Säsongen 22/23
-
Säsongen 22/23
Bara 12 poäng ner till Almtuna på 7e plats nu, och vi har ett otroligt tufft schema framöver.
Mora
Karlskoga
Modo
Modo
Björklöven
Mora
Karlskoga
Modo
Modo
Björklöven
Säsongen 22/23
Ganska säker på att du är ett kolsäckstroll.klintan85 skrev: ↑2023-01-06 19:15:45 Jag tycker mest synd om personer som lägger pengar på att stötta detta lag och sen så spelar de såhär kasst. Det är ett slag i ansiktet på dem. Det behövs göras av med fler spelare för att rädda någon typ av heder i detta lagbygge. K-G verkar mindre och mindre kompetent för detta jobb.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 22/23
Riktig korkad synpunkt enligt mig.klintan85 skrev: ↑2023-01-06 19:15:45 Jag tycker mest synd om personer som lägger pengar på att stötta detta lag och sen så spelar de såhär kasst. Det är ett slag i ansiktet på dem. Det behövs göras av med fler spelare för att rädda någon typ av heder i detta lagbygge. K-G verkar mindre och mindre kompetent för detta jobb.
Säsongen 22/23
Inte korkat alls. För om Spelarna spelade lika bra som supportrarna stöttar så hade det sett helt annorlunda ut. Varför ska supportrar stötta dessa spelare när de inte kämpar. Det är inte spelarna som är DIF utan supportrarna. Man ska stötta DIF alltid oavsett men dessa spelare förtjänar inte att stöttas och förtjänar inte heller att spela i världens finaste förening.#10 skrev: ↑2023-01-06 21:36:02Riktig korkad synpunkt enligt mig.klintan85 skrev: ↑2023-01-06 19:15:45 Jag tycker mest synd om personer som lägger pengar på att stötta detta lag och sen så spelar de såhär kasst. Det är ett slag i ansiktet på dem. Det behövs göras av med fler spelare för att rädda någon typ av heder i detta lagbygge. K-G verkar mindre och mindre kompetent för detta jobb.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Nej det är jag inte och jag är heller inte omogen nog att förminska andra bara för att man har andra åsikter. Undrar vem som är ett troll egenligen.Praetori skrev: ↑2023-01-06 21:31:02Ganska säker på att du är ett kolsäckstroll.klintan85 skrev: ↑2023-01-06 19:15:45 Jag tycker mest synd om personer som lägger pengar på att stötta detta lag och sen så spelar de såhär kasst. Det är ett slag i ansiktet på dem. Det behövs göras av med fler spelare för att rädda någon typ av heder i detta lagbygge. K-G verkar mindre och mindre kompetent för detta jobb.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
:
Spelarna kommer sällan spela lika bra som supportar stöttar och vice versa.
Supportrar stöttar en förening, inte spelare i sig.
Exakt, spelarna är inte DIF utan det är vi supportrar, spelare kommer och spelare går, vi supportar vi består, och vi bidrar med det vi kan ekonomiskt och med alla andra medel vi kan, alla har olika förutsättningar och ingen mer värd än någon annan.
Men oavsett om spelarna inte förtjänar saker, skulle då supportrar skita i att bidra finns inte föreningen kvar.
Att man blir frustrerad köper jag fullt ut, men om alla skiter i Djurgården Hockey så kommer den snart inte finnas kvar.
Om du försöker putta undan den lilla sten du ligger under och upplever verkligheten.klintan85 skrev: ↑2023-01-06 22:13:44Inte korkat alls. För om Spelarna spelade lika bra som supportrarna stöttar så hade det sett helt annorlunda ut. Varför ska supportrar stötta dessa spelare när de inte kämpar. Det är inte spelarna som är DIF utan supportrarna. Man ska stötta DIF alltid oavsett men dessa spelare förtjänar inte att stöttas och förtjänar inte heller att spela i världens finaste förening.#10 skrev: ↑2023-01-06 21:36:02Riktig korkad synpunkt enligt mig.klintan85 skrev: ↑2023-01-06 19:15:45 Jag tycker mest synd om personer som lägger pengar på att stötta detta lag och sen så spelar de såhär kasst. Det är ett slag i ansiktet på dem. Det behövs göras av med fler spelare för att rädda någon typ av heder i detta lagbygge. K-G verkar mindre och mindre kompetent för detta jobb.
