frågan! Först frågar man Medlemmar sen sponsorer sen Fans och eventuellt som nummer 4 externa finansiärer! Inte de externa finansiärerna först! Varför inte sälja Resten av DIF Hockey till AIK Fotboll? Då bajen kommer att bli delägare i DIF Hockey nu!


Vad jag ifrågasätter vilka hadde möjligheten att köpa Aktier i DIF? Vilka fick förfrågan? "Det Ser ut som bara styrelsen och AEG och då stinker det lång väg!"
Jag visste inte att Bajen äger 51% eller mer av AEG. Inte fan blir Bajen delägare i DIF Hockey. Relationen blir väl snarare...buksvågrar? Vilket i och för sig känns äckligt det med.


I Januari om ägar skapet går igenom kanske AEG äger bajen Fotboll....och 35-38% av DIF Hockey......hmhm.....det här är så jävla dåligt för DIFHockey
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Diffe89 skrev:
TomyMörth skrev:
Diffe89 skrev:
TomyMörth skrev:
Diffe89 skrev:Om det inte ges några bra svar på mötet ikväll (kan inte vara där själv men lär ju höra/läsa om det senare) har jag en stark känsla av att DIF trots dessa pengar kommer att bli nedflyttade i alla fall. Det verkar ju som att många tänker skita i hockeyn nu, redan innan mötet, och man får väl "tacka" Tommy Jacobson för det.

Jag är emot allt vad Anschutz står för men det skulle komma både en och en annan tår om föreningen jag växt upp med skulle överges. Så delaktig och välkommen som jag känt mig i DIF Hockey de senaste tre säsongerna har jag aldrig känt mig i DIF Fotboll. Jag och många med mig har gjort allt vi kunnat för att rädda föreningen. Skulle det ta slut (antingen genom att Anschutz köper upp efter att spärren tagits bort eller att majoriteten av fansen uteblir) nu skulle det vara väldigt svårt att hantera. Fan.

Agera stoppa AEG/BAJEN Fotboll från att bli delägare i härliga DIF!
Vad ska jag som enskild medlem med dålig personlig ekonomi kunna göra?

För övrigt, för er som inte sett: http://stockholm.city.se/sport/2008/04/ ... enomradet/

Jag litar på Classe, men är väldigt intresserad av att se hur mycket av de där nio miljonerna som behövdes för att vi skulle gå jämnt upp...



Som jag säger DIFS styrelse har agerat helt fel i den här frågan! Först frågar man Medlemmar sen sponsorer sen Fans och eventuellt som nummer 4 externa finansiärer! Inte de externa finansiärerna först! Varför inte sälja Resten av DIF Hockey till AIK Fotboll? Då bajen kommer att bli delägare i DIF Hockey nu!


Vad jag ifrågasätter vilka hadde möjligheten att köpa Aktier i DIF? Vilka fick förfrågan? "Det Ser ut som bara styrelsen och AEG och då stinker det lång väg!"
Jag visste inte att Bajen äger 51% eller mer av AEG. Inte fan blir Bajen delägare i DIF Hockey. Relationen blir väl snarare...buksvågrar? Vilket i och för sig känns äckligt det med.
Buksvågrar med bajen inte bara känns äckligt det är äckligt och åt helvete. Jag tappade allt "sug" på hockeyn nu, detta "sug" som lyckats att byggas upp dom senaste åren. Nu har inte jag någon lust att lägga mer pengar på DIF hockey, AEG eller bajen.
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Caveman skrev:
Diffe89 skrev:
TomyMörth skrev:
Diffe89 skrev:
TomyMörth skrev:
Agera stoppa AEG/BAJEN Fotboll från att bli delägare i härliga DIF!
Vad ska jag som enskild medlem med dålig personlig ekonomi kunna göra?

För övrigt, för er som inte sett: http://stockholm.city.se/sport/2008/04/ ... enomradet/

Jag litar på Classe, men är väldigt intresserad av att se hur mycket av de där nio miljonerna som behövdes för att vi skulle gå jämnt upp...



Som jag säger DIFS styrelse har agerat helt fel i den här frågan! Först frågar man Medlemmar sen sponsorer sen Fans och eventuellt som nummer 4 externa finansiärer! Inte de externa finansiärerna först! Varför inte sälja Resten av DIF Hockey till AIK Fotboll? Då bajen kommer att bli delägare i DIF Hockey nu!


Vad jag ifrågasätter vilka hadde möjligheten att köpa Aktier i DIF? Vilka fick förfrågan? "Det Ser ut som bara styrelsen och AEG och då stinker det lång väg!"
Jag visste inte att Bajen äger 51% eller mer av AEG. Inte fan blir Bajen delägare i DIF Hockey. Relationen blir väl snarare...buksvågrar? Vilket i och för sig känns äckligt det med.
Buksvågrar med bajen inte bara känns äckligt det är äckligt och åt helvete. Jag tappade allt "sug" på hockeyn nu, detta "sug" som lyckats att byggas upp dom senaste åren. Nu har inte jag någon lust att lägga mer pengar på DIF hockey, AEG eller bajen.