Exakt, spelarna är inte DIF utan det är vi supportrar, spelare kommer och spelare går, vi supportar vi består, och vi bidrar med det vi kan ekonomiskt och med alla andra medel vi kan, alla har olika förutsättningar och ingen mer värd än någon annan.
Men oavsett om spelarna inte förtjänar saker, skulle då supportrar skita i att bidra finns inte föreningen kvar.
Att man blir frustrerad köper jag fullt ut, men om alla skiter i Djurgården Hockey så kommer den snart inte finnas kvar.
Säsongen 22/23
Okej riktig jävla plattmatch ikväll... Eller förstaperiod om inte annat..
Säsongen såhär långt:
Spelarna har oerhört svårt att sätta varandra i farliga lägen. Detta resulterar i ett väldigt förutsägbart spel och det blir väldigt enkelt för motståndaren. Alla vet att Liss ska skjuta även fast han inte är inne på isen för tillfället.
Vi hamnar också väldigt ofta i dåliga situationer då man inte köper tid och ytor till varandra. Det verkar lättare att bara skicka vidare pucken till närmsaste gubbe oavsett om denne är i ett bättre eller sämre läge att förvalta pucken. När spelet inte flyter och går emot så blir det så in-i-helvetes-jävla-stressat. Hur många assist har vi inte på baklängesmål tex?
Vi har för många spelare som tror att dom kan skjuta igenom andra spelare och målvakt. 50% av alla skott som avlossas går på en motspelare som står precis framför, alternativet är att skottet går rakt i magen på målvakt. Resterande skott går utanför mål bortsett från sista procenten som går i mål. Absolut, det är skitbra med spelare som står i skottlinjen för att skymma målvakt, men det betyder inte att man ska skjuta i alla lägen, speciellt inte när en motspelare står 10cm ifrån puck.
När man står på blå, varför tar man inte ett skär åt sidan, trolla bort försvararen, avancera nån meter in i slottet å sen avlossa? Jag är ingen expert mer än att jag ser alla matcher, men alla andra lag tycks behärska detta. Varför kan inte vi det? Ibland får jag känslan av att vi är det enda laget som söker sig ut från farliga områdena för att skjuta från sarghörnet istället. Vi får ofta till många skott i våra matcher, men det är i stort sett ofarligt och förutsägbart varje gång. När motståndarna anfaller är det farligt precis hela tiden. Det blir helt enkelt en annan typ av situationer framför våran bur kontra motståndarnas bur.
Som jag upplever Djurgården hockey idag och senaste säsongerna, är att det är riktigt tråkigt att titta på. Tror det ensamt är orsaken till sviktande stöd på läktarna. Att vi spelar i allsvenskan spelar inte så stor roll om det levereras hockey på isen. Publiken vill ha fart, mål, tacklingar å känslor. Uteblir det, så dör intresset, oavsett om vi vinner några matcher hit eller dit. Folk tycker liksom inte det är kul att se på skiten. Innan den här säsongen var jag övertygad om att det skulle vända för våran kära hockeysektion, det skulle bli kul igen. Med spelarna man ändå skrapat ihop för allsvensk nivå osv.
Men att efter 30 omgångar inte hittat kemin är inte bra nånstans.. När man inte ser matcherna på plats är det väldigt lätt hänt att man börjar slösurfa på mobilen istället för att kolla på matchen. Saknas glöd på isen är det tyvärr roligare att läsa svt nyheter och titta på kattvideos på tuben. Det är sorgligt men sant. Såhär höll man inte på när det fanns en fimpen på banan. Då var det kul att kolla oavsett. Det fanns känslor och glöd på isen, och likaså om man satt på läkaren eller hemma i soffan så skrek man på varje situation. Allting var en tävling då, både för spelare och supporter. Numera känns det mer som något man bara ska genomlida "för att".
Vet många tycker att vi gör det bra på läktarna och att det bara är spelarna som underpresterar, men i min mening har läktarstödet varit rätt "kasst" emellanåt också. Inte bara denna säsong, utan vi kan backa bandet flera år. Det går lite upp och ned på den fronten, men största raset blev ju i samband med att vi förlorade klackledare och efter det känns det som att vi inte hittat tillbaka riktigt. Menar inte att det är bedrövligt men det finns fan så mycket mer att ge! Vi kan så mycket bättre.. absolut, det går hand i hand att är spelet bra så blir draget på läktaren bättre. Men går det inte kraftsamla några matcher å visa spelarna att vi fan tänker vända på det här nu?
För övrigt, Falk går in som forward ikväll och är typ bäst i laget. Han slår våra stjärnor som spelat på samma position i 20 år. Eloge till honom för insatsen. Han visar att vi lika gärna skulle kunna ha en trupp utan alla miljonspelare men ändå leverera något bra. Med detta i åtanke, har vi något att förlora på att bänka typ hela a-laget en match å ställa j20 laget på banan istället? Fick dessa tankar förra säsongen när det såg för jävla bedrövligt ut emellanåt. Jag menar, j20 laget är ju ändå en fungerande enhet, även om nivån upp till allsvenskan kanske är för stort egentligen. Men har vi nåt att förlora på att testa en match?
Att efter 30 omgångar fortfarande leta efter någon typ av identitet känns som ett misslyckande. Grabbarna har inte gjort annat än att spela hockey i sina liv, ändå har dom fantastiskt svårt att spela just hockey tillsammans. Som många här inne nämnt tidigare så är en hjärnskrynklare kanske det som behövs. Man kan ju tycka att detta redan borde vara på plats och att man jobbat med detta under säsong. Vi hade ju en bra skrynklare för några år sedan som tyvärr gick bort, har inte hört något om att han blev ersatt. Kanske var efter detta som det började gå utför..? Gubbarna klarar inte kravbilden som dom vet alla har på dom.
Vi har ett på pappret bra lag, och det finns mycket kunskap och rutin bland ledare. Jag lever fortfarande med tron att vi kan avsluta säsongen starkt.
Nya tag nästa vecka, hoppas majoriteten ändå tar sig till Hovet och stöttar, mer kan vi inte göra från supporterhåll
Säsongen såhär långt:
Spelarna har oerhört svårt att sätta varandra i farliga lägen. Detta resulterar i ett väldigt förutsägbart spel och det blir väldigt enkelt för motståndaren. Alla vet att Liss ska skjuta även fast han inte är inne på isen för tillfället.
Vi hamnar också väldigt ofta i dåliga situationer då man inte köper tid och ytor till varandra. Det verkar lättare att bara skicka vidare pucken till närmsaste gubbe oavsett om denne är i ett bättre eller sämre läge att förvalta pucken. När spelet inte flyter och går emot så blir det så in-i-helvetes-jävla-stressat. Hur många assist har vi inte på baklängesmål tex?
Vi har för många spelare som tror att dom kan skjuta igenom andra spelare och målvakt. 50% av alla skott som avlossas går på en motspelare som står precis framför, alternativet är att skottet går rakt i magen på målvakt. Resterande skott går utanför mål bortsett från sista procenten som går i mål. Absolut, det är skitbra med spelare som står i skottlinjen för att skymma målvakt, men det betyder inte att man ska skjuta i alla lägen, speciellt inte när en motspelare står 10cm ifrån puck.
När man står på blå, varför tar man inte ett skär åt sidan, trolla bort försvararen, avancera nån meter in i slottet å sen avlossa? Jag är ingen expert mer än att jag ser alla matcher, men alla andra lag tycks behärska detta. Varför kan inte vi det? Ibland får jag känslan av att vi är det enda laget som söker sig ut från farliga områdena för att skjuta från sarghörnet istället. Vi får ofta till många skott i våra matcher, men det är i stort sett ofarligt och förutsägbart varje gång. När motståndarna anfaller är det farligt precis hela tiden. Det blir helt enkelt en annan typ av situationer framför våran bur kontra motståndarnas bur.