Helt rätt men än är inte slaget förlorat! Det gäller bara att ta reda på hur många medlemmar det krävs för att avsätta styrelsen det finns i DIFS medlemsstadga! sen är det bara att bege sig till styrelsemötet och avsätta styrelsen! Och låta medlemmarna köpa aktier i DIF istället! dela upp aktieposterna på 10000:-/post!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

TomyMörth skrev: Och låta medlemmarna köpa aktier i DIF istället! dela upp aktieposterna på 10000:-/post!
Det är jag tveksam till. Då blir det tjafs om vad man är berättigad till att bestämma osv.
Säg den glädje som varar
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

DIF_Soldier skrev:
TomyMörth skrev: Och låta medlemmarna köpa aktier i DIF istället! dela upp aktieposterna på 10000:-/post!
Det är jag tveksam till. Då blir det tjafs om vad man är berättigad till att bestämma osv.

Med en inofficel notering skulle det funka! Och sen efter 3år göra aktien officiell....som ett sorts lån som kan lösas in mot aktier senare!
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Eller så bildar man ett fristående aktibolag vars enda verksamhet är att köpa aktier (á 50.000) i DIF hockey och låter fansen köpa in sig i detta bolag i poster om 1.000 SEK.

Vad avser ägarbilden i DIF hockey som tillkommer enbart en ny ägare. Samtidigt kan många djurgårdare beredas möjlighet att via investmentbolaget invester i DIF.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

Buksvågrar med bajen inte bara känns äckligt det är äckligt och åt helvete. Jag tappade allt "sug" på hockeyn nu, detta "sug" som lyckats att byggas upp dom senaste åren. Nu har inte jag någon lust att lägga mer pengar på DIF hockey, AEG eller bajen.[/quote]


hur kan man tappa allt "sug" på hockeyn ? asså allvarligt tala skärp till er det är våra hjältar ni pratar om att ni tappar suget att se ? glädjen när grabbarna sätter pucken i målet!! och snart oxå fira sm-guldet men du är inte sugen på det ? fan vad har du för hjärta ? känslorna för djurgår'n hockey kommer alltid vara där iaf för min del!! <3
DIF <3
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

sportfåne skrev:Buksvågrar med bajen inte bara känns äckligt det är äckligt och åt helvete. Jag tappade allt "sug" på hockeyn nu, detta "sug" som lyckats att byggas upp dom senaste åren. Nu har inte jag någon lust att lägga mer pengar på DIF hockey, AEG eller bajen.

hur kan man tappa allt "sug" på hockeyn ? asså allvarligt tala skärp till er det är våra hjältar ni pratar om att ni tappar suget att se ? glädjen när grabbarna sätter pucken i målet!! och snart oxå fira sm-guldet men du är inte sugen på det ? fan vad har du för hjärta ? känslorna för djurgår'n hockey kommer alltid vara där iaf för min del!! <3[/quote]


Tänk dig för innan du ifrågasätter någons DIF hjärta. Jag har haft säsongkort i fotbollen & hockeyn innan du visste vad det var för något. Jag är inte speciellt rik så vad kan jag göra, sluta köpa säsongskort, sluta att gå på matcherna där jag också brukade lägga några slanatar på bira och käk. Det är vad jag kan göra när en bajen-nazist köper in sig i DIF hockey. Så tänk lite innan du slänger dig med ord som DIF & hjärta.
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

Tänk dig för innan du ifrågasätter någons DIF hjärta. Jag har haft säsongkort i fotbollen & hockeyn innan du visste vad det var för något. Jag är inte speciellt rik så vad kan jag göra, sluta köpa säsongskort, sluta att gå på matcherna där jag också brukade lägga några slanatar på bira och käk. Det är vad jag kan göra när en bajen-nazist köper in sig i DIF hockey. Så tänk lite innan du slänger dig med ord som DIF & hjärta.[/quote]

okej jag ber om ursäkt men asså man kan inte tappa sitt hjärta för dif hockey för att ett bolag köper aktier av dif som försig är bajen relaterat så förstår jag dig. men jag blir lite rädd om folk ska börja känna som dig och tappa suget för hockeyn :S förlåt :roll:
DIF <3
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Jag har försökt smälta det hela sen DIF berättade om AEG och jag har i väldans massa timmar tänkt och resonerat fram och tillbaka för mig själv med olika infallsvinklar och inställningar. Har även läst debatter på olika forum där man får nya tankebanor (men inte skrivit något själv eftersom jag inte vetat exakt vad jag tycker).
Jag erkänner att det finns väldigt många fördelar men jag ser också nackdelarna och det är jävligt svårt att väga det hela mot varandra.

Rent känslomässigt så har det också svängt fram och tillbaka, och det är också oerhört svårt att väga ekonomiska realiteter och kanske nödvändiga beslut mot kärlek och det som man i hjärtat känner är rätt och fel. Kanske väger jag in för mycket känslor, men det är samtidigt känslorna som är själva grunden för min kärlek till Djurgårdens IF.

Det är först nu som min åsikt mognat fram och jag fått en riktig uppfattning om det hela, även om jag hela tiden varit tveksam. Sen kan jag inte heller säga att jag är hundra procent övertygad om att jag har rätt, och det hoppas jag att ingen annan heller är, oavsett ståndpunkt i frågan.

Min uppfattning är att jag inte tycker att det här är bra eller att det är rätt väg att gå.

EDIT: Att (om) AEG tar över driften av Globe Arena ser jag dock mest positivt på. Är ganska säker på att det kommer att bli bättre än tidigare för DIF.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Skriv svar