Som jag upplever Djurgården hockey idag och senaste säsongerna, är att det är riktigt tråkigt att titta på. Tror det ensamt är orsaken till sviktande stöd på läktarna. Att vi spelar i allsvenskan spelar inte så stor roll om det levereras hockey på isen. Publiken vill ha fart, mål, tacklingar å känslor. Uteblir det, så dör intresset, oavsett om vi vinner några matcher hit eller dit. Folk tycker liksom inte det är kul att se på skiten. Innan den här säsongen var jag övertygad om att det skulle vända för våran kära hockeysektion, det skulle bli kul igen. Med spelarna man ändå skrapat ihop för allsvensk nivå osv.
Men att efter 30 omgångar inte hittat kemin är inte bra nånstans.. När man inte ser matcherna på plats är det väldigt lätt hänt att man börjar slösurfa på mobilen istället för att kolla på matchen. Saknas glöd på isen är det tyvärr roligare att läsa svt nyheter och titta på kattvideos på tuben. Det är sorgligt men sant. Såhär höll man inte på när det fanns en fimpen på banan. Då var det kul att kolla oavsett. Det fanns känslor och glöd på isen, och likaså om man satt på läkaren eller hemma i soffan så skrek man på varje situation. Allting var en tävling då, både för spelare och supporter. Numera känns det mer som något man bara ska genomlida "för att".
Vet många tycker att vi gör det bra på läktarna och att det bara är spelarna som underpresterar, men i min mening har läktarstödet varit rätt "kasst" emellanåt också. Inte bara denna säsong, utan vi kan backa bandet flera år. Det går lite upp och ned på den fronten, men största raset blev ju i samband med att vi förlorade klackledare och efter det känns det som att vi inte hittat tillbaka riktigt. Menar inte att det är bedrövligt men det finns fan så mycket mer att ge! Vi kan så mycket bättre.. absolut, det går hand i hand att är spelet bra så blir draget på läktaren bättre. Men går det inte kraftsamla några matcher å visa spelarna att vi fan tänker vända på det här nu?
För övrigt, Falk går in som forward ikväll och är typ bäst i laget. Han slår våra stjärnor som spelat på samma position i 20 år. Eloge till honom för insatsen. Han visar att vi lika gärna skulle kunna ha en trupp utan alla miljonspelare men ändå leverera något bra. Med detta i åtanke, har vi något att förlora på att bänka typ hela a-laget en match å ställa j20 laget på banan istället? Fick dessa tankar förra säsongen när det såg för jävla bedrövligt ut emellanåt. Jag menar, j20 laget är ju ändå en fungerande enhet, även om nivån upp till allsvenskan kanske är för stort egentligen. Men har vi nåt att förlora på att testa en match?
Att efter 30 omgångar fortfarande leta efter någon typ av identitet känns som ett misslyckande. Grabbarna har inte gjort annat än att spela hockey i sina liv, ändå har dom fantastiskt svårt att spela just hockey tillsammans. Som många här inne nämnt tidigare så är en hjärnskrynklare kanske det som behövs. Man kan ju tycka att detta redan borde vara på plats och att man jobbat med detta under säsong. Vi hade ju en bra skrynklare för några år sedan som tyvärr gick bort, har inte hört något om att han blev ersatt. Kanske var efter detta som det började gå utför..? Gubbarna klarar inte kravbilden som dom vet alla har på dom.
Vi har ett på pappret bra lag, och det finns mycket kunskap och rutin bland ledare. Jag lever fortfarande med tron att vi kan avsluta säsongen starkt.
Nya tag nästa vecka, hoppas majoriteten ändå tar sig till Hovet och stöttar, mer kan vi inte göra från supporterhåll
Säsongen 22/23
Jag tycker inte man ska skita i DIF det har jag aldrig påstått. Men jag känner inge sympati för spelare som gör så dåligt jobb och som till stora delar inte verkar vilja vara här och fortsätter att vika ner sig match efter match. Dessa spelare förtjänar inte att spela i DIF. Det jag menade från början är att DIF supportar förtjänar att ha ett lag som aldrig viker ner sig, men så är inte fallet idag. Men skit samma hoppas att det löser sig i slutändan för jag vill verkligen att man lämnar denna skitliga.#10 skrev: ↑2023-01-06 22:31:41 :Om du försöker putta undan den lilla sten du ligger under och upplever verkligheten.klintan85 skrev: ↑2023-01-06 22:13:44Inte korkat alls. För om Spelarna spelade lika bra som supportrarna stöttar så hade det sett helt annorlunda ut. Varför ska supportrar stötta dessa spelare när de inte kämpar. Det är inte spelarna som är DIF utan supportrarna. Man ska stötta DIF alltid oavsett men dessa spelare förtjänar inte att stöttas och förtjänar inte heller att spela i världens finaste förening.#10 skrev: ↑2023-01-06 21:36:02Riktig korkad synpunkt enligt mig.klintan85 skrev: ↑2023-01-06 19:15:45 Jag tycker mest synd om personer som lägger pengar på att stötta detta lag och sen så spelar de såhär kasst. Det är ett slag i ansiktet på dem. Det behövs göras av med fler spelare för att rädda någon typ av heder i detta lagbygge. K-G verkar mindre och mindre kompetent för detta jobb.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Ni alla som kastar skit på våra spelare, med utryck att de ej spelar för skölden, krigar inte fullt ut, vad tror ni är fel?klintan85 skrev: ↑2023-01-07 00:17:00Jag tycker inte man ska skita i DIF det har jag aldrig påstått. Men jag känner inge sympati för spelare som gör så dåligt jobb och som till stora delar inte verkar vilja vara här och fortsätter att vika ner sig match efter match. Dessa spelare förtjänar inte att spela i DIF. Det jag menade från början är att DIF supportar förtjänar att ha ett lag som aldrig viker ner sig, men så är inte fallet idag. Men skit samma hoppas att det löser sig i slutändan för jag vill verkligen att man lämnar denna skitliga.#10 skrev: ↑2023-01-06 22:31:41 :Om du försöker putta undan den lilla sten du ligger under och upplever verkligheten.klintan85 skrev: ↑2023-01-06 22:13:44Inte korkat alls. För om Spelarna spelade lika bra som supportrarna stöttar så hade det sett helt annorlunda ut. Varför ska supportrar stötta dessa spelare när de inte kämpar. Det är inte spelarna som är DIF utan supportrarna. Man ska stötta DIF alltid oavsett men dessa spelare förtjänar inte att stöttas och förtjänar inte heller att spela i världens finaste förening.#10 skrev: ↑2023-01-06 21:36:02Riktig korkad synpunkt enligt mig.klintan85 skrev: ↑2023-01-06 19:15:45 Jag tycker mest synd om personer som lägger pengar på att stötta detta lag och sen så spelar de såhär kasst. Det är ett slag i ansiktet på dem. Det behövs göras av med fler spelare för att rädda någon typ av heder i detta lagbygge. K-G verkar mindre och mindre kompetent för detta jobb.
Har alla dessa ur Djurgårdare i våra ögon helt tappat sin kärlek för föreningen, skippat garanterat bättre kontrakt i andra klubbar, men föredrar sämre betalt i sin så kallade favorit klubb, men vill gärna glida runt och ej visa hjärta.
Klart som fan att det ej stämmer, självklart vill dessa herrar få oss alla och klubben att må bra, eller vad tror ni själva?
Nej det är inte våra spelare och dess hjärta det är något fel på, det är något helt annat som stinker och har gjort i många år.
Många spelare med stort hjärta för klubben har misslyckas totalt år efter år, vi kastar in hjärta efter hjärta Sörensen det senaste, tvivlar inte en sekund på vad hans hjärta bankar för.
Vad gör vi supportar jo vi pissar på spelaren spyr galla över hur individen beter sig, trots att personen i fråga mår garanterat sämre än vi alla på detta forum.
Ni alla kan säga emot mig att ni garanterat mår sämre, men då vill jag informera er alla att ni personligen inte befann er på isen när allt sket sig och att många av våra spelare har minns lika stort hjärta för sitt älskande Djurgården även om de har svårt att visa det på isen.
Där har vi det stora problemet, våra spelare ges ej möjligheten att kriga för skölden, något är ruttet? personligen vet jag ej vad det är tyvärr vet nog inte KG det heller, för han skapade en trupp till detta år som andades Djurgården, som garanterat skulle kunna stå upp för skölden.
Brodin Krüger mm är spelare konstant har titulerat sig som Djurgårdare, att påstå att dessa endast återvänder för pengarna är bara patetisk.
Nej det som krävs just nu är att KG och övriga som har möjlighet att påverka ringer Anticimex tar bort all jävla ohyra som har börjat sätta sig i väggar och golv rensa bort allt som skadar vår förening, spelsystem, upplägg, inställning, bort med det ruttna äpplet som ligger i korgen och förpestar vår kära förening,
Vi alla supporter, ledare, spelare, sponsorer, styrelse mm är fan så mycket bättre än vad vi har getts möjligheten att visat upp under flera år.
Ta tag i detta SNÄLLA vi är alldeles för många som mår dåligt idag och gjort under åt helvete för många år.
Säsongen 22/23
Jag undrar fasen inte om det är dags att peta hela A-truppen till nästa match och låta något utav U-lagen få spela istället. Vill spelarna i A-truppen lira i A-laget så får dom fasen börja visa det med. Det känns som att i stort sett hela truppen åker o glider runt för dom vet att dom typ inte kan bli ersatta..
Säsongen 22/23
Om vi leker lite med tanken. Säg att vi inte går upp iår eller nästa? Osvosv tror ni att det kommer hända något? Jag är rädd för att vi kommer ha samma ledning som vi har nu. Man ser tydligt villa ledningen skyller på ständigt. Det är tränaren det gör även vi. Vi har liksom haft 10 olika tränare på 2 år känns det som (överdrift)... Personligen tycker jag att KG har värvat bra missen han gjorde var söderlundgate... Men ingen är perfekt tänker jag...Annars i grunden alla tränare vi haft och precis alla har sagt att det är deras fel. Det är inte direkt första säsongen grundspelet inte sitter vid omgång 32. Dehär är ett återkommande problem varje säsong.
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Det vi vet är att budgeten kommer krympa och krympa för varje år och förmodligen rätt radikalt.benganfs skrev: ↑2023-01-07 13:55:39 Om vi leker lite med tanken. Säg att vi inte går upp iår eller nästa? Osvosv tror ni att det kommer hända något? Jag är rädd för att vi kommer ha samma ledning som vi har nu. Man ser tydligt villa ledningen skyller på ständigt. Det är tränaren det gör även vi. Vi har liksom haft 10 olika tränare på 2 år känns det som (överdrift)... Personligen tycker jag att KG har värvat bra missen han gjorde var söderlundgate... Men ingen är perfekt tänker jag...Annars i grunden alla tränare vi haft och precis alla har sagt att det är deras fel. Det är inte direkt första säsongen grundspelet inte sitter vid omgång 32. Dehär är ett återkommande problem varje säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 22/23
Exakt! Jag köpte säsongsplåt till denna säsong (haft tidigare också men dock ej dom två senaste säsongerna) med förhoppning om att det skulle bli en rolig hockey att kolla på. Jag har mäktat med 3-4 besök på hovet, men nu har jag typ gett upp. Jag ser knappt matcherna på TV, missade att det var match igår t.ex. (vilket kanske var lika bra märker jag). Det är så sjuuuuukt tråkig hockey att titta på. Visst det finns lite ljuspunkter här o där.. men långt ifrån värt att spendera 2-3 timmar på flera gånger per vecka. Jag har varit en inbiten supporter i många herrans år men nu har liksom luften gått ur på riktigt. Den hockey som spelas just nu har tagit död på det sug jag hade tidigare.marcus_ skrev: ↑2023-01-06 23:14:17
...
...
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Av någon anledning så har Noah Östlund inte åkt hem utan befinner sig i Buffalo. Vi får väl se vad det innebär men känslan är ju att han blir kvar där. Varför annars fixa sina papper?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.